Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En matdag hos meg - kan dere si om det ser greit/dårlig ut?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-02-10, 21:40   #26
Estrella
Medlem

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Estrella er på en erverdig vei

Sv: En matdag hos meg - kan dere si om det ser greit/dårlig ut?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du, jeg tror det igrunn er det samme om du følger Atkins eller ketolyse, det viktigste er at du faktisk leser den boka du har og lærer deg retningsregelne.

Det er da ikke så himla vanskelig å spise den mengden grønnsaker det står at du skal spise på induksjonen( og du har jo ikke spist det ser det ut til), eller å få i seg protein til hvert måltid.
Spis egg og bacon med noen grønnsaker til frokost, lag deg en salat med noe kjøtt, fugl eller fisk i og heller over oljedressing til lunsj, middag av feks en svær kotelett eller en biff, hjemmelaget bearnaise og dampet brokkoli til middag og til kvelds kan du ta noe mere kjøtt med grønt til.

Spiser du ikke nok protein så spiser kroppen opp musklene dine! Og det er jo ikke poenget med lavkarbo En grei regel er 1g protein pr kg kroppsvekt, mere om man trener.

Står det ikke noen måltidsforslag i boka du har?

Et måltid SKAL bestå av både fett, protein og karber i riktig balanse.

Hvilken oljedressing vil du anbefale (jeg er vedlig sær når det gjelder dressing)?

Skal prøve å spise noe grønt til hvert måltid. Men er det okei å bruke kyllingkjøttdeig istedenfor f.eks vanlig kjøttdeig? Det er jo mindre fett i kyllingkjøttdeigen... men jeg liker den best

Den boka jeg har inneholder veldig få måltider til fase 1...

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:42   #27
Estrella
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ketolyse er supert! enkelt og grei og lett å forstå!
Du kan selvfølgelig bytte før du har fått deg boka - det er bare til å spørre oss om du lurer på noe.
På ketolyse skal du spise mellom 15 og 20 karber til dagen og grønnsaker helst til hvert måltid. Du skal drikke masse vann (minst 3 liter) og spise masse fett. Har du tid og overskudd er det fint med en halvtimes spasertur til dagen.
På ketolyse trenger du ikke være redd for fløte / rømme osv., det er kun hvis vekta stopper opp at du skal begynne å i det hele tatt tenke på å redusere på dette...
Spis meierismør i stedet for margarin og kutt ut kunstig søtning i størst mulig grad.
Lykke til! Og ikke vær redd for å spørre om du lurer på noe.
Det er bedre det enn at du gir opp fordi Atkins blir for vanskelig å følge....

Forresten - Cocosa er ypperlig hvis du ikke får i deg nok fett....

Jeg skal prøve atkins litt til(spesielt siden jeg ikke har råd til å kjøpe meg boka innenfor ketolyse), det går seg vel til etterhvert??

Jeg trener forresten 3 ganger i uka og går tur så det er null problem. Har faktisk fått mer energi nå til å trene

Gammel 02-02-10, 21:46   #28
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Kylling står på lista over tillatte matvarer( den skal du skrive ut og henge på kjøleskapsdøra sammen med regelne for induksjon), så ja, spise det, men få i deg fett attåt.

Jeg heller bare kaldpressa raps eller olivenolje over salta jeg, og kverner over pepper, sitronpepper..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 21:56   #29
Estrella
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kylling står på lista over tillatte matvarer( den skal du skrive ut og henge på kjøleskapsdøra sammen med regelne for induksjon), så ja, spise det, men få i deg fett attåt.

Jeg heller bare kaldpressa raps eller olivenolje over salta jeg, og kverner over pepper, sitronpepper..

Jeg har den Jeg tenkte mer på at det er magert kjøtt... så hvis jeg spiser mye kyllingkjøtt så vil det jo ikke gå opp i opp, med tanke på fettet.

Jeg skal prøve olje over salat, er ikke så glad i oljer, men skal gi det en sjanse.

Laga eggemelk, det var veldig godt

Gammel 02-02-10, 21:56   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg skal prøve atkins litt til(spesielt siden jeg ikke har råd til å kjøpe meg boka innenfor ketolyse), det går seg vel til etterhvert??

Jeg trener forresten 3 ganger i uka og går tur så det er null problem. Har faktisk fått mer energi nå til å trene

Det går seg ikke til av segselv hvertfall Du MÅ lese boka og følge det som står der.

Gammel 02-02-10, 22:02   #31
Estrella
Medlem

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det går seg ikke til av segselv hvertfall Du MÅ lese boka og følge det som står der.

Ja, boka har jeg og reglene følger jeg. Synes bare det er vanskelig nå i begynnelsen å finne ut hva jeg kan spise, det var mer det jeg tenkte på, at det går seg til, hvis du skjønner? Bare ved svarene jeg har fått nå så har jeg blitt litt klokere på hva jeg bør spise for å få i meg nok mat.. (ikke at jeg klarer å begripe hvordan jeg skal få i meg så mye mer mat)

Gammel 03-02-10, 14:18   #32
Estrella
Medlem

Nå har jeg lagt ut hva jeg har spist idag, inne på journalen, kan ikke dere gå inn å se om det ser litt bedre ut? Karbohydratene er rundt 10 idag, litt mer enn i går iallefall.. Fett og proteiner er så som så...Har hatt olje på salatene(olivenolje) og steker maten i smør..brukt fløte i omeletten tidligere idag osv.. spist bacon

Sist redigert av Estrella : 03-02-10 kl 14:29. Årsak: Skriveleif
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Greit? vannmann86 Lavkarbo generelt 9 06-02-11 13:17
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 18:16
Greit med spinning? cathrine Ketolysekuren 5 01-10-06 18:00
Mitt barns matdag Nooria Barns kosthold 45 05-05-05 12:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.