Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Store smerter i buken

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-11, 14:19   #26
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Store smerter i buken

Betennelse i tarmtottene?
Aldri hørt om det annet enn i forbindelse med cøliaki.

Pass i hvert fall på å få i deg nok probiotika også, ellers kan mye antibiotika gjøre vondt myyyyyye verre i magen din!

God bedring!

Gammel 28-09-11, 18:13   #27
IKJ
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Har heller aldri hørt om det! Merkelige greier... Det var da bra du fant ut av det, og at det kan fixes med antibiotika

God bedring

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:24   #28
lizzie
Juniormedlem

lizzie sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 55
lizzie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Pass i hvert fall på å få i deg nok probiotika også, ellers kan mye antibiotika gjøre vondt myyyyyye verre i magen din!

God bedring!

Ikke jeg heller, men det var det hun kom frem til.
Men hva i all verden er probiotika
Fikk med den slik candida kur, for det er jo som hånd i hanske med penicilin, er det probiotika

lizzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:26   #29
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

God bedring!

Jeg trodde også det rett og slett var det man så etter under cøliakiundersøkelsen... ?
God bedring!

Gammel 28-09-11, 18:31   #30
lizzie
Juniormedlem

lizzie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg trodde også det rett og slett var det man så etter under cøliakiundersøkelsen... ?
God bedring!

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er cølaki? Det nevnte ikke legen i det hele tatt.
Jeg spurte hva det kom av og hvorfor jeg hadde fått det, da svarte hun at det egentlig var merkelig at vi ikke fikk det oftere, og at det kom av bakterier vi har rundt oss og kan få i oss via fks mat.

Gammel 28-09-11, 18:36   #31
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lizzie, her.

Ikke jeg heller, men det var det hun kom frem til.
Men hva i all verden er probiotika
Fikk med den slik candida kur, for det er jo som hånd i hanske med penicilin, er det probiotika

Candida kur? Hva har det med saken å gjøre?

Antibiotika tar ikke bare livet av de "slemme" bakteriene i magen, det tar også livet av de bakteriene vi trenger fo en normal fordøyelse. Probiotika, som yoghurt, Idoform etc, inneholder disse snille bakteriene slik at man ikke får diare etc av antibiotikaen.

Uten sammenlikning forøvrig: hunden vår måtte gjennom 2 tøffe antibiotikakurer for hudbetennelse. Tarmene hans ble så skadet av det at han bare var timer fra avlivning før en veterinær i USA kunne fortelle hva som hjalp! Nå tåler han bare dyrt spesialfor fordi tarmene hans aldri blir helt bra igjen!

Så pass på magen din!

Og betente tarmtotter???????

Gammel 28-09-11, 18:38   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Sikkert et dumt spørsmål, men hva er cølaki? Det nevnte ikke legen i det hele tatt.
Jeg spurte hva det kom av og hvorfor jeg hadde fått det, da svarte hun at det egentlig var merkelig at vi ikke fikk det oftere, og at det kom av bakterier vi har rundt oss og kan få i oss via fks mat.

Cøliaki er når man ikke tåler gluten i mel og aldri mer kan spise noe som inneholder de fleste typer mel uten å bli svært syk!

Ved cøliaki reagerer kroppen på glutenet(et protein egentlig) med betennelse og denne betennelsen ødelegger tarmtottene. Vi trenger disse tottene i tarmen fopr å få stor nok overflate til å ta opp all den næringen vi trenger.
Har som sagt aldri, verken privat eller som sykepleier hørt om tarmtottbetennelse annet enn ved cøliaki!

Gammel 28-09-11, 18:50   #33
lizzie
Juniormedlem

lizzie sin avatar

Trodde nesten det var normalt med utslag av sopp i underlivet når man tok antibiotika, jeg får det iallefall hver gang

Idoform har jeg her så da skal jeg ta det ved siden av, takk for tipset .

Googlet det og fant bare det du sier jeg også, fikk to typer piller: Ciprofloxatin Teva 250 mg og Flagyl 400 mg, det blir da 4 piller om dagen i fire dager av den første, og 3 om dagen i tre dager av den andre.

Hun undersøkte meg nøye og fant ikke noe annet galt en 19 i crp og en irritert tarm når hun foretok gyn og undersøkelse av magen.

Hun er da vanligvis en flink og nøye doktor og det er jo ikke jeg så jeg tar jo de medisinene jeg får.

Merkelig om jeg skulle reagere på mel når jeg ikke har spist det på lenge

Gammel 28-09-11, 19:05   #34
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Trodde nesten det var normalt med utslag av sopp i underlivet når man tok antibiotika, jeg får det iallefall hver gang

Idoform har jeg her så da skal jeg ta det ved siden av, takk for tipset .

Googlet det og fant bare det du sier jeg også, fikk to typer piller: Ciprofloxatin Teva 250 mg og Flagyl 400 mg, det blir da 4 piller om dagen i fire dager av den første, og 3 om dagen i tre dager av den andre.

Hun undersøkte meg nøye og fant ikke noe annet galt en 19 i crp og en irritert tarm når hun foretok gyn og undersøkelse av magen.

Hun er da vanligvis en flink og nøye doktor og det er jo ikke jeg så jeg tar jo de medisinene jeg får.

Merkelig om jeg skulle reagere på mel når jeg ikke har spist det på lenge

Åhh, sånn candida! Trodde du mente sånn som mange mener de har i magen/kroppen, jeg!
Er ikke akkurat vanlig med sopp etter antibiotika, men mange av oss får det! Gjerne om det er noe annet som gir ubalanse i tillegg. For meg er det diabetesen som gjør det.

Håper hun har rett og at det "bare" er å ta antibiotika for å bli bra. Pass på å ta Idoformen, så slipper du nok billigere unna soppen også!

God bedring!

Gammel 28-09-11, 22:23   #35
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det du beskriver høres identisk ut med da jeg opererte blindtarmen. MEN, det var ikke blindtarmen min som var problemet, men eggstokkene. Allerede da jeg var 14 tydeligvis kroppen min PCO befengt... så da jeg skulle ha første eggløsning fikk jeg intense smerter og klarte hverken ligge eller stå.
Omlegging til lavkarbo kan jo krølle med syklusen, så kanskje det er EL relatert?
Forøvrig har jeg slike smerter ca en halv dagg ved eggløsning nå også, ikke få ganger jeg har måttet bli hjemme fra jobb pga det... godt jeg ikke har det så ofte som andre!

Gammel 28-09-11, 22:30   #36
lizzie
Juniormedlem

lizzie sin avatar

Hehe må vist spørre om alt mulig jeg hva er PCO
Har vel vært heldig med kroppen hittils, begynner og krølle etter rundet 40 skjønner jeg!

Hun tok en gyn undersøkelse på meg og sa at hun frikjente livmoren, men her for en mnds tid siden hadde jeg en stor polypp som kom ut av seg selv, jeg har time til ultralyd men ikke før i november.

Legen sa dette ikke hadde noen sammenheng men jeg stusser jo.
Forøvrig sa hun det samme at symptomene stemte veldig overens med blindtarmen, men at jeg hadde vært mye sykere nå om den hadde sprukket

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det du beskriver høres identisk ut med da jeg opererte blindtarmen. MEN, det var ikke blindtarmen min som var problemet, men eggstokkene. Allerede da jeg var 14 tydeligvis kroppen min PCO befengt... så da jeg skulle ha første eggløsning fikk jeg intense smerter og klarte hverken ligge eller stå.
Omlegging til lavkarbo kan jo krølle med syklusen, så kanskje det er EL relatert?
Forøvrig har jeg slike smerter ca en halv dagg ved eggløsning nå også, ikke få ganger jeg har måttet bli hjemme fra jobb pga det... godt jeg ikke har det så ofte som andre!

Gammel 28-09-11, 22:30   #37
IKJ
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 43
IKJ er på en erverdig vei

Hva er pco? Ble veldig nyskjerrig, da jeg også får smerter når jeg har eggløsning... Men bare på høyre side.... Har bestandig hatt det sånn...

IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 22:35   #38
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

PCO står for polycystiske ovarier. Det vil si cyster på eggstokkene, sleng på insulinresistens, gjerne overvekt og mye behåring, så snakker vi PCOS, polycystisk ovariesyndrom!

Les mer her!

Lite sannsynlig at man får det i 40- årene, men det kan skje.

Du hadde blitt sykere om blindtarmen hadde sprukket, ja, men man kan gå med ulmende blindtarmbetennelse i månedesvis uten at den sprekker.

Gammel 29-09-11, 10:00   #39
Mammarosa
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Mammarosa er på en erverdig vei

Magesår/magekatarr? Høres ut som mine smerter i våres og jeg fikk påvist magesår.

Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter og rar tunge.... KiNo Ketolysekuren 1 04-05-11 11:13
Smerter i beina prøvermegfram Fysisk og mental helse 7 20-02-11 17:16
Mens smerter i 1.5 uke Amereta Atkins kosthold 3 04-11-09 10:23
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 00:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.