Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Paprikas slankedagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-05-06, 00:17   #26
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Paprikas slankedagbok

Må bare føye til at jeg veier meg ganske sjeldent fordi vi ikke har vekt hjemme. (Et veldig bevisst valg) Dermed blir det enten på Sports Club (Jeg har ikke rent ned dørene der i det siste pga eksamenslesing) eller hos legen.

Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 23:19   #27
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Eksaaaaaaamen... *snorker*

Paprika, mamma til to
Gammel 31-05-06, 23:41   #28
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Møkkalei!

Av å lese til eksamen! Det verste er at jeg har på følelsen at det ikke kommer til å gå så bra i morgen heller Snork! Nå er det i alle fall natta. God natt alle sammen.

Bill mrk "trøtt paprika"

Paprika, mamma til to
Gammel 01-06-06, 06:44   #29
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Lykke til med eksamen

Gammel 13-06-06, 23:03   #30
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Har operert bort galleblæra!

Endelig hjemme etter å ha vært ei laaaang uke på sykehuset. Jeg fikk etter hvert så sterke smerter i magen at de måtte legge med inn på sykehuset for å få morfin. I går ble jeg oprerert, og galleblæren er en saga blott. Dessverre måtte jeg utsette en eksamen (medikamentregning) pga dette, men det er ikke noe problem å ta det til høsten (med sykemelding og alt). Nå er jeg bare så glad for å være ferdig med hele greia. Det gjør selvsagt litt vondt, men nå skal det bare gro. Juhu! Kostholdet på sykehuset er ikke akkurat lagt opp for folk på labkarbo, så selv om jeg har spist veldig lite (merk: kvalme og smerter), tror jeg faktisk at jeg har lagt på men en kg eller no. Jaja, nå er det tilbake til de gamle takter.

Paprika, mamma til to
Gammel 13-06-06, 23:20   #31
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Gratulerer med operasjon ! Et nytt liv uten smerter er noe å se frem til. Fikk du utlevert steinene dine ? Det var det første jeg spurte om da jeg våkna av narkosen. HVOR ER STEINENE MINE. Og de hadde kasta dem Nåja, hadde jo ikke akkurat bruk for dem da, men de var MINE og jeg hadde lidd ganske så mye for dem også.

Etter morfinsprøytene skjønner jeg godt hvordan folk kan bli avhengige av slike stoff. Deilig var det....

Gammel 14-06-06, 21:13   #32
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Diaré og atter diaré

Jeg er så sliten og lei av å ha vondt i magen nå, og på toppen av alt har jeg konstant diaré. Det virker som om magen min ikke tar i mot noe som helst enten det er fett eller magert. Argh! Jaja, bare to dager siden operasjon, det bedrer seg vel i løpet av noen dager.

Paprika, mamma til to
Gammel 14-06-06, 22:11   #33
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Stakkars Paprika. Ikke greitt med løs mage nei. Men kroppen trenger vel å omstille seg litt etter å ha fått fjernet en del ! Jeg mener å huske at jeg begynte veldig forsiktig. Med toast med smør og bløtkokte egg. Kokte grønnsaker (ikke kål). Spiste en del kylling. Så gikk jeg over til fiberrik, salatgrønnsaker, litt og litt mer fett etterhvert som jeg oppdaget magen ville ha det. Fikk magesmerter og begynte fra square one. Det viste seg at toasten var synderen. Ikke mere toast på meg nei. Så gikk det seg til. Det eneste jeg får vondt av nå er stivelseholdige matvarer; ris, pasta, potet og mel.

Det går minst ei uke. Kanskje to, - så er du tilbake i fullt slag !

Gammel 16-06-06, 21:12   #34
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Fordøyelsen er på vei til å bli på nett igjen! Har ikke hatt diaré siden forgårs, og det er helt fantastisk (Jeg har faktisk spist helt vanlig lavkarbo) Kun glimrende. Har dog fortsatt vondt i sårene, gleder meg vanvittig til å bli ferdig med det!

Paprika, mamma til to
Gammel 13-08-06, 23:01   #35
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Hurra. hurra. hurra!

Jeg har nådd målet mitt!!! Nå er jeg bare så ufattelig glad. Jeg har ikke fulgt med så mye på vektnedgangen i sommer fordi jeg ikke har vært så flink til å følge maks 20 gram karbo til dagen. Det har blitt litt potetsalat her og en is der, men jeg har jo merket at jeg har fortsatt å gå ned Nå er det i gang med vedlikehold, håper jeg klarer det da. Dessuten må jeg passe meg for å ikke fortsette å slanke meg. Jeg kjenner at jeg i blant tenker: - det hadde jo vært deilig å veie 55 kg, eller 50 kg, eller 45 kg osv... De gamle mønstrene er vanskelige å bryte, men akkurat nå nyter jeg det hele og er knallfornøyd!

Paprika, mamma til to
Gammel 13-08-06, 23:04   #36
paprika
Medlem

paprika sin avatar

En ting jeg har lært i sommer, som sikkert kommer til å hjelpe meg til å holde vekten, er at jeg reagerer på stivelse. Jeg gjetter at dette er et resultat av at jeg har fjernet galleblæren. De få gangene jeg har skeiet skikkelig ut, og spist både litt godis og annen karbo, har jeg fått skikkelig problemer med magen dagen etter. Litt diaré og ikke minst veldig vondt. Litt kjipt selvsagt, men det fører jo til at jeg "tvinges" til å være forsiktig med karbo, og det fører nødvendigvis til at jeg lettere holder vekten. Juhu!

Paprika, mamma til to
Gammel 14-08-06, 18:26   #37
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg er fortsatt fornøyd

og i godt humør. Akkurat nå er ting bare bra, og det skal jeg nyte så lenge det varer. Så deilig at jeg ikke bekymrer meg for vekt en stakket stund

Paprika, mamma til to
Gammel 14-08-06, 18:51   #38
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Gratulerer så mye med oppnådd mål

Kjempebra jobba Paprika

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-08-06, 19:25   #39
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Gratulerer så mye med oppnådd mål

Kjempebra jobba Paprika

Tusen takk!

Paprika, mamma til to
Gammel 14-08-06, 20:53   #40
Dorothy
Medlem

Medlem siden: May 2005
Dorothy er ny på veien

Gratulerer med nådd hovedmål. Så flink du har vært!

Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 15:48   #41
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Jeg er livredd for å gå opp igjen!

Nå som jeg har nådd målet mitt, kjenner jeg at jeg blir utrolig stressa ved tanken på å gå opp igjen. Jeg aner ikke hvor mange karber det er ok å ligge på om dagen når jeg ikke slanker meg. Dessuten er det mye lettere å ty til "bare litt" snacks her og der fordi jeg "har jo sluttet å slanke meg." Dritt. Dette er ca en dagsmeny:

Frokost: 1 fiberrik (eller er det fiber pluss? I alle fall de knekkebrødene fra Wasa som har rundt 4 karbo pr skive) med fettrikt pålegg av noe slag. Eks: skinke med italiensk salat el. Kaffe med en dæsj melk og 2 natreen suketter.

Lunsj: Salat og protein av noe slag. Dressing. Vann og te til drikke

Mellommåltid: 1 frukt, eks eple

Middag:Normal lavkarbo mat, men en bitteliten porsjon karbo (Ris, pasta el)

(Evt. kvelds: Samme som frokost)

Men så: FY! En smak ostepop, potetgull (ca en litt stor neve) eller et par sjokoladebiter. Hjelp! Jeg er så redd for å gå tilbake til dårlige vaner. Jeg må skjerpe meg!

Angst

Paprika, mamma til to
Gammel 19-08-06, 13:25   #42
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Talking

Har vært på trening

= Deilig! Tror virkelig treningen kan hjelpe på den føkkings PMS - en. Jeg trente ikke hardt, bare akkurat nok til at jeg orker å trene en dag til i nær fremtid

Paprika, mamma til to
Gammel 22-08-06, 00:47   #43
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Bukplastikk på onsdag!

I morgen tar jeg toget til Oslo, og onsdag morgen skal jeg være klar til dette etterlengtede inngrepet. Gleder meg veldig, men gruer meg nesten like mye

Paprika, mamma til to
Gammel 22-08-06, 01:27   #44
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Bukplastikk på onsdag!

Opprinnelig lagt inn av paprika

I morgen tar jeg toget til Oslo, og onsdag morgen skal jeg være klar til dette etterlengtede inngrepet. Gleder meg veldig, men gruer meg nesten like mye

Lykke til imorgen

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-06, 23:14   #45
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Tusen takk for lykkeønskninger! I dag har jeg altså operert, og foreløpig er formen upåklagelig. Jeg fikk utrolig god behandling på klinikken, og har fått med meg masse smertestillende. Jeg har jo selvsagt litt holdning som en del av dem jeg jobber med på alderspsyk, men annet er ikke å vente. Jeg har to dren som sørger for at såret blir drenert, og posene som hører til, bærer jeg av alle ting rundt i en Meny - pose. Skal det være en liten slurk?

Paprika, mamma til to
Gammel 20-09-06, 20:03   #46
paprika
Medlem

paprika sin avatar

Trist og lei

Alt har gått veldig bra med tanke på mageplastikken. Jeg er storfornøyd allerede, det endelige resultatet vil ikke være helt klart før uti november. Spennende.

Jeg er deppa for tiden likevel. Sur, sint og lei. Jeg har ikke vært noe flink med lavkarbo siden operasjonen, og har lagt på meg et par kg. Det er jo ikke mye, men likevel. Jeg vil ned igjen, men motivasjonen er dårlig akkkurat nå. Motivasjonen min for alt er dårlig i det hele tatt. Studier er dritt, sangen er dritt og vekta er dritt Jeg har historie for depresjon, og jeg går på antidepressiva. Tror hele tida at nå kan jeg slutte på dem, men det viser seg jo gang på gang at det ikke er en god idé. Jeg kan øke dosen litt, det vil hjelpe på depresjonen, men da føler jeg meg så flat, og det er ikke ønskelig. Jaja, jeg skal nok legge en slagplan...

Paprika, mamma til to
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Beas slankedagbok Bea Åpne dagbøker 81 16-11-07 01:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.