Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe meg angående ketolyse og trening?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-09, 00:42   #26
Jente 1980
Medlem

Jente 1980 sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe meg angående ketolyse og trening?

Opprinnelig lagt inn av Bellabo, her.

Ønsker deg lykke til videre, kos deg med god mat og trening

Tusen millioner takk for det Bellabo!

Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 08:36   #27
Camz
Medlem

Camz sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Camz er på en erverdig vei

Jeg har i det siste begynt å trene mer enn før, dette fordi jeg vil stramme opp kroppen samtidig som jeg går ned. Hva skal en vel med en tynn å "slapsete" kropp Hehe, men jeg jogger en halvtime til dagen i høyt tempo og går på spinning 3 dager i uken og dette er ingen problem for meg iallefall

Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:00   #28
matti
Juniormedlem

matti sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: norge
Alder: 70
matti er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg spinner 2-3 ganger i uka,og trener styrke i sal en dag. Litt skjelven på styrken og merker ikke så mye framgang hva vekter angår, men det går helt fint. Merker at beina sier stopp før kondisen på spinning, det er forsåvidt en ny og interessant følelse.

sørg for å få i deg rikelig med noe mat ca. en time (ca.to timer hvis det er kodisjonstrening) før trening og ha noe å drikke (ikke bare vann, men noe med næring så restitusjonen starter så raskt som mulig) eller spise rett etter treningsøkta. særlig hvis du har trent hardt.

matti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nå må du pinadø skjerpe deg gutt Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:07   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av matti, her.

sørg for å få i deg rikelig med noe mat ca. en time (ca.to timer hvis det er kodisjonstrening) før trening og ha noe å drikke (ikke bare vann, men noe med næring så restitusjonen starter så raskt som mulig) eller spise rett etter treningsøkta. særlig hvis du har trent hardt.

Jeg spiser alltid en liten avocado med enten noen spekeskinkeskiver eller et par ts rekesalt rundt en time før trening. Forøvrig er det vanskelig å finne noe å drikke på ketolyse som inneholder næring... Kan jo stort sett bare drikke vann.

Gammel 19-05-09, 15:51   #30
slank1
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2009
slank1 er på en erverdig vei

Mange bra svar her gitt....

Jeg fikk bare lyst til å legge inn in historie...
Siste dagen i påsken bestemte jeg meg for å prøve Ketolyse.
Etter 5 uker er jeg ned 11kg. De 2 første ukene eksperimenterte jeg meg frem og fant etterhvert noe som ser ut til å fungere for meg. Jeg holder meg til kuren. Har noen få sprekker(slik som 17mai da spiste jeg alt jeg ville.

Trening:
jeg er rett over 30år. Frem til 18årsdagen trente jeg mye og hadde et forbruk deretter. Etter hvert som jobb, kone og barn har tatt mer og mer tid. Har kroppen vokst. Og de siste år har jeg ikke løftet en finger. Jeg ble andpusten bare av å se en trapp, og ekspert i å finne heiser som kunne gjøre jobben.

Men ca 2 uker inn i Keto kuren bestemte jeg meg for å prøve å øke mosjonsnivået. Jeg begynte å gå ca 30 min hver dag. Etter hvert som tiden har gått har jeg gått mer og mer. Nå går jeg gjerne 3 timer i en omgang. Jeg har som andre har nevnt funnet ut at å spise 1-2 timer før trening. og vente til 1-2 timer etter før jeg spiser igjen. Mosjonsformen min har gått i raske gåturer og gjerne med litt motbakker. Det morsomme er at stort sett alle turene jeg har klart å følge kuren og oppskriften over har vekta neste dag vært ned 1-2 kg.

Uansett lykke til og jeg er sikker på at kroppen sier stopp før du går i bakken

slank1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke funnet ennå Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:18   #31
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg spiser alltid en liten avocado med enten noen spekeskinkeskiver eller et par ts rekesalt rundt en time før trening. Forøvrig er det vanskelig å finne noe å drikke på ketolyse som inneholder næring... Kan jo stort sett bare drikke vann.

Buljong, proteinshake, suppe, etc. Etter trening tror jeg nok en proteinshake, gjerne med litt fett i, er tingen.

Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 20:00   #32
martine
Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 39
martine er ny på veien

Dette har virkelig jeg også hatt panikk for....

jeg har fryktelig lyst til å gå ned 20 kilo + + å engasjerte derfor en personlig trener på Elixia, der han har satt opp en kostplan. men denne kostplanen som han kan garantere at jeg går ned 8kg på, ved åfølge den til punkt og prikke i 3 mnd sammen med trening... mye trening... dette er en kostplan som er veldig Grete Roede type, med karbohydrater og det hele. men sien jeg har så god erfaring med ketolyse, begynte jeg på det. De øktene jeg har med ham er ganske harde styrkeøkter, å jeg merket idag at jeg ikke klarte like Mye som han ville jeg skulle klare... men vi er ennå tidlig i prosessen.

Nok pjatt... Fortsette med Ketolyse...forhåpentligvis klare målet mitt. el snike meg frem til målet med sult og mistrivsel...

Denne tråden passet så bra...

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 20:21   #33
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Fetpåmidten er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

Dette har virkelig jeg også hatt panikk for....

jeg har fryktelig lyst til å gå ned 20 kilo + + å engasjerte derfor en personlig trener på Elixia, der han har satt opp en kostplan. men denne kostplanen som han kan garantere at jeg går ned 8kg på, ved åfølge den til punkt og prikke i 3 mnd sammen med trening... mye trening... dette er en kostplan som er veldig Grete Roede type, med karbohydrater og det hele. men sien jeg har så god erfaring med ketolyse, begynte jeg på det. De øktene jeg har med ham er ganske harde styrkeøkter, å jeg merket idag at jeg ikke klarte like Mye som han ville jeg skulle klare... men vi er ennå tidlig i prosessen.

Nok pjatt... Fortsette med Ketolyse...forhåpentligvis klare målet mitt. el snike meg frem til målet med sult og mistrivsel...

Denne tråden passet så bra...

Så bra at du fortsatte med ketolyse! Det er det beste du kan gjøre for kroppen din når du skal ned i vekt. Men kanskje du kan fortelle treneren din at du følger denne type kosthold? Det er ganske tøft å skulle følge et treningsopplegg som er beregnet for et høykarbokosthold, ihvertfall i begynnelsen...

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 20:25   #34
martine
Medlem

martine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fetpåmidten, her.

Så bra at du fortsatte med ketolyse! Det er det beste du kan gjøre for kroppen din når du skal ned i vekt. Men kanskje du kan fortelle treneren din at du følger denne type kosthold? Det er ganske tøft å skulle følge et treningsopplegg som er beregnet for et høykarbokosthold, ihvertfall i begynnelsen...

Jeg trodde jeg skulle dø...

Men siden man kan være i Ketose helt opp til 100 (sies det..) er det kanskje en mulighet at jeg kan spise karbohydrater før treningen, slik at man har itt å gå på, de dagene jeg er så heldig å få gleden av en time med smertehelvete... jeg aner ikke. tenkte jeg skulle vise han på neste veiing at ketolyse fungerer, å at man går ned... jeg må bare klare det

Gammel 19-05-09, 21:59   #35
Bulldog
Gjest

Jeg trodde jeg skulle dø...

Men siden man kan være i Ketose helt opp til 100 (sies det..) er det kanskje en mulighet at jeg kan spise karbohydrater før treningen, slik at man har itt å gå på, de dagene jeg er så heldig å få gleden av en time med smertehelvete... jeg aner ikke. tenkte jeg skulle vise han på neste veiing at ketolyse fungerer, å at man går ned... jeg må bare klare det

Ikke spis karbo før trening. Det er bare dumt. Hvis denne PT'en ikke klarer å lage et treningsopplegg for deg som er tilpasset det kostholdet du vil følge og vet fungerer, så gi vedkommende sparken. Du betaler. Du bestemmer.

Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 05:55   #36
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Fetpåmidten er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Ikke spis karbo før trening. Det er bare dumt. Hvis denne PT'en ikke klarer å lage et treningsopplegg for deg som er tilpasset det kostholdet du vil følge og vet fungerer, så gi vedkommende sparken. Du betaler. Du bestemmer.

Amen!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:47   #37
martine
Medlem

martine er ny på veien

Ja... jeg kan vel gi dere litt mer informasjon om dette opplegget mitt - som er forhåndsbetalt. skjedde helt spontant. men jeg angrer på ingen måte ikke, treningen Må jo gi resultater på sikt...

MEN; han kunne med sitt opplegg garantere at jeg vil gå ned 8kg på 3mnd. (jeg veier 102,8kg - Fettprosenten min var 47% ) Det er for lite. så jeg tok kostholdet i egne hender å begynte på Ketolyse, som jeg vet hva går i - å har veldig tro på.

Men hva spiser jeg før Trening?? det er tøffe styrketimer, å man blir presset til det absolutte av hva jeg klarer...

Gammel 20-05-09, 10:00   #38
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

MEN; han kunne med sitt opplegg garantere at jeg vil gå ned 8kg på 3mnd. (jeg veier 102,8kg - Fettprosenten min var 47% )...

Jeg leste litt på den infoen på Elixia jeg også... Det står endel med veldig små bokstaver, og mellom linjene der. Det skal lite til for de å si at man ikke har fulgt opplegget 100%.

Fortell han om det kostholdet du følger. Forvent at han setter seg på bakbeina. Si at hans kosthold ikke er aktuellt for deg da det vil gi alt for høye blodsukkersvingninger, noe som ikke vil fungere for deg i din hverdag. Så får dere finne en gylden middelvei og ta det derfra Men print gjerne ut noen av Pål sine innlegg her, det vil forhåpentligvis gi han et bedre bilde + noe å tenke på
Her er f.eks han tråd om trening og ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

Gammel 20-05-09, 11:13   #39
martine
Medlem

martine er ny på veien

Treningen er helt Fantastisk! han er absolutt den PT som jeg har hatt best utbytte av.. jeg har smugtittet på de andre... å jeg orker ikke tanken. hehe..

Jeg sa på forhånd at jeg ikke er interessert i den 100% fornøyd garantien - det som interesserer meg er at jeg få en unik oppfølging både med trening og vekt. greit nok vi er på kollisjonsurs på det siste... men det tror jeg vil ordne seg.

det er et poeng at for å få best mulig utbytte av denne treningen Må man tilføre kroppen næring/energi - igår spiste jeg en pakke pålegg før treningen, å det tror jeg at jeg må fortsette med, sammen med litt nøtter. det jeg egentlig vil beise er at jeg kan gå ned i vekt ved hjelp av trening kombinert med ketolyse - men da trenger jeg tips om hva man spiser før og etter.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker på noe angående ketolyse ... Superslimithink Spørsmål og svar 23 30-09-08 19:44
Trening på ketolyse Lisekir Ketolysekuren 9 20-03-08 11:23
Noen spørsmål angående ketolysekuren overlap Ketolysekuren 6 17-03-08 21:19
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49
Trening og ketolyse Esselte Ketolysekuren 5 05-09-07 15:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.