Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Normalvektig og raser ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-01-12, 21:30   #26
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Normalvektig og raser ned i vekt!

Lavkarbo er mer enn ketose! Hva med å legge deg på en mer Fedon-aktig linje? Med litt fullkorn, frukt, belgefrukt og litt mindre fett (men fortsatt mer fett enn på "normalt" kosthold)? Lavkarbobegrepet strekker seg gjerne opp til 150 gram karbohydrater om dagen. Kanskje en GI-tankegang kan være mer nyttig for deg, det vil fortsatt være et bedre alternativ enn høykarbo, og godt for søtsuget.

Jo, men har fettforbrenning i ketose, men fettforbrenning er ikke bare forbrenning av kroppsfett, men også fettet i maten man spiser.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:40   #27
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Athina, her.

jeg har no økt med grønnsaker, spiser rundt 200 gr til hvert måltid. Jeg går enda ned i vekt. 2 kilo mer! men jeg har surfet litt på nettet og lest en del og jeg syntes det er merkelig dette med normalvektig og lavkarbo. jeg syntes det er merkelig at fettforbrenningen våres ikke økes men at vi skal liksom ligge på oss fett?

Når jeg løper begynner jo kroppen med engang på fettforbrenning og ikke karbo? eller missforstår jeg alt her?

uansett tror jeg mine siste dag på lavkarbo har kommet, jeg stappet meg full på cavalier sjokolade, atkins barer, kremfløte og nøtter de siste dagene og no er jeg 7 kilo mindre! dette på 2 uker. jaja...

Kødder du? Synes det er rart at du går ned så mye når du nettop har begynt. Har du en intoleranse og mister vann i fravær av matvaren du ikke tåler? Å miste så mye fett er ikke mulig på så kort tid om du er så tynn som du er. Du høres dessuten anklagende ut. Det er ditt opplegg og ditt ansvar.Du må selv påse at du spiser nok.

Gammel 29-01-12, 22:19   #28
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

http://kolhydrater.ifokus.se/discuss...46214104888a-1

Gammel 29-01-12, 23:11   #29
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kødder du? Synes det er rart at du går ned så mye når du nettop har begynt. Har du en intoleranse og mister vann i fravær av matvaren du ikke tåler? Å miste så mye fett er ikke mulig på så kort tid om du er så tynn som du er. Du høres dessuten anklagende ut. Det er ditt opplegg og ditt ansvar.Du må selv påse at du spiser nok.

Ja høres ikke helt normalt ut, kanskje sjekke ut at du ikke er syk eller noe?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 23:18   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Som jeg sa for hundre år siden i denne tråden og som Photo sier: lavkarbo er mer enn bare ketogent. Du MÅ nok øke på med karbohydratene om du skal slutte å gå ned. 200 gram grønnsaker utgjør ikke nok.

Gammel 29-01-12, 23:24   #31
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Ikke for og skremme, men har du sjekka blodsukkeret ditt?
Jeg gikk ned åtte kilo fra en helt normal vekt på et par måneder da jeg fikk diabetesn min.
Lavkarbo startet jeg på etter det, men i starten gikk jeg litt ned, før kroppen min klarte og bestemme seg for hva som er min naturlige vekt.
Jeg lever ketogent; max 5 karbohydrater pr.måltid pga diabetes og en tullete kropp som ikke godtar insulin skikkelig, er 1,60 høy, 47 kg / BMI 18,4 og holder meg der, så lenge jeg passer på og få i meg minimum 2300 kalorier pr.dag.

Gammel 30-01-12, 08:34   #32
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

uansett tror jeg mine siste dag på lavkarbo har kommet, jeg stappet meg full på cavalier sjokolade, atkins barer, kremfløte og nøtter de siste dagene og no er jeg 7 kilo mindre! dette på 2 uker. jaja...

Det der ser ikke ut som direkte sunn lavkarbo, men.. Som jeg sa, mer kjøtt gjør nok susen. Insulin er godt å ha når man skal opp i vekt, og kjøtt stimulerer en liiiten utskilling av insulin. Har du fått tak i Bedre uten Brød av Wolfgang Lutz? I den boka adresseres nettopp problemet du sliter med.

Hvor har du det fra at man skal legge på seg fett når man spiser karbohydratredusert kost? Man legger på seg muskler dersom det er for lite av det, som det gjerne er når man er undervektig. For å si det veldig bastant og forenklet: Det er ikke mulig å bli utmagret om man spiser lavkarbo og spiser nok! Går du ned i vekt utover det som er sunt og fornuftig spiser du rett og slett ikke nok.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:27   #33
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg sier som BenteR, få sjekket blodsukkeret! og stoffskiftet. Både for høyt og for lavt kan gi vekttap.

Gammel 30-01-12, 11:58   #34
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Om du skal fortsette på lavkarbo eller ei er ditt valg. Men du kan ærlig talt ikke forvente at kroppen din har klart omstillingen til å gå på fett i stedet for karbo bare i løpet av to uker! Gi det en to-tre måneder heller, så har du i det minste grunnlag til å foreta et kvalifisert valg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:14   #35
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

jeg stappet meg full på cavalier sjokolade, atkins barer, kremfløte og nøtter de siste dagene og no er jeg 7 kilo mindre!

Ikke rart! Søtstoffet i den sjokoladen og barene er jo rene avføringsmiddelet!

Om du virkelig tror du har tatt av 7kg fett på to uker så har du spist alt for lite i forhold til ditt energiforbruk. I seg selv imponerende, å ha brukt 7x7000 kcal mer enn du har inntatt på to uker burde rett og slett ikke vært mulig! I følge min kalkulator skulel du da ha fått i deg 3500 kcal mer hver dag for å holde vekta med din ekstreme trening. Synes ikke det du også dette høres veldig feil ut?

Jeg tror fremdeles det er i all hovedsak vann vi snakker om, og at du i realiteten var radmager før også uten at det viste like godt. Men det virker som om du leter med lys og lykte etter argumenter for å gi opp, og da hjelper det vel ikke hva vi sier...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:03   #36
plastbox
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

7kg kroppsfett er faktisk 52500 kcal som vil si at du har gått 3750 kcal i minus per dag. La oss si at treninga svir av 500 kcal (og da er vi generøse). Det vil si at dersom du overhodet ikke spiste noe som helst hadde du fortsatt vært 3250 kalorier per dag for mye i minus for at dette vekttapet skulle kunne komme fra fett!

Det er nok vannvekt, forbundet med lavere inntak av salt samt vannet som glukose binder i kroppen. Hold ut, spis mye og god mat, og kroppen din vil takke deg om et par måneder. =)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:05   #37
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

takk for svar her er et dagsmeny eksempel.

frokost: 4 egg, smør, litt purre, kaffe med fløte og te med 1 ss cocosa.
Mellom: nøtter, kanskje 50 gram.
lunsj: laks, isbergsalat, sopp, rømme.
Mellom: nøtter. te med ss cocosa
Middag: biff eller kjøttdeig med isbergsalat og rømme.
Kvelds: deig av mandelmel, sukrin, fløte,egg og kanskje mer nøtter.

Jeg føler jeg spiser greit og nok. som trening løper jeg ca 1 mil hver dag.

burde jeg kanskje spiser mer fett?

takk

For meg virker det som om du baserer deg på å spise egg og nøtter. Hvor mange gram kjøtt spiser du til middag?Hvordan er dagsformen din?
Inn med mer grønnsaker, ikke bare isbergsalat. Du løper 1 mil pr dag, det er jo kjempelangt. Du må spise mer mat. Og sikkert med fordel øke karboene litt.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
kan noen hjelp meg, raser ikke ned i vekt kelly24 Generell diskusjon 3 28-02-11 17:11
"Guri som du raser ned i vekt" Cherry Generell diskusjon 13 10-05-10 18:29
Hva er det som skjer her? Jeg bare raser ned i vekt! lissy86 Spørsmål og svar 14 17-08-09 14:10
Kuttet fettet...raser ned i vekt! :) Dippsey Lavkarbo generelt 5 24-04-08 11:46
Stjernene raser ned i vekt Dorothy Artikler 8 20-07-06 23:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.