Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Har 9 mål tomt, huset ligger øverst i hjørnet på tomta med skog og jorder inntil. Har også litt skog på tomta, samt 3 mål med plen. Er tilsammen 6 bygninger her, så vi føler oss greit skjermet |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?
Ja jeg er også født og oppvokst i dette huset. Vi kjøpte det for 13 år siden av foreldrene mine.. Vi har 2 mål tomt med plen, blomster, busker og trær. Også har jeg 3 min og gå til jobb
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Joda, har jo gardiner, men jeg syns det er stusselig å måtte trekke dem for hele tiden.. blir så tett inne da. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Bur på gard rett ved siden av ein "hovudvei" til den nærmaste bittelille bygda. Så det er desverre ein del trafikk rett forbi huset vårt, i tillegg til ein usannsynleg stor mengde syklistar. Skal bygge garasje som kjem til å skjerme ein del av innsynet til stova. Og når me i tillegg får ordna hagen (les: grodd hekken litt høgare) trur eg det kjem til å bli flott her
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Persienner får man kjøpt ganske billig på Jysk, de kan dras opp om dagen, evt justeres for å hindre sollys inn og slippes ned om kvelden. Vi har lite innsyn hos oss, og vi har et stort lønnetre i hagen. Bruker gardiner til vinduene i stua, litt tykkere om vinteren og vanligvis tynne om sommeren. Men i år fikk vi oss katt, og jeg ville ikke ha gardinene ødelagt, derfor har vi de tykke lyse hengende fortsatt. Om høsten bruker jeg å henge opp noen i mørk rødlilla som slipper lyset gjennom, liker å ha dem hengende til over jul. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal henge dem opp i år.. Gardinene henger mest til pynt, de trekkes bare for når sola står rett på. Føler det blir for tett og innestengt å ha dem trukket for. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er store vinduer i en moderne leilighet, kan det bli ganske stilig med persienner. De er mer fleksible i forhold til lys og innsyn enn gardiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Vi bor rimelig fredelig på landet. I et lite hus på 2,5 mål tomt, stor og skjermet plen. Har vei 50 meter fra huset, men hagen er på baksiden og vi merker trafikken lite. Har fem naboer hvorav tokan se inn stuevinduet vårt, men de får ikke med seg noe da avstanden er for stor. Da må de i så fall bruke kikkert..
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Bor landlig i ei lita bygd. Har naboer rundt omkring, men de kan ikke se inn til oss |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egendefinert
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Å, vi er så velsignet. Vi flytta fra byen for litt over ett år siden. Da bodde vi omtrent som deg, Lava. Vi trivdes overhodet ikke. Etter mye om og men ble endelig drømmehuset vårt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life
![]() |
![]() |
#35 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 62
![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Vi bor i enebolig i tettbygd strøk, men har ikke store problemer med innsyn fra naber, men vi har en trafikkert vei forbi tomta. På sommeren er vi så beskyttet av en høy og tett hekk langs tomta/veien utenfor terrassen at det er uproblematisk med innsyn fra veien. Så i går ettermiddag nøt jeg det herlige været her ute i bare BH og truse, og plutselig kom det uanmeldt besøk! Pinlig! Hehe jeg måtte jo bare unnskylde meg at jeg var uanstendig kledd, og fikk på meg klærne i en fart! Ellers har vi litt innsyn fra veien inn i spisestua, men her har vi en lampe i vinduet som tar av mye for innsynet inn. Lyset i vinduet gjør det ikke så lett for andre å kikke inn i rommet. Kanskje en idé for deg også? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Hjemmet vårt i Norge ligger ca 100 m fra vei, men veldig skjermet med stor terasse på baksiden. Har ca 3 mål tomt, noe "vilt", resten plen-grönnnsaksbed-blomster |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
![]() |
![]() |
#37 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Vi bor i høy førsteetasje i ei lavblokk i en av Oslos drabantbyer. Kjøkken og soverom er ut mot "veien", så her kan folk se inn dersom de vil, men det er likevel såpass høyt at det ikke er "direkte" innsyn. Blokka vår er på nederste rekke, så stua og balkongen vender ut mot en cricketbane og en skogrekke med masse ekorn. Siden vi ikke har gjenboere og er så heldige å bo i den leiligheten som ikke har tilstøtende balkong til vår, så føler at vi har litt skjerming fra naboene selv om man bor tett på i blokk |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Et stykk heldig pusekatt det altså |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :)
![]() |
![]() |
#39 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Vi bor på landet.Ved en vei, med spredt bebyggelse. ikke innsyn på 2 sider, innsyn fra veien på 2 sider, hvis noen kjører forbi, eller går tur på veien. Er ikke så ofte noen går da, men kjører litt biler. Det er et kjempestort vindu på stua, rett ved veien, så har tynne heldekkende gardiner i tillegg til vanlige gardiner, liker ikke å bli beglodd.Vi er jo "de nye" i grenda, så det er maaange saktekjørere her som glaner. Det er en stor andel gamle folk som bor her, og de er nyskjerrige.Kommer til å kjøpe meg sånne trepersienner etterhvert.
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Vi bor innerst i et rolig boligfelt og denne delen av feltet er fra den gangen tomtene var ganske store og fra da husene ble plassert med ganske god avstand. Vi har ingen som kan kikke inn i noen vinduer bortsett fra en nabo som, hvis han anstrenger seg litt, kan få et glimt inn av takvinduene vi har på kjøkkenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?Bor i 2 etasje i en gammel villa fra 1930.. Har ca 100 kvm med tre soverom.. STOOR hage med frukttrær og bærbusker, og det er 10 min gange opp til sentrum.. Bor i en liten by ca 1 time fra Oslo
![]() |
![]() |
Emneord |
hjemmetrivsel |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er jeg i ketose eller ikke? Og hvor mye karbohydrater? | Kanskje | Ketolysekuren | 12 | 19-01-11 12:16 |
Hvor kan man kjøpe Udo-olje fra USA eller Canada? | Solan | Generell diskusjon | 7 | 30-08-08 10:48 |
Hvordan vet jeg hvor mye, hva osv? | Nydelige | Induksjonen | 5 | 14-09-06 19:02 |
Nille eller andre; hvor mye er 2 ounces? | Iset | Lavkarbo generelt | 7 | 14-02-06 12:45 |
Hvordan vet jeg hvor mye jge har spist? | Mamsen | Dr Lindbergs | 3 | 04-06-04 23:05 |