Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vann i kroppen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-12, 10:15   #26
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

En annen ting... jeg driver jo med disse croak and soak-kaldtvannsbadene mine. Det jeg merker er at jeg slipper MASSE vann etter et sånt kaldt bad.

Gammel 16-03-12, 12:34   #27
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Fint for deg da SMGJLitt vanskelig å forestille seg at det kan hjelpe å slippe ut vannet Men du er en del av forskning Lykke til videre..jeg har ikke badekaret

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 12:49   #28
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Fint for deg da SMGJLitt vanskelig å forestille seg at det kan hjelpe å slippe ut vannet Men du er en del av forskning Lykke til videre..jeg har ikke badekaret

Nja - jeg fikk det forklart at frysing helt klart skrur opp forbrenningen mye. Kaldt vann er veldig effektiv frysing. Og forbrenningen i sin tur fører iallfall til vannslipp. Men for meg virker det som jeg slipper mer vann enn økt forbrenning skulle tilsi...

Jaja. Får se hvordan det går framover. Siden det er så ubehagelig klarer jeg ikke å manne meg opp så ofte...

Gammel 16-03-12, 22:19   #29
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Nja - jeg fikk det forklart at frysing helt klart skrur opp forbrenningen mye. Kaldt vann er veldig effektiv frysing. Og forbrenningen i sin tur fører iallfall til vannslipp. Men for meg virker det som jeg slipper mer vann enn økt forbrenning skulle tilsi...

Jaja. Får se hvordan det går framover. Siden det er så ubehagelig klarer jeg ikke å manne meg opp så ofte...

He, he , he...ja, jeg hadde tissa på meg bare jeg hadde satt føttene i det kalde vannet....LOL..... Men spøk tilside...Fant dette her på Fitnessbloggen:

"En teori som behandler denne problemstillingen spesifikt i forhold til vektnedgang, går ut på at når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen. Etter hvert vil vannet forlate fettcellen og den vil krympe, men inntil dette skjer vil hverken badevekten eller speilet kunne avsløre at du har forbrent noe som helst."

Lurer på om det er noe i denne teorien...da håper jeg på et "woosh" snart for jeg er også full av vann for tiden....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 22:26   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

He, he , he...ja, jeg hadde tissa på meg bare jeg hadde satt føttene i det kalde vannet....LOL..... Men spøk tilside...Fant dette her på Fitnessbloggen:

"En teori som behandler denne problemstillingen spesifikt i forhold til vektnedgang, går ut på at når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen. Etter hvert vil vannet forlate fettcellen og den vil krympe, men inntil dette skjer vil hverken badevekten eller speilet kunne avsløre at du har forbrent noe som helst."

Lurer på om det er noe i denne teorien...da håper jeg på et "woosh" snart for jeg er også full av vann for tiden....

Man vil som regel kjenne det på at fettet blir løst, slapt og fint.

Gammel 16-03-12, 22:28   #31
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Man vil som regel kjenne det på at fettet blir løst, slapt og fint.

Kjenne hva da?

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 22:30   #32
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Dette:

Sitat:

når en fettcelle oksideres og tømmes for triglyserider, vil glyserolet tiltrekke seg vann som fyller opp fettcellen.

Gammel 16-03-12, 22:41   #33
Bestemamma
Seniormedlem

Hem, jeg har løst, slapt og fint fett hele tiden jeg....Men det er fordi jeg har så mye løs hud etter å ha mistet mange kilo....Jeg vil med andre ord ikke kjenne særlig forskjell på om jeg har mer vann, eller ei, bare på vekten.... ?

Sist redigert av Bestemamma : 16-03-12 kl 22:47.
Gammel 16-03-12, 22:50   #34
Bestemamma
Seniormedlem

Hem, jeg har løst, slapt og fint fett hele tiden jeg....Men det er fordi jeg har så mye løs hud etter å ha mistet mange kilo....Jeg vil med andre ord ikke kjenne særlig forskjell på om jeg har mer vann, eller ei, bare på vekten.... ?

Syns dette sitatet fra samme side er betegnende for det noen her nevner om vann i kroppen:
"Etter tre-fire uker med slit og strev ser du fortsatt helt lik ut som du gjorde da du begynte, enda du har ligget i kaloriunderskudd og beregningene dine viser at du burde ha gått ned nesten tre kilo. Om noe så ser du kanskje enda dvaskere og mer pløsete ut enn tidligere."

Gammel 17-03-12, 11:08   #35
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Syns dette sitatet fra samme side er betegnende for det noen her nevner om vann i kroppen:
"Etter tre-fire uker med slit og strev ser du fortsatt helt lik ut som du gjorde da du begynte, enda du har ligget i kaloriunderskudd og beregningene dine viser at du burde ha gått ned nesten tre kilo. Om noe så ser du kanskje enda dvaskere og mer pløsete ut enn tidligere."

Jeg er der nå ja herlig

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 17-03-12, 13:55   #36
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Det må være herlig for deg Vibeke ,jeg venter på det i månedsvis

Gammel 17-03-12, 14:53   #37
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jeg er der nå ja herlig

Men sitatet henspeiler på at en IKKE går ned i vekt, bare samler vann så huden er dvask og pløsete og vekten står på stedet hvil, evt. opp....

Kan da ikke være noe herlig for deg det, slik senka tror

Gammel 18-03-12, 00:33   #38
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Hahah det var misforståelse Trodde Vibeke mistet masse vann
Leste ikke hele sitatet

Gammel 18-03-12, 00:53   #39
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Jeg trener hver dag, og vannet er i ferd med og forlate min kropp
Skremmer det vekk med trening

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 01:26   #40
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Så flink du er Du kan forvente da, masse vann som blir vekk
Kjempe bra!!!

Gammel 18-03-12, 09:59   #41
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Men sitatet henspeiler på at en IKKE går ned i vekt, bare samler vann så huden er dvask og pløsete og vekten står på stedet hvil, evt. opp....

Kan da ikke være noe herlig for deg det, slik senka tror

Hehe, jeg måtte lese flere ganger hva jeg hadde misforstått, for det er jo ikke så herlig nei. Gikk opp nesten 4 kg på noen få dager. Heldigvis slipper det nå, og to av kiloene er borte.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 16:49   #42
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Det er meg Vibeke som misforstått ikke du Men heldigvis går det bedre for deg nå

Gammel 24-03-12, 14:09   #43
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Jeg er også plaget med vann. Fylles automatisk opp ved mensen, men ellers også hvis jeg drikker lite eller hvis jeg spiser ørlite salt. Da får jeg vondt i beina og ringene sitter fast. Uten vannet ramler ringene faktisk av. Så stor forskjell kan det være.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen? solsiden Kosttilskudd 2 19-06-09 10:30
Vann i kroppen polvott Spørsmål og svar 7 28-03-06 22:13
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Vann i kroppen...? mofe Fysisk og mental helse 12 04-06-05 19:11
Vann i kroppen? smosje Fysisk og mental helse 16 20-01-05 23:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.