Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-04-09, 18:30   #26
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg

Ikke bruk olje når du steker! Bruk smør!!!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 13:40   #27
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Hva kommer det av? Jeg bruker mer eller mindre samme oppskrift på eggerøre og omelett: egg+litt vann+litt fløte/olje.

Hvorfor har du vann i?
Jeg bruker kun egg og smør. Enda bedre er det med f.eks 2 hele egg + 2-3 plommer + smør. Eneste minus med den oppskrifta er at det går med så mange egg...

Er det det at man rører mer i eggerøra i panna som gjør at den suger til seg smøret?

Det er sikkert derfor. Når man steker omelett så blir det jo en hard skorpe og da trenger vel ikke fettet like godt inn.

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 13:56   #28
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Vann, og/eller annen væske som fløte gjør omeletten litt mer "fluffy" og mindre kompakt, om man ønsker det

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:02   #29
Ramah
Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Ramah er på en erverdig vei

Statusoppdatering fra kona: en uke og null vektnedgang. Den går ikke opp heller, men hvertfall ikke ned. Selv etter at vi har gått enda strengere til verks. Hun er nå på vei tilbake til å telle kalorier.
Jeg derimot, har bikket 13-kilosgbarrieren, og nådd målet jeg satte før jeg begynte. Nå har jeg satt meg et nytt mål, basert på BMI, og fordi jeg fortsatt har noen kilo som gjerne kan fjernes fra magen.

Men i følge Bokklubben bør boka komme i posten i dag. Håper det hjelper, ellers må vi lage tre middager fremover, en til ungene, en lavkarbo til meg og en lavkalori til henne, og det håper jeg vi slipper.

Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:07   #30
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Statusoppdatering fra kona: en uke og null vektnedgang. Den går ikke opp heller, men hvertfall ikke ned. Selv etter at vi har gått enda strengere til verks. Hun er nå på vei tilbake til å telle kalorier.

Men i følge Bokklubben bør boka komme i posten i dag. Håper det hjelper, ellers må vi lage tre middager fremover, en til ungene, en lavkarbo til meg og en lavkalori til henne, og det håper jeg vi slipper.

Lavkalori gjør ting verre, og er ingen varig løsning hvis man ikke vil ligge på et underskudd av kalorier resten av livet. Thats the facts.

Hun kommer til å gå ned i vekt, men må være mer tålmodig. 4 kg er ikke lite!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 10:47   #31
Ramah
Medlem

Oppdatering en time senere: Etter det nedslående resultatet på vekta, sturet hun en ekstra time i senga, og etter det veide hun seg på nytt og hadde gått ned 0,3kg! Da ble humøret straks bedre, og hun har funnet ut at hun har fått ny kostholdfilosofi: være sur. :-)

Velvel. Boka kom ikke i posten i dag heller. Er det mulig å være så dårlig til å levere! Fikk mail om at den var sendt på torsdag, og vi bor i Oslo, så det burde da være mulig å klare å levere den til i dag.

Gammel 02-05-09, 11:44   #32
Ramah
Medlem

Ny oppdatering en uke senere:
Boka har kommet og kona leser med liv og lyst. Selv om vi tok en "sommerdag" forrige lørdag har hun gått litt ned i vekt, og et par cm på mage, rumpe og lår.

Min erfaring med sprekk/sommerdag er at det tar en uke før man er på nivået man var før sprekken. Det tar tid med andre ord, så jeg er ikke så keen på flere sprekker før jeg kommer i mål!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lilla ketosestix hele tiden? Bare dehydrert og ikke i ketose da? Smurfepia Spørsmål og svar 4 11-04-09 14:49
Platå i 2 måneder? Jenta Ketolysekuren 2 04-03-09 21:04
Fire dagers fråtsing momsi Mer enn 30 kg overvekt 18 27-02-09 20:07
Hjelp!! Sydenferie i fire uker Kanari Spørsmål og svar 3 20-07-06 22:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.