Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Funker dette for alle?Jeg heier på deg!! Buuu til sykehuset! pasientmedvirkning er en rettighet! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Eg vert heilt rørt av denne tråden...!!! Eg kjem aldri til å høyra på helseNorge igjen, det er no snikkers og twist!!!
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Funker dette for alle?Kan aldri tro din jente er overvektig nei. Min 5 1/2 år gamle prinsesse er drøyt 105cm og veier 18kg og er heller tynn enn overvektig. Men hadde hun gått opp 5kg på et år, da hadde jeg også lett etter en vektbremser. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Funker dette for alle?*pjuh* vart litt i tvil her ei stund, men skjønar jo det at brå vektoppgang hjå slike små - det er då ein kan verta litt uroleg og tenkja over kva ein skal setta inn av tiltak for å stogga utviklinga i den farten...
![]() |
![]() |
#30 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Hei konkelimonke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Balansert kosthold
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
Sv: Funker dette for alle?Burde ikke fokuset når det gjelder barn være å bremse ned vektoppgangen fremfor å fokusere på nedgang?
![]() |
![]() |
#32 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Funker dette for alle?
Du leste ikke at jeg ikke kommer til å putte henne på vekta hver dag? Jeg gjorde det idag fordi jeg våknet i dag morges og tenkte at det var for godt til å være sant...også ble jeg redd for at vekta hadde vist feil. Ja, hvorfor skulle den egentlig det da? Det har jeg ikke noe svar på, men jeg bare MÅTTE dobbeltsjekke! Jeg har ikke fokus på å få henne til å gå ned i vekt, jeg har fokus på å få vekta til å stagnere så hun kan vokse seg inn i vekta si. Dette har jeg skrevet om igår også. At hun nå går ned i vekt er et svært gledelig tegn for oss, fordi vi på ingen andre måter har fått henne til å stoppe opp i vektutvikling. Det at hun går ned betyr at dette faktisk fungerer på henne, og jeg får tilbake følelsen av kontroll og at dette kommer vil til å klare! Det var bare et gledesutbrudd, det med at hun responderer på kostendringen, ikke ment som et feilfokus. Når jeg nå ser at vi får tilbake kontrollen, så kommer jeg neppe til å veie henne mer enn en gang i måneden, det er også det vi har fått anbefalt av ernæringsfysiologene, fordi vi MÅ holde øye med vekta hennes. Mye pga historien til de to andre barna med samme kromosomfeil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Ja, eg forstår at det er pga sjukdommen hennar du siktar til kostomlegging for at ho ikkje skal fyka opp i vekt, og eg syns absolutt du gjer det einaste rette: faktisk gå imot det dei såkalla "lærde" kjem med av råd, og høyrer meir på magekjensla di!
![]() |
![]() |
#34 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Jeg skjønner godt at du ble litt betenkt jeg, Konkelimonke! Det er jo ikke unormale tall jeg har fortalt om, og det er mange gode, lubne barn som såvisst ikke har et vektproblem! Nå høres datteren din veldig sunn og normalvektig ut da, siden hun har vesentlig flere centimetre å fordele kiloene sine utover en min lille jente |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Det er forskjell på å være 102 cm og veie 19 kilo, og å være 110 cm og veie det samme |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Funker dette for alle?Utrolig fantastisk flott at du har guts og sunn fornuft nok til å ikke blindt ta rådene fra det etablerte helsevesenet! Det er jo ingen stor hemmelighet at det er endel hubris og gudekompleks ute og går i det Norske helsevesenet, man ser jo stadig nyhetsartikler om leger og sykehus som insisterer på å "behandle" tilstander, utføre operasjoner osv. de overhodet ikke har kompetanse til å gjøre fremfor å sende pasienter ut av landet til spesialister. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#37 |
Juniormedlem
![]() |
Vet du, det har du faktisk HELT rett i! Dette kan bli første dokumentasjonen på at dette funker for barn! Nå ble jeg enda mer motivert for å bare kjøre på her |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Funker dette for alle?Kjempestilig, kjør på! Jeg følger selv med på blodverdiene mine og sørger for å ta det opp med legen min som ikke er direkte negativ - heller skeptisk - til lavkarbo/høyfett. En dag skal jeg ta med dokumentasjonen min til den nye diabetesoverlegen på Sykehuset i Vestfold, samt ernæringsfysiologen deres som skal være spesialist i diabeteskost, som begge ler meg opp i ansiktet hver gang jeg tar opp noe relatert til styrketrening vs. gåturer, proteintilskudd for hardtrening, vitamin D mangel, og den rene, skjære idiotien bak Statens filosofi rundt diabetes: "Livskvalitet vil si å spise akkurat den samme dritten som alle andre; den samme dritten som antagelig gjorde deg syk. Derfor er det bra du har insulin, for du kan spise HVA som helst bare du tar ei sprøyte med rett dose.". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Funker dette for alle?plastbox: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 43
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Jeg tar av meg hatten for deg, Mich ! Syns det du gjør for din datter her er helt fantastisk ! Det krever mye for en mor å gå i mot alle anbefalinger en får, men jeg er som alle andre her, helt sikker på at du gjør det riktige for din datter, og din egen, helse ! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fitline
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 61
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Har tenkt mye på dere, og håper det går bra med datteren din. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#43 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 42
![]() |
Sv: Funker dette for alle?Nå har ikke jeg lest i denne tråden før nå. Men jeg må si at jeg blir ganske frusterert av å lese om "eksperter" som setter barn på sultedietter (tortur dietter) og fullstendig nekter å prøve nye måter og metoder som faktisk fungerer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple!
![]() |
![]() |
#44 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Sv: Funker dette for alle?Ååå, Mich. Jeg vil gi deg en god klem og si STÅ PÅ! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
![]() |