Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Angst! Tanna mi brakk i dag

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 15:27   #26
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Angst! Tanna mi brakk i dag

Så fantastisk! Snille tannlegen!

Livet blir markant bedre uten vonde tenner!

Gammel 26-08-11, 15:54   #27
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

ja- jeg er så glad jeg også

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 10:52   #28
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

oppdatering: har vært hos tannlegen igjen i dag og fått fjærna tannsten, rensa og polert tennene nå er de sååå hvite og fine og jeg får både tanntråd og tannpirker mellom fortennene
og hun ville ikke ha penger for det, jeg fikk det gratis

Gammel 08-09-11, 10:56   #29
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Gratis!?!?
Se der, ja, det går faktisk an!

Grattis med et blendende hvitt smil!

Gammel 08-09-11, 11:13   #30
Klara
Seniormedlem

Klara sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 44
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Hurra for nytt glis

Gammel 08-09-11, 12:43   #31
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

ja, tenk-GRATIS
snille-snille tannlegen
gleder meg nesten til rotfylling 18 oktober
har egentlig lyst til å sende henne blomster med takkekort når hun er ferdig med tennene mine- ville det virke rart å gjøre det?

Gammel 08-09-11, 13:02   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det syns jeg hadde vært en svært hyggelig ting å gjøre! En oppmerksomhet fordi hun er så grei fortjener hun helt klart!
Kanskje hun til og med får lyst til å være snill og grei mot noen andre også?

Gammel 08-09-11, 21:09   #33
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

da skal jeg gjøre det

Gammel 09-09-11, 00:21   #34
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hvordan finner man ut om en tannlege har en lærling på plass?
Må man ringe rundt og spør, liksom..

Glad på dine vegne, halkatlala!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 00:59   #35
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Min mann og min svigermor er også superfornøyde med tannlege Olga i Riga som Rioja nevner. Men høres super ut den løsningen du har fått til! Lykke til videre med behandlingen

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 01:20   #36
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Rioja, her.

Mamman min har alltid slitt med tennene sine. Til slutt fikk hun tannlegen tilå gjøre et overslag over hva det ville koste å rette opp absolutt alt. 83.000,- var svaret!
Hun ble tipset om en fantastisk tannlege i Riga av en kollega og sendte over tannlegens anslag dit. Tannlegen i Riga mente det der ville komme seg på 25.000,- for samme jobben! (Tannlegen het Olga og snakket brukbart norsk, så kommunikasjon gikk veldig bra.)
Mamma betalte 5000,- i reise t/r inkl. hotell for ei uke i Riga og hadde den mest fantastiske tannlegeopplevelsen i hele sitt liv. I tillegg til ferietur sammen med datteren (meg altså ).
Rolig, behagelig, uten smerter overhodet og kom tilbake med et flott og naturlig smil.
Tannlegeregningen i Riga kom seg på tilsammen 21.000. 62.000,- billigere enn i Norge!
Jeg vet flere som reiser til utlandet for tannlegebehandling, som påstår at Norske tannleger er veldig dårlige og ekstremt dyre.

Mye penger spart! Og ferietur samtidig. Man må da bare spare, evt finne penger til en slik tur... For siden tenner tydeligvis ikke er en del av kroppen, og havner utenfor vanlig egenandel hos lege. Skjønner ikke hvorfor tenner skal være utenfor?
Er ikke de like viktige som resten av kroppen?

Man kan spise på seg feks diabetes og få hjelp rimelig, men man kan ikke spise på seg hull i tenner og få det dekket av samme system----

Gammel 09-09-11, 07:52   #37
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Man kan spise på seg feks diabetes og få hjelp rimelig, men man kan ikke spise på seg hull i tenner og få det dekket av samme system----

Men "spiser man på seg" diabetes og så får problemer med tennene, er de plutselig en del av kroppen og man får støtte til en del tannbehandling!

Gammel 09-09-11, 12:45   #38
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men "spiser man på seg" diabetes og så får problemer med tennene, er de plutselig en del av kroppen og man får støtte til en del tannbehandling!

Pirk pirk

Gammel 09-09-11, 12:54   #39
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

nå har jeg vært hos snille tannlegen med dattera mi også fikk lakk på to nesten-hull, så de ikke skulle bli ordentlige hull også fikk hun også polert tennene sine, så nå smiler vi om kapp her med de hvite tennene våre

Gammel 09-09-11, 13:10   #40
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Pirk pirk

Var ikke ment som pirk, pirk altså! Bare at dersom tannproblemene kan knyttes til sykdom, får man faktisk litt hjelp!

(Men etter som jeg selv fikk Dia2 lenge før fylte 40, er jeg nok litt hårsår også )

Gammel 06-10-11, 11:20   #41
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

tannlegen ringte meg i går kveld og lurte på om jeg ville rotfylle i dag, så nå har jeg vært der. tanna hadde vært betent så lenge at hun ikke var sikker på om det gikk å redde den, så nå sitter jeg med rotfyllt tann og venter på at bedøvelsen skal gå ut. hvis den gjør vondt skal jeg ringe henne på mobilen og hvis den ikke er vond skal jeg tilbake på kontroll på mandag. det som bekymrer meg nå er at hun fortsatt ikke ville ha betaling. jeg er ikke vant med at ting som vanligvis er svinedyrt plutselig er gratis

Gammel 10-10-11, 19:06   #42
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

var på kontroll i dag.tanna er fortsatt for betent til å fortsettes med. den har også begynt å gjøre vondt igjen. ser det an litt til, har ikke lyst til å trekke den

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Angst ved lavt blodsukker; hvordan skiller den seg fra psykisk betinget angst? ada-emilie PCOS og karbohydratkontroll 1 24-10-10 09:57
Stort skall av tanna falt ut - what to do? mofe Fysisk og mental helse 2 22-02-09 14:39
Tanna er død - leve tanna! Albertine Generell diskusjon 4 28-10-05 18:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.