Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-11, 09:47   #476
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 17:51   #477
Baringao
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 16
Baringao er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Jeg var på spinnmaraton i går: tre timer i strekk med spinning. 2000kcal, 4liter vann og en halv proteinbar senere var jeg veldig fornøyd med innsatsen.. Tror denne tungheten virkelig holder på å slippe taket, for det gikk faktisk veldig bra Spiste en kebab(uten pitabrødet) og ca. 50g cashewnøtter etterpå. Jeg synes å huske at man tåler litt klere karber når man trener mye, så jeg satser på at proteinbaren og nøttene ikke gjorde noen forskjell..

Tok en snikveiing i morges, og da viste vekta +0,5kg Kanskje musklene holder på vann etter hardkjøret i går?? Jeg har innført alkoholforbud de siste 10 dagene, for å se om det gjør noen forskjell. Kjedelig hvis jeg ikke har gått ned noe til mandag..

Nå har jeg litt oppsie i ovnen som skal bli deilig frokost Glemte bakepulveret, så vi får se hvordan resultatet blir...



Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Baringao er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 18:37   #478
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Baringao, her.

Det er nok vatnet i kroppen din som gjer det. Var sjølv på joggetur for nokre daga sia der eg forbrente nesten 600 kcal. Hadde med meg ei 0,7 liter vannflaske og drakk nesten opp heile. På kvelden hadde eg nesten gått opp til startvekt (80.0 kg), men sprang på do konstant (var på kino, trudde eg skulle dø midt under kinoen, ble så tisse-trengt, selv om eg hadde gått på do to ganger før eg gikk inn...

Dagen etterpå var eg 78.1 kg.. Så ganske masse der var vann! Men eg trur det er riktig at ein ikkje skal overtrene som f.eks. med spinningsmaraton, kan blir for mykje for kroppen å håndtere, i stedet for å ta nokre rolige økter så kroppen tar seg inn igjen med en gang =)

Var på kino etter treninga i går jeg også, og måtte løpe på do både under filmen og rett etterpå :P men etter 4 liter vann var det ikke akkurat overraskende!

Tror ikke spinnmaraton er noe å satse på som regelmessig trening, men det er gøy å pushe seg selv en gang i blant. Godt for både selvtillit og samvittighet

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 11:47   #479
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 18:11   #480
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

hei på dere, ja jeg har gått ned fra 76,7- 74 kg fra fredagen for en uke siden. skal begynne med veiedager mandager nå, håper jeg klarer 4-5 kg til 20 juni, er det uralistisk tror dere?

Hvor mye skal du ned og hvor mye har du gått ned i uka i gjennomsnitt så langt?

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:00   #481
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei på dere
Vært ei korthelg hos mine foreldre, å dobbel bursdagsfeiring. Og jeg har jammen meg holdt meg i ketose hele veien
Mamma hadde laget gele til meg av funlight, hun ordna og styra, ringte og spurte sånn at jeg skulle greie å spise rett hele helga Og det gjorde jeg.
Dvs i går var det sosakjøtt til middag, med brunsaus. Jeg tok bare kjøttstykkene men det ble jo med bittelitt saus likevel. Ser ut til at det har gått bra lell

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:22   #482
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Blæ, opp 2.2 kg etter 1 uke i Tyrkia. Men levde ikke lavkarbo der nede så det er grunnen. Hadde bare levd lavkarbo en uke før vi reiste, hadde sikkert vært lettere om det hadde vart noen uker mer.

Lagde finnebiff idag, brukte 1 ts JBK i, men den var like tynn forde. Spiste blomkål til. Frokosten var 1 stekt egg og 2 biter bacon. Fyst veldig ikveld, spiste rømme med sukrin på, deretter fleskesvor. Nå har jeg ostechips på gang. Håper suget gir seg og at jeg er i ketose igjen imorra.

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:24   #483
Tommeline
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Tommeline er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Hei på dere
Vært ei korthelg hos mine foreldre, å dobbel bursdagsfeiring. Og jeg har jammen meg holdt meg i ketose hele veien
Mamma hadde laget gele til meg av funlight, hun ordna og styra, ringte og spurte sånn at jeg skulle greie å spise rett hele helga Og det gjorde jeg.
Dvs i går var det sosakjøtt til middag, med brunsaus. Jeg tok bare kjøttstykkene men det ble jo med bittelitt saus likevel. Ser ut til at det har gått bra lell

Så snill mamma du har

Tommeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, men orker ikke telle karber Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:26   #484
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja hun er kjempesnill Tommeline

Kjipt med oppgang men det var ikke så veldig ille siden du ikke spiste lavkarbo. Sikkert mye vann

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 21:51   #485
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Veiedag idag; 1,3 kg ned siden tirsdag

Vi har spist på Peppes idag, men jeg spiste salat med kylling (for en skuffende salat by the way - KUN grønne salatblader, litt raspet parmesan og noen biter kylling! Og det skal de ha 132 kroner for ). Så var vi i kaffibesøk og da drakk jeg bare kaffe og holdt med unna både brownies, horn, muffins og is! Da vi kom hjem spiste jeg rester fra igår (stekt entrecote med brokkoli, sopp, blomkål, litt løk og squash, alt kokt inn i fløte) og nå ligger jeg mett og fornøyd på sofaen og gleder meg til veiedag om en uke!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:04   #486
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Wow, så flink du har vært Tufso
Den salaten syns jeg var skikkelig kjip og FOR en PRIS!!!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:26   #487
fetasnack
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
fetasnack er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

jeg begynte 1. mai

kan ikke si jeg har merket så mye hittil.

fetasnack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:59   #488
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Imponert Tufso!!

Syns den salaten på Peppes hørtes kjip ut, skal nok ikke prøves her.. Spiste på Burger king i går kveld, tok salat med kylling og den var faktisk ikke så ille, droppet brødet som fulgte med.

Her ramla jeg ut av ketose i går, sikkert pga noen kakebiter i konfirmasjon. Klarte meg fint helt frem til kakene, men men... må få unne seg litt innimellom synes jeg.

Syns vi er flinke alle sammen her inne jeg, blir motivert av å lese hva dere andre skriver

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:24   #489
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tar dere andre som er på ketolyse de anbefalte vitaminene? Er inne på ketolyse.no nå, vurderer om jeg skal bestille, men er stygt redd de blir stående urørt....

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 06:31   #490
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Fra fredag 20 mai så har jeg gått ned 2,9 kg, altså fra 76,7-73,8, håper å være på 68 20 juni, er det urealistisk?

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:49   #491
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Fra fredag 20 mai så har jeg gått ned 2,9 kg, altså fra 76,7-73,8, håper å være på 68 20 juni, er det urealistisk?

Vektnedgang er helt individuelt. Så vidt jeg har skjønt er det vanlig å gå ned mye i begynnelsen, før det så flater litt ut. Men noen raser bare nedover. Å skulle gå ned 5 kg på tre uker er optimistisk, men ikke umulig. Spis og vær glad og se hva som skjer.

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:50   #492
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tufso: Jeg er helt imponert over hvor flink du er! I sånne situasjoner synes jeg det er greit å ha ett eller annet i veska som jeg kan snikspise på :P

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:59   #493
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cirius, her.

Tar dere andre som er på ketolyse de anbefalte vitaminene? Er inne på ketolyse.no nå, vurderer om jeg skal bestille, men er stygt redd de blir stående urørt....

Ja jeg tar dem faktisk!
Hadde ikke trodd jeg kom til å huske det, men jo da
Har kjøpt meg dosett slik atjeg fort ser om jeg har glemt lunch eller middagstabl. De er verst å huske syns jeg. Har jeg glemt dem tar jeg dem senere. Ikke optimalt visstnok, men bedre enn ingenting tenker jeg

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 10:36   #494
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Tufso: Jeg er helt imponert over hvor flink du er! I sånne situasjoner synes jeg det er greit å ha ett eller annet i veska som jeg kan snikspise på :P

Tusen takk! Jeg hadde tenkt å ha med meg en skyr og/eller en atkinsbar (synes det er veldig greit å ta med seg sånn på farten), men jeg glemte skyren og hadde ikke flere atkinsbarer. Vi kjørte innom en bensinstasjon på veien, men den hadde ingenting lavkarbovennlig. Så det er jo litt av en utfordring når man kjenner at man begynner å bli sulten

På onsdag skal vi i bursdagsbesøk til nevøen min så jeg tenkte å bake noe lavkarbovennlig på tirsdag som jeg kan ta med. Noen som har tips til kaker/desserter eller lignende som kan lages dagen før?

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:29   #495
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Gerds ostekake er nydelig god Alle i familien som ikke spiser lavkarbo elsker den og
Jeg laget den med gele av sunlight (står lengre ned i første innlegg)
Eneste jeg ikke hoppet i taket over, var smøret i bunnen. Neste gang jeg lager den har jeg lyst å smelte smøret og se om jeg liker det bedre

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:32   #496
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

23.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)


Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:57   #497
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hva med å lage sukkerfri sjokolademousse eller kaffefromage? Eller fedons franske sjokoladekake(oppskrift her inne), med sukrin el. i stedet for fruktose.. Den ser digg ut, og så er den helt uten mel..

Har bakt en sykt god nøttebunn også, med paranøtter. Det kan du jo ha masse forskjellig godt på - eggekrem, mascarponekrem og bær, bær og gele etc. etc.

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 11:58   #498
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Batillip! Turbonedgang! Gratulerer

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:02   #499
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Skal dere høre noe rart?
Når jeg veier meg på den ene naboen sin vekt så veier jeg det samme nå som 20. Mai. Helt likt, helt på grammet.

På den andre naboen sin vekt derimot har jeg gått ned 1,2 kg på samme tidsrom.

PÅ tide å skaffe seg egen vekt kanskje?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 14:03   #500
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Tufso86, her.

Veiedag idag; 1,3 kg ned siden tirsdag

Vi har spist på Peppes idag, men jeg spiste salat med kylling (for en skuffende salat by the way - KUN grønne salatblader, litt raspet parmesan og noen biter kylling! Og det skal de ha 132 kroner for ). Så var vi i kaffibesøk og da drakk jeg bare kaffe og holdt med unna både brownies, horn, muffins og is! Da vi kom hjem spiste jeg rester fra igår (stekt entrecote med brokkoli, sopp, blomkål, litt løk og squash, alt kokt inn i fløte) og nå ligger jeg mett og fornøyd på sofaen og gleder meg til veiedag om en uke!

wow så flink du er!

Eg har under 10 kg igjen!! *feire feire*

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no