Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Knekkebrød?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-05, 09:50   #26
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

har litt lyst til å spise knekkebrød til frokost, men jeg er i uke 4 nå, har ikke begynt å innføre mat enda i den rekkefølgen som står , må man det eller kan man bare prøve å spise feks 2 sånne fiberrik bare man teller det inn i "dagsdosen" ?

Jeg er ikke så god på Atkins jeg, så tør ikke svare sikkert ,men jeg ville jo tro det.
Nå har jeg brakt tråden opp igjen, så da kan det hende Nille kaster seg over dette
Lykke til ihvertfall

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 16:14   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

har litt lyst til å spise knekkebrød til frokost, men jeg er i uke 4 nå, har ikke begynt å innføre mat enda i den rekkefølgen som står , må man det eller kan man bare prøve å spise feks 2 sånne fiberrik bare man teller det inn i "dagsdosen" ?


Fiber rik med solsikkefrø har 3,7 gram karber pr skive (De veier i snitt 10 gram pr skive, noen litt mer andre noen litt mindre !) Det er det "knekkebrødet" med minst karber i. Jeg har spist 1-2 stk hver dag så lenge jeg har gått på Atkins. Og Atkins har nå produsert sitt eget "fiberrik" som ligner veldig på disse. Jeg anbefaler et til to til dagen, men ikke mer !
Viktig å lesse på med proteinrikt pålegg, da får du et fullverdig måltid.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 21:03   #28
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Yey! Hva er det eksakte navnet på den pakka? hvilken farge er det osv? så jeg ikke tar feil

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 21:22   #29
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 22:00   #30
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 42
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

Tusen takk!

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 14:10   #31
KINE
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Innlegg: 7
KINE er på en erverdig vei

Jeg satser på fiberrik og ryvita.

KINE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 07:46   #32
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Fedon anbefaler Multi Grain fra WASA.

Kjempegodt! Anbefales...
Eller sverger jeg til Rugsprø, de metter bedre synes jeg og man er mett lenge
Jeg spiser tre knekkebrød tre ganger pr dag, så det blir jo litt.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 01:40   #33
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Knekkebrød?

I dag var jeg på Mega og kjøpte meg et par pakker med Sætre Fiberrik med solsikkefrø.

Det er en pakke med 15 ganske små knekkbrød (halvparten av "vanlig" størelse), totalt 125 gram, dermed ganske dyrt i forhold til andre merker.
Det er litt skuffende, men ellers smakte de kjempegodt, synes det er bedre enn "vanlig" knekkebrød!

Husker ikke helt prisen men synes å huske det var 14 kroner for en pakke (men mulig jeg husker helt feil).

Angående karber, jeg kom fram til at de har ca 3.06 karber per skive. Bare å dele totale karber av 46.25 på totale antall skiver som er 15 (husk at de er halvparten av størelsen av de fleste andre knekkebrød, men er fortsatt det minste i karber tror jeg.).
Eller har jeg regnet feil?

Nå så jeg at Sætre Fiberrik inneholder sukker (http://www.saetre.no/faq/detail.asp?page=9), er det fortsatt greit å spise de på induksjonen?
Har ikke forstått dette med sukker, virker som Atkins sier at sukker er fy-fy uansett, men han sier ikke spesifikt at vi må unngå for eks. bacon som er tilsatt sukker :/

tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 07:41   #34
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Knekkebrød?

Jepp hold deg unna sukker om det ikke er ekstremt små mengder det er snakk om. Fort gjort å skli ut om man begynner med sukker..

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 07:48   #35
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Angående karber, jeg kom fram til at de har ca 3.06 karber per skive. Bare å dele totale karber av 46.25 på totale antall skiver som er 15 (husk at de er halvparten av størelsen av de fleste andre knekkebrød, men er fortsatt det minste i karber tror jeg.).
Eller har jeg regnet feil?

Nå så jeg at Sætre Fiberrik inneholder sukker (http://www.saetre.no/faq/detail.asp?page=9), er det fortsatt greit å spise de på induksjonen?
Har ikke forstått dette med sukker, virker som Atkins sier at sukker er fy-fy uansett, men han sier ikke spesifikt at vi må unngå for eks. bacon som er tilsatt sukker :/

Fiberrik med solsikkefrø har 37 karber pr 100 gram. Skivene er veldig variable i vekt, fra 6 til 10 gram. Jeg har alltid regnet 3,7 gram pr skive for å være sikker (da slipper jeg å veie dem for hver gang og får iallefall ike MER karber enn jeg tror !)

Det kjekkeste er at det er "Atkins-godkjent". Jeg skrev til Atkins Support (den gangen de hadde det) med næringsinnhold etc. og fikk svar tilbake at 1 pr dag var greitt på Induksjon.

Atkins sier også at vi ikke må bli helt hysteriske. Unngå sukker - klart, mens e også på karboinnholdet. Er det under 4-5 karber pr 100 gram på varer du spiser små mengder av, er det så lite at det ikke har noen effekt på de fleste. Men stanser vekttapet og du finner at du reagerer på selv små mengder, må du vurdere disse varene igjen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 09:13   #36
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Knekkebrød?

jeg spiser fiber rik (vanlig) og rugsprø,men kun en pr dag...går strålende det og magen er glad for litt fiber

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 11:56   #37
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød?

Melder meg innpå jeg også

Var forleden på en MENY-butikk - og, i "knekkebrødhylla" fant jeg økologisk SPELT-knekkebrød! De var sviiiiiiiiindyre - tror det var 40 kroner for en pakke med 8 knekkebrød. Hvert knekkebrød var store - større enn vanlige.
Nå har jeg desverre ikke med meg pakka hit, og kan derfor ikke fortelle hva som står i innholdsfortegnelsen. Men, det jeg kan si med sikkerhet er at de var LIKE gode som de var DYRE! Knasende sprøe...mmm....
Noen andre som har prøvd disse - og, vet mer...?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 13:50   #38
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Knekkebrød?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Melder meg innpå jeg også

Var forleden på en MENY-butikk - og, i "knekkebrødhylla" fant jeg økologisk SPELT-knekkebrød! De var sviiiiiiiiindyre - tror det var 40 kroner for en pakke med 8 knekkebrød. Hvert knekkebrød var store - større enn vanlige.
Nå har jeg desverre ikke med meg pakka hit, og kan derfor ikke fortelle hva som står i innholdsfortegnelsen. Men, det jeg kan si med sikkerhet er at de var LIKE gode som de var DYRE! Knasende sprøe...mmm....
Noen andre som har prøvd disse - og, vet mer...?

Ja, de har jeg sett, men ikke smakt. Som du sier, DYRE! Men det er klart, spiser man kun ett om dagen, så har man jo en slik pakke en ukes tid.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 13:54   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød?

Har sett på dem og mener de var ganske høye i karber. Såpass at jeg ikke engang vurderte dem ... Skal sjekke opp..

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no