Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-01-09, 15:03   #26
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Hva ser jeg nå?

Jo.

10-20 meget aktive journaler hvor man er inne og klemmer på hverandre og snakker om vær og støv på loftet. Det er greit, ingen tvinger deg til å lese.

Og jeg er "eier" av en av disse journalene hvor man klemmer og snakker om vær og støv på loftet. Jeg kom hit for å lære om ketolyse, men har også endt opp med en hel del venner som jeg lengter etter å møte igjen!! Forumet handler jo også om oppbacking når man ikke er motivert mer. Det har i stor grad handlet om samtaleterapi for meg med sosial angst. Jeg har fått livet mitt tilbake! Takket være de flotte menneskene her på forumet. Nå henger jo vekten ofte sammen med psykiske problemer også, dette er også en del av forumet.
Nå sporet jeg kanskje litt av i forhold til innlegget ditt Adriane. Men jeg håper at andre brukere av forumet ikke ønsker å kaste ut oss som mest "koseprater" i journalene våre. Sånn er det når man ikke har noe liv utenfor forumet..

Og forresten...vår ketolyse-queen Gerd, legger stadig ut lekre oppskrifter med bilde! Så helt dødt er det da ikke på det feltet heller

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:06   #27
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Skjønner godt at folk ikke gidder å diskutere noe her. Får jo så øra henger som våte lomper av fanatiske lavkarbere som mener at det å gi SOFT margarin til barna sine er det samme som å skrive under på dødsattesten deres. Så jeg kommer ikke til å diskutere noe som helst mer.

Liker egentlig en god diskusjon, men her har jeg gitt opp!!

Er veldig glad for de 20 aktive som klemmer og hilser på hverandre og deler sorger, gleder og framskritt. Der kan jeg hente inspirasjon og motivasjon, råd og veiledning. Har alltid fått det jeg... når det er noe jeg lurer på. Hvis de aktive som det er snakk om tok "pause" 14 dager, skjedde det nok ikke så mye interessant her likevel.

Det blir for dumt å "presse" folk til å delta hvis de ikke er interessert. Eller til å ta ansvar for å lage forumet slik og slik... det er jo et fritt forum og takk og lov for det. Og enda dummere blir det når man skal FORLANGE svar på ei kakeoppskrift. En kakeoppskrift er vel en kakeoppskrift, ikke et spørsmål ei heller et svar.

Stå på jenter...! For de som vil delta er det mye hjerterom og kunnskap i dette forumet. Det er det som er viktig for meg i alle fall... Hva som er viktig for andre får andre stå for. Men jeg KREVER ikke at folk skal bidra, ikke bidra, skrive mye, lite blablabla.. mene det ene eller det andre.

Hurra for ytringsfriheten og Norges frie land

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:08   #28
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Forstår godt hva du mener. Og er nok litt enig jeg også. Veldig synd, men det har nok blitt litt redusert til slanke/sosial forum for det meste.

MEn... jeg er ikke så aktiv i trådene lenger jeg heller hverken her eller der, så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt egentlig

klart det er plass! tror ikke det er noe sånt det menes her.
Er nok mer at det er blitt lite kosthold snakk her. Isteden er det journalene som styrer.

Det er jo fint at nye kommer til og tilegner seg mye kunnskap, men jeg savner litt at de også lærer opp nye etterhvert som de lærer selv

Tror jeg må rette opp inntrykket enkelte kanskje har fått av det jeg har skrevet her jeg. Vil jo ikke at noen skal missforstå

Syns alle kan gjøre som de vil jeg, prate og være sosiale. Syns det er KJEMPE fint at så mange får støtte og trøst i dette forumet også utenfor kostholdet.
Har hatt min del av dette jeg... og storkoser meg når jeg er i det sosiale hjørnet. MEN

Jeg syns bare det har blitt litt lite snakk om kosthold OGSÅ. Og jeg savner at nye som gamle deltar i kostholdsforumet.

Det er ikke ment som kritikk på noen som helst måte... jaja... kanskje konstruktiv kritikk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:10   #29
Kristin_B
Seniormedlem

Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Tror jeg må rette opp inntrykket enkelte kanskje har fått av det jeg har skrevet her jeg. Vil jo ikke at noen skal missforstå

*skyldig*
Nei, nå må jeg passe meg så jeg ikke snakker om vær og støv i denne tråden også

Gammel 05-01-09, 18:49   #30
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Lavkarbo.no er et forum for alle. Nye som gamle!

Å være her på forumet gir oss en del muligheter og valg. Og det er frivillig.

Det er frivillig å være her, det er frivillig å delta med hva man vil og ønsker.

Det er mange som trenger forumet, i større og liten grad.

Etter snart 2 år her inne så har jeg lært folk å kjenne. Noen kun på nett, noen i virkeligheten også.
Noen bruker mer tid her enn andre. Sånn er det. Og det er valgfritt.
Folk er forskjellige og har forskjellige behov. Det må vi alle respektere.

Forumet er blitt stort. Og det er mye aktivitet her. Både i blogger, journaler og i den ”offentlige” delen av forumet.

Alle delene av forumet er et tilbud til alle, til den som vil. Hvordan det brukes er opp til hver enkelt. Så lenge man følger reglene. Og ingen skal ”rakkes” ned på uansett om man bruker forumet lite eller mye, om man tørker støv på loftet eller bare leser.

Alt ”arbeid” her inne gjøres på fritid, både av adm., moderatorer og den enkelt som svarer og prøver å hjelpe. Det er frivillig. Og den jobben som er lagt ned her inne er gull verdt for mange, meg selv inkludert.

Jeg syns dette forumet er flott, på alle sine måter!

Gerd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:06   #31
Kristin_B
Seniormedlem

Gammel 05-01-09, 19:10   #32
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Hvor: Drammen
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg syns dette forumet er flott, på alle sine måter!

Gerd

helt enig. Og noen ting som sies bør man kanskje holde for seg selv, men allikevel håper jeg det er lov til å si fra når det er noe man tenker på, og som kanskje kunne vært gjort annerledes. Eller om det er noe som kunne vært bedre, eller om man har ett ønske om noe.

Så selv om vi syns det er flott, kan det hende man kan jobbe litt bedre mot noe ennå bedre hvertfall mange av oss

Tror dette er mer ment som ett ønske om å få tilbake litt av det gamle, enn nedlatende kritikk. Det er ikke til å legge under en stol at den offentlige biten er heller laber.

Blir litt leit om alle bare skal få "aksepter eller forsvinn" Når man ytrer sin mening er det heller for at man jo ønsker å gjøre noe med det, men det er vanskelig alene.

ble veldig rotete dette, og ikke skyt meg da jeg mener faktisk ikke noe vondt med det jeg sier...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:16   #33
Kristin_B
Seniormedlem

Kan ikke si jeg har merka så stor forandring i forumet den tiden jeg har vært her jeg
Er jeg for fersk tro?
Jeg skjønner at andre kan lete etter annet enn meg..jeg fant det jeg lette etter jeg

Gammel 05-01-09, 20:11   #34
Adriane
Medlem

Adriane sin avatar

Hvor: Oslo
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Nå er jeg faktisk veldig lei meg!! Jeg føler meg trakkassert og hengt ut fordi jeg ba om litt mer Glød og ÅND og HUMOR!!

Da jeg begynte å lese her inne var det ganske livlig her, etter min oppfatning. Og jeg savner faktisk innspill og humor fra noen som en sjelden gang stikker innom.

Til Kristin med flere her så skriver jeg faktisk at om du vil holde til i journalen, så har ikke jeg noe med det gjøre. Det er helt frivillig om man vil ha journal, eller lese andres for den slags skyld.

Jeg ser at høyden under taket ikke er så stor likevel, men takk til Distrea med fler her som faktisk forsto.

Denne runden er over for min del.

Takk for meg

Jeg etterlyser

Gammel 05-01-09, 20:16   #35
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Synes det er mye glød, ånd og humor jeg

Når det gjelder diskusjoner og takhøyde har du kanskje ikke vært der når folk har blitt trakassert for sine matvaner når de er med i en diskusjon? Der var ikke noe hyggelig for mitt vedkommende...

Synes ikke du skal snu dette til at du blir trakassert altså, det er å dra det langt over streken... Når du legger inn et sånt innlegg må du tåle å høre andres meninger akkurat som andre må tåle å høre dine, uten at du skal ta sånn på vei.

Ha en god kveld og håper du får utbytte av forumet videre.

Gammel 05-01-09, 20:31   #36
Kristin_B
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Nå er jeg faktisk veldig lei meg!! Jeg føler meg trakkassert og hengt ut fordi jeg ba om litt mer Glød og ÅND og HUMOR!!

Da jeg begynte å lese her inne var det ganske livlig her, etter min oppfatning. Og jeg savner faktisk innspill og humor fra noen som en sjelden gang stikker innom.

Til Kristin med flere her så skriver jeg faktisk at om du vil holde til i journalen, så har ikke jeg noe med det gjøre. Det er helt frivillig om man vil ha journal, eller lese andres for den slags skyld.

Jeg ser at høyden under taket ikke er så stor likevel, men takk til Distrea med fler her som faktisk forsto.

Denne runden er over for min del.

Takk for meg

Jeg etterlyser

Oi! da burde du kanskje utelatt det du skrev om journaler i det første innlegget ditt?

Har diskutert dette i flere PM'er i dag, og jeg må innrømme jeg har blitt litt klokere! For som jeg sier, så er det det sosiale som er tingen for meg! Mens de som kommer og søker etter fakta om lavkarbo, kan jeg forstå blir lei av å finne masse fjas om alt annet...

Men; for the record, så er det plenty humor her inne altså

Gammel 05-01-09, 21:01   #37
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Hei

For å gi deg litt støtte, Adriane, så skjønner jeg at du synes forumet har forandret seg og det har det jo også. Men jeg tror jeg skjønner hvorfor.

Da jeg startet her var det blant annet flere fra Optimal Ernæring osv hvor det er helsegevinsten er fokuset. Og klart det var annerledes når Ziggy, Goggen, Skaldemann m.fl. var her som selv har gått egne veier. Nå derimot har Ketolyse fått en veldig stor medlemskrets og det er faktisk en slankekur beregnet for de med 15 kg og mer i overvekt. Klart det blir fokus på slanking av det, spesielt i forhold til nye. Og i forhold til bakgrunnskunnskap om lavkarbo så har kanskje mange også gjort som meg..... søkt opp de gamle trådene..... og det synes jo ikke.

Mitt råd til deg er start tråder selv med det du ønsker av innhold så kan vi håpe at det er noen der med kunnskap å dele.

Og ja jeg synes det er fint med plass til alle jeg. Vi er alle forskjellige og har forskjellige ønsker og behov.

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:18   #38
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Mange interessante innlegg i tråden her. Jeg har lært noe nytt - og har absolutt fått noen nye ting å tenke på.

Men diskusjonen har kanskje sporet litt av i forhold til det jeg tror Adriane ville med sitt innlegg; utfordre seg selv og oss andre til å bli litt mer bevisste på hvordan vi bruker forumet. En sånn utfordring bør vi vel tåle? Det er vel bare til vårt felles beste?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 00:45   #39
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

God kveld god kveld - jeg er en av de virkelig GAMLE på forumet her og kanskje er det på tide at jeg kommer med mine tanker i denne tråden?

For det første må jeg si at jeg skjønner godt at spørsmålene som stilles i første innlegg stilles, og jeg syns det er godt å lese at det er rom for å mene litt forskjellig i denne tråden. Opp gjennom årene har det ikke alltid vært sånn. (herrejemini - nå høres jeg ut som ei skikkelig gammel knirke-dame-i-gyngestol her...)

Jeg tror jeg har vært med på forumet omtrent fra da det startet, og aktivitetet min HAR gått betydelig ned etterhvert som årene har gått.

Til å begynne med var forumet lite og koselig og "alle" kjente hverandre, og jeg innrømmer at jeg har måttet gå mange runder med meg selv for å godta at ting forandrer seg - og at forandring ikke nødvendigvis er skummelt eller dumt. Det var STORT fokus på det faglige, maten, oppskrifter - og journalene var preget av dette også.

Så har det svingt litt i forhold til interessen for egen del, og dette har for meg hengt sammen med egen helse og hvor på skalaen jeg har befunnet meg i forhold til min spiseforstyrrelse. Livet ellers går i faser og opp og ned, og sånn er det også med mitt engasjement og deltakelse på forumet. De første par årene så var vi ganske mange (av oss gamle ) som brukte MANGE timer hver dag på å svare på spørsmål og gi lange tilbakemeldinger, men etterhvert som forumet ble større og større - så ble i hvert fall jeg stadig sittende igjen med en følelse av at jeg ikke gjorde nok og rakk å gi nok medlemmer tilbakemeldinger og svar, og da måtte jeg trekke meg litt tilbake.

Jeg håper virkelig at det er rom for nye medlemmer her. Og jeg håper vi klarer å ta vare på alle. Alle steder passer ikke for alle, så vi må vel bare godta at noen kommer - ser - og går igjen uten at det betyr at det er noe galt med forumet eller dem.

I dag er nok - blant annet - jeg mest i bakgrunnen. Jobber i kulissene som det så fint heter.

Uten sammenligning forøvrig: Jeg har ei jente på 9 år. Noen ganger - når jeg er trøtt, sliten eller lei meg - blir jeg EKSTREMT frustrert når hun spør om den samme tingen for n'te gang. Selv om jeg har svart tidligere. At jeg blir frustrert eller sint er ikke hennes skyld. Mine reaksjoner er mitt ansvar. (men selvfølgelig ser jeg av og til det litt sent.....og da må jeg be om unnskyldning for at jeg har blitt sint...)

Jeg tror vi alle trenger å minne hverandre på litt forskjellig av og til. For eksempel at spørsmål veldig sjelden blir stilt for å være kranglete eller vanskelig - og at en oppfordring til å bruke søkefunksjonen eller lese klistrede tråder kan gjøres i en hyggelig tone og med et .

Og så er det lov til å feile.
Og be om unnskylding.

Guri malla så langt dette ble . Men nå skal jeg gi meg. Nå er det nemlig sengetid for gamle forum-travere.

Stor fra Fedonisten

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:41   #40
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Signerer Fedonisten over her. Jeg har også vært med helt fra starten. Var mye mer aktiv før, men det er jo min egen feil at jeg har vært så lenge borte i perioder at jeg ikke er blitt "kjent" med nye brukere og har liksom ramlet litt ut av miljøet.

Jeg er nok litt preget av at jeg ikke skjønner hvorfor folk ikke feks. klarer å google. Når folk spør om ting på nettet som det tar meg maks 3 sekunder å google/søke frem, blir jeg litt oppgitt og skjønner ikke hvorfor de ikke kunne gjøre noe så enkelt selv. Men jeg må jo ta det i meg, for det er jo ikke alle som er like google-oholikere som meg selv.
Ja, og så synes jeg også det er litt trist, som noe her nevner, at det er blitt FOR mye fokus på slanking. Nå er det vel lett for meg å si siden jeg ikke har vektproblemer lenger, men jeg blir litt skremt når fokuset på slanking blir så stort at det er grunn til å reagere. Når feks. brukere blir helt fortvilet når de ikke har gått ned 5 kg på en uke, for venninna gjorde jo det på Ketolysekuren. Jeg skjønner frustrasjonen, men jeg blir allikevel så matt.

Gammel 06-01-09, 11:42   #41
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Noen tanker fra meg..
Jeg var veldig aktiv i begynnelse, kanskje mest fordi jeg var veldig aktiv på å søke informasjon og oppskrifter og andres erfaringer. Etterhvert så har man lest de fleste relaterte trådene og sett gjennom alle oppskriftene. Og da bruker man forumet mest til andre ting.
Jeg synes det er trist at noen føler seg trakassert. Jeg tror ikke at noen mener å aktivt trakassere noen her. Det jeg har opplevd her inne er at noen blir frustrerte og kommer med uttrykk som:"Ærlig talt, det må være mulig å.." , "Når noen helt åpenbart ikke gidder å.." , så begynner diskusjoner å hisse seg opp og ting kan bli tolket i verste mening.
Men jeg tror dette er noe av bakdelen ved skriftlige diskusjoner. Alle små ord og smileys kan analyseres og mistolkes.
Jeg synes forumet er en enorm ressurs for meg fremdeles. Og jeg er veldig glad når noen starter en tråd som viser til f.eks ny forskning. Men tiden strekker ikke til til til alt. Og jeg sliter med øyeproblemer innimellom som gjør at jeg må begrense tiden jeg surfer. Og da kan mange tråder gå meg hus forbi, spesielt tråder som har "dårlige" overskrifter. Etter over et år her inne har jeg sluttet å lese tråder med overskrift som f.eks."Hjelp meg!". Rett og slett fordi det har blitt for mange av de, og fordi det som regel er nybegynnere som vil slanke seg, men som ikke vet hva lavkarbo går ut på eller som vil begynne på en kur uten å lese bok. Dette er ikke kritikk av disse personene, men jeg har rett og slett ikke tid til å skrive utfyllende svar og man mister litt av gløden etter at man har svart på veldig like spørsmål flere ganger.
Jeg beklager hvis nye medlemmer ikke finner seg til rette her. Mitt råd er å starte journal. For å få andre til å komme innom med tips og oppmuntring, så bør man besøke et par journaler og vise interesse der. Et annet tips er bloggene. Ha en morsom tittel på innlegget ditt der, så er det mange som stikker innom.
Det er vel egentlig hovedtipset mitt: en god overskrift. Det er så mange journaler og så mange innlegg at man bør enten være interessant/lokkende eller spesifik. Generelle overskrifter tiltrekker færre lesere og besvarelser, rett og slett fordi vi ikke makter å lese alt her inne.

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:23   #42
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Og da kan mange tråder gå meg hus forbi, spesielt tråder som har "dårlige" overskrifter. Etter over et år her inne har jeg sluttet å lese tråder med overskrift som f.eks."Hjelp meg!".

Veldig godt poeng, som jeg håper alle tenker over når de lager en ny tråd. Beskrivende overskrifter = flere svar, fordi altfor menge (inkludert meg) sjelden orker å gå inn på alle disse intetsigende overskriftene.

Gammel 06-01-09, 13:51   #43
Hannehk
Seniormedlem

Hannehk sin avatar

Hvor: Nord Rogaland
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Mitt råd er å starte journal. For å få andre til å komme innom med tips og oppmuntring, så bør man besøke et par journaler og vise interesse der. Et annet tips er bloggene. Ha en morsom tittel på innlegget ditt der, så er det mange som stikker innom.
Det er vel egentlig hovedtipset mitt: en god overskrift. Det er så mange journaler og så mange innlegg at man bør enten være interessant/lokkende eller spesifik. Generelle overskrifter tiltrekker færre lesere og besvarelser, rett og slett fordi vi ikke makter å lese alt her inne.

Her kommer mitt problem tror ikke jeg er spennende nok hehe Ikke er jeg så flink til å skrive heller

Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:10   #44
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Man trenger jo ikke å være særlig god til å skrive for å feks. skrive "jeg får ikke i meg nok fett" i stedetfor "hjelp".

Gammel 06-01-09, 14:18   #45
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

...sant det...bruke noen nøkkelord i tittelen...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:22   #46
Hannehk
Seniormedlem

Hannehk sin avatar

Hvor: Nord Rogaland
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Joda nå trenger jeg vel egentlig ikke så mye råd lenger, men kjenner jeg
kan bli flinkere å plukke opp de som sliter og kanskje gi litt råd selv etterhvert. Dersom ingen her hadde gjort det med meg så hadde jeg nok ikke klart meg så bra i starten av kostomlegging jeg heller Er utrolig mye bra kunnskaper om denne livsstilen her inne!!!
Men synes jo det er utrolig frustrerende selv å skrive innlegg på innlegg i en journal eller i en blogg når en ikke får tilbakemeldinger.

Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:22   #47
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Vi "gamle" (unnskyld er litt hes i dag ) har igjennom åra skrevet mange svar og på en måte vært med på å bygge opp forumets mange svar som allerede ligger inne....nå gjør vi plass til dere nye, som kan fortsette og tom fornye litt

Nå hviler jeg litt på laurbæra og surfer rundt og koseprater litt.

Det er mange nye og mange journaler, så vi velger oss vel ut noen å følge litt nøyere da, tenker jeg. Må innrømme at jeg av og til hopper elegant over noen ganger, da det kan bli litt mange sider med bare ":klem" og hei...men det er meg. Kos for dem som liker det, men kan bli litt vanskelig å finne ut om det står mer der. Da går jeg heller videre de dagene jeg ikke kan bruke så mye tid her. Jeg syns det er kos med og hilsner jeg altså, men trives enda bedre med innlegg med mer innhold.

Det sosiale er også viktig i en "slankeprosess" for det er ofte det som kan være årsaken til vektøkning; misstrivsel og jeg har hatt masse glede av den siden av forumet også.

Håper vi kan få lov til å være litt forskjellige. At hver og en av oss bruker den delen av forumet som passer den enkelte best.

Nye koster og nye ideer er selvfølgelig hjertelig velkommen

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:32   #48
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Overskriften lyder jo: Er lavkarbo nå REDUSERT til et nytt slankeforum?

Det er vel mange grunner til at folk er her. Jeg er her for å gå ned i vekt ja - andre for å leve et lavkarbo "liv" uten vektreduksjon.

Men når man bruker ordet REDUSERT.. føler jo i alle fall jeg at da er jeg med å "redusere" kvaliteten på forumet... Vet ikke om det var det HI mente? Etterlyses det mer lavkarbo ting generelt foruten at det skal dreie seg om vektnedgang?

Gammel 06-01-09, 15:52   #49
Omelett
Medlem

Omelett sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Omelett er ny på veien

Jeg har aldri oppfattet dette forumet som noe annet enn et slankeforum faktisk, og det er den største grunnen til at jeg er lite aktiv her. Jeg går ikke på lavkarbo for å slanke meg, men fordi jeg har fibromyalgi og blir bedre av å følge generell lavkarbo.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:57   #50
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Har lest mye på denne tråden her nå og føler litt at kvaliteten er sunket her på forumet. Jeg er en av de "gamle",og før kjente alle hverandre og forumet var lite,men en sammenføyd gruppe. Men jeg synes det er supert at så mange har funnet ut at lavkarbo er den riktige veien for vektnedgang og bedre helse. Men det er vanskelig og følge med på alle de nye,det er min feil også.Har vært borte fra forumet da jeg var gravid og fullammet bl.a.
Det virker for meg som om folk,særlig de nye også kun fokuserer på vekt og at de ikke oppnår rask nok vektnedgang. Hva med de andre bivirkningene? Føler dere ikke at kroppen deres har det godt med slik kost? Det er laget en egen tråd her for folk som vil utveksle hva mer de har opplevd som positivt med og legge om kosten. Bruk søkefunksjonen og se selv. For søkefunksjonen er litt vel lite brukt synes jeg,og jeg skjønner godt at de drevne gir opp og svare til slutt.
Mye av det som blir spurt om står soleklart i de ulike kostfilosofiens bøker. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig og finne ut hva som funker best for en ,og selvsagt er det lov og spørre!
Om det er mye hverdags og jalla prat i journalene til enkelte,får det være opp til dem. Mange her kjenner hverandre gjennom treff og føler seg ellers fortrolig med hverandre,også derfor de backer hverandre mer opp og de nye føler seg oversett.

Jeg skal innrømme og si jeg likte forumet og innholdet bedre før,men det er ikke sagt at det ikke skal være nye medlemmer her,men jeg håper de blir aktive,og de kan være en ressurs når de selv har funnet veien og gå og samlet erfaringer.Men det er selvsagt opp til hve og en hvor mye de vil bidra.

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk nattinatt Ketolysekuren 10 31-08-08 17:58
Nytt lavkarbo-øl Kanutten Lavkarbo generelt 7 16-03-07 14:24
Lavfett bidrar ikke til redusert kreftfare! HP Nyheter / media 19 02-05-06 14:37
Hæh? Atkins-shopen er STERKT redusert jo!! Iset Atkins kosthold 6 15-07-05 15:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.