Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tar det lang tid å komme i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-04-06, 19:35   #26
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tar det lang tid å komme i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Dette visste jeg faktisk ikke, Nille... beklager . Drikker stort sett vann selv, men trodde det gikk an å erstatte delvis med Farris.

Ikke noe å beklager det Scilla vennen
Mener Torkil/Ketolyse sier Farris er OK istedenfor vann pga. mineralene, men Atkins er litt strengere han vettu. Anbefaler ikke kullsyre på grunn av syren.... som han mener er skadelig. Tror egentlig hans iser det fordi han er opptatt av at folk skal drikke NOK - siden det er så viktig på Atkins. Og så regner han med at folk drikker ting ala Farris i tillegg

Gammel 21-04-06, 19:39   #27
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ikke noe å beklager det Scilla vennen
Mener Torkil/Ketolyse sier Farris er OK istedenfor vann pga. mineralene, men Atkins er litt strengere han vettu. Anbefaler ikke kullsyre på grunn av syren.... som han mener er skadelig. Tror egentlig hans iser det fordi han er opptatt av at folk skal drikke NOK - siden det er så viktig på Atkins. Og så regner han med at folk drikker ting ala Farris i tillegg

Takk - flott å få ny viten Orakelet vårt

Det er jo logisk at kullsyre i store mengder ikke er bra

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 20:27   #28
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 54
Boxie er ny på veien

Da blir det Farris i stedet for lett-brus i helga!

Men hvordan er det med sukkeralkoholer? I pastiller og slikt så er stort sett alle karbene sukkeralkoholer og jeg mener at jeg har lest ett eller annet sted at dette ikke skal påvirke ketosen? Men selvfølgelig så er ikke dette naturlig kost heller, så det er ikke snakk om daglig inntak her! Men sammen med farrisen på helg kanskje..?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 21-04-06, 20:35   #29
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Boxie

Da blir det Farris i stedet for lett-brus i helga!

Men hvordan er det med sukkeralkoholer? I pastiller og slikt så er stort sett alle karbene sukkeralkoholer og jeg mener at jeg har lest ett eller annet sted at dette ikke skal påvirke ketosen? Men selvfølgelig så er ikke dette naturlig kost heller, så det er ikke snakk om daglig inntak her! Men sammen med farrisen på helg kanskje..?

Jeg spiser litt Läkerol jeg... og har kjøpt meg en Cavalier-sjokolade jeg tenkte jeg skulle nyte saaakte igjennom helga...
Det påvirker sannsynligvis ikke ketosen, men det kan kanskje gjøre det... husker ikke helt åssen det der er...

Gammel 21-04-06, 21:00   #30
Boxie
Medlem

Medlem siden: Apr 2006
Alder: 54
Boxie er ny på veien

Tror faktisk ikke Lindberg er så streng på sukkerfrie pastiller, men det begrenser seg jo selv hvor mye sukkerfrie pastiller man klarer. Magen gjør fort opprør om det blir for mye......

Men det beste er kanskje å avvenne kroppen fra søtsmak. Tror det blir min største utfordring........

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 00:43   #31
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Åhhh ikke si at Brisen også er ulovelig.. ? Vannet her er ikke no godt. Så derfor har jeg tatt planken på Bris. Æsj.. pekefinger til alt en prøver seg på.. Ja,ja.. jeg sier heller bris enn brus.. eller 3 liter funsaft.. Eller hva Nille?

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 00:47   #32
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Har du tenkt på en eller annen form for rensing av vannet, Fjonken? Det finnes jo Vivatap - små poser man legger i vannet. Og så selvsagt filtre på krana, men det blir jo en større investering.

...eller hva med å kjøpe Imsdal når du likevel bruker pengene på Bris?

Vann er uansett det beste

Gammel 22-04-06, 00:57   #33
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Vi har filter på vannkrana og vannet er hygienisk og rent.. men smaker piss. Må være noe med grunnforholdene i den drikkevannskilden den kommer fra. De innfødte synes vannet er herlig.. men jeg som er innflytter synes det smaker forferdelig. Mine foreldre har sagt det samme når de har vært på besøk..

Imsdal.. jeg er ikke så glad i det..Det er en sånn bismak på det. Jeg liker i grunnen bare Bris jeg... og drikkevannet i Drammen. Tror jaggu jeg må få mor mi til å sende noen liter i posten..

Medlem av piskeklubben

Gammel 22-04-06, 01:29   #34
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Imsdal.. jeg er ikke så glad i det..Det er en sånn bismak på det. Jeg liker i grunnen bare Bris jeg... og drikkevannet i Drammen. Tror jaggu jeg må få mor mi til å sende noen liter i posten..

Drikkevannet i Drammen...? Da skjønner jeg det - du må være miljøskadd... Fniiis

Gammel 22-04-06, 09:39   #35
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Storbyjente jeg serru.. Har vokst opp med eksos i håret og asfalt mellom tærne..Så da er nok smaksløkene også vridd i den retningen.. Man er hva man spiser/drikker vettu..

Medlem av piskeklubben

Gammel 22-04-06, 10:53   #36
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Vi har filter på vannkrana og vannet er hygienisk og rent.. men smaker piss. Må være noe med grunnforholdene i den drikkevannskilden den kommer fra.

Du bor jo på landet da - og der har de kuer og hester og sauer og sånn har jeg hørt. Og de tisser og driter jo ganske mye. Og så regner det mye der du bor og da blir tisset og driten skylt godt ned i jorda. Og så dyrker bøndene og de gjødsler med masse rart. Også bor du ikke langt fra flyplassen og der er det flybensin og flydoer og alt mulig rart som kan slippes......

og alt dette MÅ jo synke ned et eller annet sted. Joda, i grunnvannet til Fjonken. Som stakkars sitter med kamuflert piss som drikkevann.

Det ER alvorlig når drikkevannet smaker verre enn i Drammen !

Gammel 22-04-06, 11:03   #37
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-04-06, 11:03   #38
Siljevanilje
Seniormedlem

Siljevanilje sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

jeg synes vannet i min krane smaker godt.
men så er jo det hinna vann og da. sikkert sååå mye bedre enn sola vann

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.