Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-04-11, 09:11   #26
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vi to er i hvert fall bevis på at man kan slite veldig med fm selv om alt på hjemmefronten er helt som det skal!

Ja men jeg er i jobb og da....og mye bra der, men det er noe jeg sliter litt med der, så...

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 16:53   #27
Dollsine
Gjest

Endelig fikk jeg svar på hjertebanken min......Og så glad som jeg ble!

Dette har bekymret meg en tid, og før jul var jeg til og med til lege og fikk tatt ekg - som viste normalt resultat selvfølgelig.

Siden den gang har det bare vært ett og annet dunket, mens de siste ukene har det vært ILLE. Det kommer spesialt på kveldstid, og jeg får ikke sove, det dunker hardt og ubehagelig. Rart gubben ikke hører noe tenker jeg....

Jeg har vært på lavkarbo siden sist sommer, men først den siste mnd på skikkelig ketose. HAr tatt to magnesium hver kveld helt til for for noen uker
siden, mest for restless legs+holde magen i gang. Jeg fant ut at det var nok med en pr dag og reduserte. Det hører også med til historien at jeg de siste ukene har hatt ett heftig press på meg som kanskje kan ha virket inn? Når jeg skriver dette ser jeg at det er mye sammenfallende med økt hjertebank, både reduksjon av magnesium, ketosen kommer i gang, sterkt press på jobb (deadline, samarbeidsporblemer osv). Jeg øker til to hver dag og så ser jeg hvordan det går.

Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 18:22   #28
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Endelig fikk jeg svar på hjertebanken min......Og så glad som jeg ble!

Dette har bekymret meg en tid, og før jul var jeg til og med til lege og fikk tatt ekg - som viste normalt resultat selvfølgelig.

Siden den gang har det bare vært ett og annet dunket, mens de siste ukene har det vært ILLE. Det kommer spesialt på kveldstid, og jeg får ikke sove, det dunker hardt og ubehagelig. Rart gubben ikke hører noe tenker jeg....

Jeg har vært på lavkarbo siden sist sommer, men først den siste mnd på skikkelig ketose. HAr tatt to magnesium hver kveld helt til for for noen uker
siden, mest for restless legs+holde magen i gang. Jeg fant ut at det var nok med en pr dag og reduserte. Det hører også med til historien at jeg de siste ukene har hatt ett heftig press på meg som kanskje kan ha virket inn? Når jeg skriver dette ser jeg at det er mye sammenfallende med økt hjertebank, både reduksjon av magnesium, ketosen kommer i gang, sterkt press på jobb (deadline, samarbeidsporblemer osv). Jeg øker til to hver dag og så ser jeg hvordan det går.

jeg merker forkjell på når jeg husker å ta de og når de går i glemmeboken. Så det er en tips jeg ble super glad for. Håper å øke igjen funker bra for deg. Hjertebank er ikke noe godt altså...

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 18:53   #29
Iza
Medlem

Iza sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Iza er ny på veien

Jeg plages myye med hjertebank. Fryktelig ekkelt. Skal også prøve magnesium nå. Håper det hjelper. Føles som om hjertet skal hoppe ut og så slutte å slå. Hvis det ikke gir seg,vurderer jeg en tur til Hexeberg sin klinikk.

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 20:23   #30
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Fryktelig vanskelig å finne lav nok treningsdose(som var viktig i hh til legen på rehaboppholdet jeg var).

Har du forsøkt Yoga? Det er veldig skånsomt på ledd, samtidig som det styrker kjernemuskulaturen nesten uten at man "merker det"

Gammel 10-07-11, 01:57   #31
dakota
Medlem

dakota sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
dakota er ny på veien

VEDLIG glad for at jeg fant denne tråden akkurat nå! Sto opp nå nettopp fordi jeg ikke fikk sove pga hjertebank, fryktelig ubehagelig og litt skremmende. Og så blir man gjerne liggende å kjenne ekstra etter og tenke mer og mer "skumle" tanker... Så jeg sto opp og søkte på hjertebank og urolig hjerte og kom jo rett inn på forumet "mitt"!! Har hatt korte perioder med sånne "anfall" i det siste, men ikke tenkt så mye over det før ikveld. Og ikveld har jeg drukket både kaffe med Baileys og to glass rødvin, og det er det veldig lenge siden jeg har gjort. Leste at begge deler kan forårsake urolig hjerte. Og i tillegg leser jeg det dere skriver i denne tråden - PUH! Nå skal jeg jammen få kjøpt meg magnesium og satse på at det roer seg for dette er jammen ikke behagelig!

Gammel 10-07-11, 15:47   #32
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av dakota, her.

VEDLIG glad for at jeg fant denne tråden akkurat nå! Sto opp nå nettopp fordi jeg ikke fikk sove pga hjertebank, fryktelig ubehagelig og litt skremmende. Og så blir man gjerne liggende å kjenne ekstra etter og tenke mer og mer "skumle" tanker... Så jeg sto opp og søkte på hjertebank og urolig hjerte og kom jo rett inn på forumet "mitt"!! Har hatt korte perioder med sånne "anfall" i det siste, men ikke tenkt så mye over det før ikveld. Og ikveld har jeg drukket både kaffe med Baileys og to glass rødvin, og det er det veldig lenge siden jeg har gjort. Leste at begge deler kan forårsake urolig hjerte. Og i tillegg leser jeg det dere skriver i denne tråden - PUH! Nå skal jeg jammen få kjøpt meg magnesium og satse på at det roer seg for dette er jammen ikke behagelig!

For min del har det absolutt ingenting med magnesium å gjøre, har hatt hjertebanken selv om jeg tok magnesium. Nå de siste månedene har jeg ikke vært flink til å ta magnesium, men har ikke hatt hjertebank siden i høst og da tok jeg magnesium.... Tror heller det er mer ro rundt selve livssituasjonen/slankesituasjonen min som skulle til...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 22:38   #33
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Mot rask og uregelmessig puls (hjerteflimmer) skal magnesium taurat hjelpe.

Ved blodmangel pga for lite jern eller b12 kan man oppleve hjertebank.
Mangel på folat og magnesium kan også være en årsak. En neve mandler dgl gir deg magnesium nok.
Magnesium oxid taes dårlig opp i kroppen men letter forstoppelse. Annen type magnesium enn oxid er lurt å ta for å få magnesium inn i kroppen.

Sist redigert av Yrla : 10-07-11 kl 23:31.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvnproblemer/urolig i kroppen Forlani Ketolysekuren 2 28-10-10 23:56
Urolig kropp/hjertebank på ketolyse Sessaen Ketolysekuren 4 03-02-10 18:12
Urolig mage - kjennes ut som babyspark nevergiveup Spørsmål og svar 8 29-01-10 18:57
Hjerte go pølser TAM Ketolysekuren 3 29-01-09 15:15
Slå på TV3! NÅ. Oprah. Om hjerte og karsykdom. mofe Generell diskusjon 0 09-02-06 14:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.