Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Gi meg motivasjon ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-12, 17:05   #26
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Gi meg motivasjon..

Glem det.. Enkelte er bedre å ignorere..

Gammel 17-01-12, 17:16   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gi meg motivasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Spicy kyllingsuppe laget på kokosmelk må da være bra. Har nok til en uke tror jeg

Tips: du kan fryse ned i porsjoner.Jeg gjør det med både supper, gryter og ja, det meste. Da er det lett å finne seg noe på dager hvor tiden ikke strekker til og når formen ikke er helt topp

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:22   #28
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Lurt. Hva fryser du i?

Gammel 17-01-12, 17:25   #29
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Lurt. Hva fryser du i?

jeg bruker slike 0,5 liters og 1 litersbeger kjøpt på Kiwi.
Og så bruker jeg aluminiumsformer m/ lokk til f.eks lasagne. De kjøper jeg på europris.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:32   #30
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Jeg sprakk i april........ Og har vært på "kjøret" siden.. til forrige onsdag.. ... Endelig klart å begynne på igjen og er 14!!!! kg mer enn jeg var..Og jeg som hadde vært så flink til å gå ned..

Mye jeg kan skylde på.. Ny jobb, mye stress, lite tid, flytting, blablabla.. Må bare ta meg sammen nå, for ellers bare ESER jeg ut igjen.. jo lenger det går, jo verre blir det.. Planlegge slik man ikke får lavt blodsukker, og hiver seg over første og beste når man er sulten, det er det som er mitt problem.. Men nå MÅ jeg bare ta meg tid til det, og har gått ned 3 kg siden onsdag, så nå må jeg bare skjerpe meg..

Håper for din del du klarer å finne motivasjonen igjen du også, for ellers er det fare for at kiloene ramler på igjen :/

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:06   #31
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Spicy kyllingsuppe laget på kokosmelk må da være bra. Har nok til en uke tror jeg

Høres kjempe godt ut! Har du oppskrift???

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 18:46   #32
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Høres kjempe godt ut! Har du oppskrift???

Jeg er en slumper

Kokosa i kjelen. Surre løk, purreløk og 1 stor ts rød Curry Pasta. Fire kyllingfileter i biter. Stekes sammen. Ha på tre bokser kokosmelk og en halvliter vann. Brokkoli og blomkål. Krydder: salt, pepper, chili og noe kyllinggreier. Ingefær.

Sånn ca

Gammel 17-01-12, 19:31   #33
ToreH
Gjest

Glem det.. Enkelte er bedre å ignorere..

Gjør det du. Alt som gjør deg motivert må være bra så du ikke fortsetter på kjøret hehe.

Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:10   #34
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Joda, men trøstespising er liksom ikke så enkelt å motivere for da i et forum eller? Å gi motivasjon er menneskelig umulig, man kan legge til rette for motivasjon, men ikke gi motivasjon. Det er det nå kun peppa selv som kan

Og å fjerne matfristelser er å legge til rette for motivasjon

Jeg er så utrolig enig med deg her!
(Hypah, i mange tråder så fremstår du som sjarmerende uspiselig, ta det som et kompliment, men her har du helt rett )
Man kan få hjelp og innspill fra andre, men motivasjonen må ligge totalt i eget hode. Det er ingen andre som kan gi deg motivasjon, det er 100% opp til deg selv.
Nå tramper jeg sikkert rundt her, men på generel basis, og ikke egentlig til TS, hva med å ta ansvar for egne valg?
Verden består av valg og konsekvenser, det er faktisk ikke vanskligere enn dette.
Mulig dette er helt feil å skrive i denne tråden som handler om å få motivasjon, og at jeg skulle skrevet dette et eller annet sted....
Og da beklager jeg til TS, ikke meningen å krølle til tråden din.

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 20:26   #35
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Det finnes sikkert hundrevis av motovasjonstråder her på forumet. De er laget for å få støtte, litt sympati og noen gode ord når det røyner på.

Jeg tror de fleste som lager slike tråder, meg selv inkludert, vet hva som må til. Vi er veldig klar over at det kun er vi selv som kan og må endre på situasjonen.

Likevel er det godt å få noen gode ord med på kjøpet, litt tips og litt erfaringer.

Dere som da kun er innom for å meddele at man selv er sin egen lykkes smed, ja vi vet det, men det var ikke det vi ba om. Kan dere ikke holde dere til trådens, i grunn trivelige tema, så vennligst ytre deres mening en annen plass.

Noen tråder er for kosing og mosing, dette er en slik. Takk til alle de gode snille brukerne her inne som skjønner dette.

Gammel 18-01-12, 02:30   #36
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Det finnes sikkert hundrevis av motovasjonstråder her på forumet. De er laget for å få støtte, litt sympati og noen gode ord når det røyner på.

Jeg tror de fleste som lager slike tråder, meg selv inkludert, vet hva som må til. Vi er veldig klar over at det kun er vi selv som kan og må endre på situasjonen.

Likevel er det godt å få noen gode ord med på kjøpet, litt tips og litt erfaringer.

Dere som da kun er innom for å meddele at man selv er sin egen lykkes smed, ja vi vet det, men det var ikke det vi ba om. Kan dere ikke holde dere til trådens, i grunn trivelige tema, så vennligst ytre deres mening en annen plass.

Noen tråder er for kosing og mosing, dette er en slik. Takk til alle de gode snille brukerne her inne som skjønner dette.

Veldig bra sagt Peppa!!!

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 08:53   #37
ToreH
Gjest

Si meg. Tåler du ikke motstand du Peppa? Vil du ha kose mose så foreslår jeg at du poster slike utydelige åpningsinnlegg i din egen journal heretter. Så kan du henge der inne med alle de som "forstår" deg og du slipper møte motstand av de som ikke skjønte at du egentlig bare ville ha trøst. Så kan du holde diskusjonene her åpne for alle istedetfor å fremstå som bitter og innesluttet når du får svar som "ikke passer deg".

Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:02   #38
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Hvorfor skal jeg tåle motstand? Jeg er ikke inne på dette forumet for å finne motstand. Jeg er her inne for å finne støtte, oppmuntring og motivasjon. I motsetning til enkelte andre som kun er her inne for å være ekkel, tydeligvis.

Personangrep er aldri greit, og det håper jeg du forstår. Du har ingenting med å bestemme hvor jeg legger mine tråder, men dersom de ikke passer deg så er du velkommen til å holde deg unna. Noe jeg faktisk anbefaler deg å gjøre.

Gammel 18-01-12, 09:44   #39
ToreH
Gjest

Hvorfor skal jeg tåle motstand? Jeg er ikke inne på dette forumet for å finne motstand. Jeg er her inne for å finne støtte, oppmuntring og motivasjon. I motsetning til enkelte andre som kun er her inne for å være ekkel, tydeligvis.

Personangrep er aldri greit, og det håper jeg du forstår. Du har ingenting med å bestemme hvor jeg legger mine tråder, men dersom de ikke passer deg så er du velkommen til å holde deg unna. Noe jeg faktisk anbefaler deg å gjøre.

Jeg bestemmer overhodet ikke hvor du legger trådene dine. Like lite som du kan bestemme over hvilke svar du får og hvem som kan svare deg.... Du mente tydeligvis at de som skulle få lov til å svare i denne tråden var kun de som ville kose mose pjuske deg litt. Alle andre svar var ikke velkommen.....Tja vet ikke helt hvem som bestemmer her jeg, men på seg selv kjenner man andre best lærte nå jeg en gang. Personangrep er aldri ok og det skal ikke skje heller. Man diskuterer sak ikke person såfremt ikke man selv drar inn egen person i saken og begynner snakke om sine egne følelser som premissleverandør for videre diskusjon i et åpent forum. Men hvis det er greit for deg så kan du jo kanskje si noe om hva du forventer av svar fra brukerne i åpningsinnlegget. Jeg har nå lest det mange ganger nå og jeg klarer altså ikke se at du der bare ber om Kos mos pjusk meg hjem-sympati. Noe ikke bare jeg fikk prob med men også andre i tråden din.... Tydelig kommunikasjon er ofte nøkkelen til å unngå misforståelser og uønsket atferd. Jeg håper nå du finner ut av det og får motivasjon nok til å gjøre de riktige ting slik du ønsker det i din vei mot et sunt kosthold. Det er nå tross alt det viktigste, motstand gjør oss sterkere sies det. Good luck.

Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 09:55   #40
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Motivasjon, viljestyrke osv funker ikke for meg. Her må det tvang til. Tvang og tilrettelegging.

Fikk noen herlige bilder på netthinna der nellie. Hmmm, gjelder dette i ALLE settinger

Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:16   #41
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Hvorfor skal jeg tåle motstand? Jeg er ikke inne på dette forumet for å finne motstand. Jeg er her inne for å finne støtte, oppmuntring og motivasjon.

Alt til sin tid. Når man sliter litt med å gjøre det man vet er "riktig" hjelper det sjeldent å fore på den dårlige samvittigheten og følelsen av å være håpløs som ikke klarer å gjennomføre, selv om man VET hvordan det skal gjøres.
Man trenger konstruktive tips, påminnelser og støtte. Sier seg sjæl det

Jeg har ulike fremgangsmåter, ut fra hvor "klar og bestemt" jeg er mentalt.

Noen ganger må jeg bare skrive opp en meny og følge den, på autopilot.
Dette er det jeg skal spise, uten å i det hele tenke mer på det.

Meny og handleliste, The Zoombie-way

Nå, etter 2 uker liggende pga operasjoner, litt komplikasjoner og litt enkle matløsninger, overbeviser jeg meg selv om at Heeey, så GØY å finne god mat til menyen min! Heeey!
Merker stor forskjell på fornøyd-følelsen i kroppen etter et skikkelig måltid kontra lettvint-løsninger!

Lager opp ekstra av alt og fryser ned så jeg har et kriselager med ferdig mat. Plenty med kokte egg i kjøleskapet, kokt egg, majo, dill og reker i en paprikabåt er knaskemat som metter. Knasker også litt FiberRik og osteknekkis når knaskebehovet blir stort. For meg fungerer det bedre å ha noe tillat tilgjengelig enn å være "flink" og la være.

Håper du finner måten som fungerer for akkurat deg, til du kommer inn i tralten igjen!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:49   #42
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Noen får motivasjon av "kose-mose" og oppmuntring, andre får motivasjon av å høre sannheten og få et spark bak Jeg hører definitivt til den sistnevnte gruppen. Motstand gjør meg motivert.
Så jeg beklager hvis det jeg skrev ble oppfattet som et sleivspark og unødvendig repetisjon av det du allerede visste, men jeg prøvde å uttrykke ting som ville ha motivert MEG. Ikke alltid lett å skjønne hva som gjør den enkelte motivert...

Gammel 18-01-12, 13:48   #43
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Noen får motivasjon av "kose-mose" og oppmuntring, andre får motivasjon av å høre sannheten og få et spark bak Jeg hører definitivt til den sistnevnte gruppen. Motstand gjør meg motivert.
Så jeg beklager hvis det jeg skrev ble oppfattet som et sleivspark og unødvendig repetisjon av det du allerede visste, men jeg prøvde å uttrykke ting som ville ha motivert MEG. Ikke alltid lett å skjønne hva som gjør den enkelte motivert...

Leste innlegget ditt og det var absolutt ingen sleivspark i det. Hyggelig konstruktive forslag. Slikt må da være supert å komme med?

Gammel 18-01-12, 13:50   #44
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Alt til sin tid. Når man sliter litt med å gjøre det man vet er "riktig" hjelper det sjeldent å fore på den dårlige samvittigheten og følelsen av å være håpløs som ikke klarer å gjennomføre, selv om man VET hvordan det skal gjøres.
Man trenger konstruktive tips, påminnelser og støtte. Sier seg sjæl det

Jeg har ulike fremgangsmåter, ut fra hvor "klar og bestemt" jeg er mentalt.

Noen ganger må jeg bare skrive opp en meny og følge den, på autopilot.
Dette er det jeg skal spise, uten å i det hele tenke mer på det.

Meny og handleliste, The Zoombie-way

Nå, etter 2 uker liggende pga operasjoner, litt komplikasjoner og litt enkle matløsninger, overbeviser jeg meg selv om at Heeey, så GØY å finne god mat til menyen min! Heeey!
Merker stor forskjell på fornøyd-følelsen i kroppen etter et skikkelig måltid kontra lettvint-løsninger!

Lager opp ekstra av alt og fryser ned så jeg har et kriselager med ferdig mat. Plenty med kokte egg i kjøleskapet, kokt egg, majo, dill og reker i en paprikabåt er knaskemat som metter. Knasker også litt FiberRik og osteknekkis når knaskebehovet blir stort. For meg fungerer det bedre å ha noe tillat tilgjengelig enn å være "flink" og la være.

Håper du finner måten som fungerer for akkurat deg, til du kommer inn i tralten igjen!

Alt ble straks bedre når feberen slapp taket, heldigvis. Håper du blir frisk igjen snart!

Gammel 18-01-12, 13:55   #45
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Alt ble straks bedre når feberen slapp taket, heldigvis. Håper du blir frisk igjen snart!

Å være, føle seg, frisk er en forutsetning ja

Føler meg så mye bedre at jeg har klasket til med 50 min pilates boot camp. Det å trene er søren meg motivasjonsfaktor for meg, får mye mer lyst til å spise "kroppsvennlig" mat etter en treningsrunde

Gammel 18-01-12, 13:57   #46
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Å være, føle seg, frisk er en forutsetning ja

Føler meg så mye bedre at jeg har klasket til med 50 min pilates boot camp. Det å trene er søren meg motivasjonsfaktor for meg, får mye mer lyst til å spise "kroppsvennlig" mat etter en treningsrunde

Jeg og! Har ikke trent siden torsdag, merket det godt på humøret og motivasjonen. I morgen derimot, da blir det trening igjen

Gammel 18-01-12, 14:00   #47
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Jeg og! Har ikke trent siden torsdag, merket det godt på humøret og motivasjonen. I morgen derimot, da blir det trening igjen

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å motivasjon, bli hos meg! Fløtepusen Lavkarbo generelt 1 15-08-11 19:35
Motivasjon eve67 Spørsmål og svar 1 17-11-10 15:05
Gi meg motivasjon! alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 7 08-08-09 18:36
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.