Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hestekjøtt i Oslo

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-09-10, 16:35   #26
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Big Horn hadde i allefall en himla god rett med hestebiff. Winchestersteak, tror jeg den het. Servert med potetkuler, bearnaise og bbq-saus dengang i allefall.

Hestekjøtt er det samme kjøttet som heter "dyrekjøtt" i ferskvaredisken. Spar, f.eks, skaffer jo dette raskt. Ellers har de eget "slakteri" i kjelleren på Jacob's, der de også deler opp hele slakt. Jeg tror nesten dette er det stedet man får ferskest kjøtt på, om man ser bort fra slakteriene.

Hestekjøtt ER godt, altså, og det er kun det beste kjøttet som går til folkemat her til lands. Resten ender stort sett opp i hunde og kattefôr. Det slaktes MYE hest her til lands, og det er virkelig synd at dette finfine kjøttet skal gå til spille bare fordi vi synes hester er såååå mye søtere enn okse, ku og gris.
(jeg har hester selv, og er skikkelig hestejente - dog med en praktisk innstilling).

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:49   #27
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hestekjøtt i Oslo

Geit har jeg også smakt. Og spesielt geitekillingkjøtt, det er helt nydelig. Mørt, saftig, herlig. Har prøvd å få tak i geitepølse etter at jeg smakte det første gang i Undredal, men det er visst bare der de har det tror jeg..

Hest har jeg prøvd å spise. Er hestejente, men tenkte likevel at jeg skulle smake da noen venner inviterte til grillmiddag for et par år siden. Så veldig godt ut, tykke krydrede biffer. Men da jeg hadde skjært en bit og skulle putte i munnen, så klarte jeg det ikke. Var som en psykisk sperre, som rett og slett fortalte meg at "dette dyret spiser du bare ikke". Akkurat som jeg heller ikke ville spist en katt, eller en hund.

Jeg har ikke noe imot at andre spiser det, da.

Men jeg syns det er synd at det er så mye av dette kjøttet, at det er så mange hester som bare går til bruk og kast. Travsporten er nok en stor synder i så måte, den ødelegger hester etter min mening..

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oslo magdalena Generell diskusjon 7 01-06-08 19:36
Pub/bar i Oslo ... janmesi Lavkarbo generelt 1 13-10-06 19:09
Loppemarkeder i Oslo i vår? mofe Generell diskusjon 10 27-04-06 14:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.