Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Tine vs. Synnøve Finden

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Se resultatene: Påvirker "TINE-saken" dine valg når du handler nå?
JA! Helt klart - jeg er av de som nå boikotter TINE så langt det lar seg gjøre. 6 19,35%
Jeg handler både TINE-varer og varer fra Synnøve Finden jeg! Kommer an på smaken hva jeg velger. 16 51,61%
Nei.... har ikke tenkt over dette engang jeg.... 5 16,13%
NEI! Nå støtter jeg opp om TINE - det blir for dumt å gjøre noe annet. 4 12,90%
Deltakere: 31. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-03-05, 16:48   #26
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det værste som kan skje er at Tine går konk , hvem skal bøndene levere melk til da?

Men det er jo ikke bare Tine som leverer melk her i landet? Det finnes jo noe som heter "q-melk" (ellernoesånt)..

Gammel 02-03-05, 17:09   #27
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Jeg kjøper bare ett meieriprodukt og det er meierismør, så jeg boikotter TINE nok som det er.

Nå har jeg kjøpt Synnøve Findens meierismør. Mildere smak, litt dyrere - men det har jommen Tine sitt blitt også

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det er ingen problem for svenske, danske og tyske meierier å forsyne østlandsområde med fersk melk til en lavere pris. Hvis vi fikk fri import så ville det bli kroken på døra for halvparten av de norske melkeleverandørene og meieriene. Hvorfor de utenlanske kan levere til lavere pris er på grunn av at de får mer subsidier enn de norske.

Jeg tror hverken svenskene, danskene eller tyskerne klarer å konkurrere på smak og kvalitet - med unntak av de europeiske varene - som ulike oster - som Tine idag kopierer. Jeg synes ikke Tine er flink med ost. Har det med råvaren å gjøre Kristian? Bare lurer. Jarlsberg, norvegia og gauda er gode - faste oster. De andre smaker bedre fra europeiske land.

Mener du at Tine var mer korrupt før da de hadde mindre konkuranse

Hmm, mente det engelske ordet "Corrupt", og når jeg sjekket med ordboken så finnes det ikke en riktig oversettelse på det. Det jeg mente var at i et monopol uten konkurranse er det lett for at produktet for lavarer - dårligere kvalitet, og virksomheten drives på en dårlig måte.

Hva med vinmonpolet, er de korrupt? Ja de har fått seg noen sponsorturer men hva så. De er ikke alene om å ha fått det.

Vinmonopolet er et monopol uten funksjon mener jeg. Det er instiftet av et prinsipp, og prinsippet er nå borte... Akkurat som her i bygden - vi har ølutsalg, men altså nå har de flyttet butikken slik at den ligger på kjøpesenteret, og det er kortere vei å laste øl inn i bilen fra utsalget enn fra en av dagligvareforretningene - utvalget er også bedre enn i dagligvareforretningene ville hatt. Så mye for prinsipper. Har inntrykk av at vinmonopol og ølutsalg bare opprettholdes for å skrape penger inn i statskassen og kommunekassen.

Gammel 03-03-05, 08:16   #28
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av HP

Nå har jeg kjøpt Synnøve Findens meierismør. Mildere smak, litt dyrere - men det har jommen Tine sitt blitt også

Interessant! Jeg visste ikke at de lager smør, den skal jeg jommen meg prøve. Hvilke butikker selger de det?

Gammel 03-03-05, 08:55   #29
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men det er jo ikke bare Tine som leverer melk her i landet? Det finnes jo noe som heter "q-melk" (ellernoesånt)..

Har hørt om q - melk , men man kan ikke frakte melk fra hele landet til et meieri.
( anntar at de har bare et meieri) Finnes ihvertfall ikke i Nordland.

Gammel 03-03-05, 11:24   #30
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Da kan dere tenke dere hvordan tilstanden blir her oppe. Melkeprodukter kommer til å øke enormt i pris.

Helt riktig albertine...

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 19:21   #31
snoopygirl
Seniormedlem

snoopygirl sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 58
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

tja,,kjøper den som er billigst jeg når det gjelder mjølk så kjøper vi q-mjølk,,,,er så kjekt med den skrukorken også er det som regel lengere holdbarhet på den

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbomat fra Tine Anne Generell diskusjon 11 02-07-04 19:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.