Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Grunnstønad avslag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 17:55   #26
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Grunnstønad avslag

Her er jeg veldig enig med 157. . .

Og det var noe av mitt poeng også, kjære Simpfan. Jeg tror ikke det går an å få grunnstønad for lavkarbokosthold. Men det går jo for all del an å klage på vedtaket.

Lykke til !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 17:57   #27
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg tror ikke det er egne preferanser og sånn som er poenget, men heller det at et fullgodt lavkarbokosthold ikke inneholde noesomhelst man ikke kan få kjøpt på nærmeste dagligvarehandel. At man LIKER bakevarer veldig godt, er jo ikke det samme som at det er nødvendig; jeg liker også biff veldig godt, men det blir oftere til at jeg spiser lommebok-vennlige nakkekoteletter... (Jeg lever på arbeidsavklaringspenger og får ingen form for ekstrastønad.)

Det hadde vært interessant å høre om noen har, eller vet om noen som har, faktisk fått innvilget en grunnstønad for lavkarbokosthold. (Samtidig synes jeg personlig det ville vært litt trist, for det vil jo være med på å bygge opp under folks tanker om at lavkarbomat er sær og spesiell og dyr mat...)

Jeg tenker også at de pengene må komme et sted fra, er vel ikke helt feil å tenke at det da mest sannsynlig vil gå utover noen som MÅ leve slik at de har forhøyet levekostnad.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:05   #28
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Det er mulig lavkarbokosthold er dyrere enn høykarbo, men jeg tror like gjerne et bevisst lavkarbokosthold kan være billigere enn et "vanlig" høykarbokosthold.

Vi kan spare store mengder på å handle billige svinekoteletter framfor dyr biff, for eksempel. Vi må bake sjøl, men sjøl de dyreste brøda mine er billigere enn å kjøpe brød på butikken, og de holder like lenge. Tenk hvor mye bedre det er med hjemmelagd mayo eller aioli, det koster en brøkdel, og i motsetning til hva folk tror, så er det veldig enkelt å lage.

Vi slipper å bruke masse penger på halvfabrikata som vi ikke tåler, og kan faktisk nesten alt som høykarberne spiser - med unntak av melvarer, sukker, poteter og noen få grønnsaker.

Pålegg koster det samme, uansett hva du legger det på. Middagen "vår" er den samme, men uten potetene... Slik kan jeg fortsette...

Bevisst lavkarbokosthold er ikke dyrere enn høykarbokosthold. Et lavkarbokosthold der du hele tida skal velge de enkleste løsningene er derimot svindyrt.

Det handler rett og slett om bevissthet, og i mine ører høres det å kreve offentlig støtte til lavkarbomat like feil ut som å kreve støtte til gatekjøkkenmat fordi en ikke gidder å lage maten sjøl.

Jada, jeg setter det på spissen, men det er nå en gang sånn at det både er og skal være vanskelig å få grunnstønad til spesialkost her i landet. Lavkarbokosthold er ikke godkjent grunnlag for stønader her i landet, og om det skulle bli det, så har jeg mer tru på at det må behandles slik som diabeteskosthold gjøres i dag, nemlig ved særfradrag på skatten.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:13   #29
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

denne tråden har sklidd helt ut i forhold til trådstarters spørsmål.

mange har det mer travelt med å kritisere og finne gode løsninger på hvorfor trådstarter ikke skal få grunnstønad.

og ja kanskje er det billigere å lage all mat selv enn å kjøpe det på butikken, men det er mange som hverken har tid, lyst eller får til å lage alt selv.
Jeg lager det meste av maten fra bunnen av, men har likevel dyrere kosthold på lavkarbo enn jeg hadde på høykarbo.
Flott for dere som klarer dere uten biff, lever billig og klarer å holde prisnivået lavt, jeg klarer det ikke og har heller ikke lyst da jeg synes matglede er en veldig viktig del av mitt liv enten det nå er høykarbo eller lavkarbo jeg lever på. Jeg skal leve på lavkarbo resten av livet er meningen og da er det viktig å trives med kostholdet.
jeg skjærer heller ned på andre utgifter for å kunne kose meg med maten min.

og ja jeg har prøvd å bytte ut JBK med andre ingredienser i flere av oppskriftene men det er ikke alt dette er så veldig vellyket i så da bruker jeg heller JBK og får vellyket bakst fremfor noe som jeg ikke er fornøyd med.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:19   #30
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

og ja kanskje er det billigere å lage all mat selv enn å kjøpe det på butikken, men det er mange som hverken har tid, lyst eller får til å lage alt selv.

Nå sier ikke jeg at dette er tilfelle med trådstarer - men du mener ikke at de som ikke gidder lage maten selv skal belønnes for dette fra staten ved å få stønad til dyrere mat?!

Det er neppe tilfelle med trådstarter forøvrig, det høres ut som hun lager maten fra bunnen av.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:19   #31
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke noe om grunnstønad og vil ikke inn i diskusjonen. Jeg fikk bare lyst til å tipse om at Nestragel som kan kjøpes på apotek er JBKM - og er billigere så vidt jeg har forstått bruker lite selv

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:38   #32
Trolltika
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Flott for dere som klarer dere uten biff, lever billig og klarer å holde prisnivået lavt, jeg klarer det ikke og har heller ikke lyst da jeg synes matglede er en veldig viktig del av mitt liv enten det nå er høykarbo eller lavkarbo jeg lever på.

Jeg er langt på vei enig med deg i at matglede er viktig, og at variasjon derfor er veldig kjekt. Når det gjelder grunnstønad er dette ikke like viktig, og det tas bare hensyn til det som mange snakker om her: Planlegging er viktig dersom budsjettet skal holde. Dette er egentlig sentralt for de som lever på høykarbo også, men det blir tydeligere her fordi valgmulighetene ikke er like store. Det nytter ikke å kjøpe en grandiosa for å ha en "lavprismiddag" innimellom (for dem som kan påstå at grandiosa er middag -jeg personlig sliter der )

Når det gjelder stønad til kosthold som trådstarter spør om, tror jeg at særfradrag er veien å gå. Det er strammet veldig inn på reglene for grunnstønad over tiden, og sagt at særfradraget skal være erstatningen for dette. I "gamle dager" fikk jeg særfradrag for fordyret kosthold, men det forsvant og særfradraget tok over.

Dersom du vil være helt sikker, bør du nok ta kontakt med en sosionom (lurer på om du må ha henvisning fra lege). De kjenner regelverket og har tilgang på rettledningene som finnes på området. Dermed har de et veldig godt utgangspunkt for å hjelpe deg med søknader som passer for din situasjon.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:39   #33
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

denne tråden har sklidd helt ut i forhold til trådstarters spørsmål.

mange har det mer travelt med å kritisere og finne gode løsninger på hvorfor trådstarter ikke skal få grunnstønad. . . .

Det er ikke meningen. Og ikke løsninger på at trådstarter ikke 'skal' få grunnstønad, men hvorfor trådstarter ikke KAN få grunnstønad. Meningen er å hjelpe og å utdype HVORFOR avslaget på søknaden er resultatet !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 18:53   #34
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Nå sier ikke jeg at dette er tilfelle med trådstarer - men du mener ikke at de som ikke gidder lage maten selv skal belønnes for dette fra staten ved å få stønad til dyrere mat?!

Det er neppe tilfelle med trådstarter forøvrig, det høres ut som hun lager maten fra bunnen av.

Ærlig talt, nå synes jeg du går langt over streken i dine uttalelser av andre.

Det handler sjeldent om at en ikke gidder om en ikke lager maten fra bunnen av.
Det er ikke alle som har den tiden det krever, det er ikke alle som har den helsen som kreves, det er ikke alle som får det til, det er mange grunner til at noen kjøper mer ferdige produkter enn andre.
Det er ikke vår oppgave å sette oss som dommere over hva andre gjør eller ikke gjør. Vi får godta at andre velger andre løsninge enn oss.

(jeg skal prøve Nestargel, takk for tipset)

Gammel 18-05-11, 19:05   #35
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Når du søkte grunnstønad la du med en oversikt over hvor mye du brukte før og hvor mye du bruker nå?

Gammel 18-05-11, 19:16   #36
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg applauderer bevaremegvel, synes mye av denne tråden nesten ble mobbing jeg

Det finnes folk som har svært dårlig råd. Det finnes folk som bare spiser pannekaker og grøt og pasta til middag (barnefamilier også) og ikke har råd til kjøtt, fisk og grønnsaker ...

Det går heller ikke an å gå ut fra at alle som er overvektige (eller har andre grunner til å spise lavkarbo) har dyttet i seg store mengder usunn mat. Det er tull!

Jeg synes man skal ha litt mer ydykhet og respekt når folk stiller spørsmål om et følsomt tema. For man kjenner ikke deres bakgrunn. Og det går an å gi råd uten å være fordømmende.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:37   #37
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

For å være helt ærlig i denne tråden, så greide ikke jeg å få noe sympati med TS, fordi jeg oppfatta førsteinnlegget generelt som syting over å ikke få grunnstønad pga små, elementære ting som man ikke på noe grunnlag får grunnstønad.

At TS kanskje har en bakhistorie som er mer komplisert er greit, det vet faktisk TS best selv, og da anbefaler jeg vedkommende å søke på nytt igjen, med en GRUNDIG søknad, da mener jeg ekstravedlegg til søknaden, kvitteringer, etc. Men alle her må være klar over at man får ikke grunnstønad fordi man velger å leve lavkarbo og bruke enkelte spesialvarer, som JBKJM eller kokosmel.

Min personlige mening er at denne søknaden kommer aldri til å bli invilget på dette grunnlaget.

Jeg vil tro at f.eks den brukeren her inne som har den sykdommen hvor enkelte karbohydrater ikke fordøyes, og det er kun få matvarer som kan spises, etc ville ha fått grunnstønad. Jeg vil tro at alle her med medfødte sykdommer ville fått grunnstønad. Jeg vil tro at alle her som er pokka nødt til å ta hensyn til spesielle matbehov ville fått grunnstønad.

Dessverre er det slik i Norge at lavkarbo, på lik linje med akupunktur ikke dekkes av folketrygden fordi effekten enda ikke er dokumentert i de former som slike ting krever. Vi kan sitte her til vi blå og si at lavkarbo funker, men det spiller liten rolle for det offentlige helsenorges skyld helt fram til lavkarbo blir en anerkjent behandlingsmetode (den dagen kommer, men ikke i år).

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 19:43   #38
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

For å være helt ærlig i denne tråden, så greide ikke jeg å få noe sympati med TS, fordi jeg oppfatta førsteinnlegget generelt som syting over å ikke få grunnstønad pga små, elementære ting som man ikke på noe grunnlag får grunnstønad.

Min personlige mening er at denne søknaden kommer aldri til å bli invilget på dette grunnlaget.

For å være helt ærlig så synes jeg du kan la være å svare i innlegg når du oppfatter ett innlegg som syting og du ikke har annet å skrive enn negativt til en som ber om råd og hjelp.
Å såre noen må vel ikke være ett mål her inne? å støtte og hjelpe trodde jeg var målet med forumet?

din personlige mening må du få lov å ha, men det er ikke alltid den er rett. Hvem som får grunnstønad eller ei er ikke noe du kan bestemme så sant du ikke er saksbehandler på NAv, og da har du taushetsplikt.

og tro det eller ei så kjenner jeg en mann som har fått grunnstønad til støtte for lavkarbokosthold. hvorfor og hvilke tilleggsopplysninger han har oppgitt har jeg aldri lagt meg borti, det har jeg ikke noe med.

Gammel 18-05-11, 19:48   #39
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg vil tro at alle her som er pokka nødt til å ta hensyn til spesielle matbehov ville fått grunnstønad.

Nå nei du, det stemmer nok ikke ... det nytter f eks ikke å ikke tåle gluten, da må man ha bevist cøliaki. Osv. TS skrev jo også at hun hadde søkt om grunnstønad pga melke- og glutenintoleranse.

Det er svært, svært vanskelig å få de fleste trygdeytelser i Norge, hvor mye man enn har behov for dem ... Det er så og si automatikk i at man får avslag (varierende fra sted til sted, og beroende på mer eller mindre tilfeldigheter). Det skal sterk rygg til for å være svak i dette samfunnet ...

Jeg vet ikke hvor berettiget trådstarters krav om grunnstønad er. Men uansett hvordan man oppfatter situasjonen hennes, så synes jeg man kan trå varsomt. Hvorfor ikke være vennlig?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:08   #40
Becky
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Becky er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Én ting er hva leger som Fedon mener og anbefaler, NAV sine meninger er noe ganske annet.

NAV sine meninger regner jeg med = Folketrygdloven?

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:26   #41
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg tror sjansen for innvilget stønad er hipp som happ.

Jeg har en pode med adhd og fikk beskjed om at jeg kom til å få innvilget grunnstønad fordi at jeg hadde satt ham på lavkarbomat. MEN det er ikke meningen at denne stønaden skal dekke indrefilet istedet for koteletter.

Jeg valgte å IKKE søke denne stønaden fordi jeg mente at det var jo bare en endring i kostholdet og at det ikke ble fordyrende. Som sagt i en annen tråd så er vi 5 stk i heimen og vi bruker maks 6000 kr pr måned i mat. OG da er indrefillet inkludert! Vi er flinke til å se etter tilbud.

Gammel 18-05-11, 20:40   #42
Timiane
Seniormedlem

Timiane sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Når TS har lest gjennom alle innleggene, tror jeg hun er ganske lei seg og forvirret. Det hadde jeg vært.
Enig med deg frøy. Man bør vise ydmykhet når man svarerpå et slikt følsomt tema. Hadde ikke TS hatt behov for grunnstønad hadde hun vel ikke søkt.

Gammel 18-05-11, 20:43   #43
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Relatert til det TS spør om..., men ikke helt det samme...
Har noen noen gang forsøkt å få støtte til f.eks Grete Roede kurs?

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 20:48   #44
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Trådstarter: jeg kjenner til et tilfelle fra nærmiljøet, ei STERKT overvektig jente. Hun hadde en sykdom som gjorde at hun ikke hadde normal metthetsfølelse.
Hun var så stor at hun ikke alltid klarte å reise seg opp på egen hånd hvis hun falt..var bare 9-10 år.

De fant noe som fungerte for henne, og det var Lindbergkost...mulig hun var innom Eurodiett.
Men, svaret fra Trygdekontoret var kontant nei, ingen støtte til det.
Familien hadde svak økonomi og kunne ikke fortsette med det som fungerte for jenta.

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:32   #45
rut311
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg må si at det er ikke noe mobbing i denne tråden, og selv om vi bor i et rikt land, så bør det være strenge linjer for hva som støttes.

Jeg så akkurat på TV2 en familie som har en datter på 3 år, som ikke kommer til å bli tenåring.. Tårene rant, og jeg ble sint over at NAV gav dem avslag på pleiestøtte/penger. NAV ville ikke engang møte dem.
DE måtte gå gjennom media for å få fortgang i saken, og de fikk MIDLERTIDIG støtte. Og så lenge den jenta lever, må de søke flere ganger i året om dette.

Men vet du hva, jeg blir nesten like sint over å lese TS`s innlegg... Ikke pga avslag, men pga høge forventninger til staten, på noe som ikke har grunnlag og hold.
Jeg er sykmeldt student, og lever lavkarbo pga overvekt. Vi som er sykmeldte i studiesituasjon har ikke rett på noe som helst.
Men jeg klarer det. Har ikke sprukket en eneste gang på et år, og har heller ikke gått sulten! Og jeg har gått ned 20 kg!

Det handler om prioriteringer.

rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:53   #46
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Stønad for å kjøpe JBK og Sukrin? Det blir litt som om noen skal få stønad fordi at de er ille glad i sjokolade, spør du meg.. Det finnes ikke en eneste spesialingrediens man måååå ha, på et lavkarbokosthold.

Gammel 18-05-11, 22:41   #47
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Stønad for å kjøpe JBK og Sukrin? Det blir litt som om noen skal få stønad fordi at de er ille glad i sjokolade, spør du meg.. Det finnes ikke en eneste spesialingrediens man måååå ha, på et lavkarbokosthold.

den der er vel å skyte litt under betestedet?? alle skjønner at det ikke er dette trådstarter mener.

det ser ut for at når noen begynner å skyte så er det tillatt for alle andre.
jeg skjemmes jeg, over å være delaktig i ett forum som holder på sånn som dette.

Gammel 18-05-11, 22:46   #48
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Folkens, prøv å vær saklige i svarene. Viss ikke, kan dere la være å svare.

Gerd
Moderator

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:47   #49
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Folkens, prøv å vær saklige i svarene. Viss ikke, kan dere la være å svare.

Gerd
Moderator

*applaus*

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 22:50   #50
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

den der er vel å skyte litt under betestedet?? alle skjønner at det ikke er dette trådstarter mener.

det ser ut for at når noen begynner å skyte så er det tillatt for alle andre.
jeg skjemmes jeg, over å være delaktig i ett forum som holder på sånn som dette.

Som det står på forsiden av boken til Sofie: Ingen diett, bare vanlig mat.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.