Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blodsukker og Pepsi max

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 14:36   #26
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Er også en PM avhengig... Når jeg begynte på ketolyse i vår, sluttet jeg samtidig med PM, og jeg gikk ned en haug med kilo de to første ukene. Så jevnet det seg ut, men så begynte jeg å drikke light-brus igjen i sommer.

Nå prøver jeg atter en gang å kutte det ut. Men det med blodsukker var interessant. Jeg skal på jobb på fredag, der har vi bl.s utstyr. Tror jeg skal måle meg først, drikke en halv liter og måle igjen - bare for å sjekke.

Sant det der med overvektige og light-brus, jeg er absolutt en av de.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:55   #27
higgi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 19
higgi er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg har liksom hørt litt både og...

Var så flink å slutte en lang periode.
Og hva skjedde? Joda vekta gikk sakte nedover.
Begynte og gå opp etter å ha ligget stabilt ei god stund.
Begynte å se på hva jeg hadde spist og drukket, og da var den eneste forskjellen jeg kunne se; at jeg hadde begynt med lightbrus.

Prøver tappert å slutte.
Men jeg er så avhengig... så søtt og godt å kose seg med!

__________________
When was the last time...
-you did something for the first time?
higgi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:08   #28
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Hmm, jeg mente jeg har lest flere steder at kroppen kunne "gjenkjenne" søtningsstoffet (aspartam) som sukker og dermed starte insulin produksjon som igjen gjør at du legger på deg. I såfall øker vel blodsukkeret også. Aner ikke hvor jeg har lest det, men jeg har vel egentlig tatt det som god fisk. "Eksperter" sier jo at du blir/kan bli mer sulten av pepsi max og da skulle man jo tro at det i såfall skjer noe med blodsukkeret.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:25   #29
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Og siden vi er i gang, fant dette om Cola Light. Regner med at forskjellene er ikke så store for cola zero og pepsi max heller:

http://blisstree.com/eat/drink-diet-...h-not-so-much/

Nå er det vel mange som vil argumentere med at litt kan ikke skade og sant nok - alt med måte, men jeg tror mange av oss drikker ikke litt i ny og ne men tømmer nedpå for vi er "junkier"

Nei, jg tror det er fåtallet som holder seg til bare litt. Jg klarer det iallefall ikke. Jg bøtter nedpå. Og da drikker jg absoulutt ikke vann. Da er det bare max for alle penga. Og siden jg både drikker en fire pk på kort tid + at jg røyker - såblir det fryktelig dyrt! Så det å slutte hjelper nok både på helsa og økonomien

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:50   #30
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Mye penger å spare ja! Jeg kjøpte vel 4 sånne 4-pack i uka, blir vel noe sånt som 800 kr i mnd det + pant, men den får man jo igjen.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:34   #31
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Ja, det er dyrt i lengda!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:52   #32
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sukralose består av sukkeralkoholer som ikke tas opp av kroppen. Fruktose er fruktsukker og tas i høyeste grad opp som rent sukker, det er da også den ene bestanddelen i rent sukker.

Sukralose består ikke av sukkeralkoholer. Grunnen til at du kan spise litt splenda, er at en teskje splenda veier en tiendel av det en teskje sukker eller fruktose veier, men skal gi omtrent samme søtning. Det er ikke selve sukralosen som gir karbohydrater, men fyllmassen.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:37   #33
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Stadig inntak av lightbrus gjør ikke akkurat noe positivt for tennene heller. Å drikke det daglig mellom måltidene er absolutt ikke å anbefale bare av den grunn. Men et glass eller to en og annen helg tar jeg virkelig med gos samvittighet.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:49   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Sukralose består ikke av sukkeralkoholer. Grunnen til at du kan spise litt splenda, er at en teskje splenda veier en tiendel av det en teskje sukker eller fruktose veier, men skal gi omtrent samme søtning. Det er ikke selve sukralosen som gir karbohydrater, men fyllmassen.

Du har helt rett og jeg legger meg langflat og takker for korrigering.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:58   #35
Ursula89
Juniormedlem
 
Ursula89 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
Innlegg: 29
Ursula89 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg har bare skumlest over her nå, men jeg titta på denne siden:
http://www.diabetes.no/Søtningsstoffer.9UFRvO2X.ips
Her står det jo at aspartam påvirker blodsukkeret.. og aspartam er det vel i alle light/zero/max-brusene?

__________________


Ursula89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:04   #36
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Ursula89, her.

Jeg har bare skumlest over her nå, men jeg titta på denne siden:
http://www.diabetes.no/Søtningsstoffer.9UFRvO2X.ips
Her står det jo at aspartam påvirker blodsukkeret.. og aspartam er det vel i alle light/zero/max-brusene?

Mulig det er individuelt, det påvirker ikke mitt blodsukker.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:13   #37
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Blodsukker og Pepsi max

tviler på det reagerer hos meg og, men jeg drikker ikke pepsi max, men cola zero. da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg 6.9, nå en middag og et par glass zero senere var det 7.2... kan jo like gjerne være broccoligratengen som var årsaken.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:16   #38
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tviler på det reagerer hos meg og, men jeg drikker ikke pepsi max, men cola zero. da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg 6.9, nå en middag og et par glass zero senere var det 7.2... kan jo like gjerne være broccoligratengen som var årsaken.

Jepp. Men det er jo ikke stor stigning etter et måltid. Jevnt og fint.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:20   #39
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Her var det visst mye forskjellige erfaringer og meninger. Nå har jeg ikke testet det igjen, for jeg har vært for opptatt med mine nye forferdelige symptomer, rykninger, men jeg skal ta en liten test etter morgenblodsukkeret imorgen hvis jeg husker det. Jeg tror det er veldig individuelt hvordan kroppen reagerer, og det har kanskje litt å si om man har insulinresistens f.eks.

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:24   #40
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Devana, her.

Her var det visst mye forskjellige erfaringer og meninger. Nå har jeg ikke testet det igjen, for jeg har vært for opptatt med mine nye forferdelige symptomer, rykninger, men jeg skal ta en liten test etter morgenblodsukkeret imorgen hvis jeg husker det. Jeg tror det er veldig individuelt hvordan kroppen reagerer, og det har kanskje litt å si om man har insulinresistens f.eks.

Ja det er veldig individuelt, det er det som gjør det så vanskelig å råde. Kan bare snakke ut i fra egen erfaring.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:26   #41
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

tviler på det reagerer hos meg og, men jeg drikker ikke pepsi max, men cola zero. da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg 6.9, nå en middag og et par glass zero senere var det 7.2... kan jo like gjerne være broccoligratengen som var årsaken.

Hvor lenge etter middagen målte du?

Vil forresten tro brusen har ulik effekt avhengig av om du drikker det på tom mage eller til måltider. Så om man måååå ta et glass er det sikkert bedre å ta det med litt fet mat og proteiner for å få ned GI.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:27   #42
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Blodsukker og Pepsi max

er vel en 2.5 timer siden jeg spiste. jeg tok et halvt glass til maten, og drukket 2 glass til siden det

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 23:34   #43
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av Ursula89, her.

Jeg har bare skumlest over her nå, men jeg titta på denne siden:
http://www.diabetes.no/Søtningsstoffer.9UFRvO2X.ips
Her står det jo at aspartam påvirker blodsukkeret.. og aspartam er det vel i alle light/zero/max-brusene?


Det står at Sweet & Less påvirker blodsukkeret. Men Sweet & Less er aspartam OG sukrose i samme pakning.
Aspartam alene står oppført uten blodsukkerpåvirkning.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 00:27   #44
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Jeg synes det er mulig å holde seg unna pepsi max når jeg har kald farris med sitronsmak.
Jeg klarer å begrense meg til å kjøpe en halvliter pepsi max pr dag om jeg er streng. Det er nemlig når jeg kjøper med meg store flasker hjem at jeg drikker opp alt jeg har. Jeg føler meg bedre, mer klar, i hodet når jeg ikke drikker pepsi max.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 14:51   #45
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Etter at jeg drakk pepsi max, så gikk blodsukkeret mitt opp fra 6 til 8,5. Det vil si at det påvirker blodsukkeret mitt ... skummelt syns jg!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:27   #46
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Det finnes ikke en eneste studie som sier at aspartam påvirker blodsukkeret, alle studiene som er gjort konkluderer rimelig greit med at det ikke har noen påvirkning. Hvis du mener at du kan bevise dette flere ganger Nutta så hadde jeg faktisk sendt en liten mail til en eller annen forsker for å skape litt revolusjon :P

Vi har diskutert pepsi max og aspartam ganske grundig her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34833&page=3

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:41   #47
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Insulinresistente kan ha påvirkning på blodsukkeret, mens "normale" ikke trenger å ha det. Det er derfor synd at alle sånne tester tar "normale" som grunnlag, siden flere og flere er insulinresistente.

Forøvrig er det nå påvist at Lightbrus kan ha sammenheng med fortdilig fødsel, så endelig begynner de å se de negative effektene også!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:49   #48
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Dette har vi diskutert før Carisma :P

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:40   #49
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Er du insulinresistent Nutta?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:21   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker og Pepsi max

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Sukralose består av sukkeralkoholer som ikke tas opp av kroppen. Fruktose er fruktsukker og tas i høyeste grad opp som rent sukker, det er da også den ene bestanddelen i rent sukker.

Nå så jeg at Alkazeltsers allerede hadde svart deg, men vil bare tilføye at for at et søtstoff kan klassifiseres som sukkerakohol, så skal navnet sluttet på -ol. Som malititol, erytrithol, xylitol, etc. Det er forsåvidt noen merkenavn som kan forvirre, men slutter det med -ose så kan du være sikker på at det ikke er sukkeralkoholer. .
Sukralose er "klorbleket" (en forenkling) hvor kun det søte er igjen, skallet på en måte, derfor veier det også bare en tiendedel av sukker, men er like søtt.

Når jeg en sjelden gang drikker lettbrus (stort sett cola light eller zero, dersom jeg er VIRKELIG fyllesyk og litt tett i pappen ) så får jeg stikking/prikking i kroppen. Ekkelt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Måling av blodsukker Matglad Spørsmål og svar 15 23-05-10 20:12
Blodsukker ingrids Spørsmål og svar 11 13-04-10 21:56
Blodsukker på 2.6 nellie Spørsmål og svar 9 08-06-08 17:48
Blodsukker Grovsnus Ketolysekuren 14 25-02-08 12:00
Ang blodsukker ... cilemora Spørsmål og svar 6 21-11-07 04:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no