Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Veien mot Sommerkroppen 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-02-12, 09:42   #26
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Veien mot Sommerkroppen 2012

Jeg spiser ketogent hele veien. Det eneste jeg merker er at jeg kanskje mangler litt eksplosivitet, men utholdenheten er langt bedre np

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:02   #27
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Kan jeg spørre et sidespørsmål? Hva spiser dere når dere trener mange dager i uken? Går dere fortsatt 100% på lavkarbo, eller har dere litt karb hver dag ifm med trening, eller har dere karb 1 dag i uka?

Jeg trener ikke så eksplosivt, men jeg har mer enn nok å gi på intervaller og øker ikke med karbohydrat før, under eller etter trening. Men må sjekke ut hva jeg gjør når jeg skal sykle fra Gjøvik.... tror jeg klarer meg på litt hjemmelagde barer av nøtter, frø og sånn. Spørsmålet er hva som skal holde det sammen?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 11:04   #28
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Smelta marshmellows!!!!

Gammel 27-02-12, 11:30   #29
Jaudå
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Jaudå er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg trener ikke så eksplosivt, men jeg har mer enn nok å gi på intervaller og øker ikke med karbohydrat før, under eller etter trening. Men må sjekke ut hva jeg gjør når jeg skal sykle fra Gjøvik.... tror jeg klarer meg på litt hjemmelagde barer av nøtter, frø og sånn. Spørsmålet er hva som skal holde det sammen?

Vivians nøttegodt henger sammen, og er sinnsykt god

Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 13:46   #30
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Nøttegodten var jammen i meg tidenes beste, for jeg håper selvsagt på fint vær og sjokolade med cocosa funker IKKE uten tilgang på kjøleskap. Dette skal testes på noen langturer når våren slipper til! TAKK!

Gammel 27-02-12, 13:51   #31
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Jeg er også med på veien mot sommerkroppen!
Har trent styrke 2 ganger i uka i 2 måneder alt, samt aerobic eller yoga/pilates 1 gang i uka, og en del lange gåturer, og fra og med torsdag 1/3 skal jeg:
1/3 - 10/3: Jillian Michaels 30 day shred nivå 1 hver dag.
11/3 - 20/3: samme, nivå 2 hver dag.
21/3 - 30/3: samme, nivå 3 hver dag.
I tillegg blir det lange gåturer.
1/4 starter jeg på et 3-måneders løpeprogram.
I år har jeg tenkt å bli sprek!!
Ligger som regel mellom 20 og 50 g kh per dag, men har tenkt å holde meg et sted mellom 15 og 25 i 4-6 uker nå, så jeg holder meg i ketose, og får boosta vekttapet litt.
Uff, som jeg skravler.... er bare så gira på opplegget mitt.

Gammel 27-02-12, 13:56   #32
Jaudå
Medlem

Jaudå er ny på veien

sjokolade med cocosa funker IKKE uten tilgang på kjøleskap.

Personlig erfaring???

Jaudå er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre sukker, mel og stivelse....;o) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:16   #33
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Min treningsuke ser slik ut:

Mandag: 2 timer zumba, 1 time puls stram opp og 30 minutter yoga
Tirsdag: 30 minutter yoga, 1 time zumba, 1 time stram opp og 1 time Qigong.
Onsdag: 1 time rask gange/løp og 30 minutter yoga
Torsdag: 1 time puls stram opp og 1 time yoga/Qigong
Fredag: 1 time corebar, 1 time rask gange/løp og 30 minutter yoga
Lørdag: 1 time puls stram opp, 1 time zumba og 30 minutter yoga
Søndag: Restitusjon - ut på rask gåtur og 30 minutter yoga.

Jeg spiser ketogent og har ingen vansker med å trene slik jeg gjør på den kosten. Mangler nok litt i forhold til eksplosivitet, men er rå på utholdenhet og går aldri tom. Svetter som en gal og føler meg veldig raskt restituert. Helt utrolig faktisk.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 14:57   #34
MrSil
Medlem

MrSil er på en erverdig vei

Det er mange flinke her inne, som inspirerer og sparker meg bak. Jeg trenger noen som kan holde meg i øra!

Kan holde deg i øra jeg, Qlio. Ikke no problem det. Krever skriftlig dokumentasjon på hver treningsøkt du fullfører imellom våre mandag og torsdagsøkter. *pisk pisk*

MrSil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, litt her og der, under 100g/dag Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:10   #35
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lillekri, her.

Kan jeg spørre et sidespørsmål? Hva spiser dere når dere trener mange dager i uken? Går dere fortsatt 100% på lavkarbo, eller har dere litt karb hver dag ifm med trening, eller har dere karb 1 dag i uka?

Jeg spiser 100% lavkarbo, men på ingen måte ketogent.
Har ikke noe behov for å spise ketogent, når jeg trener så mye! Ligger mellom 50 og 70 og har super både eksplositivet, utholdenhet og restitusjon. Kropper er rett og slett forskjellige, så her må man bare teste ut hva det er som funker for seg selv.

Gammel 27-02-12, 15:18   #36
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg spiser 100% lavkarbo, men på ingen måte ketogent.
Har ikke noe behov for å spise ketogent, når jeg trener så mye! Ligger mellom 50 og 70 og har super både eksplositivet, utholdenhet og restitusjon. Kropper er rett og slett forskjellige, så her må man bare teste ut hva det er som funker for seg selv.

Samme her. lever ikke ketogent. Får så himla bad breath... Trener vel over gjennomsnittet så unner meg litt mer karbs i hverdagen, men er ikke snakk om usunne karbs. De jeg får er vel mest fra grønnsaker og litt frukt.
Ja og en og annen snickers da.
Har heller ikke problemer med eksplosivitet eller utholdenhet. Men dette er jo personavhengig.

Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 15:22   #37
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jaudå, her.

Personlig erfaring???

No så innmari også det, du....

Opprinnelig lagt inn av MrSil

Kan holde deg i øra jeg, Qlio. Ikke no problem det. Krever skriftlig dokumentasjon på hver treningsøkt du fullfører imellom våre mandag og torsdagsøkter. *pisk pisk*

Tusen takk, sukkerungen min!

Opprinnelig lagt inn av Lindamor

Jeg spiser ketogent og har ingen vansker med å trene slik jeg gjør på den kosten. Mangler nok litt i forhold til eksplosivitet, men er rå på utholdenhet og går aldri tom. Svetter som en gal og føler meg veldig raskt restituert. Helt utrolig faktisk.

Du trener jo helt sinnsykt masse.... jeg spiser ikke ketogent, jeg varierer nok på antall karber per dag men har litt samme erfaring som deg. Grei utholdenhet (prøver å ikke skryte på meg, skal trene med MrSil etterpå), går sjelden tom (har skjedd en gang i år), svetting har endret seg på lavkarbo (ellers så er det trøkket mitt som har endret seg, for jeg svetter jo nå). Og eksplosiv har jeg aldri vært, litt mer skilpadde, jeg.

Gammel 27-02-12, 17:22   #38
ToreH
Gjest

[...] Og eksplosiv har jeg aldri vært, litt mer skilpadde, jeg.

Aaaj, skilpadde? Pokker da, trodde du var litt mer så bunny-aktig jeg? Litt sånn eeh..kremt...Playbunny..?

Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 17:34   #39
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Aaaj, skilpadde? Pokker da, trodde du var litt mer så bunny-aktig jeg? Litt sånn eeh..kremt...Playbunny..?

And here we go. ..

Gammel 27-02-12, 17:38   #40
j88
Seniormedlem

Alder: 36
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Min treningsuke vil denne uken se slik ut:

Mandag: 60 minutter løping på tredemølle og styrke på bein og rumpe
Tirsdag: Intervaller på elipsemaskin i 40 minutter med oppvarming og nedtrapping. Styrke på overkropp
Onsdag: 60 min kondisjon, 30 minutter på tredemøle og 30 min på sykkel og styrke på bein
torsdag: Intervaller i 35 minutter på joggemaskin
fredag: Gå tur på ca 60 min
lørdag: fri
Søndag: fri

Skal til foreldrene min i helga, så blir nok fri, eller kanskje en rolig joggetur enten lørdag eller søndag.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 18:33   #41
index
Seniormedlem

index sin avatar

index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Må på styremøte i dag, så jeg må sløyfe treningen.. Merker jeg begynner å irritere meg på ting som kommer i veien for treningen, det må vel være et sunt tegn?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 19:00   #42
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Dagens trening:
30 day shred nivå 1, klarte bare 12 av 20 minutter, men jeg gav virkelig alt jeg hadde.
40 minutter rask gange i snøføre.

Gammel 27-02-12, 19:23   #43
ToreH
Gjest

Sitter her nå og planlegger ukas trening og tiden fremover. pr nå ser den ut som følger:

• Mandag
    Intervall. 7x6min avsluttes med Smart Strides. 1 min pause mellom hvert drag. Hele økten i maratonfart, sone høy i3 (80-87%)
  • Tirsdag
    Rolig langtur, restitusjon. 45 min, sone i1 (60-72%)
  • Onsdag
    Foreløpig hviledag, fetedag, spisedag
  • Torsdag
    Intervall. Innledningsvis 1 drag langintervall 15min i sone i3 (80-87%) direkte etterfulgt av 8x1min intervaller i sone i4 (87-92%) 1 min pause mellom hvert drag. Denne økten er bare jævlig vond, men karakterbyggende?
  • Fredag
    Rolig langtur, 45min i sone i1 (60-72%). Restitusjon.
  • Lørdag
    Langtur løping, evt sykkel. 2 timer i sone i1-i2 (60-79%). Rolig tempo, skal bare gjøre beina vant til å løpe over lang tid. God fettforbenningstrening dette.
  • Søndag
    Juhu!! Hviledag, fetedag, spisedag!

Resulater blir oppdatert på "Februartreningstråden"

Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 21:15   #44
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 48
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Ok, da er jeg i gang!
Jeg er langt unna formen til dere superflinkiser, og er vel pr definisjon 100% utrent i dag...
Har hatt plan om å begynne å trene noen mnd, men syns det har vært vanskelig å få tid. Så da blir det trening hjemme Har nå rensket arbeidsrommet for møbler, og til og med gitt bort skrivebordet på finn

Isteden har jeg nå kjøpt en stepmaskin sak, litt forskjellige typer treningsstrikker + litt mer dill som bare var nødvendig.... Tror jeg skal ha alt jeg trenger for å få til et greit program for hele kroppen.
Så planen nå er trening minst 3 ganger i uken, både kondis og styrke skal litt mer på plass!

Den detaljerte planen for hvilke øvelser på hvilke dager kommer snart på plass.
Nå er det faen meg nok, nå skal jeg bare ta meg sammen og gjøre det!!

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 27-02-12, 21:18   #45
gamlebyen
Seniormedlem

gamlebyen sin avatar

Dette går veien!

Gammel 27-02-12, 21:34   #46
Jaudå
Medlem

Jaudå er ny på veien

Hadde årets første sykkeltur i går, og den andre i dag......... Blir ikke noe på gubben i kveld for å si det slik

Vi får holde sammen Lala, vi utrente jæklar... Så skal vi nok komme oss i sommerform vi og

Gammel 27-02-12, 21:48   #47
LaLa77
Medlem

LaLa77 sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 48
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Jaudå, her.

Vi får holde sammen Lala, vi utrente jæklar... Så skal vi nok komme oss i sommerform vi og

Jepp, det er nemlig det vi skal!

LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 15:29   #48
Qlio
Seniormedlem

Qlio sin avatar

Jeg trener, hele året, men knepper inn litt ekstra nå merker jeg. Kjenner bikinien.... ser ut som om det er flere som legger inn ekstra innsats nå? Godt å være sammen!

Gammel 28-02-12, 15:56   #49
j88
Seniormedlem

Alder: 36
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Ja jeg legger også inn litt ekstra innsats nå, det har jeg egentlig gjort siden januar. Nå må jeg også skerpe inn på kostholdet, målet er å ligge på ca 50 gram karbo om dagen.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 16:10   #50
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Jeg brukte å trene hele året, fram til jeg ble sykmeldt for 3 år siden (er i jobb nå da, men.) og var i god form. Etter det har det liksom bare sklidd ut, men i år er året jeg skal ta tilbake formen. Og formene.
Fint å være flere ja.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 18:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.