Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bloggpost, mener Lavkarbo er feil

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-02-10, 22:42   #26
Chunky
Gjest

Sv: Bloggpost, mener Lavkarbo er feil

Du skulle bare vist ham snømusa til Apple

Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 22:48   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Du skulle bare vist ham snømusa til Apple

Tror han hadde blit skremt, han hevdet i fjor på disse tider at mobiltelefon begynte å bli et interessant fenomen i næringslivet som man burde være obs på. Vi snakker om en bedriftsleder i en teknologibedrift! Også hadde han dessuten hørt om dette [jutu-bii] som han kalte det
Hmm, nå skled visst tråden litt ut

Gammel 05-02-10, 23:34   #28
Chunky
Gjest

Du har rett. Skal forsøke å få tråden på rett kjøl med svar på bloggposten i morgen.

Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:08   #29
Chunky
Gjest

Leste hele bloggen nå. Han virker jo oppegående nok han. Synes ikke det var så gæærnt. Har lagt ut det første svaret nå. Tar en ting om gangen. Det er fortsatt et par ting om stress for leveren, at ketogent kosthold er en sultdiett, statistikk på vektoppgang på lavkalori vs lavkarbo, generell lavkarbo osv. Hvordan kroppen bruker næring, energibalanse osv. Men jeg tror ikke det er noe poeng å kverulere om detaljer.

Nå bærer det ut i skogen og opp i trærne. Men jeg skal forsøke å få til et innlegg senere i dag også.

Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:14   #30
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ja, enig. Når alt kom til alt er han nok mer åpen enn det virker til i den opprinnelige bloggposten.
Jeg irriterer meg fortsatt over alle skriveleifer i det innlegget jeg skrev der, fordi jeg kom til å trykke på 'send' før jeg leste gjennom.
Og så lurer jeg på hvem som har gitt meg en thumbs down for min forbedrede helse. Hahaha!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:18   #31
Chunky
Gjest

Her er forresten posten for de som er for late til å klikke seg inn. Fort og gæli sånn på morgenkvisten:

Chunky
Please Note: Your comment is awaiting moderation.

First, I would like to give you credit for this great blog. It appears you’re quite on par with those of us who have adopted to a low carb lifestyle as a way of maintaining weight and good health.

However, a few discrepancies still remain between what you have found and what we think to be true. If you don’t mind, I will post a couple of responses on those issues. I divide them into separate posts so not to confuse each issue with too much information. First out is the fat/heart disease association:

Saturated fat and heart disease
mrthorswold: I got 1,674 hits in the pubmed archives of peer reviewed studies on saturated fats in relation with cardiovascular disease

This vast number of studies sure holds true, but a large number in itself doesn’t necessarily mean anything. In order to determine whether they are relevant to the case, you have to look at the induvidual study, the data behind it, the methodology, quality, and what they actually aim to investigate. One way of doing this is by running a meta-analysis. A meta-analysis published in JAMA last month evaluated the association of saturated fat with CVD. This meta-analysis was conducted by Patty W Siri-Tarino et al, including Ronald M Krauss, former Chairman of the American Nutrition Committee, member of the American Heart Association and Senior Advisor for The National Cholesterol Education Programme. Their analysis of 21 relevant prospective cohort studies with 5-23 years of follow-up and 347000 participants came to the following conclusion:

“A meta-analysis of prospective epidemiologic studies showed that there is no significant evidence for concluding that dietary saturated fat is associated with an increased risk of CHD or CVD. More data are needed to elucidate whether CVD risks are likely to be influenced by the specific nutrients used to replace saturated fat.”

An abstract of the meta-analysis can be found here: http://www.ajcn.org/cgi/content/abst…n.2009.27725v1

The meta-analysis also demonstrated a clear publication bias through funnel plots, i.e. studies showing no relationship between saturated fat and CVD are far less likely to be published. You don’t risk your career publishing a paper going against the mountain of prior “evidence”, right? Secondly, most studies are financed by the food and pharmaceutical industry. If the result of a study doesn’t suit their business, it’s probably not going to be published.

The authors of the meta-analysis actully state: “If unpublished studies with null associations were included in the current analysis, the pooled RR estimate for CVD could be even closer to null”

In fact, a large number of the internal organs depend upon and function better when provided with sufficient amounts of saturated fat, but that’s beside the scope of this post.

Sist redigert av Chunky : 06-02-10 kl 11:50.
  Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:45   #32
Chunky
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så lurer jeg på hvem som har gitt meg en thumbs down for min forbedrede helse. Hahaha!

Haha - ondskapsfulle lavkalorektikere finnes det nok av. Er vel ikke helt usannsynlig at det klikket kan spores til Nye Vakås vei 64 på Nesbru.

Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:20   #33
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Haha - ondskapsfulle lavkalorektikere finnes det nok av. Er vel ikke helt usannsynlig at det klikket kan spores til Nye Vakås vei 64 på Nesbru.

Er normalt ikke særlig nyskjerrig av natur, men denne måtte jeg bare slå opp Ha, ha, ha. Den var god !!!!!!

Gammel 06-02-10, 12:31   #34
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Chunky da, din gærne stalker, har du lett opp Drevon på gulesider.no, nå eller?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-10, 12:34   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Huh? Svein Eliassen? Fjernhealer? Ok, nå står jeg helt i mørket her

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-10, 12:42   #36
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Huh? Svein Eliassen? Fjernhealer? Ok, nå står jeg helt i mørket her

GR Junior fant jeg ut

Gammel 06-02-10, 12:53   #37
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Haha, ok!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 06-02-10, 14:15   #38
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I motsetning til gamle-sjefen min som avskaffet snø-musa siden han aldri hadde hørt om det og derfor kunne det jo ikke finnes noe sånt! (Trenger jeg nevne at han er bergenser? )
Den hendelsen la vel lista for alle diskusjoner før og etter på den jobben for å si det sånn.

Nei, du behøver IKKE nevne han er bergenser

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva mener du om dette? (Dagsmeny) Sassy88 Ketolysekuren 9 26-05-09 10:45
Hva mener dere om dette? Lisekir Ketolysekuren 14 07-04-08 17:50
Hva mener dere om dette da? Bee Generell diskusjon 9 22-04-07 20:26
Hva mener dere? annemerete Ketolysekuren 10 12-03-07 02:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.