Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rocketråden!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-10, 20:03   #526
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Ich bin gerocket i går tok latskapen meg så jeg gadd ikke rocke, men jeg ligger ca i rute til å klare oktobermålet!

Håper du snart er på lasset igjen Karissima Noen dager må jeg bare ta meg selv i nakken for å få gjort unna både trim og andre ting, skylder på at det begynner å bli ganske mørkt her nord og da er jeg meeeget bedagelig anlagt

Nå er det rødvin og strikkepinner, fredagskos for eldre

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:54   #527
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Onsdagsrocken ble på 20 minutter

Glemte å spørre Ina64, er det kjøkkenkluter til julegaver du strikker eller til eget bruk? forskjellige mønster/farger?

Jeg strikker til eget forbruk og til julegaver. Samtidig som jeg alltid har et lite lager, som jeg bruker når jeg f.eks. trenger en liten vertinnegave.

Lager litt ulikt mønster, dvs. jeg strikker alle klutene litt avlange, men varierer med ulik strikk. Dere kan se noen av klutene og såpene vi lager i bloggen min. Den er ikke oppdatert, så dette er i fra ifjor jul.

Dagens rocking på 20 minutter er nå unnagjort.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:59   #528
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Nå er det rødvin og strikkepinner, fredagskos for eldre

Kjenner til den!

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:03   #529
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Jeg har rocket i en fei i dag er så opptatt med strikkepinnene for tiden at det var nesten mot min vilje at jeg slet meg løs for å rocke!

Du verden så mye flott du lager Ina64 Holder også på med såper, jeg lager de helt fra scratch av, med oljer, lut og vann. Utrolig spennende prosess, men det tar litt lengre tid enn med de ferdige settene man får kjøpt.

Har nettopp strikket ol-genser til snuppa mi, dvs jeg kan selvfølgelig ikke følge et mønster helt nøyaktig, må alltid forandre på noe slik at det blir min egen vri på ting. Nå er det tovede tøfler jeg har dilla på

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:56   #530
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Jeg har rocket i en fei i dag er så opptatt med strikkepinnene for tiden at det var nesten mot min vilje at jeg slet meg løs for å rocke!

Du verden så mye flott du lager Ina64 Holder også på med såper, jeg lager de helt fra scratch av, med oljer, lut og vann. Utrolig spennende prosess, men det tar litt lengre tid enn med de ferdige settene man får kjøpt.

Har nettopp strikket ol-genser til snuppa mi, dvs jeg kan selvfølgelig ikke følge et mønster helt nøyaktig, må alltid forandre på noe slik at det blir min egen vri på ting. Nå er det tovede tøfler jeg har dilla på

Jeg har sett på en slik oppskrift ang. såper, men så lenge jeg stort sett lager sammen med gutten min på 8 år, innbiller jeg meg at den varianten du snakker om - blir for avansert. Men hører gjerne mer om jeg tar feil, altså.

Tovede tøfler høres fint ut, jeg skal snart begynne å strikke sitteunderlag igjen. Kjekt med hobbyer.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:23   #531
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Søndagsrocken er i boks Tok en 20 minutters runde siden jeg muligens ikke får tid til rocking i morgen, ikke pga strikking da altså

Tror ikke det er noe særlig spennende, eller forsvarlig, for en 8-åring å lage såpe fra grunnen av. Det er krever nøyaktighet og venting, pluss at luten må jo behandles med forsiktighet. Jeg eksperimenterer med forskjellig innhold, feks geitmelk, honning, kaffe osv. Får man det til blir det såper som er helt fantastiske, uten ett eneste kunstig tilsetningsstoff

Tovede tøfler er kjappe å strikke og en sikker vinner under juletreet, det er noen som ønsker seg nye tøfler hvert eneste år

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 19:34   #532
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Søndagsrocken er i boks Tok en 20 minutters runde siden jeg muligens ikke får tid til rocking i morgen, ikke pga strikking da altså

Tror ikke det er noe særlig spennende, eller forsvarlig, for en 8-åring å lage såpe fra grunnen av. Det er krever nøyaktighet og venting, pluss at luten må jo behandles med forsiktighet. Jeg eksperimenterer med forskjellig innhold, feks geitmelk, honning, kaffe osv. Får man det til blir det såper som er helt fantastiske, uten ett eneste kunstig tilsetningsstoff

Tovede tøfler er kjappe å strikke og en sikker vinner under juletreet, det er noen som ønsker seg nye tøfler hvert eneste år

Da blir det såpe med lut når jeg er gammel nok til å ha voksne barn.

Er hjemme etter en flott tur til Kiel, og har fått rocket i 25 minutter idag.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:14   #533
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Rocketråden!

Fra i går av har jeg begynt med å ta rockingen om morgenen ( så lenge det varer ) Eneste måten å få det gjort har jeg funnet ut og egentlig en fin måte å starte dagen på mens jeg venter på at kaffen skal bli ferdig

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:23   #534
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Fra i går av har jeg begynt med å ta rockingen om morgenen ( så lenge det varer ) Eneste måten å få det gjort har jeg funnet ut og egentlig en fin måte å starte dagen på mens jeg venter på at kaffen skal bli ferdig

Så flott at du har funnet et tidspunkt som fungerer.

Ble 15 minutter på meg idag, etter at jeg hadde vært på trening. Nå skal jeg bare sløve på sofaen resten av kvelden.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:04   #535
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Rocking around er unnagjort det snør så mye ute at det ble rene skjære julerocken!

Flink du er som holder ut Karissima Tror for egen del at jeg hadde kommet til og vært sløvere med rockingen hvis jeg ikke rapporerte her inne, så jeg er innmari glad dere henger med her!

Nå skal jeg også sløve på sofaen (les: sveive noen runder med pinnene)

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:03   #536
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Rocketråden!

Er sløv jeg dessverre Fryda , MEN 10 min rocking i dag er ikke så aller verst for en gammel skrott
Nå skal jeg snart rigge meg til i godstolen og bli der resten av kvelden



__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:56   #537
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Rocketirock, ferdig for dagen I dag rocket jeg mens jeg skravlet med snuppa mi som var hjemom på besøk, og da fløy tiden!

10 minutters rocking er bra Karissima, det er det jeg satser på å få til sånn ca hver dag. Men, sant skal sies, noen ganger må jeg bare bite tenna sammen og Just do it - latskapen lenge leve

Nå skal jeg surre med pinner i sofaen, strikker raggsokker str jumbosize

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 15:35   #538
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

The Vampire Diaries er helt supert å se på når man skal rocke lenge. Ble 30 minutter i dag.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 17:43   #539
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Rocketråden!

Jeg fant frem igjen rockeringen min.. ikke brukt den på et år.. sist ble jeg blå all over..

http://bildr.no/view/744364

såg ikke ut, hehehe.. og da måtte jeg stoppe i flere uker, fordi jeg var så øm... Nå skal jeg begynne litt roligere.. Men jeg klarer jaggu ikke like lenge nå som for et år siden, vondt vondt vondt, hehehe.. Men jeg har den tyngste da.. Har dere merket en betydelig nedgang i livvidde etter rockeringen?

Og på dette bildet var jeg 15 kg lettere enn nå.. sukk. hadde gått ned masse på lavkarbo, men så kom alt på igjen i løpet av siste året..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 17:50   #540
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg fant frem igjen rockeringen min.. ikke brukt den på et år.. sist ble jeg blå all over..

http://bildr.no/view/744364

såg ikke ut, hehehe.. og da måtte jeg stoppe i flere uker, fordi jeg var så øm... Nå skal jeg begynne litt roligere.. Men jeg klarer jaggu ikke like lenge nå som for et år siden, vondt vondt vondt, hehehe.. Men jeg har den tyngste da.. Har dere merket en betydelig nedgang i livvidde etter rockeringen?

Og på dette bildet var jeg 15 kg lettere enn nå.. sukk. hadde gått ned masse på lavkarbo, men så kom alt på igjen i løpet av siste året..

Så flott at du har fått begynt på an igjen med rockeringen. ta det heller litt rolig i starten, og øk forsiktig.

Jeg har merket en betydelig nedgang på livvidden, og en god oppstramming av magen. Jeg har rocket fast siden påsketider.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 17:51   #541
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Rocketråden!

hvor lenge klarer du å rocke i strekk da? her blir det bare et par minutter og så hyler jeg av smerte, hehehe Målet er jo å få det til en god stund.....

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:01   #542
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

hvor lenge klarer du å rocke i strekk da? her blir det bare et par minutter og så hyler jeg av smerte, hehehe Målet er jo å få det til en god stund.....

Til å begynne med ( da jeg kjøpte ringen) klarte jeg bare 2-3 minutter hver gang. dette er 2-3 år siden. Så ble ringen liggende lenge og kun brukt sporadisk. Da jeg startet opp igjen etter påske, ble det ikke rare øktene. Jeg startet med å skrive ned hvor mye jeg rocket hver uke fra uke 18, og da så min uke slik ut:

Mål for uke 18.

Ina: Rocke minst tre ganger, og minst 5 minutter hver gang.

Mandag 5.30 min
Tirsdag 11 minutter
Torsdag 9 minutter
Fredag 8 minutter
Lørdag 8 minutter (3 minutter "feil" vei)

Totalt uke 18: 5 dager og tilsammen 41.30 minutter!!

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:02   #543
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Glemte jo resten.

Som du ser, målet var ikke så veldig høyt. Kun 5 minutter tre ganger iløpet av uka. Og hvert minutt over var bare et pluss. Siden har jeg bare økt på gradvis.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 18:11   #544
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Rocketråden!

høres bra ut, da får jeg bare øve meg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 22:59   #545
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Rocken er rocket

Klarte jommen meg å bli forkjøla, så helgen ble på sofaen og særdeles lite rocking. Satser på at formen snart er tilbake og at innspurten berger meg slik at jeg er i mål med alle minuttene når det står november!

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:40   #546
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Rocken er rocket

Klarte jommen meg å bli forkjøla, så helgen ble på sofaen og særdeles lite rocking. Satser på at formen snart er tilbake og at innspurten berger meg slik at jeg er i mål med alle minuttene når det står november!

Flinka , god bedring


Må dessverre innrømme at jeg ikke er noe flink med rocking for tiden Dropper ut resten av mnd og satser for fullt igjen i november sammen med annen trim . Håper du henger med da også

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 21:43   #547
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Rocken er rocket

Klarte jommen meg å bli forkjøla, så helgen ble på sofaen og særdeles lite rocking. Satser på at formen snart er tilbake og at innspurten berger meg slik at jeg er i mål med alle minuttene når det står november!

Håper formen er bedre.

Jeg dro meg ned på trening i dag, og fikk 15 min. med løping, 40 min. med styrketrening, 20 min. med spinning og 20 min. med rockeringen. Godt fornøyd med egen innsats, men stuptrøtt og på vei til sengs.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:08   #548
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Rocketiferdigrocket

Må innrømme at nå er det så vidt jeg har tid til å rocke, maler og styrer med den ene hånden og strikker og syr med den andre - jeg skulle vært blekksprut

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:10   #549
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Takk Karissima Lover at jeg skal henge med i november, og stille opp som heiagjeng - alltid drømt å få være duskedame

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:12   #550
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Formen er på sterkt oppadgående Ina64, og jeg satser på at nå holder den seg der en stund fremover

Du har jo vært superflink, skjønner godt at du er fornøyd med egen innsats!

*stuper tilbake til symaskinen og durer videre*

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no