Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt hjelp ang. ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 17:48   #26
Candlelight
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp ang. ketolyse

hvor får man kjøpt cocosa da? må man på helsekost eller har meny og disse store butikkene det?
fy flate, nå har jeg trøkt i meg 1/2 kilo kyllingvinger! jammen meg var det godt

Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 17:55   #27
Candlelight
Medlem

jeg har forresten kjøpt kalsium, krom, selen og sink enkeltvis på apoteket istedenfor ketolysetablettene.. burde jeg ta andre kosttilskudd ved siden av? vitaminpiller ?

Gammel 11-01-10, 17:56   #28
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

jeg har forresten kjøpt kalsium, krom, selen og sink enkeltvis på apoteket istedenfor ketolysetablettene.. burde jeg ta andre kosttilskudd ved siden av? vitaminpiller ?

Magnesium ( mot ev. leggkramper )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 17:56   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Cocosa får du kjøpt på helsekost

Gammel 11-01-10, 17:57   #30
Candlelight
Medlem

leggkramper har jeg ikke merket noe til i det hele tatt..
så jeg trenger ingen ekstra vitaminer? ser at de ketolysetablettene inneholder b-vitaminer.. det er det jo ikke noe av i det jeg tar for tiden..

Gammel 11-01-10, 18:00   #31
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Jeg tar ketolysevitaminene Og omega 3 i tillegg

Jeg ville tatt magnesium, var jeg deg. Leggkramper kommer som oftest

Og magnesium er viktig for flere ting:

Sitat:

(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Gammel 11-01-10, 18:07   #32
Candlelight
Medlem

ok da får jeg vel kjøpe inn det

6.dagen på dietten idag, har følt meg litt slapp og svimmel de to siste dagene, men det kommer seg vel har blitt litt lite søvn kanskje..
men har faktisk ikke no særlig lyst på no særlig karbohydrater.. når jeg tenker på potetgull så får jeg nesten grøsninger i munnen...hehe det er deilig da

Gammel 11-01-10, 18:09   #33
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Som du også leser i boka, så er det vanlig å få noen bivirkninger Men følger man råda der, så kan man unngå det, i vertfall begrense de

Vann, vann, vann er viktig. I starten saltholdig også, pga væsken som forsvinner fra kroppen

Gammel 11-01-10, 18:14   #34
Candlelight
Medlem

har ikke drukket så mye vann siden den gang jeg treningsnarkoman på ungdomskolen og vgs deilig, vann er jo såååå godt
jeg sliter litt med for mye vann i kroppen, hovne ben og diverse, så jeg føler liksom at jeg får i meg nok salt gjennom maten...? bruker mye krydder, det gjør jeg til hvert måltid..
jeg drikker masse vann nå, men enda har jeg oppsamling av vann i bena mine..

Gammel 11-01-10, 19:17   #35
Candlelight
Medlem

jeg sjekka nettopp ut hva jeg har spist i dag..

karbohydrater: 9,2 ( 1,3% )
proteiner: 190,1 (27,9%)
fett: 213,5 (70,5%)
kalorier totalt: 2727

hvordan ser det ut?

syns det virker så vanvittig mye??!!

Gammel 11-01-10, 19:19   #36
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

9,2 karbohydrater er for lite på ketolysekuren. Det er i utgangspunktet karbene som telles Bør i vertfall opp i 15/20.

Gammel 11-01-10, 19:20   #37
Candlelight
Medlem

men det er ikke for mye av det andre?
jeg veit man skal spise masse fett og proteiner, men det er bare litt sånn sjokk når man ser det i tall!!

Gammel 11-01-10, 19:22   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Jeg har aldri regnet på annet enn karbene

Men jeg vet det ligger tråder her på forumet hvor det står om fordeling på LCHF-"stilen"

Og det står vel litt i boka også. Har ikke den foran meg nå

Gammel 11-01-10, 19:30   #39
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Hei

Gerd kommer med veldig masse bra råd og synes du skal kjøpe magnesium, krampen kommer som regel utover i kuren hvis du ikke tar det.
Dessuten så er det nok billigere å kjøpe ketolysetablettene neste gang enn å kjøpe forskjellige på apotek og helsekost. Ketolysetablettene er spesialtilpasset kuren og dermed passer de best, men er nok ikke ett must altså.
Har du boka Slank med Ketolysekuren?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:56   #40
Candlelight
Medlem

nei jeg har ikke boka, har lånt den på biblioteket en gang før, men må innrømme at jeg skummet igjennom den framfor å lese den...
den var utlånt på biblioteket nå, kom ikke inn før 20.januar.. så jeg får bare vente.. så da får heller dere bare tåle et par spørsmål i ny og ne...

uff i dag er jeg skikkelig slapp!! også spiste jeg så masse kyllingvinger i stad at jeg ble enda mer trøtt av det.. akk, gleder meg til å komme hjem fra jobb så jeg kan legga meg ned..hehe

Gammel 12-01-10, 08:41   #41
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Da bør du kjøpe boka og ikke vente, den er superviktig for at du skal forstå hva som skjer med kroppen din og hvordan alt henger sammen.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt hjelp her Flittige bie Ketolysekuren 8 09-11-09 18:06
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Jeg trenger litt hjelp Livsglede Middag 10 06-04-08 22:47
Trenger litt hjelp her... cathrine Lavkarbo generelt 2 26-02-08 16:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.