Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 12:14   #26
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge venta dere med å skeie ut?

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Det er ikke utskjeiing nei!
Jeg laga lavkarbopizza i går. Prøvde en ny oppskrift som ble mye bedre enn den jeg laga sist? Har du en fast en som du bruker eller?
Hvis ikke kan jeg anbefale denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21850
Yeti-Pizza!

Stilig!
Jeg bruker denne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20273
Har brukt den de siste gangene jeg har lagd pizza, syns den er kjempegod. I tillegg kan min hveteallergiske mamma spise den (ikke at hun gjør det, hun er fettmotstander... Men vi prøver ), og jeg syns den smaker godt. Men er jo åpen for nye ting

Takk for tipset Lillemy71!

For ikke ødelegge tråden helt, kan jeg slenge med at det plutselig ble bulgariatur på meg i august, så da har jeg tenkt å ikke kjøre fult så stramt. Men jeg kommer ikke til å skeie ut med all mulig høykarbomat, for det er ikke verdt det

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 17:10   #27
tjeldberg
Medlem

tjeldberg sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
tjeldberg er på en erverdig vei

Så lenge ingen bryr seg =)

Sitat:

Dessuten prøver jeg å leve etter ren-mat-prinispper, dvs ikke ferdig prosessert mat, mest mulig skal komme i fra rene råvarer. Når jeg sier det til folk, stopper det diskusjonen effektivt og de fleste blir heller interessert i hvorfor det er så bra for kroppen. Da pleier jeg alltid å dra historien om hvordan margarin (som mange tror er så sunt) er fremstilt også får pipa en annen lyd Men for all del, dersom du synes det er enklest å gjøre det på den måten så gjerne det, men husk at det kan ødelegge vektnedgangen skikkelig.

Takk for tipset! Sikkert effektivt, så ska huske på den!
Nå skal jeg ut å finne ut hva sashmi er for noe

Gammel 24-07-10, 10:17   #28
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av tjeldberg, her.

Så lenge ingen bryr seg =)

Takk for tipset! Sikkert effektivt, så ska huske på den!
Nå skal jeg ut å finne ut hva sashmi er for noe

Du har sikkert funnet det ut allerede, men hvis noen andre lurer så er sashimi kun sjømaten i tynne skiver (sushi uten ris) som skal dyppes i mange deilige sauser, gjerne med litt tynt oppskårne grønnsaker.

Her hjemme får man stortsett bare en døll soyasaus men man skal faktisk ha ulike sauser til ulik fisk, akkurat som man velger vin. Jeg satt på restaurantene borte i Osaka og fikk opplæring i dette og kelnerne syntes det var morsomt å lære meg alle de rette tingene med sashimi-spising Der borte fikk jeg også fersk wasabi-rot som jeg malte opp selv, det var godt det og noe helt annet enn den der grønne pastaen vi får her. Og bare så det er sagt jeg prøvde Fugu (gift-fisken) da jeg var der borte - and I'm alive Smakte ikke noe særlig og var ganske gummiaktig i konsistensen, men det var visst ikke sesong heller.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 11:46   #29
fridr
Medlem

fridr sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 38
fridr er på en erverdig vei

Jeg starta lavkarbo-livet 6.april i år. På 16.mai drakk jeg 2 dl brus med litt sprit, neste dag var jeg ødelagt i magen. Etter det levde jeg som vanlig på lavkarbo og var frisk. Men nå i sommer skeia jeg ut med å spise masse Oreo-kjeks på hytta. D-Å-R-L-I-G! Dette er nesten 2 uker siden, og jeg lider enda av vondt i magen Begynner nesten å lure på om det er noe annet, at jeg er syk... Skal sies at jeg spise to store stykker med pizza her en dag, laget av speltmel. Tåler tydeligivis ikke spelt heller... Skal prøve meg på glutenfritt mel etterhvert. Lavkarbo er uansett det aller beste for magen og helsa mi! Så mest sannsynlig blir det nok ikke et stort forbruk av glutenfri melblanding i framtida.
Er som du kanskje skjønner, ingen slanker, da jeg hadde normal BMI da jeg starta lavkarbo. Vektnedgangen har bare vært en liten bonus.

fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:29   #30
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av fridr, her.

Jeg starta lavkarbo-livet 6.april i år. På 16.mai drakk jeg 2 dl brus med litt sprit, neste dag var jeg ødelagt i magen. Etter det levde jeg som vanlig på lavkarbo og var frisk. Men nå i sommer skeia jeg ut med å spise masse Oreo-kjeks på hytta. D-Å-R-L-I-G! Dette er nesten 2 uker siden, og jeg lider enda av vondt i magen Begynner nesten å lure på om det er noe annet, at jeg er syk... Skal sies at jeg spise to store stykker med pizza her en dag, laget av speltmel. Tåler tydeligivis ikke spelt heller... Skal prøve meg på glutenfritt mel etterhvert. Lavkarbo er uansett det aller beste for magen og helsa mi! Så mest sannsynlig blir det nok ikke et stort forbruk av glutenfri melblanding i framtida.
Er som du kanskje skjønner, ingen slanker, da jeg hadde normal BMI da jeg starta lavkarbo. Vektnedgangen har bare vært en liten bonus.

Spørs om du ikke har glutenintoleranse (ikke cøliaki nødvendigvis) slik som jeg har. Spesielt hvete/spelt i forbindelse med sukker er ille for meg. Nå som jeg har vært uten mat med gluten (siden november) har jeg kunnet spise bittelitt rug og bygg men bare litt av og til nå i det siste.

Jeg synes glutenfritt mel smaker skikkelig dårlig og derfor begynte jeg å leite etter erstatninger og havna inn i lavkarboverdenen. Helsa er blitt bedre, vekta mye mindre og jeg har aldri spist så godt før med god samvittighet Det finnes mange gode oppskrifter på glutenfritt her på forumet, selv bruker jeg en del mandelmel, kokosmel og fiberhusk når jeg skal lage kaker.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
utskeielser

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 19:25
Hvor lenge er dere i ketose? Sostråle Spørsmål og svar 14 12-05-09 13:52
Hvor lenge steker dere pizzaen som det står oppskrift på på bakemix-pakken? MoaMoa Ketolysekuren 2 27-10-08 13:14
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.