Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stillstand

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-03-11, 22:24   #26
KristianSK
Juniormedlem

KristianSK sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Lier
KristianSK er på en erverdig vei

Sv: Stillstand

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Har ikke regnet på karber men vet at det har vært mindre enn 15 gr i lange tider(tror hele tiden) i håp om at det skulle hjelpe... Normalt har jeg tatt kjøtt med fett med brokkoli el blomkål i små mengder i tillegg til middag eller lunch. Vært sparsom med karber (grønnsaker), for lite kansje?
Kan jeg ha for mye proteiner? Trodde at mye proteiner er bedre enn flere karber?
Har spist mye fløte-og ostemat. Dette gjorde jeg fra begynnelsen av også, da rant kiloene av. Fleste karbene kommer av de. har ikke spist lavkarbobrød heller på en uke... fløteproduktene gir hjelp ved søtsuget og kosemat. Kansje kunstig søtning påvirker... alt det brukte jeg før også- hvorfor skulle de begynne å motarbeide meg nå???
Vekten går bare opp...f... frustrasjon er stor og skadefroden hos noen som var misunnelig med livstilen min øker...(der ser du, det er som alle andre kurer...!)
Nå vurderer jeg å bare skeie ut skikkelig i noen dager da enkelte påstår at det kan hjelpe. Hva er mest fornuftig, kan jeg "lure" kroppen" med til høyere fettforbrenning på den måten?

Måler du deg? rundt magen osv?

vis du spiser veldi mye proteiner vil du antagligvis gå opp i vekt. proteiner er jo som byggesteiner for musklene. Du skriver ikke noe om trening?

KristianSK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SPISdegSLANK Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 09:20   #27
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 36
-Cilia- er ny på veien

Da ser det ut til at stillstanden min offisielt er over! Jeg var redd for at det skulle fortsette inn i evigheten, siden jeg ikke har veid så lite som nå siden barneskolen Min løsning (som jeg nevnte i et tidligere innlegg): Kutte fløte, ost og andre meieriprodukter (minus 2ss cottage cheese, viktig ingrediens i frokosten min). Jeg har spist like mye/lite kunstig søtning som før, for å utelukke at det var det som var problemet. Så nå skal jeg oppdatere tickeren min for første gang på leeenge, -600g Har egentlig gått ned 1.6kg de siste fire dagene, men gikk opp en kg forrige måned, så det blir 600g ned netto Hurra! Da er det håp for alle

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:05   #28
Val
Gjest

Hei Cilia!

Jeg bare lurer på om du putter inn maten du spiser på diett.no eller andre steder for å se hvor mye kalorier/fett/proteiner/karbohydrater du spiser i løpet av en dag? I såfall ville jeg vært interessert i å høre om hvordan det har endret seg etter at du kuttet meieriprodukter?

Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:20   #29
Tittit
Gjest

Opprinnelig lagt inn av -Cilia-, her.

Da ser det ut til at stillstanden min offisielt er over! Jeg var redd for at det skulle fortsette inn i evigheten, siden jeg ikke har veid så lite som nå siden barneskolen Min løsning (som jeg nevnte i et tidligere innlegg): Kutte fløte, ost og andre meieriprodukter (minus 2ss cottage cheese, viktig ingrediens i frokosten min). Jeg har spist like mye/lite kunstig søtning som før, for å utelukke at det var det som var problemet. Så nå skal jeg oppdatere tickeren min for første gang på leeenge, -600g Har egentlig gått ned 1.6kg de siste fire dagene, men gikk opp en kg forrige måned, så det blir 600g ned netto Hurra! Da er det håp for alle

kuttet du ut smør oxo da?

Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 11:58   #30
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

-Cilia- er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Hei Cilia!

Jeg bare lurer på om du putter inn maten du spiser på diett.no eller andre steder for å se hvor mye kalorier/fett/proteiner/karbohydrater du spiser i løpet av en dag? I såfall ville jeg vært interessert i å høre om hvordan det har endret seg etter at du kuttet meieriprodukter?

Hei Jeg har skrevet inn på diett.no noen få dager, fant ut at jeg spiste ca 2000 kalorier, hvorav en stor andel kom fra fløte, ost og smør. Jeg fikk også et lite karbohydratsjokk, ca 70kh om dagen, men i ketose uansett! Så nå spiser jeg ganske mye mindre kalorier, noen dager faktisk bare 5-600(!). Prøver å unnga det da, men det ser ut til at jeg går ned uansett. Jeg har kuttet endel karbohydratbomber i tillegg (Biola, havremel f.eks.), så nå ligger jeg på ca 3%kh, ca 70% fett tror jeg, det varierer veldig. Merker at magen er mindre oppblåst faktisk!

Har du også stagnert Val? Det er så vanskelig å være tålmodig da! Men det lønner seg til slutt!

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 12:00   #31
-Cilia-
Medlem

-Cilia- sin avatar

-Cilia- er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

kuttet du ut smør oxo da?

Nei, kjører på med masse smør fortsatt, elsker smør! Også har jeg sett at det virker som om folk her inne ikke kutter smør når de kutter andre meieriprodukter. Sikkert fordi smør stort sett er fett? Jeg vet engentlig ikke nok til å si noe om hvorfor smør ikke må kuttes også. Men det virker ihvertfall

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillstand/ litt opp Heaven Spørsmål og svar 41 31-01-11 20:15
Fem uker stillstand rut311 Mer enn 30 kg overvekt 6 18-10-10 14:34
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 15:28
Stillstand og oppkarbing Fjonken Spørsmål og svar 7 03-03-06 15:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.