Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)tusen, tusen takk, Nille.. kan nesten ikke tro at du har gjort dette for å hjelpe meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#27 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)For å unngå digitale skiller må alle elever ha tilgang til PC også utenom skoletid. Dvs. at ideelt sett bør alle elever i ungdomsskolen f.eks. ha PC. De færreste foreldre har økonomi til dette, så da må det stå på skolens budsjett (hah ! fat chance!), slik at alle som ikke har kan få låne dette utstyret (laptop f.eks.) de trenger så lenge de trenger det. Det betyr med alle programmer som brukes i undervisningen og som trenges for å løse f.eks. prøvene og eksamensoppgavene direktoratet legger opp til. Det må også settes av flere timer pr uke til data. Bare bruk av programvare er ikke nok. Her må det inn kunnskap om lovlig og trygg databruk, copyright, konsekvenser etc. - datadannelse, - alt som følger med en netthverdag.
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)ja, enig her. det er viktig med tilgang og at elevene har tilgang hjemme. mamma jobber i barnevernet, og der har de faktisk kjøpt datamaskin til et av barna, og vurderer å kjøpe til et til. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)Dersom det er flere elever pr pc bør klassen deles opp slik at hver elev kan få sitte å pukle på hver sin pc. Videre bør pc-opplæring gå på bekostning av slike timer som musikk, turer, klassens valg, elevens valg. Mener det er endten nødt til å bli lengre skoledag eller sterk prioritering. Dersom klassen deles i to kan den ene delen f.eks. ha fordypning i mattematikk ( som også er et svakt fag i skolen), mens den andre delen har data. Fleksibilitet og kreativitet er nok nødvendig for å få dette til å gå opp i opp, men slett ikke umulig dersom man legger hodet i bløt. Dette er mitt svar på nødløsninger dersom ikke bevilgningene kan økes og utstyret utbedres.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#30 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)Har du sett boka digitale skiller? såg de solgte den på skolen i dag til 20kr! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hjelp, jeg trenger noen kyndige til å hjelpe meg mot en kritiker! | Iset | Lavkarbo generelt | 19 | 22-02-06 12:19 |
Hjelp meg jeg tar ikke av | Amygdala | Induksjonen | 7 | 01-07-04 21:18 |