Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

LK-Valget 2009

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Se resultatene: Hva ville du stemt i dag?
Rødt 5 8,20%
SV 8 13,11%
AP 22 36,07%
SP 2 3,28%
Venstre 5 8,20%
KrF 2 3,28%
Høyre 7 11,48%
FrP 7 11,48%
Jeg har ikke tenkt å bruke stemmeretten min 3 4,92%
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-09-09, 12:54   #26
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: LK-Valget 2009

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Scartz, har du prøvd en eller flere valgtester? Les deg opp på de to-tre som kom høyest og bestem deg for hvilke saker som er viktig for deg

Jada det har jeg, og jeg vet hva jeg skal stemme; Høyre. Men jeg vet ikke "hvem som dras med lasset" for det.

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:22   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Jada det har jeg, og jeg vet hva jeg skal stemme; Høyre. Men jeg vet ikke "hvem som dras med lasset" for det.

Frp og høyre er vel de eneste som har stått framt og sagt de kommer til å smarbeide. Motparten blir vel som nå, AP, SV, Sp. Venstre og KRF svimer rundt i mitdten, og avventer for de vil ikke leke med Erna hvis Siv også skal være med og leke.

Gammel 10-09-09, 16:04   #28
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hehe, jeg fikk en mail i dag med tittel "Å ta en SV":

"Ti kamerater spiste middag sammen på restaurant hver dag. Regningen kom alltid på 1.000 kroner totalt. Siden det var stor forskjell i inntekt og formue hos de ti, ble de enige om å dele regningen på samme måte som skattesystemet. De fire fattige slapp å betale. Den femte betalte kr. 10, den sjette kr. 30, den syvende kr. 70, den åttende kr. 120, den niende kr. 180 og den tiende og rikeste skulle betale kr. 590.

Alle var fornøyd med ordningen inntil restauranteieren en dag tilbød dem rabatt. De var stedets beste kunder, så han tilbød et avslag på kr. 200,- per middag. Fortsatt ville gruppen dele regningen etter skattemodellen, så de fire fattigste skulle ikke betale. Spørsmålet var hva som skulle skje med de seks andre, hvordan skulle rabatten fordeles? Kr. 200 delt på seks ble kr. 33,33 i avslag. Det betød at person fem og seks ville få betalt for å spise, og det var klart urimelig. Restauranteieren foreslo å redusere regningen omlag likt for alle, og ville utarbeide et forslag. Det innebar at også den femte fikk spise gratis, og den sjette skulle betale kr. 20, den syvende kr. 50, den åttende kr. 90, den niende kr. 120, mens den rikeste fikk redusert regningen fra kr. 590 til kr. 520. Alle fikk lavere pris og ingen kom dårligere ut enn før.

Utenfor restauranten begynte de imidlertid å sammenligne hva de hadde spart. Jeg sparte bare en tier, mens han sparte kr. 70 sa sjettemann og pekte på den rike tiendemannen. Akkurat, sa femtemann, som også fikk kr. 10 i avslag. Han er rik, men fikk likevel syv ganger så mye som jeg. Hvorfor skal de rike alltid få mest, ropte den syvende, som fikk kr. 20 i rabatt. Og vi fikk jo ingenting, ropte de fire fattigste i kor. Dette systemet utnytter de fattigste. Stemningen ble rask så hatsk at de ni banket opp tiendemann. Neste kveld kom han ikke på middagen, så de spiste uten ham. Da regningen kom oppdaget de noe enda viktigere. Det manglet 520 kroner."

-

Fantastisk bra!

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:52   #29
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Frp og høyre er vel de eneste som har stått framt og sagt de kommer til å smarbeide. Motparten blir vel som nå, AP, SV, Sp. Venstre og KRF svimer rundt i mitdten, og avventer for de vil ikke leke med Erna hvis Siv også skal være med og leke.

Ok, takk for opplysningen

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Da var valget tatt Livsglede Ketolysekuren 7 15-04-08 21:13
Valget i dag.. mofe Generell diskusjon 10 12-09-05 22:16
Hva skal dere stemme til valget? Summer Generell diskusjon 28 13-08-05 21:19
Siste 100 tråder- Hvor ble valget at? guro Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 18 04-08-04 10:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.