Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går ikke ned ... Har Fiberrik skylden?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-08-10, 10:16   #26
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned ... Har Fiberrik skylden?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Folk må ofte gjøre noen forandringer for at det skal fungere for dem. Det betyr ikke at de ikke følger dietten... Det er ingen Grete Roede-diett hvor man blir fortalt nøyaktig hvor mange gram man skal spise av alt og holde seg til det.

Øhh...ja jeg VET det, jeg da

Jeg syntes bare utsagnet "Fiberrik er den eneste grunnen til at jeg har klart å holde dietten" var litt rart, siden Fiberrik ikke er forenlig med dietten. Og siden tittelen på tråden er "Går ikke ned, har Fiberrik skylda?" så ville jeg, ut ifra mine erfaringer, svart ganske enkelt: JA.

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:31   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned ... Har Fiberrik skylden?

En grunn til at du ikke går ned kan være at kroppen din prioriterer å ordne noe den ser på som mer kritisk enn vekta. F.eks om du er insulinresistent. Å sette den på sparebluss (slik du desverre gjør nå) vil forverre heller enn forbedre dette. Som andre her foreslår, bruk noen uker på å fortelle kroppen at det er ok å bruke energi, og at det er nok å ta av til å både vedlikeholde funksjoner/helse og gå ned i vekt
Jeg har brukt årevis på å forstå dette, og sammenlignet med de årene er 4 uker veldig lite

Har du lest trådene fra Pål her inne? De forteller blandt annet litt om hvorfor fett ikke er farlig.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberrik nurket Ketolysekuren 5 04-02-10 19:12
Fiberrik Elinengelen Lavkarbo generelt 16 30-09-09 12:36
Gir foreldre skylden for overvektige barn Helene Artikler 40 25-10-06 16:26
Fiberrik? Viviann Spørsmål og svar 3 30-09-06 20:22
Fiberrik Trolljenta Spørsmål og svar 11 10-09-06 17:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.