Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lei av å være feit?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-05-11, 21:37   #26
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å være feit?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Og som det provoserer alle de dumme late gaflene! Akkurat som hun ønsker

Jeg blir provosert. Ikke på grunn av meg selv, men på grunn av alle de jeg kjenner som virkelig sliter med vekta og som gjør hva de kan for å gå ned, uten at det hjelper.

Ei jeg kjenner klarte gå ned 35 kilo på egen hånd. Selv om hun spiste det hun spiste gjennom hele vektnedgangen begynte plutselig vekta å gå OPPOVER igjen. Det endte med at hun 10 kilo tyngere enn det hun var i utgangspunktet. Nå er hun operert.

Gammel 28-05-11, 23:09   #27
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er feit og for min del må man gjerne kalle en spade en spade. Så vi er vel alle forskjellige der og.

Du om det Jeg foretrekker å ikke gå rundt og kalle folk for ditt og datt, men alle er forskjellige ja

Jeg er ikke feit, jeg er overvektig.

En mangler en god del antenner om en tror at en når inn til folk ved å nedverdige og latterligjøre dem.

Gammel 29-05-11, 14:09   #28
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg blir provosert. Ikke på grunn av meg selv, men på grunn av alle de jeg kjenner som virkelig sliter med vekta og som gjør hva de kan for å gå ned, uten at det hjelper.

Ei jeg kjenner klarte gå ned 35 kilo på egen hånd. Selv om hun spiste det hun spiste gjennom hele vektnedgangen begynte plutselig vekta å gå OPPOVER igjen. Det endte med at hun 10 kilo tyngere enn det hun var i utgangspunktet. Nå er hun operert.

Var det lavkarbo hun slanket seg med? Blir litt redd om det var det......

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 14:24   #29
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Var det lavkarbo hun slanket seg med? Blir litt redd om det var det......

Det var GR.

Gammel 29-05-11, 14:42   #30
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tenker også at det er jo fint at hun bryr seg - at hun vil hjelpe de som er overvektige? Selv om formuleringene kanskje ikke er de beste, tror jeg nok at ho jobber for det ho tror på - at ho oppriktig tror på denne metoden.

Men skal vi starte vårt eget konsept? Noen som er flink på regi? Så kan vi lage vårt eget lavkarbo-slanke-program

Jeg syns Norge hadde fortjent et godt Lavkarbo-fokus på TV - der folk flest kunne bli kjendt med dette kostholdet - og ikke minst hva all denne karboen gjør med folk... så hadde kanskje sukrin vært tilgjengelig i alle dagligvarer etter hvert - dere skjønner hvor jeg vil? Norge må få denne kunnskapen som vi er så heldige å fått

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 14:55   #31
littleme
Medlem

littleme sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Jeg melder meg på lavkarbo-program lett!!

littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 15:19   #32
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Jeg tenker også at det er jo fint at hun bryr seg - at hun vil hjelpe de som er overvektige?

Men hun vil jo ikke det, hun vil jo bare fortelle oss hvor late og dumme vi er! Som med dette programmet... Kom til meg så skal jeg opplyse dere liksom....

Gammel 29-05-11, 15:54   #33
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Det var GR.

Phjuu...Nå ble jeg lettet...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 16:23   #34
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Jeg tenker også at det er jo fint at hun bryr seg - at hun vil hjelpe de som er overvektige? Selv om formuleringene kanskje ikke er de beste, tror jeg nok at ho jobber for det ho tror på - at ho oppriktig tror på denne metoden.

Ja, hun har sikkert gode intensjoner der hun flyr rundt og kaller for folk FEITE, late og dumme

Gammel 29-05-11, 16:38   #35
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Jeg syns det er veldig frekt å kalle folk for feite, hun kan jo feks. si store isteden. Jeg har selv vært overvektig, og ja jeg må få si at det faktisk var min egen feil. Selv om stoffskifte mitt var litt lavt. Jeg spiste alt for mye av feil mat som sjokolade, potetgull osv, og for mye mat. Jeg trente heller aldri. Hun har rett i at mange store mennesker har påført seg dette selv. Unntatt di med sykdommer som lavt stoffskifte osv. Jeg begynte på Ingers rugbrød kurs og begynte å trene og gikk ned over 40 kg. Har siden holdt meg der. Det har blitt en livsstil for meg nå med sunn mat og trening. Nå er jeg på et lavkarbokosthold da og trives med det.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 19:50   #36
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, hun har sikkert gode intensjoner der hun flyr rundt og kaller for folk FEITE, late og dumme

Oi. Har hun sagt at folk er dumme ?

Min journal

Sist redigert av Trj : 29-05-11 kl 19:52. Årsak: Tok bort en i overkant glisende smiley...
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:04   #37
Trj
Seniormedlem

Jeg har lenge tenkt på at det faktisk er store grupper i befolkningen som hadde kommet et godt stykke på vei mot et sunnere liv ved å følge de offentlige kostrådene. Når man selv er opptatt av hva man putter i munnen, blir man veldig oppmerksom på hva andre spiser. Sjekk kollegaene dine under lunsjen eller hva naboen i kassakøen i butikken har i handlekurven. Det er milevis unna - og langt usunnere mat - enn hva som anbefales. Så målgruppene er kanskje ikke oss, verken når det gjelderde offentlige kostrådene eller Kari J.s treningsråd.

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:15   #38
littleme
Medlem

littleme sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

True that! Føler ikke at jeg handler så sunt jeg heller da, sniker seg alltid med litt cola zero og kanskje en mørk sjokolade og litt sånt.. :/

littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:19   #39
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Det var GR.

Been there done that, sammen med maaaange andre.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:21   #40
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg har lenge tenkt på at det faktisk er store grupper i befolkningen som hadde kommet et godt stykke på vei mot et sunnere liv ved å følge de offentlige kostrådene. Når man selv er opptatt av hva man putter i munnen, blir man veldig oppmerksom på hva andre spiser. Sjekk kollegaene dine under lunsjen eller hva naboen i kassakøen i butikken har i handlekurven. Det er milevis unna - og langt usunnere mat - enn hva som anbefales. Så målgruppene er kanskje ikke oss, verken når det gjelderde offentlige kostrådene eller Kari J.s treningsråd.

Ja det er jeg enig i. For lever en i tråd med de offentlige kostrådene og trener litt, da vil nok mange i befolkningen bli tynnere og unngå å bli overvektige. De offentlige kostrådene er jo egentlig sunne i forhold til de som spiser høykarbo kosthold. Jeg vet at det ikke er sunt i forhold til lavkarbo kostholdet altså. Untatt trening som er sunt i alle kosthold. Jeg syns det er viktig å huske på at ikke alle vil velge en livsstil på lavkarbo, og da er det bra at folk følger de offentlige kostrådene. For å være ærlig tror jeg aldri at det blir så flesteparten i Norge/verden velger et lavkarbo kosthold. Da er det jo de offentlige kostrådene som blir sunne for dem på høykarbo kosthold i verden. Personlig mener jeg lavkarbo er et sunt kosthold for meg, og ville vært det for mange andre også hvis de ville vært villig til å prøve det. Noe ikke alle er. Det er mange årsaker til det, noen mener rett å slett at høykarbo kosthold er bedre/sunnere, andre sier de ikke liker maten på lavkarbo. For mye fett, ikke brød, pasta, ris, poteter osv. Sånn vil det nok alltid være tror jeg.

Sist redigert av Kari Marita : 29-05-11 kl 20:38.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:25   #41
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Nei, "oss" lavkarbere har hun jo kalt for en sekt, så oss ser hun nok ikke noe særlig håp for, hvertfall

Gammel 29-05-11, 20:51   #42
Veggpryd
Seniormedlem

Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Men tyder ikke det bare på at kostholdsrådene er forferdelig vanskelig å holde da? Jeg har fulgt rådene i mange år, trent og unnet meg nei-mat bare en gang i blant (som ifølge rådene er ok). Likevel gikk jeg opp i vekt og ble dårlig. Jeg overspiste ikke og mente jeg hadde et veldig sunt kosthold.

Jeg synes de fleste handlevogner jeg kikker i er helt etter ernæringsrådets anbefalinger, jeg...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 20:54   #43
Veggpryd
Seniormedlem

Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Men tyder ikke det bare på at kostholdsrådene er forferdelig vanskelig å holde da? Jeg har fulgt rådene i mange år, trent og unnet meg nei-mat bare en gang i blant (som ifølge rådene er ok). Likevel gikk jeg opp i vekt og ble dårlig. Jeg overspiste ikke og mente jeg hadde et veldig sunt kosthold.

Jeg synes de fleste handlevogner jeg kikker i er helt etter ernæringsrådets anbefalinger, jeg...

Edit: Og når det gjelder anbefalinger fra ernæringsrådet - En hamburgermeny fra McDonald er helt i tråd med Helsedirektoratet.

Gammel 29-05-11, 21:01   #44
Trj
Seniormedlem

De nye kostrådene er en justert utgave av hva som har vært norsk kosthold gjennom lang, lang tid. Så fryktelig vanskelige kan de ikke være, annet enn at de inneholder langt mindre tomme kalorier enn svært mange inntar. Se på alle oss lavkarbere her inne på forumet, hvor komplisert synes ikke vi at vårt kosthold kan være innemellom, også blant de med lang erfaring. Se for deg at den "bevisstløse" grandiosa- og smågodt-spiseren skulle forholde seg til en total omlegging til lavkarbo.... Nå tråkker jeg sikkert noen på tærne, men det får så være...

Min journal
Gammel 29-05-11, 21:22   #45
Veggpryd
Seniormedlem

De nye kostrådene er en justert utgave av hva som har vært norsk kosthold gjennom lang, lang tid. Så fryktelig vanskelige kan de ikke være, annet enn at de inneholder langt mindre tomme kalorier enn svært mange inntar. Se på alle oss lavkarbere her inne på forumet, hvor komplisert synes ikke vi at vårt kosthold kan være innemellom, også blant de med lang erfaring. Se for deg at den "bevisstløse" grandiosa- og smågodt-spiseren skulle forholde seg til en total omlegging til lavkarbo.... Nå tråkker jeg sikkert noen på tærne, men det får så være...

Det kan kanskje være greit å spørre seg hvorfor det blir sånn. Som du sier - "så fryktelig vanskelig kan det vel ikke være", men når vi stadig blir fetere og sykere, så er det jo tydeligvis vanskelig.

Gammel 29-05-11, 21:33   #46
Trj
Seniormedlem

Det kan kanskje være greit å spørre seg hvorfor det blir sånn. Som du sier - "så fryktelig vanskelig kan det vel ikke være", men når vi stadig blir fetere og sykere, så er det jo tydeligvis vanskelig.

Sammensatte årsaker; Tilgjengelighet er kanskje det viktigste ? Maten som en del av det sosiale, etterhvert på en dårlig måte. Kos er i hovedsak søtt , i "gamle dager" også fett. Det er bare det at vi i dag koser oss hver dag og hele dagen. Fins det barn i dag som gleder seg til julens kakebokser ? Men vi må ikke gjøre oss til ofre, vi har valg. De fleste av oss i Norge iallfall.

Min journal
Gammel 29-05-11, 22:18   #47
Veggpryd
Seniormedlem

Men vi må ikke gjøre oss til ofre, vi har valg.

Som om det er vår egen skyld i at vi har valgt feil mat? Har vi noen valg når fettet blir sett på som det verste man kan spise, og når fettet blir erstattet med sukker og andre karbohydrater? Har vi noen valg når vi blir anbefalt å spise frukt, pasta og brød med magert pålegg? Altså mat som ikke gjør oss mette, men som fremmer mer sult, overspising og fettlagring? Du må ikke undervurdere vårt overlevelsesmekanisme som skal hindre oss i sulte ihjel.

Sist redigert av Veggpryd : 29-05-11 kl 22:25.
Gammel 29-05-11, 22:25   #48
Kari Marita
Seniormedlem

Kari Marita sin avatar

Som om det er vår egen skyld i at vi har valgt feil mat? Har vi noen valg når fettet blir sett på som det verste man kan spise, og når fettet blir erstattet med sukker og andre karbohydrater? Har vi noen valg når vi blir anbefalt å spise frukt, pasta og brød med magert pålegg? Altså mat som ikke gjør oss mette, men som fremmer mer sult, overspising og fettlagring? Du må ikke undervurdere vårt overlevelsesinstinkt som skal hindre oss i sulte ihjel.

Jeg må bare få si at rugbrød faktisk gjør deg veldig mett. Jeg slanket meg 40 kg på rugbrød, og jeg var mett hele tiden. Så det du sier her stemmer ikke helt nei.

Gammel 29-05-11, 22:27   #49
Veggpryd
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg må bare få si at rugbrød faktisk gjør deg veldig mett. Jeg slanket meg 40 kg på rugbrød, og jeg var mett hele tiden. Så det du sier her stemmer ikke helt nei.

At du ble slank av rugbrød, behøver ikke bety at alle blir det. Og du har gått over til lavkarbo kosthold nå. Hva om du IKKE hadde gjort det?

Gammel 29-05-11, 22:28   #50
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg kan være enig i det; Ingers rugbrød det som i konsistens ligner på lavkarbobrødet metter mye..

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Det koster å være feit mokki Generell diskusjon 22 28-08-09 14:41
Du dør ikke av å være feit! Gamla Generell diskusjon 4 02-10-06 15:06

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.