Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Funker dette for alle?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-07-10, 22:45   #26
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt
Thumbs up

Sv: Funker dette for alle?

Jeg heier på deg!! Buuu til sykehuset! pasientmedvirkning er en rettighet!

Jeg har en helt vanlig liten gutt som får yogurt og pasta og is når det passer og ellers lavkarbo maten vår. Smør eller olje? bruker vi for å få start på spisingen, det er jo så mye som må fortelles og spørres om ved bordet.

Gutten er 3,5 år 102 cm og 17 kilo og bygd som en liten atlet.

Jeg har tenkt å fortsette å sende med han brødskiver, så maten er som de andres, men han spiser dem ikke. Han prøver nok å fortelle meg noe

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 09:29   #27
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien

Eg vert heilt rørt av denne tråden...!!! Eg kjem aldri til å høyra på helseNorge igjen, det er no snikkers og twist!!!

Uansett... dumme meg reagere jo på ein ting... din 4åring er 19kg... min 4 åring var 19kg då ho var 4,5år ca... (ho er snart 5år)... men eg oppfattar ikkje ho som overvektig...?? Ho er 110cm og har kraftig beinbygning frå farsslekta... off... er ho overvektig??? Vart litt i tvil no altså....

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 11:04   #28
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Kan aldri tro din jente er overvektig nei. Min 5 1/2 år gamle prinsesse er drøyt 105cm og veier 18kg og er heller tynn enn overvektig. Men hadde hun gått opp 5kg på et år, da hadde jeg også lett etter en vektbremser.

Vi er vel der Mich var, at jenta plutselig har oppdaget mat etter lang tid med sondemating, men denne Dokka vår får ikke mat hvert 20.minutter, heller kun til måltider, ca hver 3. time. Og i øyeblikket får hun nesten hva hun vil( men det går mest i kesam, smøreoster, leverpostein, smør, kjeks og middagsmat som laks og pasta). Jeg er livredd en sånn utvikling Mich beskriver, fordi jeg vet veldig sikkert at den utviklinga kan komme.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 11:18   #29
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

*pjuh* vart litt i tvil her ei stund, men skjønar jo det at brå vektoppgang hjå slike små - det er då ein kan verta litt uroleg og tenkja over kva ein skal setta inn av tiltak for å stogga utviklinga i den farten...

Men, då roa eg meg ned att!

Eg håpar det går fint for alle borna dekan her inne. Og at de kan sjå at lavkarbo, eller iallefall nedkutting av dei største karbohydratkjeldene, kan vera til hjelp! Eg har iallefall trua om at dette kosthaldet er bra for både kropp og sjel (så eg kvir meg litt til den dagen eg evt vert gravid og må "trappa opp" for å koma ut av ketose... kan ikkje skjøna kvifor, men...)

Lukke til alle saman!

Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 14:53   #30
Mich
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Mich er på en erverdig vei

Hei konkelimonke

Jenta mi er tett på 20 kg ja, 102 cm høy, og ifølge percentilskjemaene lå hun ved forrige kontroll 1 kg over 97,5 percentilen. Altså er hun bare såvidt utenfor normalområdet...hadde hun vært "frisk", så hadde jeg overhodet ikke vært bekymret, og tenkt at dette er valpefett!

Som jeg fortalte for et par dager siden, så har hun en sjelden kromosomfeil. Vi vet om to andre tilfeller på verdensbasis, en jente på 6 år i Mexico, og en jente på 17 år i Tyskland. De har hatt en lignende utvikling når det kommer til matlyst, og idag veier seksåringen skremmende 60 kg, og 17åringen 120....det er DIT jeg ikke vil at min datter skal havne! Fordi det har vært så eksplosivt hos dem, og at ingen har tatt tak i det. Derfor skrev jeg vel også en plass her at hos min datter har vi et potensielt vektproblem som jeg vil til livs nå, før det blir et problem! Jeg følte nå at det var i ferd med å eskalere, siden hun har lagt på seg 5 kg siste året, og halvannen kilo etter at hun begynte på diett i januar. Men nå er jeg skråsikker på at jenta er insulinresistent, for hun responderer bare så enormt på lavkarboen!!

Idag morges måtte jeg bare putte henne på vekta igjen, fordi jeg tenkte at vekta hadde vist feil igår eller et eller annet....Jeg er ikke en sånn som har tenkt å veie henne hver dag altså, hehe. Men faktisk hadde hun gått ned 100 gram til fra igår! Vektnedgang på 0,8 kg på bare noen dager! Det vil faktisk si at hun nå ligger akkurat på 97,5percentilen igjen, og dermed betraktes som i normalområdet! Øvre del av normalområdet riktignok, men det ER normalt! HURRA!! Husk at dette er ungen som har fortsatt å legge på seg på 500 kcal i døgnet...det høres ut som det har noe med metabolismen å gjøre, ikke sant??

Mich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert kosthold Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 15:25   #31
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Burde ikke fokuset når det gjelder barn være å bremse ned vektoppgangen fremfor å fokusere på nedgang?
Jeg mener.. å putte en liten jente på vekta hver eneste dag, er det noe å sikte etter?

Gammel 06-07-10, 16:36   #32
Mich
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Burde ikke fokuset når det gjelder barn være å bremse ned vektoppgangen fremfor å fokusere på nedgang?
Jeg mener.. å putte en liten jente på vekta hver eneste dag, er det noe å sikte etter?

Du leste ikke at jeg ikke kommer til å putte henne på vekta hver dag? Jeg gjorde det idag fordi jeg våknet i dag morges og tenkte at det var for godt til å være sant...også ble jeg redd for at vekta hadde vist feil. Ja, hvorfor skulle den egentlig det da? Det har jeg ikke noe svar på, men jeg bare MÅTTE dobbeltsjekke! Jeg har ikke fokus på å få henne til å gå ned i vekt, jeg har fokus på å få vekta til å stagnere så hun kan vokse seg inn i vekta si. Dette har jeg skrevet om igår også. At hun nå går ned i vekt er et svært gledelig tegn for oss, fordi vi på ingen andre måter har fått henne til å stoppe opp i vektutvikling. Det at hun går ned betyr at dette faktisk fungerer på henne, og jeg får tilbake følelsen av kontroll og at dette kommer vil til å klare! Det var bare et gledesutbrudd, det med at hun responderer på kostendringen, ikke ment som et feilfokus. Når jeg nå ser at vi får tilbake kontrollen, så kommer jeg neppe til å veie henne mer enn en gang i måneden, det er også det vi har fått anbefalt av ernæringsfysiologene, fordi vi MÅ holde øye med vekta hennes. Mye pga historien til de to andre barna med samme kromosomfeil.

Konklusjon: Jeg prøver ikke å få henne til å gå ned i vekt, det har bare skjedd helt av seg selv. Lavkarbo er jo vektregulerende, så da BØR hun kanskje ned litt da, for helsas skyld? Det var ikke meningen å fremstille det som at målet er å slanke henne, for det er det ikke. Jeg ble bare så inmari overrasket over vekttapet...

Og for ordens skyld: Hun forstår ikke dette med vekt og sånt...som sagt er hun noe mentalt retardetr, og oppfører seg/tenker ikke som andre fireåringer. Det er ikke negativt for henne dette, hun synes det er gøy å klatre opp på vekta (ja, klatre...for henne er det en fysisk utfordring med tanke på balanse), og etterpå sier hun "og mamma!". Så er vi ferdig med det...hun forstår altså ikke at det er en kartlegging.

Gammel 06-07-10, 16:46   #33
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Ja, eg forstår at det er pga sjukdommen hennar du siktar til kostomlegging for at ho ikkje skal fyka opp i vekt, og eg syns absolutt du gjer det einaste rette: faktisk gå imot det dei såkalla "lærde" kjem med av råd, og høyrer meir på magekjensla di!
hatten av for deg, og eg ynskjer deg og dotter di masse lukke til!

Eg berre lufta mine tankar kring mi dotter, fordi eg såg at dei veg omtrent det samme, og mamma som eg er vart eg då litt småbekymra. Men mi dotter har absolutt ikkje noko sjukdom som tilseier at ho går fort opp i vekt. Eg berre er opptatt av at ho et det samme som meg til dei måltida ho er heime, og prøver å påverka ho på ein sunn måte. Mest pga at farsfamilien er "over normalt dryge alle saman" og pga mitt tidlegare vektproblem. Trur ho har anlegg for det, så då er det greit å "kvelda dårlege vanar ved fødslelen", for å sei det slik!

Masse tvi tvi til deg! Godt at dotter di har ei så oppegåande mamma som deg

Gammel 06-07-10, 17:03   #34
Mich
Juniormedlem

Jeg skjønner godt at du ble litt betenkt jeg, Konkelimonke! Det er jo ikke unormale tall jeg har fortalt om, og det er mange gode, lubne barn som såvisst ikke har et vektproblem! Nå høres datteren din veldig sunn og normalvektig ut da, siden hun har vesentlig flere centimetre å fordele kiloene sine utover en min lille jente Men jeg er HELT med på tanken din om å legge grunnlaget for gode kostvaner, og ikke minst forebygge etter "føre var"-prinsippet siden hun kanskje kan være genetisk belastet fra farssiden...

Jaggu er vi flinke!

Gammel 06-07-10, 19:38   #35
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Ja, eg forstår at det er pga sjukdommen hennar du siktar til kostomlegging for at ho ikkje skal fyka opp i vekt, og eg syns absolutt du gjer det einaste rette: faktisk gå imot det dei såkalla "lærde" kjem med av råd, og høyrer meir på magekjensla di!
hatten av for deg, og eg ynskjer deg og dotter di masse lukke til!

Eg berre lufta mine tankar kring mi dotter, fordi eg såg at dei veg omtrent det samme, og mamma som eg er vart eg då litt småbekymra. Men mi dotter har absolutt ikkje noko sjukdom som tilseier at ho går fort opp i vekt. Eg berre er opptatt av at ho et det samme som meg til dei måltida ho er heime, og prøver å påverka ho på ein sunn måte. Mest pga at farsfamilien er "over normalt dryge alle saman" og pga mitt tidlegare vektproblem. Trur ho har anlegg for det, så då er det greit å "kvelda dårlege vanar ved fødslelen", for å sei det slik!

Masse tvi tvi til deg! Godt at dotter di har ei så oppegåande mamma som deg

Det er forskjell på å være 102 cm og veie 19 kilo, og å være 110 cm og veie det samme

Husker ikke hva yngste sønnen min veide når han var fire år, men bortsett fra når han ble født (han ble født 6 uker for tidlig, og veide 2400g) har han alltid vært stor.. både i høyden og i "bredden". Når han var 7 år var han 141 cm og veide 37 kg, en måned etter var han 142 cm og veide 38 kg, neste måned 143 cm og 39 kg og to måneder etter det igjen var han 146 cm og veide 40 kg. Og nå to år etter er han 160 cm høy og veier 46 kg, så mens han har vokst 14 cm i høyden har han bare lagt på seg 6 kg, og trenger ikke å bruke bukser merket "wide" lenger.

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 13:41   #36
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Utrolig fantastisk flott at du har guts og sunn fornuft nok til å ikke blindt ta rådene fra det etablerte helsevesenet! Det er jo ingen stor hemmelighet at det er endel hubris og gudekompleks ute og går i det Norske helsevesenet, man ser jo stadig nyhetsartikler om leger og sykehus som insisterer på å "behandle" tilstander, utføre operasjoner osv. de overhodet ikke har kompetanse til å gjøre fremfor å sende pasienter ut av landet til spesialister.

Et lite råd: Du er faktisk i ukjente farvann her. Du kan skrive historie! Kartlegg matinntak, vekt, barnets dagsform, resultat fra blodprøver og andre målinger osv. Du kan jo faktisk bli den første i verden som med suksess behandler en tilstand verken leger i Norge eller noe annet sted forstår seg på!

Den dagen jeg får barn er det generell lavkarbo som gjelder. Plenty rødt kjøtt og fett (for vitaminer, mineraler, hormonproduksjon, utvikling av hjernen og nervesystemet). Plenty broccoli, spinat, salat og andre vitaminholdige, fiberrike grønnsaker. Godt med fisk, samboeren trodde besteforeldrene mine nordfra var onkel/tante eller noe slikt og det er utvilsomt grunnet mye aktivitet, fisk et par ganger i uka og torskeleverolje (altså masse Omega3 og bra Omega3/6-forhold). I tillegg skal jeg ta meg tid til å fortsatt trene som en tulling selv, for en slapp, stresset og sliten far er ingen god far.

Barna mine (den dagen jeg lager noen :P) skal ha best mulige forutsetninger for å få det hele og fulle potensialet ut av kroppene sine. Kattene mine får mat, vann, tannstell, leker og kos. Hadde jeg hatt hund hadde den fått det samme, og all turgåingen den trengte. Hvorfor skal da mine fremtidige barn fóres på gift og søppel slik Staten anbefaler, når jeg klarer å sørge for at husdyrene mine får det de trenger?

Nok en gang, fantastisk jobb! Hold oss oppdatert, og husk mantraet "If you want something done right, do it yourself!"

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 23:42   #37
Mich
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Et lite råd: Du er faktisk i ukjente farvann her. Du kan skrive historie! Kartlegg matinntak, vekt, barnets dagsform, resultat fra blodprøver og andre målinger osv. Du kan jo faktisk bli den første i verden som med suksess behandler en tilstand verken leger i Norge eller noe annet sted forstår seg på!

Vet du, det har du faktisk HELT rett i! Dette kan bli første dokumentasjonen på at dette funker for barn! Nå ble jeg enda mer motivert for å bare kjøre på her Jeg har gjort smånotater i dagene som har gått, nå skal jeg begynne å gjøre det mer systematisk! Takk for tips, kanskje dette blir en revolusjon! Det er jo ingen tvil om at jenta mi overhodet IKKE responderer på "vanlig" diett, altså mindre kaloriinntak enn man forbruker, heller tvert imot...også pøser man på med kalorier og fett, og DA går det rette veien liksom! Dette må faktisk dokumenteres!

Jeg trives veldig godt på denne livsstilen selv også! Jeg har mistet to kilo i uka som gikk, og håper det stabiliserer seg greit om en kilo til Dette er kjempedigg - så mye mat, så mange gode smaker, og det at man aldri rekker å bli sulten til neste måltid. Snakker om luksusproblem! Aldri mer brød og poteter her i gården nei...

Igjen tusen takk for all støtte og alle gode råd jeg har fått her, dere er en nydelig gjeng!

Gammel 09-07-10, 23:53   #38
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Kjempestilig, kjør på! Jeg følger selv med på blodverdiene mine og sørger for å ta det opp med legen min som ikke er direkte negativ - heller skeptisk - til lavkarbo/høyfett. En dag skal jeg ta med dokumentasjonen min til den nye diabetesoverlegen på Sykehuset i Vestfold, samt ernæringsfysiologen deres som skal være spesialist i diabeteskost, som begge ler meg opp i ansiktet hver gang jeg tar opp noe relatert til styrketrening vs. gåturer, proteintilskudd for hardtrening, vitamin D mangel, og den rene, skjære idiotien bak Statens filosofi rundt diabetes: "Livskvalitet vil si å spise akkurat den samme dritten som alle andre; den samme dritten som antagelig gjorde deg syk. Derfor er det bra du har insulin, for du kan spise HVA som helst bare du tar ei sprøyte med rett dose.".

Yeah.. hadde det vært så enkelt hadde kanskje ikke diabetes tatt livet av flere mennesker enn brystkreft og AIDS, eller hva..? *grøss og gru*

Det går fortsatt bra med jenta di? Har du vurdert tipset du fikk lengre opp, nemlig å kontakte Statens senter for epilepsi (eller kanskje tilsvarende ikke-Statlig organisasjon)? Selv epilepsi som ikke lar seg behandle med medisinering så godt som forsvinner når barna blir satt på lavkarbo. Her er det ene området der Staten faktisk sier at de påståtte ulempene/farene ved lavkarbo utveies av fordelen ved å bli kvitt en ødeleggende, potensielt dødelig sykdom. Ergo kan de faktisk kanskje bidra med erfaring, tips og råd når det gjelder barn og lavkarbo?

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 13:24   #39
Frøken Scott
Medlem

Frøken Scott sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Buskerud
Frøken Scott har en fantastisk aura rundt segFrøken Scott har en fantastisk aura rundt seg

plastbox:

Godt å høre at det ikke bare er meg som oppfatter diabetes-"ekspertisen" på sykehuset i Vestfold slik. Ryk og reis, tenker jeg hver gang

Frøken Scott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kh og kalorier Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 15:21   #40
Tutte
Medlem

Tutte sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Tutte er på en erverdig vei

Jeg tar av meg hatten for deg, Mich ! Syns det du gjør for din datter her er helt fantastisk ! Det krever mye for en mor å gå i mot alle anbefalinger en får, men jeg er som alle andre her, helt sikker på at du gjør det riktige for din datter, og din egen, helse !

Håper du holder oss litt oppdatert underveis, så vi får følge med hvordan det går med dere ! Masse lykke til videre, dette kommer dere til å klare kjempebra !

Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 16:29   #41
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Jeg tar av meg hatten for deg, Mich ! Syns det du gjør for din datter her er helt fantastisk ! Det krever mye for en mor å gå i mot alle anbefalinger en får, men jeg er som alle andre her, helt sikker på at du gjør det riktige for din datter, og din egen, helse !

Håper du holder oss litt oppdatert underveis, så vi får følge med hvordan det går med dere ! Masse lykke til videre, dette kommer dere til å klare kjempebra !

Da har jeg lest hele tråden og signerer Tutte sitt innlegg-stå på!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 14:14   #42
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 61
Ina64 er på en erverdig vei

Har tenkt mye på dere, og håper det går bra med datteren din.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:03   #43
Mighty
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 42
Mighty er ny på veien

Nå har ikke jeg lest i denne tråden før nå. Men jeg må si at jeg blir ganske frusterert av å lese om "eksperter" som setter barn på sultedietter (tortur dietter) og fullstendig nekter å prøve nye måter og metoder som faktisk fungerer.

Og det gjelder jo ikke bare barn. Tenk hvor mange mennesker som kunne fått betydelig bedre livskvalitet, droppe medisiner osv. Jeg er sikker på at de kunne reddet liv hvis de bare hadde tatt av seg skylappene.

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:42   #44
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Ååå, Mich. Jeg vil gi deg en god klem og si STÅ PÅ! Jeg er overbevist om mindre karbohydrater og mer naturlig fett er bra for barnet ditt og deg.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette funker jo ikke? Mistral Ketolysekuren 207 03-06-09 22:26
Funker induksjon på alle? fush Lavkarbo generelt 2 27-01-07 17:23
Dette funker jo! Stompa Induksjonen 3 12-07-06 19:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.