Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hund på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 23:14   #26
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hunden min har alltid vert kresen.. Og jeg har lurt på om hun i det hele tatt vil vurdere å smake på rå kylling. Jeg hev ned en kyllingvinge til henne og hun nølte ikke en gang!

Var å kjøpte vom til henne i dag og det forsvant med en gang.

Tydelig at dette er mer riktig mat

Hun veier 5,6 og i butikken sa dem hun skulle få ca 130gram av den pølsen (kylling). Jeg ga henne det men hun har "mast" på meg i hele kveld og er tydeligvis sulten...

Hva slags hund har du Bare nysgjerrig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 23:58   #27
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Helt normalt at hundene virker "desperat sultne" i overgangen fra tørrfor til V&H.. Magen må omstille seg mengden.. Det går over etterhvert og du vil merke at hunden din blir mer og mer tilfreds.. Bikkja mi var også sånn i begynnelsen, men nå hender det rett som det er at hun ikke orker å spise opp all V&H sin Jeg lar henne regulere det litt selv.. Spiser hun dårlig ene dagen, så får hun lov å få litt ekstra dagen etter hvis hun er mere sulten..

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 06:57   #28
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jeg må jo bare innrømme at hun tidligere har spist mye middagsrester hos søstrene mine, og da har hun pleid å få en tallerken med mat. Variert veldig hvor mye dette er.

Når hun er hos meg har hun ofte fått tørr fôr men da får hun så mye hun vil ha. Hun har ikke pleid å vurdere å spise det før rundt 22 fordi da har hun "innsett" at det ikke blir varm mat i dag. Da tusler hun bort itl matskålen og ser på meg med bedende øyne mens hun litt motvillig knasker i seg tørrfôret.. Noen ganger hele skålen andre ganger halve skålen.

Men selv om hun har fått veldig varierende mengde mat har hun alltid ligget på 5,4-5,6 kg.

Hun er en bichon frise tispe

Gammel 15-04-11, 08:53   #29
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

overgangen her har gått kjempebra og hun elsker valpeforet fra v&h, men hun er så hard i magen. kan det komme av foret? noe å gjøre med det? ellers så er det mindre avføring enn før og den lukter ingenting

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:04   #30
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hva mener du med hard i magen, da?
Avføringen skal bli sparsom og luktfri med V&H.
Pleide du å gi oppbløtt tørrfor, forresten? Da kan det være hun må lære seg til å drikke mer!

Gammel 15-04-11, 12:01   #31
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Noen hunder blir harde i magen av vom og hundemat. Jeg pleier da og lettkoke noen grønnsaker og mose dem godt inni vom og hundematen.
Rå grønnsaker kan ikke hunden utnytte, men er de lettkokte klarer hundens fordøyelsesystem å ta seg av det.
Grønnsaker er fiber, noe som gjør at avføringen blir litt mindre hard.
Når hunden spiser tørrfòr MÅ den ha mye vann. Med våtfòr som vom og hundemat, får den mye væske i seg via maten og vil ha mindre behov for å drikke.
Noen hunder har lett for å legge på seg og er i tillegg uten magemål. Da kan det være lurt og ikke gi mer mat, men heller blande inn litt vann og grønnsaker i maten.
Jeg kjøper inn 20 kilos blokker av vom og hundemat. Har en egen fryser til bikkjematen. Da har jeg alltid mat i huset + det er mye rimeligere enn å kjøpe halvkilospølsene.

Gammel 15-04-11, 14:04   #32
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

hun er så hard i magen at bæsjen ikke kan klemmes sammen når jeg plukker den opp. den kan knekkes, men da spretter den utover som porøs murstein men hun går altid i bånd da vi er ute, så jeg VET at hun ikke har spist mur... pleide ikke å bløte tørrforet. hun drikker litt mindre nå, men hun drikker fortsatt ganske mye. har vært på dyrebutikken nå og kjøpt v&h nr 25. den er det lakseolje i. hun trenger sikkert ikke valpefor lenger. fyller et år om 10 dager

Gammel 15-04-11, 14:07   #33
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen hunder blir harde i magen av vom og hundemat. Jeg pleier da og lettkoke noen grønnsaker og mose dem godt inni vom og hundematen.
Rå grønnsaker kan ikke hunden utnytte, men er de lettkokte klarer hundens fordøyelsesystem å ta seg av det.
Grønnsaker er fiber, noe som gjør at avføringen blir litt mindre hard.
Når hunden spiser tørrfòr MÅ den ha mye vann. Med våtfòr som vom og hundemat, får den mye væske i seg via maten og vil ha mindre behov for å drikke.
Noen hunder har lett for å legge på seg og er i tillegg uten magemål. Da kan det være lurt og ikke gi mer mat, men heller blande inn litt vann og grønnsaker i maten.
Jeg kjøper inn 20 kilos blokker av vom og hundemat. Har en egen fryser til bikkjematen. Da har jeg alltid mat i huset + det er mye rimeligere enn å kjøpe halvkilospølsene.

takk for tips. hva slags grønnsaker kan hunden spise? har hørt at løk, brokkoli og avokado er farlig. er det fritt fram med resten?
får kjøpt 20 kg blokker her også, men hvordan deler du den opp?

Gammel 15-04-11, 15:41   #34
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Du kan bruke stort sett de samme grønnsakene som du selv spiser med unntak av alle løksorter. Vanligvis så tar jeg av til dyrene av de grønnsakene jeg koker til oss mennesker før jeg evt. salter/krydrer vår mat.
Jeg bruker ofte broccoli, blomkål gulrøtter eller rett og slett gulrot-bladene eller salater.
Hunder kan greitt spise f.eks. erter, men mine to får da ekstremt mye og illeluktende gass i magen, så jeg unngår det.
Du nevner avocado; mennesket er faktisk et av de få pattedyrene som kan spise det. Avocado er giftig for de fleste dyr, inkludert hunden.

Jeg tar inn ei 20 kilosblokk og lar den ligge noen timer eller natten over (obs! legg den i en balje eller noe så du slipper griserti fra blokken når den begynner å smelte.) slik at jeg klarer å dele den opp. Jeg bruker rett og slett et godt spett og hammer......
Det blir litt søl når jeg holder på, men arbeidet er gjort på en liten time og så har jeg akkurat passe porsjonspakker i fryseren i lang tid.

Gammel 15-04-11, 19:06   #35
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Du kan også blande inn kruskakli i foret eller blande inn noen never tørrfor.. magen blir alltid steinhard den første tiden ,men den regulerer seg etter en stund på V&H

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:32   #36
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

ok. da rakk jeg dyrebutikken en gang til i dag og fikk dratt med meg en 20 kilos som jeg slengte i badekaret og der har den ligget siden kl 17. spettet er også lokalisert. skal gyve løs på herligheten om en liten stund. bare kvinne meg opp litt med en kaffekopp først

Gammel 15-04-11, 20:35   #37
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Du kan også blande inn kruskakli i foret eller blande inn noen never tørrfor.. magen blir alltid steinhard den første tiden ,men den regulerer seg etter en stund på V&H

Det blir mer og mer klart for meg at min Rottis ikke er helt normal. Da han fikk V&H var det tynn suppe som kom ut i andre enden!

Gammel 15-04-11, 21:01   #38
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det blir mer og mer klart for meg at min Rottis ikke er helt normal. Da han fikk V&H var det tynn suppe som kom ut i andre enden!

Joda Rottisen din er sikkert normal, må bare venne seg til lavkarbomat

Gammel 15-04-11, 21:05   #39
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Kan dem få alle typer rå ben?

Gammel 15-04-11, 21:07   #40
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

mener jeg har lest om den rottisen i en annen tråd og den er forsøkt tillvendt etter alle kunstens regler?
tror nok det bare er å innse at den ikke tåler v&h.
stakkars rottisen

Gammel 15-04-11, 23:11   #41
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Joda Rottisen din er sikkert normal, må bare venne seg til lavkarbomat

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

mener jeg har lest om den rottisen i en annen tråd og den er forsøkt tillvendt etter alle kunstens regler?
tror nok det bare er å innse at den ikke tåler v&h.
stakkars rottisen

Jeg begynte med en teskje V&H omtrent og økte sakte. Var ikke mulig å få han til å tåle det.
Prøvde på nytt etter at magen hans roet seg(han døde nesten av tarmbetennelse), samme tilvenning. Rett tilbake til suppe- avføring selv med bittesmå mengder. Og som han prumpet!
Jeg våknet på natten av at soverommet stinket, og han sover på rommet ved siden av!
Til slutt la Gubben ned forbud! Ble sprø av den lukta over alt hele tiden! Kun Eukanuba for sarte mager gis til den hunden bortsett fra små mengder kjøttrester og Biola!
Minne rmeg forresten på at jeg har mer i fryseren. Får ta opp og gi den andre hunden, som heldigvis tåler absolutt alt!

Gammel 15-04-11, 23:23   #42
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Jeg pleier kjøpe kraftbein, (rå fryste) og gi hunden min, det liker han godt. Mye marg å slurpe i seg, og han har noe å gjøre på.
Ellers får han nok mest kjøpefòr fra dtrebutikk

Sist redigert av Lava : 16-04-11 kl 16:21.
Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 23:33   #43
langaard
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg begynte med en teskje V&H omtrent og økte sakte. Var ikke mulig å få han til å tåle det.
Prøvde på nytt etter at magen hans roet seg(han døde nesten av tarmbetennelse), samme tilvenning. Rett tilbake til suppe- avføring selv med bittesmå mengder. Og som han prumpet!
Jeg våknet på natten av at soverommet stinket, og han sover på rommet ved siden av!
Til slutt la Gubben ned forbud! Ble sprø av den lukta over alt hele tiden! Kun Eukanuba for sarte mager gis til den hunden bortsett fra små mengder kjøttrester og Biola!
Minne rmeg forresten på at jeg har mer i fryseren. Får ta opp og gi den andre hunden, som heldigvis tåler absolutt alt!

Stakkars lille Rottisen da

Gammel 16-04-11, 02:50   #44
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

hun er så hard i magen at bæsjen ikke kan klemmes sammen når jeg plukker den opp. den kan knekkes, men da spretter den utover som porøs murstein men hun går altid i bånd da vi er ute, så jeg VET at hun ikke har spist mur... pleide ikke å bløte tørrforet. hun drikker litt mindre nå, men hun drikker fortsatt ganske mye. har vært på dyrebutikken nå og kjøpt v&h nr 25. den er det lakseolje i. hun trenger sikkert ikke valpefor lenger. fyller et år om 10 dager

Jeg ville ikke vært bekymret over at bæsjen er hard. Det er vanlig når du råforer. Den blir enda hardere og mer smuldret om du BARF'er (Bone And Raw Food) for da får hunden mer bein i seg også. Det er faktisk en fordel for hunder med hard avføring, da får de tømt analkjertlene sine på naturlig måte...

Jeg er fornøyd når bæsjen til hunden min triller av gårde At den ikke kan klemmes sammen gjør at den er lettere å plukke opp også, fordel for hunden og fordel for meg. Om det ikke blir et tydelig problem for hunden ville jeg ikke begynt med å legge til grønnsaker, og i alle fall ikke kli eller andre kornprodukter

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 14:37   #45
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

ahaa. analkjertler, ja. de har jeg ikke tenkt på. men da slipper jeg vel å begynne å tenke på de og da
men da fortsetter jeg som før jeg. også venter jeg litt med de grønnsakene.

Gammel 19-04-11, 22:03   #46
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Nå ligger hunden mn (bichon tispe 6 år) å skjelver ved siden av meg, vil helst ligge halveis oppå magen min slik at hun får press på sin mage. Hun har tydelig vondt i magen...

Hun har fått rå oksehale og v&h i en uke nå. Hun har fått spareribe tidligere men spiste ikke benet. Idag fikk hun noe grillben kjøpt på mega. Jeg finner ikke noe rester av den og lurer på om hun har svelget hele. Ka. Det være årsaken til at hun har vondt?
Hun er ikke så sterk i kjeven til å tygge harde ting..

Ellrr kan hun ha funnet noe gammelt kjøtt? Jeg tror ikke hun ha gjort det da jeg har tatt vekk det hun ikka ha spist.. Men hun har gjemt unna mat tidligere..

Uansett lurer jeg på hva jeg gjør med henne nå..

Gammel 19-04-11, 22:14   #47
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Hvor lenge siden er det hun har hatt avføring da? Og hvordan var den?

Gammel 19-04-11, 22:36   #48
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Hvor lenge siden er det hun har hatt avføring da? Og hvordan var den?

Det kommer noen små dærtrr, ganske harde. Sist var i dag tidlig.

Gammel 20-04-11, 08:21   #49
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Håper det går bedre med henne nå! Mulig du bør vurdere å gi mindre bein hvis hun blir veldig hard i magen.

Gammel 20-04-11, 12:14   #50
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når jeg skal venne dyr til råfòring starter jeg alltid med rå kyllingvinger. Jeg pleier å smokke til vinga med en hammer(pakker kyllingvinga inn i f.eks. litt tørkepapir slik at jeg slipper å skrape kyllingslingser fra hele kjøkkenet), slik at benet ikke er helt.
Etter noen slike "ferdigsmokka" kyllingvinger, skjønner de aller fleste dyr (både hund og katt) at beinet kan spises.

Aha, det var jo lurt! Jeg råfôrer kattene og gir dem av og til kylling slik at de får spist litt bein også. Men de største beinene ligger igjen. Så da skal jeg mose noen kyllinglår og gi dem!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.