Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Slik spiste jeg før

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-12-09, 10:08   #26
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Slik spiste jeg før

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og jeg tenker at jeg sikkert så på det som et fortrinn at øl blir kalt flytende brød, hehe.

Jeg var på hyttetur med en svenske en gang som mente at vi ikke egentlig trengte å spise (annet enn kanskje middag for kosens skyld) fordi vi drakk så mye øl den helgen. Nettopp fordi øllen var brød i flytende form. Og det oppsiktsvekkende er at:

1. han var seriøs
2. han var LEGE

Også tror folk at det er en slags automatikk i at man kan stole på fastlegens kostholdsråd bare fordi han er lege

Gammel 13-12-09, 10:34   #27
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Han var?
Hehe. Jeg husker jo selv at jeg prøvde å være litt kontroversiell med å påstå at pizza var et av de mest fullverdige måltidene. Det hadde jo brød, grønnsaker og meieriprodukter! Jeg levde en stund på Dr Öetker (eller hvordan det staves) mozarellapizza! Den hender det faktisk at jeg savner litt fortsatt, tror det må være den mest smakfulle ferdigpizzaen ever! Eller, ikke godt å si, for jeg har jo ikke spist grandis eller Big One eller noe lignende på over ti år!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 10:42   #28
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Han var?

Hehe, vet ikke om han er eller var. Har ikke sett'n på årevis. Regner vel bare med at han er

Hehe. Jeg husker jo selv at jeg prøvde å være litt kontroversiell med å påstå at pizza var et av de mest fullverdige måltidene. Det hadde jo brød, grønnsaker og meieriprodukter! Jeg levde en stund på Dr Öetker (eller hvordan det staves) mozarellapizza! Den hender det faktisk at jeg savner litt fortsatt, tror det må være den mest smakfulle ferdigpizzaen ever! Eller, ikke godt å si, for jeg har jo ikke spist grandis eller Big One eller noe lignende på over ti år!

Haha, grønnsaker? Tomatsausen?

Gammel 13-12-09, 10:47   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Haha, grønnsaker? Tomatsausen?

Var jo både pesto og tomater på den veitu !

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 13-12-09, 16:13   #30
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Prøver å tenke ut hva jeg åt..

Frokost: Om jeg åt, var det kanskje et knekkebrød med masse muggost og agurk/paprika eller en pakke nudler.

Lunsj: en halv pose wok, noe kjøtt og litt nudler, eller en sånn pose med pastarett som man bare har i vann i.

Middag: Et stykke kjøtt, et par never fullkornspasta eller pomes frites i helgene, salat eller woka grønnsaker. Gjerne saus laget på hvetemjøl..

Kvelds: Kaffe, is, hjemmebakt kake( sa jeg at jeg elsker å bake? ) og var jeg mere sulten slengte jeg på en pakke nudler eller noen knekkebrød.

Jeg kunne nok spist pasta til alle måltider bare jeg fikk litt grønt til nå og da..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:19   #31
Opiat
Juniormedlem

Opiat sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Opiat er på en erverdig vei

Uffameg - blir kvalm bare jeg tenker på hva jeg pleide å spise, og ikke minst hvor lite regelmessig. At jeg alltid var sulten, og ikke minst kvalm når jeg stod opp gjør liksom ikke greia noe bedre.

Frokost - Hva er det?
Lunsj - Hva er det?
Middag: Pizza med ekstra ost. Og mens den stekte... kanskje 3-4 brødskiver(loff) eller 2-3 rundstykker med rekesalat, eller roastbiff og majones. Hele pizzaen ble borte etterpå.
En time eller to senere - 3-4 brødskiver til med rekesalat eller tilsvarende.
Risifrutti - et par stykker før natta. Eller skolebrød/drømmebolle(pokker ta dere 7-11)

Nå er dagene veldig forskjellige

Frokost: Egg og bacon, eller omelette med egg, bacon og ost. 1 tomat, litt agurk.
Mellommåltid: protein-shake
Lunsj: grillet kylling med avokadosalat - rømmedressing
Brunch: protein-shake
Middag: hjemmelaget taco, kylling, eller kjøtt med dressing og salat
Kveldsmat - egg, omelett, middagsrester e.l

Det artige er at kaloriantallet er like høyt eller høyere nå - men bludsukkeret lavere og stabilt. Og vekten går jevnt og trutt nedover i stedet for oppover. Det eneste savnet er egentlig ketchup og ting som knaser - men hey, noe må man ofre også

Opiat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:28   #32
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Åh, det glemte jeg, all pasta, ris, bulgur, couscous, etc jeg spiste fordi det var så billig og eh ... sunt

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 13-12-09, 19:47   #33
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

For mange år siden (tilbake på midten av 90-tallet) hadde jeg en periode med skikkelig guttekosthold.

Frokost: Vanligvis ikke, men en Kvikk Lunsj på vei til jobben gikk lett ned.

Lunsj (sen): Pølse i brød ved disken på 7-Eleven, og 3 Solskinnsboller sammen med en halvliter Coca-Cola "to go".

Middag: Spiste mye ute - helt vanlige middager med ris, poteter, paste etc.

Kvelds: 5-6 brødskiver med smørost eller Nugatti.

Drikke gjennom dagen: 1-2 liter kaffe + 1-2 liter Coca-Cola.

(Jeg ser nå at jeg ikke fulgte Ernæringsrådets anbefalinger dengang heller...)

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette spiste jeg i går ... Frankie Ketolysekuren 5 18-06-08 20:31
Jeg spiste en Yoplait 0.1% VioLETTa Ketolysekuren 12 17-10-07 13:33
Jeg spiste en appelsin i dag.. Luska Ketolysekuren 4 01-04-07 21:30
Dette spiste jeg i går - bra/dårlig? Bringebær Lavkarbo generelt 11 01-03-07 03:17
Spiste fett - gikk ned 11 kg (f-b.no) kiwi Nyheter / media 5 21-02-07 09:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.