Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-11, 11:44   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Skulle ønske jeg kunne gi f, men det klarer jeg altså ikke. Jeg burer meg gjerne inne dersom jeg merker at klærne strammer en dag. Jeg går tilogmed hjem fra sosiale ting hvis jeg ikke føler meg vel. Nå har jeg komplekser i forhold til et veldig tynt hår også, som også holder meg hjemme noen dager.
Men - nå har jeg passert -20 kg, og jeg kan ikke si at jeg er noe lykkeligere nå. Selvfølgelig er det lettere å gå og holde følge, men jeg føler jeg har samme problemer iforhold til å finne klær, f.eks.
Men ja - selvtilliten i forhold til å putte i seg mat "offentlig" er betydelig økt. Nå sulter jeg meg ikke hos andre, for så å overspise når jeg kommer hjem. (Tar seff med knekkebrød til å legge pålegg på hos andre)

Huffda. Bra du ikke faster hos venner og er supersulten når du kommer hjem og da overspiser. DEt må jo bare føles fælt. Lavkarbo-kjeks/knekkebrød, ost eller nøtter, ferdigkokte egg ellerferdigstekt kjøttbit kan også taes med i en boks til venner etc. Angående håret, hva med å gå med hettegenser? Eller kjøpe extensions? Det er råmange hollywoodstjerner som har innsydd hår for å få det tykkere. Har man tynt hår er det gjerne finest når det er kort. Da ser det mindre tynt ut.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:30   #27
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Angående håret, hva med å gå med hettegenser? Eller kjøpe extensions?

Hva med å godta at dette er det håret man har fått, og at det faktisk har null å si for om man er en god eller dårlig person? Og være taknemlig for at man faktisk har hår all den tid det finnes en haug med mennesker som av forsskjellige grunner ikke har det?!

Dere som blir hjemme fordi klærne strammer, eller har en dårlig hår dag eller hva som helst. Hva gjør dere den dagen noe virkelig alvorlig rammer? hva om dere får et stort arr i hele ansiktet, mister en arm eller et bein, eller håret?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:44   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva med å godta at dette er det håret man har fått, og at det faktisk har null å si for om man er en god eller dårlig person? Og være taknemlig for at man faktisk har hår all den tid det finnes en haug med mennesker som av forsskjellige grunner ikke har det?!

Dere som blir hjemme fordi klærne strammer, eller har en dårlig hår dag eller hva som helst. Hva gjør dere den dagen noe virkelig alvorlig rammer? hva om dere får et stort arr i hele ansiktet, mister en arm eller et bein, eller håret?

Dette handler ikke om man er en god eller dårlig person Carisma. Vi lar oss alle påvirke av ytre eller indre omstendigheter, noen i mer eller mindre grad enn andre.

Det at andre har det verre skal ikke ta fra de retten til å føle om seg selv.....

Hva så om de blir syke? De er jo ikke syke akkurat nå? Javel, den tid den sorg. Det fratar ikke meg retten til å irritere meg over ting som betyr mye for meg.

Det er lov å a en dårlig dag/periode/la seg påvirke selv om det finnes utrolig mye sult, fattigdom og nød ellers i verden, og å gi uttrykk for at man ikke føler seg bra.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:50   #29
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Dette handler ikke om man er en god eller dårlig person Carisma. Vi lar oss alle påvirke av ytre eller indre omstendigheter, noen i mer eller mindre grad enn andre.

Det at andre har det verre skal ikke ta fra de retten til å føle om seg selv.....

Hva så om de blir syke? De er jo ikke syke akkurat nå? Javel, den tid den sorg. Det fratar ikke meg retten til å irritere meg over ting som betyr mye for meg.

Det er lov å a en dårlig dag/periode/la seg påvirke selv om det finnes utrolig mye sult, fattigdom og nød ellers i verden, og å gi uttrykk for at man ikke føler seg bra.

Enig der Hypah

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:00   #30
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva med å godta at dette er det håret man har fått, og at det faktisk har null å si for om man er en god eller dårlig person? Og være taknemlig for at man faktisk har hår all den tid det finnes en haug med mennesker som av forsskjellige grunner ikke har det?!

Dere som blir hjemme fordi klærne strammer, eller har en dårlig hår dag eller hva som helst. Hva gjør dere den dagen noe virkelig alvorlig rammer? hva om dere får et stort arr i hele ansiktet, mister en arm eller et bein, eller håret?

Det bestemmer selvsagt ikke verdien av et menneske, men den fysiske tiltrekningsgraden er man jo også opptatt av til en viss grad alle mann. Vi vil jo ingen leve mutters alene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:38   #31
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det bestemmer selvsagt ikke verdien av et menneske, men den fysiske tiltrekningsgraden er man jo også opptatt av til en viss grad alle mann. Vi vil jo ingen leve mutters alene.

En avslappa og glad person med noen lyter er mye mer tiltrekkendde enn en perfekt utseende person med hang up på speil og eget utseende...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:48   #32
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Er også tiltrekkende med en person som tar litt stolthet i eget utseende og innsatsen som ligger bak det. Handler overhode ikke om å se ut som en modell, enig i at det ikke finnes noe spesielt tiltrekkende med "modell-pene" mennesker.. Men rett og slett å gjøre det beste utav det man har, og ikke være redd for å pynte seg og bruke litt penger og innsats på eget utseende selv om man ikke føler seg som verdens vakreste. Ellers blir det jo bare en ond sirkel, som det er lettere sagt enn gjort å bryte mentalt sett. Selv om overfladiske forbedringer er, ja, overfladiske, føler man seg ofte bedre på innsiden også

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:53   #33
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Er også tiltrekkende med en person som tar litt stolthet i eget utseende og innsatsen som ligger bak det. Handler overhode ikke om å se ut som en modell, enig i at det ikke finnes noe spesielt tiltrekkende med "modell-pene" mennesker.. Men rett og slett å gjøre det beste utav det man har, og ikke være redd for å pynte seg og bruke litt penger og innsats på eget utseende selv om man ikke føler seg som verdens vakreste. Ellers blir det jo bare en ond sirkel, som det er lettere sagt enn gjort å bryte mentalt sett. Selv om overfladiske forbedringer er, ja, overfladiske, føler man seg ofte bedre på innsiden også

Det er sant. Jeg har fortsatt skikkelig motvilje for å pynte meg eller gå med noe annet enn helt grunnleggende basisplagg, men ikke like ille nå som da jeg var mye større. Da gikk det mye i joggebukser og ugredd hår, gitt. Litt hyppigere frisørbesøk og interesse for klær med kledelige snitt kom liksom naturlig med vekttapet - men jeg er fortsatt der at jeg kan stå og vurdere "tulleting" i butikken - et skjerf/sjal, eller en cardigan, eller noesomhelst annet enn jeans-og-langermet-topp-uniformen - og ikke ta det med hjem, fordi jeg vet at jeg bare vil føle meg teit med det på. Litt å jobbe med!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 19:27   #34
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En avslappa og glad person med noen lyter er mye mer tiltrekkendde enn en perfekt utseende person med hang up på speil og eget utseende...


Jøss, der beskrev du meg jo! (Takk)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 19:34   #35
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Jeg er glad jeg beveger meg offentlig uansett hvordan jeg føler meg. Jeg er feit og mindre pen alle dager, det hadde vært slitsomt å la det styre livet. Jeg kler meg normalt, sminker meg og fikser håret hver dag. Noe mer kan jeg ikke gjøre, å låse seg inne fører ikke noe godt med seg.

Å være velstelt er viktigere en å være bde tynn og pen synes jeg. Hjelper ikke om man er en pen sylfide om man ser ut som en fuss.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 20:16   #36
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Kan ikke si vekta har noe å si for selvtilliten min. Kanskje fordi jeg har vært stor siden jeg fikk seriøse stoffskifteproblemer som 4åring?

Men enkelte ganger kan jeg føle meg litt "utsatt". Som f.eks oppsøker jeg ikke buffeter på båter og sånn, for folk glaner så j.... Enda jeg ikke spiser halve mengden av det de stapper i seg engang

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 21:54   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

En avslappa og glad person med noen lyter er mye mer tiltrekkendde enn en perfekt utseende person med hang up på speil og eget utseende...

Må det være enten-eller?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 22:18   #38
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Nja. Man kan vel være pen både i sinn og i skinn? Og begge typene skjønnhet er reelle? Selvsagt vises skinnet best, men til gjengjeld beholder gjerne folk personligheten hele livet.
Og nei, det må ikke være enten eller.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 23:29   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nja. Man kan vel være pen både i sinn og i skinn? Og begge typene skjønnhet er reelle? Selvsagt vises skinnet best, men til gjengjeld beholder gjerne folk personligheten hele livet.
Og nei, det må ikke være enten eller.

Ja og ingen er perfekte. Jeg tror dessuten en del som ser seg mye speilet er usikker på utseende og trenger å bekrefte det, at det er derfor de ser så mye. Jeg er sånn at jeg kan miste følelsen av meg selv når jeg er ute blandt folk, og da ser jeg meg i vinduene bare for å bekrefte ordentlig at jeg er tilstede, liksom.Og de fleste som går ned i vekt er naturlig nok opptatt av å se seg i speilet, siden man forandres hele tiden.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 23:47   #40
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Jeg var både tynn og overvektig..Trivdes veldig da jeg var veldig slank.Men nå er det annerledes da jeg ble syk og gikk opp i vekt pga medisiner.

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 00:03   #41
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Jeg var både tynn og overvektig..Trivdes veldig da jeg var veldig slank.Men nå er det annerledes da jeg ble syk og gikk opp i vekt pga medisiner.

trivdes veldig da du var tynn? betyr det at du trives litt mindre nå som overvektig, men har dog akseptert at slik er det fordi det er sykdom og medisiner som har gjort det?
Men selvtilliten har vel ikke gått ned, eller?

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 01:21   #42
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

for min del kommer det endel an på dagsformen rett og slett. enkelte dager føler jeg meg seg som en ku, og deretter oppfører seg som en, fiser og spiser i ett :P huff neida, skal være litt alvorlig og svare skikkelig.
Som sagt, enkelte dager føler jeg kjempebra akkurat som jeg er, selvtilliten på topp, fint kledd og fresh. Mens andre dager så vil jeg bare gjemme meg i stooore plagg, og gjemme meg i et hjørne.
Jeg har så lenge jeg kan huske vært stor og tjukk, helt siden jeg var ganske liten. Og blitt mye mobbet for min størrelse.
Jeg husker en episode i niende, hvor ei "venninne" av meg (trodde jeg da) ga meg beskjed om at hun ikke ville blitt sett med meg mere, for jeg var så stor at hun ble mobbet/ertet for å bli sett sammen med meg. Og gutten jeg var kjempeforelsket i, kom fram til meg på vei til skolebussen, snakket litt med meg, før han plutselig sa ; du er faen meg så satans stygg!. Og løp fram til kompisene sine med heftig latter.
Heldigvis har jeg en forloved som elsker meg som jeg er nå, som støtter meg uansett om jeg er liten eller stor, og det har hjulpet meg Masse. Og jeg har færre dager som KU, og mange flere som meg, deilig som jeg er

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 09:12   #43
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

for min del kommer det endel an på dagsformen rett og slett. enkelte dager føler jeg meg seg som en ku, og deretter oppfører seg som en, fiser og spiser i ett :P huff neida, skal være litt alvorlig og svare skikkelig.
Som sagt, enkelte dager føler jeg kjempebra akkurat som jeg er, selvtilliten på topp, fint kledd og fresh. Mens andre dager så vil jeg bare gjemme meg i stooore plagg, og gjemme meg i et hjørne.
Jeg har så lenge jeg kan huske vært stor og tjukk, helt siden jeg var ganske liten. Og blitt mye mobbet for min størrelse.
Jeg husker en episode i niende, hvor ei "venninne" av meg (trodde jeg da) ga meg beskjed om at hun ikke ville blitt sett med meg mere, for jeg var så stor at hun ble mobbet/ertet for å bli sett sammen med meg. Og gutten jeg var kjempeforelsket i, kom fram til meg på vei til skolebussen, snakket litt med meg, før han plutselig sa ; du er faen meg så satans stygg!. Og løp fram til kompisene sine med heftig latter.
Heldigvis har jeg en forloved som elsker meg som jeg er nå, som støtter meg uansett om jeg er liten eller stor, og det har hjulpet meg Masse. Og jeg har færre dager som KU, og mange flere som meg, deilig som jeg er

Ah, mennesker kan være så utrolig stygge INNVENDIG!! Jeg har også opplevd noe lignende: en person kom bort til meg på skolen og brølte så alle hørte det "SLANK DEG"! Hva gjør en niendeklassing da? Jeg ville jo selvsagt synke i jorden.

Og det er jo nettopp sånne situasjoner som bekrefter det selvbildet man har av seg selv, når man er overvektig tenåring.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:08   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

en person kom bort til meg på skolen og brølte så alle hørte det "SLANK DEG"! Hva gjør en niendeklassing da?

Ser spørrende på ham og sier "har du virkelig ikke noe annet å bekymre deg for?"
Evt "og det er din bussiness fordi...?".

Om man vil ned på hans nivå sier man med babystemme "ååååå såååå skummel! Også så hissig!"

Hvorfor vise de at det går innpå? Det er jo de som eier problemet, la de stå igjen med lang maske i stedet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:30   #45
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ser spørrende på ham og sier "har du virkelig ikke noe annet å bekymre deg for?"
Evt "og det er din bussiness fordi...?".

Om man vil ned på hans nivå sier man med babystemme "ååååå såååå skummel! Også så hissig!"

Hvorfor vise de at det går innpå? Det er jo de som eier problemet, la de stå igjen med lang maske i stedet.

Er ikke alle som er like kjappe i replikken når man er 15....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:42   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Er ikke alle som er like kjappe i replikken når man er 15....

Det må man være, ellers ender man opp som et offer. Om man noen gang trenger det så er det i tenårene! Forøvrig er jo det foreldrenes ansvar å lære barna til å ikke bare ta i mot dritt, men ha gode svar på lager.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 10:56   #47
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det må man være, ellers ender man opp som et offer. Om man noen gang trenger det så er det i tenårene! Forøvrig er jo det foreldrenes ansvar å lære barna til å ikke bare ta i mot dritt, men ha gode svar på lager.


Man blir jo helt satt ut når man får servert sånne kommentarer.

Ellers synes jeg ikke du er like reflektert i dine kommentarer heller, Carisma.
Det er ikke alle som er som deg, som tydeligvis klarer å stenge ute alt det folk måtte komme med.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:00   #48
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Man blir jo helt satt ut når man får servert sånne kommentarer.

Ellers synes jeg ikke du er like reflektert i dine kommentarer heller, Carisma.
Det er ikke alle som er som deg, som tydeligvis klarer å stenge ute alt det folk måtte komme med.

Og desverre så er det ofte sånn at foreldrene ikke vet hva som foregår!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:03   #49
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Man blir jo helt satt ut når man får servert sånne kommentarer.

Ellers synes jeg ikke du er like reflektert i dine kommentarer heller, Carisma.
Det er ikke alle som er som deg, som tydeligvis klarer å stenge ute alt det folk måtte komme med.

Hvem snakker om å stenge det ute? Jeg snakker om at man ikke trenger å gi slike mennesker mer ved til bålet ved å vise at man lar det gå innpå seg!
Og man trenger ikke bli satt ut om man har en gjennomtenkt tilbakemelding på lager. Alltid beredt som det heter i speideren.

På skolen hvor jeg gikk var det aldri noe mobbing. Vi som burde vært mobbeofrene av ulike grunner lot det ikke gå inn, og svarte tilbake. Dermed var det de som forsøkte å mobbe som fremstilte seg selv som dumme og uten antenner. Dette har jeg hørt referert til fra andre seinere, uten at de visste jeg gikk på den skolen.
Naboskolen derimot var berykta for sine bøller.... Der var det ingen som tok igjen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 11:05   #50
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye betyr vekten din for selvtilliten din?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Og desverre så er det ofte sånn at foreldrene ikke vet hva som foregår!

Ja, det er jo i de aller fleste tilfeller, tror jeg.

Klart jeg ikke gikk til mamma med mobbinga, jeg følte jo så skam!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MUK ... Vet du hva det betyr? Nannah Generell ernæringsdebatt 40 18-06-11 06:30
Hvor ofte går dere på vekten? Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 10 30-08-10 18:46
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03
Hvor mye betyr en utskeielse? Feline Ketolysekuren 10 26-03-06 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no