Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Adventskalender

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-12-04, 11:32   #26
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Jeg prøver også noen:

Å være mamman din gjør meg stolt og glad.
Hjertet mitt banker for deg.
Jeg gleder meg alltid til du skal komme hjem fra skolen.
Du får meg til å le og slappe av.
Takk for at du viser at du er glad i meg.
Du er helt spesiell.
Jeg elsker å kose med deg.
Bare jeg tenker på deg blir jeg glad.
Det er ingen sak å være meg når jeg har deg!

Gammel 07-12-04, 12:10   #27
Gir
Seniormedlem

Gir sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Åååå...Den var bare helt nydelig
Er nok ingen sak å være ungene dine når de har en mamma som deg

Delmål:

Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 14:33   #28
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Å - SNILLE DERE! NÅ HAR JEG LAPPER HELT TIL OG MED NYTTÅRSAFTEN!

SÅ BRA! TUUUSEN TAKK

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 14:41   #29
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Å, for en flott tråd! Så flinke dere er!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 16:18   #30
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Nå har jeg ajourført regnearket mitt og har klart god ord til og med 7. januar, som er minstemann's bursdag! Det passet jo flott!

Det som eventuelt kan gjøres etterpå, er å fortsette å bare velge en lapp hver kveld fra boksen og lese opp - kanskje for bestandig ?

Takker igjen for gode ord!

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 11:58   #31
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Lurer på om noen av dere leser Gorders Julemysteriet som julekalender jeg? Det har jeg fått varmt anbefalt - men så er den ikke å få tak i akkurat nå. Må være praktutgaven har jeg fått beskjed om.

Så i mangel av denne så leser vi alt det andre koselige som er i adventskassen vår, den som kommer ned fra loftet i begynnelsen av desember og inneholder julestjerne, adventstake, utelys, nisseluer, luciakjole - og julehefter, musikk og bøker. Vi leser 'Gubben og katten og julenissemaskinen', 'Julegrøten', 'Kaisas Krabat hjelper mormor' og slikt først og så nærmer vi oss mer julehistorien med 'Historien om Lucia', 'Jul i stallen', 'De gode, gamle julehistoriene', 'Marias lille esel', og mye annet kos.

Gammel 10-12-04, 13:02   #32
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Så koselig Guro. Må lage meg adventeske jeg også. Har bare juleeske, med advent-pynt på toppen, som ikke er mange tingene. Men lurt å ha bøker/hefter/cd-er, litt pynt, adventsstake og lilla lys. Jeg har ikke stjerne til å ha i vinduet en gang, men det tror jeg at jeg skal kjøpe nå. Er så koselig både innenfra og utenfra. Men til jul henger vi opp mange store honninghjerter i vinduene, som jeg laget flere av et år (smeltet honningvoks oppi silikonformer). I det hele tatt tror jeg at jeg skal ta fram pynt litt etterhvert, for det er jo hyggelig med pynt FØR jul også. Her pleier vi å pynte alt lille julaften. Og jeg er allergisk for jul i januar, så 1. eller 2. januar skal alt bort...

Gammel 10-12-04, 13:20   #33
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg er også vant til å lage hele julen på lillejulaften. Og det er koslelig men den forvandlingen fra en dag til en annen, men det er stressede. Så nå tar jeg litt om gangen ettersom det passer. Men juletreet det kommer ikke inn før lillejulaften.

Gammel 12-12-04, 03:34   #34
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Her i huset har vi alltd hatt det sånn at julen kommer på lillejulaften. Fra min barndom, og også min manns, var det slik at når man ble tolv år, fikk man være med og pynte juletreet. Før det gikk man og la seg til et kaos, og kom ned til et julehus. Det har vi gjort med våre barn også. Men datteren nektet å være med og pynte. Dermed blir pyntingen senere og senere på lillejulaften, fordi hun legger seg senere og senere... Nå har vi begynt å jage henne i seng, så broren hennes kan pynte treet. Det har vært hans og bare hans oppgave de siste årene. Men treet og huset er ikke ferdig før veldig, veldig sent.

Men i min barndoms Tromsø var det sånn at juletreet skule helst stå til Soldagen, altså den dagen solen igjen kunne sees over horisonten etter mørketiden, og det er 21. januar. Nå har jo endelig hele landet skjønt for en viktig dag det er, så fra 2005 er det offentlig flaggdag. (Jada, jeg vet at det er prinsesse Ingrid Alexandras bursdag! Men så heldig for henne, da, at hun har bursdag på en offentlig flaggdag...)

Men Soldagen var det juletrehøsting. Da spiste man sjokoladen og rosinene som lå i kurvene, og tok ned all pynt. Og så hadde man varm sjokolade med krem, og berlinerboller, helst med fyll. Og i min barndom var det fridag fra skolen. Var det overskyet den dagen, så vi ikke kunne se solen, fikk vi "halvfri" - dvs fri fra klokken 11 - den første dagen det var klarvær og solen vistes. Og fra slutten av november til slutten av januar hadde vi "mørketidstimeplan" der hver time var fem minutter kortere, så vi sluttet en halv time tidligere hvis vi hadde 6 timer. Det var helt nødvendig hvis ikke elevene skulle sovne. Denne praksisen sluttet man med sist på 60-tallet, tror jeg.

Man kan i alle fall si at julefeiringen i Tromsø hang relativt godt sammen med dette med mørket og det at solen "snur".

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.