Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-05, 17:57   #26
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

No problem

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 17:11   #27
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

På Narvsesen selger dem en Atkins Sjokolade av ren sjokolade. Men til min store fortvilelse inneholder den jo 18 gram Kh! (tror det var det). Den var jo nesten 100 gram (eller var den kanskje akkurat 100?). Hvordan får dere denne lille sjokoladen til å være ok lavkarbo kost?

Jeg har lest og lest her, men skjønner fortsatt ikke åssen dere regner. Har en Freia Premium Dark 85 % cocoa i skapet, den inneholder 19 gram per 100 gram. Sjokolade er 100 gram.1.9 per (liiiiille) rute altså? Hjelpes..Ikke mye kos da Tror heller jeg skipper å spise EN rute.. Da vil jeg jo bare ha mere..

Men har jeg skjønt utregningen rett?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 18:41   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

På Narvsesen selger dem en Atkins Sjokolade av ren sjokolade. Men til min store fortvilelse inneholder den jo 18 gram Kh! (tror det var det). Den var jo nesten 100 gram (eller var den kanskje akkurat 100?). Hvordan får dere denne lille sjokoladen til å være ok lavkarbo kost?



Neeeeeida Lita, da har du ikke lest etiketten - og ikke reglene heller. Atkins sjokoladene er søtet med kunstig søtstoff. Maltitol og Splenda. Du skal trekke fra sukkerALKOHOLENE, sant ! Og da er det 2-3 netto karber i hele sjokoladen. Det står inni en svær stjerne foran på sjokoladen. Det finnes ingen Atkins sjokolade som inneholder 18 netto karber.

Opprinnelig lagt inn av Lita

Jeg har lest og lest her, men skjønner fortsatt ikke åssen dere regner. Har en Freia Premium Dark 85 % cocoa i skapet, den inneholder 19 gram per 100 gram. Sjokolade er 100 gram.1.9 per (liiiiille) rute altså? Hjelpes..Ikke mye kos da Tror heller jeg skipper å spise EN rute.. Da vil jeg jo bare ha mere..

Premium Dark innholder ikke kunstig søtstoff, men sukker. Og en rute 10 gram inneholder 1.9 gr karber. Det er helt riktig. Jeg kjøpte denne fordi jeg ikke fikk tak i Lindt. Og Freia får meg også til å få lyst til å spise mer..... Ikke bra nei !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 18:52   #29
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Okeiokei, bra..Jeg kunne ikke skjønne åssen barer folk her inne spiser, for jeg finner bare med masse karber

Det var vel slik jeg så


Bare at min hadde Norsk skrift. Og er dem bare 30 gram? hehe, ikke så ille da..Var vertfall en med ren melkesjokolade. Så ikke noe stjerne på min, menmen. Tror jeg skal kjøpe meg en sånn når jeg skal kose meg neste gang!! Takk for at du atter en gang hjelper meg, Nille!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 09:53   #30
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet?

Freia har nå en kokesjokolade, 70% kakao og 43 karber pr 100 gram. Fikk smakebit i butikken. Slettes ikke verst på smak. 6 gr = 2 ruter sjokolade gir 2 karber.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 15:52   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet?

Repeterer litt jeg (for de som lurer):

Opprinnelig lagt inn av Nille

Her er næringsinnhold Lindt Excellence 70% - 100 gram

Total: 550 Fat:43 383 71% Sat:25 225 41% Poly:2 14 2% Mono:14 128 24%Carbs:38 130 24% Fiber:5 0 0%Protein:8 30 6%Alcohol:0 0 0%

Dvs. 550 kalorier, 33 netto karber, 43 gram fett 8 gram protein.
Det er 3.3 karber pr 10 grams rute.

Her er data på Lindt Excellence 85%

Total: 525 Fat:45 405 77% Sat:28 248 47% Poly:2 16 3% Mono:15 135 26%Carbs:28 80 15% Fiber:8 0 0%Protein:10 40 8%Alcohol:0 0 0%

Dvs. 525 kalorier, 20 netto karber, 45 gram fett 10 gram protein.
Det er 2 karber pr 10 grams rute.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 17:32   #32
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet?

Sånn generelt:
Andelen karbohydrater i sjokolade avhenger av flere ting. Hvor mye sukker er jo selvfølgelig den første. Det andre er forholdet mellom kakaosmør, kakaomasse og kakaopulver. De dyreste sjokoladene inneholder mer kakaosmør og derfor mindre karbohydrater. De billigste inneholder mer kakaopulver og derfor mer karbohydrater. Disse har også som regel lavere kakaoinnhold, fordi de blir fortere bitre (sånn som Lindt). Til slutt har også typen kakaobønner betydning. To sjokolader med lik andel kakaomasse kan ha ganske ulike innhold av karbohydrater.

Da er det kanskje litt lettere å skjønne at det kanskje ikke er så lett å forstå seg på karboinnholdet i sjokkis.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no