Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har Kavli ødelagt ostene sine?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-10-12, 08:33   #26
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Har Kavli ødelagt ostene sine?

Bruker vanlig jarlsberg med en liten dært norzola oppå, fungerer utmerket det også

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 08:52   #27
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Merkelig, for hos meg så blir den sprø og fin, ikke seig i det hele tatt

Her også, syns den er mye bedre enn kavli sine var til osteknekkis uansett.

Gammel 13-10-12, 08:57   #28
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Her også, syns den er mye bedre enn kavli sine var til osteknekkis uansett.

Jeg liker det at den er veldig smaksnøytral, for det synes jeg er best til knekkebrød og pizzabunn. Likte dog jalapenoosten best som snaks, til taco, lasagne o.l.
Er litt som Ole Brum jeg da - Ja takk, begge deler

Gammel 13-10-12, 10:42   #29
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Eneste tilsvarende jeg vet om er Tines taffelost med tomat. Den blir fortsatt fin og oppblåst. Vet du om flere

Den finnes med skinke også. Men da har jeg sett bare hele oster. Jeg lager tykke staver av den.

Gammel 13-10-12, 11:02   #30
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Den finnes med skinke også. Men da har jeg sett bare hele oster. Jeg lager tykke staver av den.

Den med tomat er også hel ost, så da er det sikkert samme osten, men med annen smak. Har aldri sett den, men skal lete

Gammel 13-10-12, 11:11   #31
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Den med tomat er også hel ost, så da er det sikkert samme osten, men med annen smak. Har aldri sett den, men skal lete

Den med tomatsmak finnes som skivet. Har mange av dem i kjølerommet.

Gammel 13-10-12, 13:23   #32
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Signerer det med Tine sin taffelost med tomat, den blir alltid sprø og fin hos meg

Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 13:46   #33
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Går det ikke an å smaksette tine sine oster noe? Jeg tenker på at dersom man vil ha jalapenosmak så kanskje det går an å hakke bittelitt og legge mellom to skiver med ost før njuking?

Gammel 13-10-12, 17:06   #34
Lavkarboforlivet
Medlem

Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Går det ikke an å smaksette tine sine oster noe? Jeg tenker på at dersom man vil ha jalapenosmak så kanskje det går an å hakke bittelitt og legge mellom to skiver med ost før njuking?

Dette ville jeg absolutt tro at skulle gå fint

Gammel 13-10-12, 17:12   #35
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Prøvde en osteskive fra kavli i dag i mikroen. Jeg ble bare stående å se på, meget fasinert!! Det smalt og sprutet som bare det i mikroen og det jeg tok ut var en våt flekk!!! DA lo jeg godt!!! Og ble enda mer glad i tomatosten jeg har i kjølerommet..

Gammel 13-10-12, 17:19   #36
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Absolutt Det er planen min

Gammel 13-10-12, 17:20   #37
Lavkarboforlivet
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Prøvde en osteskive fra kavli i dag i mikroen. Jeg ble bare stående å se på, meget fasinert!! Det smalt og sprutet som bare det i mikroen og det jeg tok ut var en våt flekk!!! DA lo jeg godt!!! Og ble enda mer glad i tomatosten jeg har i kjølerommet..

Ha ha ha:-) Minner veldig om mitt forsøk forrige gang.... :-)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ostelasagne med Kavli jalapeno osteskiver marjusen Middag 89 18-01-14 19:41
Kavli trippel? Havrepåsan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 02-03-11 19:34
Kavli ost - partystopper? Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 1 22-10-10 21:14
Kavli ost i micro? millix Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 15-03-10 22:40
Kavli smøreoster deeluxe Lavkarbo generelt 2 27-02-04 20:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.