Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Anngående utregning av karber ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-10-09, 09:21   #26
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Anngående utregning av karber ...

Opprinnelig lagt inn av Curlysue, her.

Det du sa der gjør det verdt å sjekk ut ALT om sukkeralkoholer..... Selv om det kanskje ikke er så lurt mtp søtsuget

Vel, bedre å skeie ut med en sukkerfri sjokkis enn å gå berserk i smågodt- hylla på Rema!

Gammel 15-10-09, 12:52   #27
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Anom er på en erverdig vei

Den smågodthylla har mange fine...ehh...farger...

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-09, 13:41   #28
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Jeg følger ikke noen av filosofiene helt etter boka, men mitt utgangspunkt er Ketolyse. Har lest boka og en del her på nett. Jeg er imidlertid "allergisk" mot å veie mat, telle detaljert osv. Jeg leser på varedeklarasjonene, så jeg vet at det ikke er mye karber i det jeg spiser. Og sørger for å ha riktig mat i hus (i hovedsak, jeg har også litt annet pga sønnen min, men klarer å styre unna det for meg selv).

Det er mulig jeg er "flink" til å ta det på "feelingen" eller at jeg er heldig med litt høyere toleranse for karber. Uansett så funker dette for meg. Jeg har gått ned 12 kg siden begynnelsen av juni, med en pause på 3,5 uker og en litt kortere pause (4-5 dager?) underveis. Vekttapet kunne kanskje gått raskere om jeg fulgte kuren slavisk, men da hadde det også vært større risiko for at jeg fikk nok av det hele og bare ga opp. Dette er for meg en livsstils-endring, jeg skal fortsette å spise mindre karbohydrater enn hva som er normalen også etter at vekten er normalisert. (Dog med litt større frihet i utvalget av matvarer enn per i dag, bl.a. frukt etc.)

Jeg sier ikke at dette er et eksempel til etterfølgelse, bare at det KAN fungere å sette seg inn i ulike prinsipper rundt lavkarbo, og følge disse i hovedtrekk, men se bort fra det mest detaljerte, og allikevel oppnå vekttap.

Gammel 25-10-09, 22:32   #29
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Jeg følger ikke noen av filosofiene helt etter boka, men mitt utgangspunkt er Ketolyse. Har lest boka og en del her på nett. Jeg er imidlertid "allergisk" mot å veie mat, telle detaljert osv. Jeg leser på varedeklarasjonene, så jeg vet at det ikke er mye karber i det jeg spiser. Og sørger for å ha riktig mat i hus (i hovedsak, jeg har også litt annet pga sønnen min, men klarer å styre unna det for meg selv).

Det er mulig jeg er "flink" til å ta det på "feelingen" eller at jeg er heldig med litt høyere toleranse for karber. Uansett så funker dette for meg. Jeg har gått ned 12 kg siden begynnelsen av juni, med en pause på 3,5 uker og en litt kortere pause (4-5 dager?) underveis. Vekttapet kunne kanskje gått raskere om jeg fulgte kuren slavisk, men da hadde det også vært større risiko for at jeg fikk nok av det hele og bare ga opp. Dette er for meg en livsstils-endring, jeg skal fortsette å spise mindre karbohydrater enn hva som er normalen også etter at vekten er normalisert. (Dog med litt større frihet i utvalget av matvarer enn per i dag, bl.a. frukt etc.)

Jeg sier ikke at dette er et eksempel til etterfølgelse, bare at det KAN fungere å sette seg inn i ulike prinsipper rundt lavkarbo, og følge disse i hovedtrekk, men se bort fra det mest detaljerte, og allikevel oppnå vekttap.

Når du ikke følger noen filosofi etter boka, hva spiser du da? Nyskjerrig jeg for jeg har lyst til å prøve det slik jeg også, men er redd jeg ikke klarer å holde meg nok i skinnet og ikke gå ned i vekt

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 10:44   #30
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Jeg spiser i all hovedsak slik det anbefales i Ketolyseboka (derav "Ketolyse-inspirert" i min kostholdsfilosofi). Men veier ikke maten, og regner ikke ut karbene. Bruke ketostix innimellom for å følge med på at jeg ikke faller ut av ketose. Og selvsagt vekta for å se at det går rette veien. (Kremt, ikke akkurat nå, har vært syk et par uker, og ikke klart å følge lavkarbo-kostholdet, men skal absolutt tilbake nå som jeg begynner å bli frisk og få igjen noenlunde normal energi).

Jeg leser som sagt på ingrediensoversikten på maten jeg kjøper, sånn at jeg vet hva jeg får i meg. Som regel under 5 g karbohydrater per 100 g matvare.

Generelt spiser jeg mye egg, kylling, bacon, annet kjøtt, ost, smør, fløte, creme fraiche, cottage cheese og en del grønnsaker.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe meg?(utregning av karber) susip3ws Ketolysekuren 3 13-09-09 23:41
Utregning av kh ... Tiram Ketolysekuren 2 02-09-08 09:51
Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach. Snillgutt30 Atkins kosthold 3 22-01-08 20:09
Spørsmål anngående brød karoks Ketolysekuren 3 15-01-08 22:58
Helt ny og lurer på et par ting i forbindelse med utregning av karber stinemarie Lavkarbo generelt 9 18-05-07 14:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.