Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-08, 18:57   #476
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Spennende Distrea - vi starter så likt som det bare går an Blir gøy å ha en "følgevenn"

Jeg har kuttet drastisk ned på karbene, og sluttet å spise brød, ris, pasta osv siden onsdag. Det eneste jeg tillater meg er 2 knekkebrød til frokost (underkant av 5 kh per skive) - føler jo at det er veldig feil å spise knekkebrød, men likevel er det bedre enn brødskive tross alt.

Ellers så har jeg økt på med grønnsaker, omeletter osv. Føler meg litt bedre allerede. Ble litt snopsugen i går, men det er nok vel så mye fordi det var fredag og helg , og da var jeg "flink" å spiste bare litt fet ost og baconsvor. Bakte et sånt Atkins cheddarbrød i går også og har planer om å spise et par skiver av det i kveld (en skive er kjempelav og er kun to munnfuller, hi hi. har ikke liten brødform) med brie.
Jeg tror jeg ligger på ca 30-50 karber om dagen.

Å ja - hadde liggende en pose Atkins muffinsmix. Lagde den i går.
æsj og fysj!
Tok en bit og den satte seg som limt i ganen... ugh. Så de gik rett i søpla gitt.

Blir spennede å se om jeg får ned disse eurodiett-produktene...

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:15   #477
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

så flink du er ruska!

ja, det blir spennende. klart vi skal klare å få de ned, må sikkert bare tilpasse de litt til vår egen gane.

når dere steker sopp og div, da steker dere det ikke i noe... syns sopp er så grusomt hvis jeg "tørrsteker"

tips?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:12   #478
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Du kan bruke olje eller smør å steke i.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:15   #479
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Da er jeg sikker på at omelettene skal gå ned her, masse sterk stekt sopp på, blir sikkert nyyyydelig

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:39   #480
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Det blir faktisk ikke så verst. Jeg steker alltid i meierismør!!!

Tips til å få ned suppene:
Kyllingsuppa er best på smak synes jeg. Kok brokkoli og ha litt smør over slik at det smelter. Lag suppe med minimum vann-mengde, ca 1,5 dl. Ha masse piffkrydder på.

Jeg pleide ofte å spise suppa suppa som forrett. Og så woke masse gr.saker, squash, sopp, paprika, løk osv og ha blomkålris og salat ved siden av.

Og så en halv pudding til dessert. (puddingene blir såpass mye at det blir til to små skåler).

Rene herremåltidet vet du.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:45   #481
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

du har altså brokkoli med smør I suppa?... ved siden?

-du skulle lagd den ED oppskriftsbok pudding til dessert ja,.... jeg får bestille litt pudding også. hvor mange måltider er det i pakkene?

jeg ble veeeeldig lettet nå når jeg kan bruke litt smør!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:49   #482
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ja, litt dårlig skrevet. Har masse kokt brokkoli, litt smør over slik at det smelter, salt over og suppe over, bruker såpass lite væske at det blir mer som saus.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:55   #483
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

takk, for tips! det er ført opp i ed-ide' boka kom gjerne med mer

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:01   #484
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ani tipset meg om salat oppi suppa med masse grillkrydder på. Det funket også en periode for meg.

Pannekakene har du masse kanel i røra før du steker. Gjør susen. Jeg syntes det var best som pannekake stekt i panne, men mange lager det i vaffeljernet.

Vaniljepuddingen gjør seg også best med litt kanel oppi.

Dessertene og cappuchino og sjokoladen er best kalde som smoothie med isbiter oppi.

Brownies lagde jeg i muffins-former. Bruker du små former, blir det to små muffins. Steker du 10-12 min blir de best, litt flytende i midten. Nam nam.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 00:33   #485
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

BAre innom med en godnatt herfra kontinentet!
Gjett hva som er hovedingrediensen i det nordhollandske kosthold? (Og som serveres når det skal være superetnisk og delikatesseliknende?



Potet....


En litt lite tiltalende (men veldig god) potetmos med kål og bacon i, og pølse ved siden av... Servert på tallerkner, så en må bare fint spise pent...
Har nok spist mer karber på en kveld enn på to vanlige uker, men kunne ikke vri meg unna, det ville satt vertskapet i en pinlig situasjon, og i tillegg vært ekstremt uhøflig...

Så det var min kveld. God lørdagskveld til alle dere ikke-potetspisende venner
I morgen er det bare capuccinoer og sjokobarer, ingen store matutfordringer på hjemveien, heldigvis!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 00:42   #486
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

det er ikke alltid like lett å vri seg unna nei, men du tenker bra... rett tilbake på den smale sti i morgen. Jeg har lett for å VIRKELIG skeie ut hvis jeg ramler litt ut så jeg er imponert over hvor flink du er!

DU er SJEF

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 11:23   #487
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Så flott med så mange gode tips

Jeg er som oftest livredd for å ha noe ekstra oppe i sånne "ferdigmåltider" fordi jeg er redd jeg skal ødelege alt og ikke få fullt utbytte av det, men jeg noterer ned alle tips og så skal jeg være flink denne gangen til å prøve dem.

Det viktigste for meg er tross alt at jeg klarer å følge dietten og ikke faller av og går på en megasprekk. Det er jo det jeg pleier å gjøre...

Er så spent nå - klar for å starte nå kjenner jeg

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 17:10   #488
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Mitt beste råd er krydder. Tror ikke du kan ødelegge disse produktene, de er i utgangspunktet ganske så tamme.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 17:55   #489
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Spennende.... laget kombi vanilje/sjokoladepudding med ekstra vaniljedråper.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 18:03   #490
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

og i tillegg vært ekstremt uhøflig...

Jøss, du er flink.
Jeg la på meg 4,3 kilo av å lese innlegget ditt..

Det stemmer 100% med at det er vanskeligst i slike sammenhenger.
Jeg var ute på galeien selv i går, bare med å delta på et årsmøte hvor et par av medlemmene disket opp med nydelige mors hjemmelagede kjøttkaker, nam.. der var det både hvetemel og alt som pleier å være. med tyttebærsyltetøy, poteter og saus. Og hjemmelaget sjokoladepudding.



Man spiser og fortrenger, sånn må det faktisk være. Hvis ikke så kan vi gå i hi.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:29   #491
Skrible
Medlem
 
Skrible sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 99
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

I dag ble jeg servert en 'blings' på café - tjukk loffskive med gulost og salat og gull og grønne skoger...

og jeg spiste den ikke. Ha!

__________________
Virrer og vet ikke helt
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 23:44   #492
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg har vært på tur i helga... ble litt smågodt men ikke så mye da... litt uggen i magen av sukkeret...

Nå er det back to ED...

og jeg skal sove (det tar på med ei helg på fylla )

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 06:10   #493
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Skrible, her.

I dag ble jeg servert en 'blings' på café - tjukk loffskive med gulost og salat og gull og grønne skoger...

og jeg spiste den ikke. Ha!

Du spiiiiste den IKKE????????????

Håh! du er flink! Mye flinkere enn meg...

Å, så godt det er at noen viser litt karakter og viljestyrke. La det smitte

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 06:18   #494
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Jeg har vært på tur i helga... ble litt smågodt men ikke så mye da... litt uggen i magen av sukkeret...

Nå er det back to ED...

og jeg skal sove (det tar på med ei helg på fylla )


Nei, nå sovna du på den....alene-hjemme-festen hos Distrea

Og jeg som trodde at vi hadde rydda opp etter oss?

Forsiktig når du våkner og skal ned igjen

Ha ei god natt, eh.. dag eller

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:16   #495
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Så flott, Skrible.!

Jeg var skikkelig hol i går kveld, spiste en Atkins-sjokolade og noen never nøtter. Fikk mensen i dag, så da er jeg nesten unnskyldt.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 14:10   #496
Cam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 40
Cam er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei alle sammen!
Lenge siden jeg har skrevet noe nå, er så busy med jobb og skole for tida, men er inne og leser hver dag.

Jeg var på fylla på lørdag - rett og slett! Det var en lenge planlagt glipp. Jeg visste at jeg måtte regne med at veknedgangen stoppet opp litt, og at jeg kanskje måtte regne med at noe vann "hopet" seg opp i kroppen. Skaldeman skriver iallfall at man ikke bør veie seg dagen etter en sprekk, men heller vente, slik at kroppen får tid til å kvitte seg med vannet igjen...

Jeg var jo SÅ fornøyd, etter halvannen uke i fase 1, hadde jeg jo gått ned ca. 6 kg!!! Men så, etter denne ene sprekken, har jeg nå gått opp igjen 3-4 av dem! Jeg mener, det går da vel ikke an!!!? Nå KAN det jo være at digitalvekta mi ikke alltid er til å stole på. Men jeg kan ikke regne med det.

Har dere erfaring med å ta en fest mens man går på ED fase 1 eller 2? Jeg hadde faktisk ingen problemer dagen derpå når det gjaldt å ta meg inn igjen, helt fantastisk. Men ble SÅ deprimert når jeg gikk på vekta!

Skal jo selvfølgelig ikke drikke ofte, men hvis det gir så stor utslag som dette kan jeg jo ALDRI ta meg en fest før jeg er ferdig med nedgangen!

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 17:46   #497
Skrible
Medlem
 
Skrible sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 99
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg lurer litt på dette med fase 2. Jeg har ikke fått noen særlig beskjed om hvordan jeg skal gjøre det (for jeg innbiller meg selvfølgelig at det gjelder en del regler fortsatt) - men på lørdag har jeg gått gjennom mine 21 fase1-dager, og skal ikke tilbake til legen før noen dager senere. Får jeg lov til å spise et kyllinglår på lørdag...?

__________________
Virrer og vet ikke helt
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 18:14   #498
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

......... kan jeg jo ALDRI ta meg en fest før jeg er ferdig med nedgangen!

Hei og trøsteklem..
Har ingen forklaring til deg, men lider av akkurat det samme selv. Det skal ingenting til før vekta mi øker med mange kilo. Bare innen samme dag svinger den med over 3 kilo fra morgen til kveld. Det var faktisk ikke såå fryktelig vanskelig for noen år siden, så jeg har lurt litt på om det kan komme med alderen og stoffskifteproblemet mitt.

Og du: Klart at vi skal få lov å havne på fylla i blant. Vi skal jo leve også, på et vis da..

Lykke til og stå på

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 18:35   #499
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Skrible, her.

Jeg lurer litt på dette med fase 2. Jeg har ikke fått noen særlig beskjed om hvordan jeg skal gjøre det (for jeg innbiller meg selvfølgelig at det gjelder en del regler fortsatt) - men på lørdag har jeg gått gjennom mine 21 fase1-dager, og skal ikke tilbake til legen før noen dager senere. Får jeg lov til å spise et kyllinglår på lørdag...?

Heisann

Jeg er helt sikker på at det er fritt frem å begynne på fase 2, så lenge dere har avtalt 21 dager på fase 1.

Har du fått brosjyrene? Der står det at overgangen til fase 2 betyr at du bytter ut et av ED-måltidene med et slikt måltid:

Du skal ha en proteinenhet, som er en valgfri enhet av disse:

200 gram fisk, skalldyr f.eks. scampi.
eller 150 gram rent kjøtt fra, ku, gris, kylling osv
eller 2 egg
eller 150 gram tofu

og da passer det sikkert fint med et kyllinglår.

Og så er det fortsatt de samme frie grønnsakene som på fase 1, i tillegg til at det er 250 gram med andre grønnsaker som tomat, sukkererter, løk og andre, men ikke mais, gulrøtter eller kålrot.

Da burde det være mulig å finne på noe spiselig.

Middagen min i dag var stekte scampi som jeg hadde til noe blomkål. Det blir mye blomkål.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:44   #500
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Heia alle sammen!
Her skjer jo ting så fort at det skal noe til å følge med på alt! Ser at noen har vært kjempeflinke og andre har dårlig samvittighet... Helger er ikke alltid lette jaffal, men Dilly, du kan ikke holde på å legge på deg av innleggene mine!!! Slutt med en gang!!!
Ellers deilig å komme hjem, det er det alltid
Fin uke til ALLE SAMMEN

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no