Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Makrell i tomat

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-11-09, 12:03   #26
bst
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
bst er på en erverdig vei

Sv: Makrell i tomat

Opprinnelig lagt inn av bst, her.

Må si du er utrolig morsom og kreativ. Fikk meg en god latter
Har lurt på å smake på disse lakse-produktene, men nå lurer jeg ikke lenger. Det SER jo heller ikke godt ut.
-------------

Er ny her. Den var ment til annonse og kommentar fra jvb.

bst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 17:59   #27
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Det er faktisk skilnad frå boks til boks frå Stabburet, makrel i tomat altså. Den eg har liggande i skuffa på jobb har 3,5karb, eg fann nettopp ei boks, same type, her heime i ei skuff, og den hadde 5. Lurer på kvifor det er skilnad?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:18   #28
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Så rart. Jeg visste det var forskjell fra boksen til de små porsjonspakkene, men ikke at det var forskjell fra boks til boks.

Stabbur-laks er forøvrig hverken god eller vond. Jeg spiser den i blant og den er helt grei. Men den er ikke kjempegod heller.

Laksepølsene var forøvrig det verste jeg noen gang har smakt. Sambo som liker ALT, holdt også på å brekke seg.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:30   #29
Anom
Seniormedlem

Anom sin avatar

Hvor: Ved Mjøsa
Anom er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Heheh ja har ikke smakt noe så forferdelig siden laksepølsene ble lansert for et par år siden.

Det var en treg dag på jobb, så jeg tuklet litt med photoshop for å gi en hjelpende hånd til Mills......)

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 17:50   #30
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Har sendt mail til Stabburet og fikk til svar at det er 5 gr karber i 100 gr Makrell (den avlange - klassiske boksen)

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:13   #31
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Har sendt mail til Stabburet og fikk til svar at det er 5 gr karber i 100 gr Makrell (den avlange - klassiske boksen)

Ja, det var det eg meinte også - men då må det vere trykkfeil på den boksa eg har på jobb. Då er det berre å halde fram med å ete King Oscars, den har lavare karb.

Gammel 20-11-09, 19:00   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

En smakssak sikkert, men jeg synes fargen var heslig, og det smakte som å ha en fuktig lemen sprellende i munnen.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Syntes smaken minnet mer om sjøldaua grevling.... ikke engang bikkja ville ha den...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den smakte heslig også......

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Kitt, om du mener den som ligger i en lakserosa boks, så er det kjempegod

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Da må vi få din mening etterpå, Kitt ! Lemen, grevling eller godt

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg syns den laksen smaker balle Så da fikk du enda et alternativ

Vel, smaken er som kjent delt, og det er den tydligvis når det gjelder denne laksen på boks også!

Min mening etter dagens lunsj er meget nøytral. Syns ikke det smakte noenting, verken sprellende smågnager eller mannlige kjønnsorganer!
Med litt pepper og majones kan det friste til gjentagelse sånn innimellom!

Gammel 20-11-09, 22:34   #33
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Smaker King Oscars makrell likt Stabburet sin ?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 23:01   #34
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vel, smaken er som kjent delt, og det er den tydligvis når det gjelder denne laksen på boks også!

Min mening etter dagens lunsj er meget nøytral. Syns ikke det smakte noenting, verken sprellende smågnager eller mannlige kjønnsorganer!
Med litt pepper og majones kan det friste til gjentagelse sånn innimellom!

Nåh.... nesten litt skuffende at du kunne finne den bortimot nøytral

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 23:11   #35
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Smaker King Oscars makrell likt Stabburet sin ?

Ikkje så søt tomatsaus, men den er heilt OK. Dei har forskjellige sortar, med tomat og løk , chilli og tomat etc. Det har eg funne her nede i alle fall. Trur den med chilli og tomat har minst karb av dei to.
Trur forresten at dei eg har funne her nede hadde mindre karb, om eg skal tru det som stod på heimesida til King Oscars i alle fall. Rart at dei produserer forskjellig karbmengde til forskjellige land.

Gammel 21-11-09, 01:01   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hehe, kallar det flykræsj, eg også!

Er ikke det øl og campari, da?

Jvb: !!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 12:33   #37
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Er ikke det øl og campari, da?

Har aldri blanda dei to - ikkje likar eg campari, og ikkje likar eg øl!
Var ein gong i Lofoten på ferie då det kræsja eit gult mikrofly.... Etter det så vart Stabbursmakrel flykræsj!

Gammel 21-11-09, 13:18   #38
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hehe, det var faktisk noe jeg ble presentert for i Trysil for snart et halvt liv siden. Motbydeligste drinken ever, og selvfølgelig fullstendig irrelevant for tråden .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:39   #39
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sitat:

øl og campari

Uæck!

Flykræsj er det vel helt vanlig å kalle makrell i tomat for, vel?

Synes den stabburlaksen i de små boksene er god jeg ... de porsjonsboksene, altså. Så ble litt overrasket over omtalene her. Men da jeg googlet skjønte jeg at det finnes to varianter, og blikkbokstypen inneholder en slags laksefilet. Det er kanskje den som har våt lemen-konsistens? Porsjonsboksene har opphakket laks - god synes jeg da (men dyyyyr)!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 13:47   #40
fiffi
Medlem

fiffi sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 71
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

I går prøvde jeg også Stabburslaksen... urk! Jeg får pels på ryggen bare av tanken i ettertid. Aldri mer!

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Makrell i tomat på Atkins? Tøffa Spørsmål og svar 20 13-03-07 20:53
Makrell i tomat Forlani Ketolysekuren 2 30-05-05 22:20
makrell i tomat?? Tiril77 Lavkarbo generelt 7 10-01-05 09:56
makrell i tomat! ayliah Atkins kosthold 5 09-02-04 18:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.