Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-08-11, 10:41   #26
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor/Hvordan bor du? Skjermet eller med innsyn?

Har 9 mål tomt, huset ligger øverst i hjørnet på tomta med skog og jorder inntil. Har også litt skog på tomta, samt 3 mål med plen. Er tilsammen 6 bygninger her, så vi føler oss greit skjermet Fra fremsiden av huset, inngangspartiet, ser vi ned til 2-3 nabohus. Har åpen stue/kjøkken løsning, med 10 store vinduer som slipper inn mye lys, kun jorder og skog utenfor. Noe dritt å vaske dog, de er delt i 4, så bare i denne delen av huset blir det 40 vindusruter å vaske

Har 5 km til nærmeste tettsted med butikk, 20 min til Gjøvik og 1.5 time ca til Gardemoen.
Stortrives!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 11:15   #27
jannesnuppa
Seniormedlem

jannesnuppa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
jannesnuppa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Dette må jo være drømmeplass!

Ja jeg er også født og oppvokst i dette huset. Vi kjøpte det for 13 år siden av foreldrene mine.. Vi har 2 mål tomt med plen, blomster, busker og trær. Også har jeg 3 min og gå til jobb Kan ikke bli bedre

Gammel 25-08-11, 12:42   #28
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Lava, har du ikke persienner, lameller eller gardiner? Kanskje det passer med ståsj (vet ikke hvordan det skrives) hos deg?

Joda, har jo gardiner, men jeg syns det er stusselig å måtte trekke dem for hele tiden.. blir så tett inne da.

Koselig å lese om hvordan dere bor!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 12:43   #29
gvm82
Medlem

gvm82 sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
gvm82 er på en erverdig vei

Bur på gard rett ved siden av ein "hovudvei" til den nærmaste bittelille bygda. Så det er desverre ein del trafikk rett forbi huset vårt, i tillegg til ein usannsynleg stor mengde syklistar. Skal bygge garasje som kjem til å skjerme ein del av innsynet til stova. Og når me i tillegg får ordna hagen (les: grodd hekken litt høgare) trur eg det kjem til å bli flott her

Gammel 25-08-11, 16:12   #30
Hamster59
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Hamster59 er på en erverdig vei

Persienner får man kjøpt ganske billig på Jysk, de kan dras opp om dagen, evt justeres for å hindre sollys inn og slippes ned om kvelden. Vi har lite innsyn hos oss, og vi har et stort lønnetre i hagen. Bruker gardiner til vinduene i stua, litt tykkere om vinteren og vanligvis tynne om sommeren. Men i år fikk vi oss katt, og jeg ville ikke ha gardinene ødelagt, derfor har vi de tykke lyse hengende fortsatt. Om høsten bruker jeg å henge opp noen i mørk rødlilla som slipper lyset gjennom, liker å ha dem hengende til over jul. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal henge dem opp i år.. Gardinene henger mest til pynt, de trekkes bare for når sola står rett på. Føler det blir for tett og innestengt å ha dem trukket for.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 17:34   #31
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Joda, har jo gardiner, men jeg syns det er stusselig å måtte trekke dem for hele tiden.. blir så tett inne da.

Koselig å lese om hvordan dere bor!

Hvis det er store vinduer i en moderne leilighet, kan det bli ganske stilig med persienner. De er mer fleksible i forhold til lys og innsyn enn gardiner.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:14   #32
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Vi bor rimelig fredelig på landet. I et lite hus på 2,5 mål tomt, stor og skjermet plen. Har vei 50 meter fra huset, men hagen er på baksiden og vi merker trafikken lite. Har fem naboer hvorav tokan se inn stuevinduet vårt, men de får ikke med seg noe da avstanden er for stor. Da må de i så fall bruke kikkert..

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:45   #33
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Bor landlig i ei lita bygd. Har naboer rundt omkring, men de kan ikke se inn til oss
Vi bor nært sjøen, og har flott utsikt til midnattsola om sommerer og nordlyset på vinteren

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 20:53   #34
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Å, vi er så velsignet. Vi flytta fra byen for litt over ett år siden. Da bodde vi omtrent som deg, Lava. Vi trivdes overhodet ikke. Etter mye om og men ble endelig drømmehuset vårt.

Nå bor vi i vakre Godøy ved Saltstraumen. Fiiiineste, laaaange fjæra på nedsiden av huset. Ikke for nært slik at ungene løper dit uten tilsyn, men med en koselig traktorvei på ca 300 meter.
På andre siden av hovedveien kan vi følge en utrolig flott natursti i mange retninger på hele øya. Utsikten på toppen er fantastisk og ved det gamle vannbassenget myldrer det av øyenstikkere som jo er så fine og se på og ørreten spretter. Jeg elsker det!

Selve huset er også perfekt.
Enebolig på en knaus, lite innsyn og god plass for en familie på 4. 265 kvm over 2 etasjer.
Stor hage har vi også, hvor samboeren min nettopp har planta et plommetre og et morelltre til oss. Spennende!

*skravle, skravle*

Blir litt ivrig når det snakkes om slike ting gitt.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:08   #35
Basics
Juniormedlem

Basics sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 62
Basics er på en erverdig vei

Vi bor i enebolig i tettbygd strøk, men har ikke store problemer med innsyn fra naber, men vi har en trafikkert vei forbi tomta. På sommeren er vi så beskyttet av en høy og tett hekk langs tomta/veien utenfor terrassen at det er uproblematisk med innsyn fra veien. Så i går ettermiddag nøt jeg det herlige været her ute i bare BH og truse, og plutselig kom det uanmeldt besøk! Pinlig! Hehe jeg måtte jo bare unnskylde meg at jeg var uanstendig kledd, og fikk på meg klærne i en fart! Ellers har vi litt innsyn fra veien inn i spisestua, men her har vi en lampe i vinduet som tar av mye for innsynet inn. Lyset i vinduet gjør det ikke så lett for andre å kikke inn i rommet. Kanskje en idé for deg også?

Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:15   #36
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Hjemmet vårt i Norge ligger ca 100 m fra vei, men veldig skjermet med stor terasse på baksiden. Har ca 3 mål tomt, noe "vilt", resten plen-grönnnsaksbed-blomster
I Sverige har vi ei gammal stuga som opprinnelig er bygd i 1870! Kjök, bad og spisestue er pusset opp, og nå er det stua som det jobbes med. Stugan ligger midt i skogen, men bare 10 min unna Säffle sentrum. Og vi har egen vei ned til badestranda, 5 min med sykkel

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:28   #37
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Vi bor i høy førsteetasje i ei lavblokk i en av Oslos drabantbyer. Kjøkken og soverom er ut mot "veien", så her kan folk se inn dersom de vil, men det er likevel såpass høyt at det ikke er "direkte" innsyn. Blokka vår er på nederste rekke, så stua og balkongen vender ut mot en cricketbane og en skogrekke med masse ekorn. Siden vi ikke har gjenboere og er så heldige å bo i den leiligheten som ikke har tilstøtende balkong til vår, så føler at vi har litt skjerming fra naboene selv om man bor tett på i blokk

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:28   #38
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Et stykk heldig pusekatt det altså

Gammel 29-08-11, 13:36   #39
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Vi bor på landet.Ved en vei, med spredt bebyggelse. ikke innsyn på 2 sider, innsyn fra veien på 2 sider, hvis noen kjører forbi, eller går tur på veien. Er ikke så ofte noen går da, men kjører litt biler. Det er et kjempestort vindu på stua, rett ved veien, så har tynne heldekkende gardiner i tillegg til vanlige gardiner, liker ikke å bli beglodd.Vi er jo "de nye" i grenda, så det er maaange saktekjørere her som glaner. Det er en stor andel gamle folk som bor her, og de er nyskjerrige.Kommer til å kjøpe meg sånne trepersienner etterhvert.

Gammel 29-08-11, 15:20   #40
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Vi bor innerst i et rolig boligfelt og denne delen av feltet er fra den gangen tomtene var ganske store og fra da husene ble plassert med ganske god avstand. Vi har ingen som kan kikke inn i noen vinduer bortsett fra en nabo som, hvis han anstrenger seg litt, kan få et glimt inn av takvinduene vi har på kjøkkenet.

Jeg setter stor pris på at vi bor skjermet og at vi har to store uteplasser som kan benyttes fra tidlig vår til sen høst.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 15:43   #41
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Bor i 2 etasje i en gammel villa fra 1930.. Har ca 100 kvm med tre soverom.. STOOR hage med frukttrær og bærbusker, og det er 10 min gange opp til sentrum.. Bor i en liten by ca 1 time fra Oslo

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Svar

Emneord
hjemmetrivsel

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg i ketose eller ikke? Og hvor mye karbohydrater? Kanskje Ketolysekuren 12 19-01-11 12:16
Hvor kan man kjøpe Udo-olje fra USA eller Canada? Solan Generell diskusjon 7 30-08-08 10:48
Hvordan vet jeg hvor mye, hva osv? Nydelige Induksjonen 5 14-09-06 19:02
Nille eller andre; hvor mye er 2 ounces? Iset Lavkarbo generelt 7 14-02-06 12:45
Hvordan vet jeg hvor mye jge har spist? Mamsen Dr Lindbergs 3 04-06-04 23:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.