Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Demotiverende *sukk*

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-11, 11:17   #26
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Demotiverende *sukk*

Oj, 1/2kg ned siden mandag! Det er kjempebra!

Det med matlagingen lærer du deg et system på etterhvert. Nå er jo jeg hjemme på dagen, men jeg lager jo 3 matpakker hver kveld og iblandt skal jo jeg bort en hel dag også.

Et tips er om man feks har rå grønnsaker til middagen er å skjære opp nok til niste. Og at man lager eggerøre nok for 2-3 dager når man har tid. Å lage omelett i langpanne og fryse ned i porsjonsbiter er veldig tidsbesparende, da tar du ut en bit på kvelden, legger i matboksen og har klar niste. Alt som kan lages for flere dager og fryses ned er smart når man er i tidsklemma.
Kyllingfilèt kan du ta en hel 2kg pose, spre utover bakeplate, krydre og ha på smør, stek ferdig alt på en gang og frys ned en og en filèt, så kan du ta opp en og en, har du rester etter salat kan du rive en filèt i småbiter over og ha med en boks god dressing osv.

Her i huset har vi 3 barn og en av de er mildt sagt kaotisk, så her går alt på samlebånd, måltider, matpakker, osv. På kvelden legger jeg frem klær til ungene, smører matpakker og sørger for at yttertøy og skole/barnehage sekker står på plassen sin. Da går det mye kjappere. Å smøre matpakker på morran er uaktuelt, det gjør jeg når ungene har lagt seg( har en spørsmålsrunde på hva de skal ha på skiva, av grønnsaker, ost og grønnsaker før de legger seg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 11:21   #27
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Og ja, frokost på en to tre for ketogen kost:

2 egg
100g cottage cheese
1/2dl fløte
1dl vann eller usøtet soyamelk
50-100g frosne bringebær( de skal være frosne)
10-20g kaldpresset olje, jeg bruker rapsolje
evt søtning etter smak, jeg tar 3 dråper stevia

Sett målebegeret til stavmikseren på vekta, sleng oppi ingrediensene, kjør med stavmikser i 30-60 sekunder og du har en herlig shake som gir deg energi og nok næring. Har du dårlig tid, hell den i en shaker og drikk i bilen uten å stresse.

Gammel 14-10-11, 19:29   #28
mamma_møø
Medlem

mamma_møø sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
mamma_møø er ny på veien

Imse: Takk for alle tips, skal prøve både det ene og det andre Jeg gleder meg til å få litt mer rutine på matlagingen, da blir det nok enklere (da tenker jeg frokost/ lunsj - middag er bankers, det fikser vi lett som bare det).

Men - og det roper jeg ut høyt og tydelig: Jeg savner kaffe latten min! Hadde trengt den sånn i to-tida hver dag. (Liker ikke kaffe uten melk, hadde jeg gjort det hadde det ikke vært noe problem!)

mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 19:53   #29
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Her har det blitt en vane å lage middag til 4-6 i stedet for til 2... Dermed blir det frokost/lunch dagen etter og.

Gammel 14-10-11, 20:12   #30
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

Imse: Takk for alle tips, skal prøve både det ene og det andre Jeg gleder meg til å få litt mer rutine på matlagingen, da blir det nok enklere (da tenker jeg frokost/ lunsj - middag er bankers, det fikser vi lett som bare det).

Men - og det roper jeg ut høyt og tydelig: Jeg savner kaffe latten min! Hadde trengt den sånn i to-tida hver dag. (Liker ikke kaffe uten melk, hadde jeg gjort det hadde det ikke vært noe problem!)

Kaffe med kremfløte? Synes i alle fall jeg at er nammis.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:31   #31
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Kaffe med fløte i er godt da!

Er du ute og kjøper kaffe, så kan det være at de har soyamelk uten sukker. Jeg har kjøpt det noen ganger og det er godt, og soyamelken gir sinnsykt skum Men husk å spørre om å få se kartongen selv at den er uten sukker, en del av den såkalte naturelle soyamelken er med rørsukker eller annet sukker. Den røde kartongen fra alpro er helt grei.

Gammel 14-10-11, 20:41   #32
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Kaffe med fløte i er godt da!

Er du ute og kjøper kaffe, så kan det være at de har soyamelk uten sukker. Jeg har kjøpt det noen ganger og det er godt, og soyamelken gir sinnsykt skum Men husk å spørre om å få se kartongen selv at den er uten sukker, en del av den såkalte naturelle soyamelken er med rørsukker eller annet sukker. Den røde kartongen fra alpro er helt grei.

Den (røde) usøtede soyamelken fra alpro har 0,2g kh/100g. Jeg drikker dog ikke soyamelk, så foretrekker kremfløte i litt mindre mengder. (Synes det smaker mye bedre og! Men det er meg. :P)

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:48   #33
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Den (røde) usøtede soyamelken fra alpro har 0,2g kh/100g. Jeg drikker dog ikke soyamelk, så foretrekker kremfløte i litt mindre mengder. (Synes det smaker mye bedre og! Men det er meg. :P)

Stemmer det, nesten ikke karber i. Jeg drikker ikke det så ofte, men så har jeg som regel kun kjøpt sånn kaffe ute 3-4 ganger i året. Så å bytte den i latte med soya spiller ingen rolle. Men man skal være klar over de negative sidene ved soya da, at den feks kan gi oss kvinner spente bryster mm, samme effekt som p-piller. Jeg reagerer ikke på et og annet glass med soyalatte, men jeg prøvde det i shake en hel uke, og det merket jeg..
Jeg drikker sjelden fløte i kaffen, fordi jeg bruker nok fløte/rømme ellers, at det hadde blir for mye og blitt en vektstopper om jeg skulle brukt det til daglig.

Gammel 14-10-11, 21:15   #34
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg var dritusikker i begynnelsen fordi jeg var ikke overbevst om at det skulle funke for min kropp. Jeg skjønner derfor godt at du sukker når du går opp. Men som sagt over her er det snakk om vann. mengden vann endres og vekten kan gå ned i rykk og napp. Kanskje best å veie seg max en gang i uka eller bruke målebåndet? Jeg fikk ikke igang fettforbrenningen før det hadde gått 6-8 uker. Og jeg gikk svært sakte ned, men jeg gikk ihvertfall ikke opp i lengden og hadde dt bedr med jevnt blodsukker.En annen ting: tenk på det positive: det du kan spise fremfor det negative: det du ikke kan spise. Du har så mye godt å velge av.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 17:17   #35
mamma_møø
Medlem

mamma_møø sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
mamma_møø er ny på veien

yrla: Da vet du akkurat hvordan det var for meg her om dagen. Jeg var skikkelig skuffa!

Men nå er jeg lettere til sinns, prøver å se mulighetene i stedet for begrensningene (selv om jeg akkurat nå fyser noe helt enormt på tempura-makien til 3-åringen!! Men skal ikke smake, klarer å stå i mot!)

Jeg veier egentlig bare en gang i uka, måtte bare vite at det gikk rett vei her om dagen. Og det gjør det. Sakte men sikkert nedover. Hadde selvsagt helt urealistiske forventninger og ønsker til dette, etter å ha lest historier om et kilo om dagen og lignende - ikke at jeg trudde det skulle gå så fort, men iallefall litt raskere enn hva som er tilfelle nå.

Uansett - jeg er ved godt mot - dette går bra!!

mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 21:45   #36
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Supert. Det går rette vegen, du blir sunnere og slankere i din kropps tempo. Håper du får tålmodighet med den. Den vet jo best hvordan den skal komme i balanse, og med din kjærlighet i tillegg går det sikkert veldig fint.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukk. Kjøkkendilemma mam Generell diskusjon 92 14-12-10 13:42
*sukk* MorStine Ketolysekuren 4 23-05-07 23:57
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
*Sukk* *Tussi* Ketolysekuren 6 24-05-05 14:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.