Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Går ikke ned - blir ikke kvitt de siste kiloene

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-09-14, 08:40   #26
index
Seniormedlem

index sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Går ikke ned - blir ikke kvitt de siste kiloene

Det hørtes skikkelig fett ut! Et solid og godt sammensatt måltid. Vet ikke om jeg hadde klart et så stort måltid da, men sammensetningen er det ikke noe å si på. Bortsett fra grønnsaker da, det hadde gjort seg...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 11:42   #27
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Opprinnelig lagt inn av index, her.

...Bortsett fra grønnsaker da, det hadde gjort seg...

Nå er jo Skaldeman ikke spesielt opptatt av grønnsaker, og jeg fulgte selv samme prinsippet i første lavkarbo-forsøk for 8 år siden. Her stoppet også jeg opp etterhvert.

Årets forsøk siden nyttår er nærmere Ketolysekuren, eller kanskje en slags Skaldemann med grønnsaker. Det funker for meg. Masse salat med rå grønnsaker pluss litt ost, reker, egg, ikke så mye kjøtt, men godt med majones og olivenolje på toppen og gjerne en håndfull salte peanøtter for smakens skyld. Det funker for meg, og nå går det bare én vei: nedover.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-09-14, 11:51   #28
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Skaldeman har vel blitt mer grønsaksvennlig enn han var i begynnelsen han også.

Gammel 21-09-14, 16:57   #29
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LeParisien, her.

Boks-skinke kan vel ikke defineres som spesiel rent kjøtt, men den har vel ingen uønskede tilleggsstoffer.

Har du lest innholdsfortegnelsen på sånn boks-skinke?

Her er innholdet i Terrina sin, antagelig ganske så likt alle de andre bogskinke-boksene:

Svinekjøtt (64%), vann, gelatin, stivelse, salt, glukose, løpstikkeekstrakt, hydrolyserte vegetabilske proteiner (hvete), konserveringsmiddel E 250, Surhetsregulerende E 508, Stabilisator: E 407 og E 450, smaksforsterker E 621 og E 631. Antioksidant E 307 og E 301. Antiklumpemiddel E 551og E 559.

Ikke f*** om jeg spiser det der. Etter at jeg begynte å lese innholdsfortegnelsen på alle typer skinke (boks og pålegg) har jeg fått mer og mer avsmak for det... Jeg er klar over at flere av disse e-stoffene sikkert er naturlige, men 10 e-stoffer?! Nah. Ikke i denne kroppen. Det er ikke engang 2/3 rent kjøtt i den.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De siste kiloene Matglad Lavkarbo generelt 1 27-06-11 20:59
De siste kiloene... kozpia84 Generell diskusjon 0 14-04-10 10:07
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Hodepine? Slik blir du kvitt den! cavatina Fysisk og mental helse 3 27-06-05 11:29
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.