Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva serverer du gjester?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-12-10, 18:03   #26
LIBBA
Seniormedlem

LIBBA sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 64
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hva serverer du gjester?

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Stort sett går det i bare kaffe her også
Ingen klager på det Heldigvis.
Kan ikke ha for mye godt/kaker i huset for det ender opp i min mage
Klarer ikke stå i mot hvis jeg blir fysen nok, så da er det
best å ikke ha fristelsene i huset

Dette gjelder drop in besøk
Er det planlagt besøk serverer jeg noe jeg lager rett før besøket (kaker/muffins/konfekt e.l. lavkarbo selvfølgelig), og sender eventuelle rester med dem hjem.
Selv om det er lavkarbo er det begrenset hvor mye jeg bør spise, så det er tryggest å ikke ha lager av slikt i fryseren
Svake menneske jeg er

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:03   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Kald bismak = for mye sukrin

Gammel 31-12-10, 18:07   #28
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kald bismak = for mye sukrin

Jeg fulgte bare oppskriften.. OG det har jo litt med mengde å gjøre når man lager kaken, sukrinen skal jo erstatte sukkeret, og da skal det utgjøre en del av massen.. Ellers blir det noe bløte greier..

Men får prøve med mindre sukrin neste gang Evt annen søtning..

Personlig får vi sjelden gjester. Treffer jeg folk er det ute på spisesteder, evt inviterer jeg til middag.. Og da sjelden med kake/dessert. Jeg er vel for ung for den kake/kaffe-greia med mine venner..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 18:18   #29
Taran
Medlem

Taran sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Førde
Taran har en fantastisk aura rundt segTaran har en fantastisk aura rundt seg

Hva med å ha litt mørk sjokolade uten sukker liggende....passer perfekt med en liten bit til kaffen både til gjester og deg selv.
Godt nyttår!

Taran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 19:21   #30
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Gerd bruker mye Sukrin til konfekt, men vet ikke om hun har bakt med det enda. En bekjent av meg har bakt med det og påsto det ikke var forskjell å kjenne, men....jeg vet ikke. Verdt å prøve...

Jeg har laget marsipan med sukrin, ble ikke veldig godt. Laget også noe bounty-sjokolade-lignende, ble spiselig, men ikke i nærheten av originalen. Får en liten bismak ja.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 01:35   #31
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har laget marsipan med sukrin, ble ikke veldig godt. Laget også noe bounty-sjokolade-lignende, ble spiselig, men ikke i nærheten av originalen. Får en liten bismak ja.

Jeg har begynt å bruke 50/50 sukrin og splenda, da blir det ikke sånn "kald" smak

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 11:52   #32
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 47
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har en boks med forskjellige kjeks stående til enhver tid. Det setter jeg frem når det kommer noen på kaffe. Legger noen på et fat, så er det servert

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 12:30   #33
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth, her.

Jeg har begynt å bruke 50/50 sukrin og splenda, da blir det ikke sånn "kald" smak

Splenda bruker jeg ikke, man er ikke sikker på om det er trygt i forhold til kreft og dessuten brytes det ikke ned i naturen og har etterhvert blitt en forurensningskilde.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:35   #34
krepso
Juniormedlem

krepso sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Os i hordaland
krepso er på en erverdig vei

Jeg har vokst opp med at vi har kaffemat til kaffen hver dag. Kommer folk uanmelt har jeg alltid kjeks og sjokolade i huset. Ringer de på forhånd lager jeg vaffler eller noe lignende.Selv holder jeg meg kun til kaffen.(Jeg spiser ikke fordi andre vil ha noe) Jeg vet det er vanskelig for mange å kun se på at andre spiser. Skal vi feire noe ekstra lager jeg lavkarbo kaker til meg.

krepso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 15:06   #35
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av krepso, her.

Jeg har vokst opp med at vi har kaffemat til kaffen hver dag.

Jeg også, eller dvs når det var folk på besøk. Og alltid fullt av ting i fryseren som lett kunne tas opp. Derfor har jeg ikke det selv.

Gammel 01-01-11, 15:12   #36
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

I tillegg til kaffen... Fløte??

Gammel 01-01-11, 18:53   #37
cafe latte
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2011
cafe latte er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det kommer an på anledningen, hva jeg serverer. Om de er invitert eller kommer innom av seg selv.

Har jeg invitert av en eller annen grunn, så serverer jeg noe gjestene kan spise til kaffen, event jeg også. Sender restene med gjestene....

Ellers er det greit å ha litt god 70% sjokolade liggende....
Den klarer jeg å ha i kjøleskapet når jeg er i ketose.

Har du bær i frysern, kan du piske litt krem og strø over bær. Du kan jo bare spise kremen hvis du syns det er sært å ikke spise...event rive litt mørk sjokolade over.

Du kan steke opp noen tynne nøttebunner (med sukrin eller fruktose)å ha i frysern (kan event deles i småprosjoner hvis du steker en stor langpanne) som du kan piske krem til. Tinner raskt.Du kan også smelte litt mørk sjokolade de kan helle over...

Lykke til!

Vet du om man kan bruke Sukrin i Ketolyse kuren?

cafe latte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 19:01   #38
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av cafe latte, her.

Vet du om man kan bruke Sukrin i Ketolyse kuren?

Limer inn en link til beskrivelsen av sukrin.
Det står at det har 0 GI og at det ikke påvirker blodsukkeret.....så jeg ville tro det, men jeg vet ikke.
http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva serverer dere kaffegjester? Timona Lavkarbo generelt 7 03-01-10 20:11
Servere til gjester? Sanko Ketolysekuren 15 06-02-08 10:39
Lørdagskos med gjester Monna Ketolysekuren 5 09-11-07 09:49
Ang Gjester! Viktig Les Her! HP Informasjon 2 10-02-04 15:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:48.