Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

First Price

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-06-10, 23:18   #26
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: First Price

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men jeg har den fulle forståelse om noen synes slik er ekkelt altså.

Etter min mening burde det være obligatorisk å delta i slakting i oppveksten (eller hvertfall en gang i livet), så lærer man litt mer om hvor maten komme fra, og får et litt mer naturlig forhodl til ting, så er det ikke så skummelt lenger.

Gammel 07-06-10, 23:27   #27
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter min mening burde det være obligatorisk å delta i slakting i oppveksten (eller hvertfall en gang i livet), så lærer man litt mer om hvor maten komme fra, og får et litt mer naturlig forhodl til ting, så er det ikke så skummelt lenger.

Det hadde vært fint om man kunne det, men det er nok ikke alle som har den mulighten..

Jeg har gått landbruksskole, vært på rundtur gjennom et slakteri og sett alle ledd, jeg bor på småbruk og slakter gjerne mine egne høner og spiser gjerne egenoppfòra griser.
Og ungene mine vet hvor egget og kjøttkaka kommer i fra.

Men siden smaken er som baken, synes jeg folk skal få mene hva de vil om mat, jeg har ikke lyst til å smake på smalahove, selv om det helt sikkert er godt. Jeg vil bare ikke smake, men jeg kan da heller ikke uttale meg om at det ikke er godt, fordi jeg ikke har smakt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 23:41   #28
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Har IKKE lest denne tråden Har IKKE lest denne tråden Har IKKE lest denne tråden

*bruke hukommelsesstøv på seg selv*

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 00:57   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Den ovnsbakte?
Både photo og jeg synes den er knallgod! Og den inneholder det leverpostei skal..

Åh, ja! Jeg synes den er kjempegod! Bedre enn de fleste andre leverposteier som er spedd ut med alskens. Og den inneholder faktisk mer rent kjøtt enn både Gilde og Mills sin, er fetere og lettere å smøre!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 01:41   #30
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Er det sant?? Nå ble jeg sjokka!! Vet du mer?
Det sto en artikkel i VG for noen måneder siden ang div. kyllingprodukter, men jeg har ikke klart å finne den igjen på nettet.
Har kun spist ren kylling etter jeg leste denne artikkelen,og det blir vel til at jeg fortsetter med det.

Ja, det er sant.
Joda, reglene er veldig strenge, det er så, kommer det en spurv inn i lokalene er det full stans på produksjonen, men det skjer mye i "kulissene".
Jeg har ikke spist kyllingpølse etter at en jeg kjenner veldig godt jobbet i produksjonen for en av landets største produsenter.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 07:56   #31
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

De tilsetter ikke noe, men kyllingkjøttdeigen / kyllingpølser (også kalkun) lages av MUK, mekanisk utbeinet kjøtt som riktignok består av de kjøttrestene som måtte være igjen på skroget etter at filetene er skåret bort, men det følger også med beinrester, beinmarg og bindevevsrester. Lekkert. Jeg spiser kun rent kyllingkjøtt, holder meg langt unna alle andre kyllingprodukter. Kyllingpølser smaker dessuten grusomt.

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2005/1119867571.32

Men da skal det merkes. På FP sin kyllingkjøttdeig står det ikke og da skald et ikke være.

Gammel 08-06-10, 08:29   #32
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Og som det står i den artikkelen, kamp, så er det nettopp mange produsenter som lar vær å merke produktene sine med MUK.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:04   #33
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hette, her.

Ehm....
Eg jobbar i kjøttkontrollen i Mattilsynet på eit slaktehus.. Då eg begynte der, blei eg gledelig overraska over kor bra alt var... Hadde ikkje trudd at ting i eit slaktehus kunne gå so roleg og fint for seg... Det er veldig mykje som blir kasta fordi det ikkje er godt nok, eller so vert det brukt i hundemat... Kvart einaste dyr blir sjekka for sjukdom, skader og forrureining, og ingenting som kan vere skadelig for menneskehelsa vert sleppt igjennom.....

Det skal dåke vete, at det som ein kjøper her i landet i butikkane, muligens er noko av verdens sikraste mat... Ein kan ikkje selje kva som helst i butikkane i Norge...

Eg trur dåke skal slappe av, skadelig å ete er det ikkje!

Eg har faktisk ikkje fått problem å ete noke som helst etter at eg begynte der...

Synst det er verre å tenke på kosmetiske produkt der dert er masse bruk av dyr... Det er verre...

P.S: Smalahove e jo snadder!!! Mmmmm!

Paradoksalt da at man har hatt den ene skandalen etter den andre her i landet med forurensa mat, både salmonella og e-coli. Har selv jobbet hos en av landets største foredlere av fjærkre - fysj og føy så mye juks. Og de holder på så lenge ingen blir syke eller næringsmiddelkontrollen kommer på besøk (men det blir jo som oftest varslet på forhånd og da er det storrengjøring på gang).

Kjenner flere pølsemakere som har sluttet i bransjen for de orker ikke å jobbe med "grisemat" en er sågar blitt vegetarianer.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:14   #34
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Og som det står i den artikkelen, kamp, så er det nettopp mange produsenter som lar vær å merke produktene sine med MUK.

Nettopp og jeg opplevde at i kyllingkjøttdeig og pølser var det ikke MUK, men hele skroget som blei kasta opp i kverna. Til informasjon er skroget den beingrinda (med skinn, fett og slintrer) man sitter igjen med når brystfileten og lårene er fjernet. Dette er helt vanlig for å "fylle ut" og for å holde prisen nede.

I kjøttpølser lurer de også oppi mange rare ting som f.eks produkter utgått på dato. Alt blir kamuflert med masse krydder, produsentene makser også ut på alle tilsetningsstoffer som vann, salt, stivelse, det dårligste kjøttet osv. Har du noen gang smakt hjemmelagde kjøttpølser (som faktisk smaker kjøtt) forstår du hvor utblandet "kjøpepølser" er.

Jeg bryr meg ikke så mye om de bruker f.eks innmat (biff av kalvehjerte er snadder) så lenge det blir merket. Jeg kjenner folk som av prinsipp ikke spiser innmat og det er synd at de skal bli lurt av for dårlig merking.

Gammel 08-06-10, 20:08   #35
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nettopp og jeg opplevde at i kyllingkjøttdeig og pølser var det ikke MUK, men hele skroget som blei kasta opp i kverna. Til informasjon er skroget den beingrinda (med skinn, fett og slintrer) man sitter igjen med når brystfileten og lårene er fjernet. Dette er helt vanlig for å "fylle ut" og for å holde prisen nede.

I kjøttpølser lurer de også oppi mange rare ting som f.eks produkter utgått på dato. Alt blir kamuflert med masse krydder, produsentene makser også ut på alle tilsetningsstoffer som vann, salt, stivelse, det dårligste kjøttet osv. Har du noen gang smakt hjemmelagde kjøttpølser (som faktisk smaker kjøtt) forstår du hvor utblandet "kjøpepølser" er.

Jeg bryr meg ikke så mye om de bruker f.eks innmat (biff av kalvehjerte er snadder) så lenge det blir merket. Jeg kjenner folk som av prinsipp ikke spiser innmat og det er synd at de skal bli lurt av for dårlig merking.

Jeg vet mye om dårlig merkeing.. Pga masse mat intoleranser så kontakter jeg alltid produsent før jeg prøver "ferdig" produkter.

Jeg kjøper kylling skrog og koker buljong på . Kjøper 10 kg om gangen, kutter opp litt løk, gulrot og sellerirot. Dekker med vann og lar alt småkoke i maaange timer. Kjempe godt

Gammel 08-06-10, 22:01   #36
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Hvor: Sarpsborg
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Ja, Prior produserer de MUK i store mengder uten å merke produktene med MUK. Alt kjøttet i kyllingpølser, kjøttboller og annen ferdigmat av fjærkre er MUK. Kjøttets cellestruktur ødelegges i prosessen.

Ikke noe mere ferdigmat av fjørkre på meg hvertfall...

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:29   #37
herregud
Medlem

herregud sin avatar

Hvor: Sarpsborg
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Ser av pølsetesten til klikk.no at First Price grillpølser inneholder MUK av svin, og at Prior`s kyllingpølser ikke inneholder noe ekte kjøtt !!!

http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle580544.ece

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:56   #38
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Har bare slakta rein jeg. Vomma og flekka. Kan IKKE anbefales, det blir myyye laushår...

Gammel 10-06-10, 21:58   #39
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Enig! Bror min er bonde og har massevis av ymse dyr i sjarken. Jeg har sett på slaktinga av mange av dem, men som nevnt tidligere, det eneste jeg har slaktet selv er en rein... og tusenvis av fisk...

Gammel 11-06-10, 10:35   #40
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har sett slaktning av gris med maske. Det var ... interessant. For ikke å snakke om høner. Det er virkelig ikkke tull det at de kan løpe rundt en stund uten hode etterpå ... .
Jo, også har jeg jo sett uttallige ganger oppstykking av rein på stuebordet hjemme, og elg, hare og rype etter jakt. Og seff, jeg kommer jo fra innlandshavet, så jeg har selv tatt livet av min fair share med fisk.
Helt greie erfaringer, så jeg vet jo hvor ting kommer fra .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 13-06-10, 23:41   #41
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For ikke å snakke om høner. Det er virkelig ikkke tull det at de kan løpe rundt en stund uten hode etterpå ... .

Løpe? De flyr uten hode. Ganske langt også! Vi hadde jobben med å løpe nedover jordet og samle hodeløse broilere når vi slakta da jeg var yngre...

Gammel 13-06-10, 23:58   #42
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Løpe? De flyr uten hode. Ganske langt også! Vi hadde jobben med å løpe nedover jordet og samle hodeløse broilere når vi slakta da jeg var yngre...

Vel, disse to halshugde hønene jeg så løp rundt i ring. Uttrykket ''hodeløs høne'' ga i hvert fall med ett en slags mening til et forskremt barnesinn .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 17-06-10, 19:09   #43
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Av lignende grunner oppgitt her spiser jeg ikke sommerkoteletter; er overbevist om at det er gamle familieribber som er delt opp og salta!

Og har dere lagt merke til at alle disse store kjedene som nå kjører sommerkampanje på sommergrill innholder stort sett grillamt som er marinert?? Ikke ferskvare?? Marinert med myyyye salt for å skjule dausmak og forlenge holdbarheten.... fant jeg ut da jeg test alle disse ulike variantene forrige helg...

Hjemmemarinert ferskvare er best!!

Gammel 06-07-10, 13:46   #44
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Usj :/ Angrer litt på at jeg leste denne tråden... Skal bare spise rent kjøtt heretter....

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 19:12   #45
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Usj :/ Angrer litt på at jeg leste denne tråden... Skal bare spise rent kjøtt heretter....

Hahaha LOL

Vi har jo egentlig gjort deg en tjeneste med å opplyse deg Om litt er alt glemt også spiser du det du har lyst på allikevel. Bare husk at du får det du betaler for når det gjelder kjøttvarer, dess billigere dess mer fyllmaterialer er der.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
First price kyllingfilet Benzo Lavkarbo generelt 18 09-08-10 16:51
First Price bacon Viclin Ketolysekuren 62 19-10-09 19:46
First price karbonader? Elinengelen Spørsmål og svar 1 14-09-09 18:36
First Price smøreost quebec Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 10-03-09 16:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.