Sv: ny på lavkarbo:)
Opprinnelig lagt inn av spaax, her.
Hei.
Har gått på lavkarbo en måned og gått ned en del kg. Har ikke vært så streng når det gjelder zero-brus, 70%, men har kun spist ting det er greit å spise på lchf. Tenkte jeg skulle skjerpe dette litt selv om jeg gikk ned mer enn en kg i uka (med trening), og har derfor kuttet ut alt som inneholder noe søtt.. Drikker kun vann, og spiser så jeg holder meg under 15 karbohydrater om dagen.
Det merkelige er at jeg kom over denne:
http://www.gurgle.be/kcalcalc.html
der jeg plottet inn hvor mye kcal jeg skulle ha i meg i løpet av en dag, i forhold til min kropp og aktivitet.. Det som da overrasket meg er at jeg fikk at jeg måtte ha i meg ca. 3500 kcal pr dag!
Sjekket deretter hva jeg ligger på, og ble overrasket når jeg kun ligger på rundt 800 dagen.
Kan dette være farlig? Hadde litt hodepine de første dagene jeg startet strengt, men det gikk over. Er i fin form, og full av energi, så dette syntes jeg virket rart.
Anbefaler deg å heller bruke diett.no. Da får du også opp hvor mye fett/kh/proteiner du spiser
Opprinnelig lagt inn av mayhelen, her.
Jeg er ny på dette med lavkarbo.Har nettopp startet og ønsker å gå ned 25 kg. Kan dere fortelle meg om jeg kan drikke melk? Å jeg har kjøpt lavkarbo brød på bakerbrun kan jeg spise dette eller bør jeg holde meg unna det?
De fleste kan drikke et glass eller to med melk. Husk da at det er hel melk du skal drikke Du kan spise litt lavkarbobrød av og til. Det beste hadde vært om du bakte det selv, men baker brun sitt er ganske greit med bare 26kh pr 100g. Husk å ha tynne skiver og MASSE pålegg. Dersom du ikke går ned i vekt /eller, aller helst, ikke mister cm) og du gjør alt annet etter boken, kan det være greit å se på brødet igjen. Lykke til!
|