Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Eureka!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-11, 18:34   #26
Maggen
Medlem

Maggen sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Maggen er på en erverdig vei

Sv: Eureka!

Opprinnelig lagt inn av catriiina, her.

Jeg måtte også gjøre dette etter ca 5 uker på ketolyse kuren. Spiste mye ost, koste meg med Atikins bar sikker litt for ofte, drakk Hansa Ultra når jeg skulle på fest (er student så er litt vanskelig å holde seg unna), pisket meg krem av fløte til kos osv... dette står jo også som lovlig i Ketolyse boken så jeg trodde ikke det hadde noe å si.. skal si jeg fikk sjokk når jeg så at vekten hadde gått opp igjen så den var 0,2 kg under det jeg startet på!! Så da bestemte jeg meg i forgårs for at nok er nok, her må jeg bli strengere med meg selv.. Resultat allerede: -0,7 kg fra i går!!

Jeg skjønner at vi må bruke sunn fornuft på denne kuren, men synes boken burde vært mye klarer på dette området, står kun en linje i boken om at overdrevet inntak av søtningsstoffer kan stanse vekten.. på samme måte står det ingen plass at en må være obs på ost og brøderstatninger som han selv har publisert i boken kan stoppe/øke vekten!!

Har nå bestilt meg GI null boken av Skaldeman og beveger meg nå over i den retningen noen uker for å se forskjellen.

Ja, enig der Man må liksom føle seg litt frem. Brøderstatninger og lapper, vafler og sjokolade uten sukker, betyr vektoppgang for min del..
Prøver å begrense vin og lite-øl drikkingen også
Stikkordet er nok: Være strengere med seg selv. I hvertfall hvis man har lyst å se resultater rimelig fort. Eller man kan spise litt av alt det jeg ramset opp, og gå ned veldig sent..Eller ikke gå ned

Maggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen og blid! Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 22:24   #27
trultemamma
Medlem

trultemamma sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 45
trultemamma er på en erverdig vei

Å nå ble jeg rent glad. Da er det kanskje håp for meg også da!
Over til rene råvarer fra og med i morgen!

Takk for tips og flott at du deler med oss andre. Er nok flere som sliter med dette, spesielt i nybegynnerfasen. Er jo så mye å gå seg vill i av informasjon.. Jeg har spist sukkerfri sjokolade, baconcrisp og et par tyggiser (er faktisk helt avhengig.. ) Teit altså. (av meg).

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 23:44   #28
Hinita
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Hinita er på en erverdig vei

Veldig interessant link dette her.
Har bare et lite spørsmål: Der som sier dere kjenner at dere er i ketose: Hvordan føles det?

Hinita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 11:40   #29
catriiina
Juniormedlem

catriiina er på en erverdig vei

Ja, ser hvor viktig det er med et forum som dette, der en kan finne tips og veiledning fra kloke hoder Følte meg så utrolig fortvilet da jeg oppdaget jeg hadde gått OPP igjen i vekt, og trodde jeg var alene om dette. Ble "glad" da jeg oppdaget at dette var et vanlig problem, og løsningen var enkel, kun rene varer og ikke noen form for erstatninger!! Synes det var litt tungt de første dagene, men OI så motivert jeg ble da jeg så vektnedgangen -1,5 kg på noen dager
Nå synes ikke jeg det er noe vanskelig å holde meg unna kunstig søtning eller annet rusk fordi jeg vet hvor hardt det straffer seg. Noe av poenget med dette er jo også å venne seg av med alt det "vonde" som har fått oss opp i vekt gjennom årene med, å da er det like greit å kutte helt ut synes nå jeg

Gammel 19-04-11, 11:41   #30
catriiina
Juniormedlem

catriiina er på en erverdig vei

Jeg kjente jeg var i ketose fordi jeg ble så vanvittig varm og fikk en litt ekkel smak i munnen.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.