Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukkerfritt godis i Sverige (Charlottenberg)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 13:44   #26
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sukkerfritt godis i Sverige (Charlottenberg)

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Nå husker jeg aldri hvilken butikk som er hvilken jeg da. Men om jeg husker riktig så ligger den sukkerfrie sjokoladen på eurocash i hyllene sammen med resten av godiset, men det er merket på selve hyllen. Vær obs på at noe er søtet med druesukker, men det er også merket med "sukkerfritt". Kanskje spørre de som jobber der inne? Det er en butikk i Charlottenberg som ikke har noe særlig med sukkerfrie produkter, men jeg mener det er den "oransje butikken". Gullfiskhukommelse ja. I matbutikken inne på senteret ligger også det sukkerfrie godiset i samme del som resten, men litt på utkanten.

Tror ikke han gidder å rote inne på senteret, han skal bare en kjapp tur etter jobb, så blir bare Eurocash, kansje jeg får overtalt han til å sjekke på den derre med alt det rare kjøttet...det er kansje den "oransje" du mener?
men, inne på senteret, mener du da matbutikken? for den sukkerfrie hylla på godtebutikken var en skuffelse.....og smågodt har jeg fått forbud mot, av resten av familien....de fikk nok av magen min sist jeg kjøpte smågodt der

Gammel 26-10-11, 14:08   #27
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Styr unna den "oransje butikken". De har ikke mye.
Eurocash skal ha, mener jeg bestemt. De har både cloetta og andre typer. Ved kassene er det hyller med sjokolade og godis, og i en av dem ligger det sukkerfrie sjokolader, og karameller av ulike typer.

Inne på senteret tenkte jeg på matbutikken ja, ikke godissjappa. Godisbutikken hadde mer tidligere tror jeg, men nå er det stort sett bare fruktsukker-sjokolade der.

Gammel 26-10-11, 14:08   #28
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Vær også obs på at mesteparten av den "sukkerfrie" sjokoladen er søtet med maltitol som øker blodsukkeret på mange. Lykke til i jakten! Dersom du tåler maltitol kan du også kjøpe snop her http://goodcandy.no/ (under "sukkerfritt")

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 14:18   #29
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Vær også obs på at mesteparten av den "sukkerfrie" sjokoladen er søtet med maltitol som øker blodsukkeret på mange. Lykke til i jakten! Dersom du tåler maltitol kan du også kjøpe snop her http://goodcandy.no/ (under "sukkerfritt")

Maltitol har allerede vært diskutert i tråden

Gammel 26-10-11, 14:27   #30
Engledans
Seniormedlem

Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Styr unna den "oransje butikken". De har ikke mye.
Eurocash skal ha, mener jeg bestemt. De har både cloetta og andre typer. Ved kassene er det hyller med sjokolade og godis, og i en av dem ligger det sukkerfrie sjokolader, og karameller av ulike typer.

Inne på senteret tenkte jeg på matbutikken ja, ikke godissjappa. Godisbutikken hadde mer tidligere tror jeg, men nå er det stort sett bare fruktsukker-sjokolade der.

ok, da skal jeg be han om å titte der. Ble superskuffet over utvalget på godtebutikken ja....

Gammel 26-10-11, 14:27   #31
MissBride2be
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
Alder: 40
MissBride2be er på en erverdig vei

De står i den borteste hyllene nærmest kassene. Hvis du står utenfor og ser inn i butikken på senteret, så blir det til høyre. Ved siden av de blomsterpottene/potteplantene. Og om de har lite igjen så bare spør. Jeg fikk en hel kasse sist til min mor

MissBride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 14:30   #32
Engledans
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av MissBride2be, her.

De står i den borteste hyllene nærmest kassene. Hvis du står utenfor og ser inn i butikken på senteret, så blir det til høyre. Ved siden av de blomsterpottene/potteplantene. Og om de har lite igjen så bare spør. Jeg fikk en hel kasse sist til min mor

Er det på Eurocash?

Gammel 26-10-11, 15:33   #33
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Maltitol har allerede vært diskutert i tråden

Så det, men tenkte jeg skulle nevne det igjen siden jeg anbefalte en link med snop søtet med maltitol. Vet aldri hva folk leser/ikke leser.

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:57   #34
Engledans
Seniormedlem

Rapport fra broderlandet: Han fant ikkeno sukkerfri sjokolade på Maxi, han spurte en som jobba der, som hjalp han med å lete. På Eurocash fant han både cloetta og en som heter Belgian.På den står det ikke noe om sukkeralkoholer, bare sukker, kan jeg da regne med at resten er alkoholer?
æsj han kjøpte to av den mørke cloettaen.Den liker jeg ikke, men kan vel bruke den i kake eller noe

Gammel 27-10-11, 00:34   #35
r.o
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
r.o er ny på veien

De lærde strides om maltitol gitt... Noen steder oppgis det som fysj, og andre steder som at det ikke gir stigning...

Uansett hva de "lærde" sier, målte mitt blodsukker-apparat kjempestigning ( fra 5.1 til 8.1) etter en atkins-bar og litt svenske maltitol-godterier på 20 min. Etter 3 timer var blodsukkeret fremdeles 6.1. Det er ikke tvil i min sjel at det påvirker andres blodsukkernivå også, ikke bare min. Og ikke snakk om "atomkrigen" i magen som startet noen timer senere.... liker å være ærlig med meg selv og derfor regner jeg maltitol som karber. Det står ganske klart forskjellig steder på nettet, at maltitol påvirker blodsukkeret. Har ikke sett noen andre steder enn på dette forumet at det trekkes i tvil...sorry om jeg ødelegger gleden med maltitol.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:45   #36
MissBride2be
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2011
Alder: 40
MissBride2be er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Rapport fra broderlandet: Han fant ikkeno sukkerfri sjokolade på Maxi, han spurte en som jobba der, som hjalp han med å lete. På Eurocash fant han både cloetta og en som heter Belgian.På den står det ikke noe om sukkeralkoholer, bare sukker, kan jeg da regne med at resten er alkoholer?
æsj han kjøpte to av den mørke cloettaen.Den liker jeg ikke, men kan vel bruke den i kake eller noe

Så rart. Det er på Maxi jeg alltid er...
Og de går alltid på lageret og henter MASSE til meg om det ikke er nok.

Er Cloettaen jeg har som favoritt. Den lyse smaker AKKURAT som Freia melkesjokolade jo :P

MissBride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 12:59   #37
LindaN
Medlem

LindaN sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
LindaN er på en erverdig vei

PÅ Eda-butikken, som vi kaller det, altså Eda kjøtt eller noe sånt (rett over grensa), der fant jeg både lys og mørk Cloetta. MEN, det er jo en del karbo da... 35 g pr 100 g i den mørke, noe mer i den lyse. Kommer sannsyligvis fra malititol. Men supert i kake/snop man lager selv.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfritt smågodt fra Sverige Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 12-04-11 20:35
Sukkerfritt godis fra Sverige! Maylinn26 Spørsmål og svar 51 31-03-11 23:14
Helsekost-butikken i Charlottenberg (senteret) <insert_scary_name_here> Lavkarbo generelt 1 21-02-11 08:40
Fiberhusk i Charlottenberg? Serenio Spørsmål og svar 2 10-01-10 21:23
Sukkerfritt smågodt fra sverige cilemora Lavkarbo generelt 3 18-02-08 06:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.