Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

B12-mangel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-11, 11:05   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: B12-mangel

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Også må jeg kjøpe jerntabletter, Ferromax 65mg anbefalte doktordama mi...... Er den bra?

Prøv den og se om du tåler den. Ta den gjerne sammen med juice eller c-vitamin. Vær oppmerksom på endret avføring når du begynner med den. Blir du dårlig i magen kan det lønne å forsøke aminojern av en eller annen type. Det er allerede proteinbundet(?) og tas iallfall bedre opp, men inneholder ikke så mye jern som ferromaxen. Jeg har brukt begge deler og trives mye bedre med aminojernet siden det ikke ødelegger magen min og jeg dermed har tilsvarende opptak av det som av ferromaxen (hvor det meste gikk tvers gjennom).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:51   #27
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: B12-mangel

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Prøv den og se om du tåler den. Ta den gjerne sammen med juice eller c-vitamin. Vær oppmerksom på endret avføring når du begynner med den. Blir du dårlig i magen kan det lønne å forsøke aminojern av en eller annen type. Det er allerede proteinbundet(?) og tas iallfall bedre opp, men inneholder ikke så mye jern som ferromaxen. Jeg har brukt begge deler og trives mye bedre med aminojernet siden det ikke ødelegger magen min og jeg dermed har tilsvarende opptak av det som av ferromaxen (hvor det meste gikk tvers gjennom).

Ferromaxen virker overhode ikke på meg....Skal ta det opp med doktoren på onsdag...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mangel på vitaminer troya Kosttilskudd 13 08-12-09 22:31
Mangel på fiber? galleren Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 15-01-08 15:01
mangel på utslag på ketosticksen snupperella Ketolysekuren 7 22-10-06 20:01
Mangel på søvn Kristian Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 52 22-01-05 18:26
Komplimenter, kommentarer og mangel på dem Carbokiller Generell diskusjon 7 20-02-04 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no