Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har det!!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-11-05, 12:51   #26
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har det!!

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Greit nok at du hater den setningen, men alle som har litt greie på ernæring vet at "alt med måte" faktisk funker for ganske mange, selv om det ikke funker i lengden for deg og meg.

joda du har rett i det, men det blir jo rivruskende galt å påstå at det er den eneste sannhet. Det er jo det som er problet at mange tror det bare er en sannhet om hvilket koshold som er best.

Et personlig tilpasset kosthold er det beste uansett om det er GR eller OE man ender opp med. Blir så frustrert over at folk ikke skjønner det.

Gammel 14-11-05, 12:51   #27
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har de

Greit nok at du hater den setningen, men alle som har litt greie på ernæring vet at "alt med måte" faktisk funker for ganske mange, selv om det ikke funker i lengden for deg og meg.

Jeg snakker om de som avfeier alle kostholdsråd og håner de som lever annerledes, og kommer med setningen "alt med måte", og avslutter der!

Gammel 14-11-05, 13:04   #28
Albertine
Gjest

Sv: Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har de

Når jeg påpeker at jeg MÅ spise sånn for at kroppen min skal ha det bra er det faktisk ingen som motsier meg. Men prøver jeg å prakke mine synspunkt på andre og hevder at det er det eneste rette så møter jeg mye motstand.

Svar med sitat
Gammel 14-11-05, 13:13   #29
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Når jeg påpeker at jeg MÅ spise sånn for at kroppen min skal ha det bra er det faktisk ingen som motsier meg. Men prøver jeg å prakke mine synspunkt på andre og hevder at det er det eneste rette så møter jeg mye motstand.

Det er jo deg prøver å få frem ,men blir avfeid med at det er unormalt , så blir jeg bare frustrert. Skal poengtere det bedre neste gang at jeg prater om min kropp, andre for gjøre som de vil.

skjønner ikke at andre skal føle seg truet/kritisert fordi om jeg spiser anneledes. Også reagerer folk fordi de fleste vil annse meg som tynn og ikke overvektig, er jo glad for det, men sannheten er en helt annen.

Hadde det vært mulig å bare fjernet fettet på magen så hadde jeg blitt lykkelig. Hun jeg diskuterte med hevdet at punktslanking ikke var noe problem,det var bare å ta sit ups, snakk om skrulle.

Gammel 14-11-05, 13:40   #30
Benzo
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 53
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Iset og begod: Da er vi enig!
Tror Albertine har et godt poeng. Jeg tok en spansk en i barselgruppa da jeg hadde med proteinbrød. Sa jeg ikke tålte hvetemel noe særlig, og det ble heller ingen diskusjon av det. Hadde jeg derimot sagt at jeg slanket meg og ikke spiste vanlig brød osv, ville det nok blitt en diskusjon. Om ikke negativ, så i hvert fall en meningsutveksling om hva som er best for å gå ned i vekt. Og det gadd jeg rett og slett ikke da

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-11-05, 14:03   #31
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har det!!

Problemet med "alt med måte" er at det som er måte for deg, er ikke nødvendigvis måte for meg. Så neste gang noe sier "alt med måte", så spør bare: Og hvor mye er det? Hvor mange liter brus i uka? Hvor mange poteter? Hvor mye ris? Hvor mange glass er måtehold for deg?

Alt med måte fungerer, men de fleste som benytter det argumentet er ikke istand til å tallfeste hvor mye det betyr for det dem selv.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-11-05, 14:26   #32
Benzo
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 53
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Opprinnelig lagt inn av HP

Problemet med "alt med måte" er at det som er måte for deg, er ikke nødvendigvis måte for meg. Så neste gang noe sier "alt med måte", så spør bare: Og hvor mye er det? Hvor mange liter brus i uka? Hvor mange poteter? Hvor mye ris? Hvor mange glass er måtehold for deg?

Alt med måte fungerer, men de fleste som benytter det argumentet er ikke istand til å tallfeste hvor mye det betyr for det dem selv.

Godt poeng!!

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 14-11-05, 14:37   #33
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Akkurat det jeg mener. "Alt med måte" blir for uklart, og mange bruker setningen som en unnskyldning for å slippe å se nærmere på sitt eget kosthold og/eller bruker den for å avfeie alt annet som tull.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.