Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-10-10, 08:42   #526
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Wow, Mailin - så moro - må innrømme at jeg håper på det samme. At jeg snart kan si hurra, hurra, hurra - jeg skal gå opp i vekt Åh, så glad jeg ble på dine vegne GRATULERER MASSE MASSE

Tusen tusen takk! Håper bare alt går fint nå, skal til legen om 3 uker. Har sjekket litt rundt på nettet og det viser seg at jeg er i 6.uke hvis jeg regner riktig Herregud det er helt uvirkelig, det slår antakelig et lite hjerte i magen min akkurat nå! Jeg begynner å gråte bare jeg tenker på det! (mitt første svangerskap altså, jeg er 33 år så det er lovlig seint, men bedre seint enn aldri!)
Og lykke til til deg også frøken, håper det skjer deg også!!!! Hadde vært litt koselig om vi kunne skravle her om alle ting som skjer med kroppen hver dag

Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:36   #527
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Mammamiia er på en erverdig vei

Åhhhh! Så moro!! GRATULERER SÅÅÅ MYE, Mailin! Dette var gode nyheter på en tidlig mandags morgen. Nyt graviditeten og premien i enden, dette er noe av det største en kan få oppleve. ( I know, - for jeg har 4 døtre. hehe) Håper vi får lov å følge med deg utover, må jo høre hvordan det går med lille "maistarter-bebissen" vettu Gratulerer igjen.

Og jeg krysser fingrene for deg også, Frøkengiraldriopp. Plutselig en dag skjer det med deg og.

Jeg forholder meg rolig på sidelinjen, - med 4 barn, 2 stebarn og 3 barnebarn har vel jeg og mannen min bidratt nok til befolkningsøkningen, vil jeg tro. Venter forresten eldste barnebarn på snart to år inn døra hvert øyeblikk, - hun skal være hos mormor i dag mens mamma er på skolen noen timer (planleggingsdag i barnehagen) Så i dag blir det megakosing. Og gled deg, Mailin, - de er gode som gull disse små.

Ha en fantastisk flott mandag. Klem til dere begge fra gamlemor!

Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 10:29   #528
Frøkengiraldriopp
Medlem

Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Tusen tusen takk! Håper bare alt går fint nå, skal til legen om 3 uker. Har sjekket litt rundt på nettet og det viser seg at jeg er i 6.uke hvis jeg regner riktig Herregud det er helt uvirkelig, det slår antakelig et lite hjerte i magen min akkurat nå! Jeg begynner å gråte bare jeg tenker på det! (mitt første svangerskap altså, jeg er 33 år så det er lovlig seint, men bedre seint enn aldri!)
Og lykke til til deg også frøken, håper det skjer deg også!!!! Hadde vært litt koselig om vi kunne skravle her om alle ting som skjer med kroppen hver dag

Jeg var 32 da jeg fikk datteren min, og det er akkurat passe Nå passere jeg snart 38 og har lyst på en til - er i forsøksgropa for å si det sånn. Veier 14 kg mindre nå, enn da jeg ble gravid sist, så håper det veier litt opp for at jeg også er seks år eldre Håper det klaffer for meg snart og - slik at vi kan gå opp i vekt sammen (og ned igjen etterpå ) Ha en herlig dag, Mailin - nyt følelsen

Mammamiia - du har gjort ditt høres det ut som - og har da trolig MASSE gode råd til oss som ikke har gjort så mye for befolkningsveksten

Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 15:13   #529
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Jeg var 32 da jeg fikk datteren min, og det er akkurat passe Nå passere jeg snart 38 og har lyst på en til - er i forsøksgropa for å si det sånn. Veier 14 kg mindre nå, enn da jeg ble gravid sist, så håper det veier litt opp for at jeg også er seks år eldre Håper det klaffer for meg snart og - slik at vi kan gå opp i vekt sammen (og ned igjen etterpå ) Ha en herlig dag, Mailin - nyt følelsen

Mammamiia - du har gjort ditt høres det ut som - og har da trolig MASSE gode råd til oss som ikke har gjort så mye for befolkningsveksten

mamma var 38 da jeg kom til verden, så det er fullt mulig det!
Etter hva jeg klarer å regne meg fram til er jeg nå litt over 5 uker på vei, så det er jo fryktelig tidlig ennå. Men åh som jeg krysser fingrene for at alt går bra!!!!
Hadde vært fint med litt tips og råd fra mammamiia ja hehe Men også i fra frøken, du har jo gjort dette en gang du også! Har liksom ikke lyst å si noe til jentene ennå, så jeg får ikke snakket med noen som har vært gjennom dette her.... Vil jo ikke at dette skal bli en gravid-tråd heller men!

Gammel 26-10-10, 09:36   #530
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Tid for bitteliten oppdatering på meg i dag og, - men den må jo med. hehe. Svimlende HUNDRE gram ned! :P

70,4

Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:45   #531
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Tid for bitteliten oppdatering på meg i dag og, - men den må jo med. hehe. Svimlende HUNDRE gram ned! :P

70,4

Hurra hurra så bra!

Jeg ligger på det samme. Har spist brød med makrell i tomat til kvelds i går og frokost i dag, nam. Holder meg ganske på diett fortsatt men skal øke til 100 g eller noe pr dag. Blir nok uvant, men føles liksom feil å være i ketose... Et par brødskiver pr dag blir vel rundt 100 gram tenker jeg!

Gammel 28-10-10, 13:50   #532
Frøkengiraldriopp
Medlem

Jeg er 400 gram fra minstenoteringen min - har hatt mensen denne uka, så regner med at det er grunnen. I tillegg er jeg i dag litt deppa - føler meg ikke bra, lungebetennelsen gjør nok fortsatt noe med meg, slutta nok litt for tidlig med antibiotikaen. Så i dag er jeg altså deppa og har VELDIG lyst til å kjøre innom butikken på vei hjem og kjøpe wienerbrød, sjokolade og gummigodt. Skal selvfølgelig ikke det, men i dag sliter jeg med hodet mitt altså. Har lyst på alt, syns det går for seint (selvom fornuften i meg sier at det ikke gjør det) ... måtte bare lufte noen tanker med noen.

Går det bra, Mailiin?? Husker da jeg ble gravid, så gikk jeg ned 4 kg de første to månedene, for jeg var så kvalm og kasta opp en del. Håper du slipper det

Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 14:15   #533
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Jeg er 400 gram fra minstenoteringen min - har hatt mensen denne uka, så regner med at det er grunnen. I tillegg er jeg i dag litt deppa - føler meg ikke bra, lungebetennelsen gjør nok fortsatt noe med meg, slutta nok litt for tidlig med antibiotikaen. Så i dag er jeg altså deppa og har VELDIG lyst til å kjøre innom butikken på vei hjem og kjøpe wienerbrød, sjokolade og gummigodt. Skal selvfølgelig ikke det, men i dag sliter jeg med hodet mitt altså. Har lyst på alt, syns det går for seint (selvom fornuften i meg sier at det ikke gjør det) ... måtte bare lufte noen tanker med noen.

Går det bra, Mailiin?? Husker da jeg ble gravid, så gikk jeg ned 4 kg de første to månedene, for jeg var så kvalm og kasta opp en del. Håper du slipper det

Hei, takk som spør!
Ja det går bra! Er litt kvalm men har ikke kastet opp ennå. (Kunne nok lett ha gjort det men har klart å holde meg....) Er daff og trøtt, men ellers går det kjempefint! Er ganske bekymra da, men har jo forstått at det hører med....
Har slutta på karbodietten fullstendig jeg nå. Tar den nok opp om 7,5 måneder!

Gammel 01-11-10, 08:12   #534
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Håper det står bra til med dere maiveierne, - både med den gravide og den influensasyke.

Her er det litt sånn derre..... *sukk* ..... tungt om dagen, - vekta har gått opp siden sist, nå ligger den 900 gram over minstenoteringen, - men den har vært høyere. Mensen har ENNÅ ikke vist seg, 7 uker idag siden sist. (men jeg skylder på overgangsalderen for min del, - er jeg gravid så er det en viss kirurg som skal få så øra flagrer. Hehe.) Vi skal til syden neste onsdag og da skulle jeg helst slippe......... (får kjøpe piller!)

Jeg har vært fysen på snop i hele helga, - så jeg må innrømme at det har gått med endel sjokolade (Cloetta og Sukkerfritt) samt bacongull. Alt lovlig, - men så var det dette med mengden da...... Og i går lagde jeg meg kakao av kokosmelk. Nammmm! Så helga har vært en eneste gedigen orgie i "lovlig" utskeielser. Eplecider og rødvin også... Jaja. I dag er det mandag, ny uke, ny måned og blanke ark! (Og gubben kommer hjem fra Nordsjøen! Hurraaaa! )

Ha en super uke, jenter!

Gammel 01-11-10, 08:41   #535
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Håper det står bra til med dere maiveierne, - både med den gravide og den influensasyke.

Her er det litt sånn derre..... *sukk* ..... tungt om dagen, - vekta har gått opp siden sist, nå ligger den 900 gram over minstenoteringen, - men den har vært høyere. Mensen har ENNÅ ikke vist seg, 7 uker idag siden sist. (men jeg skylder på overgangsalderen for min del, - er jeg gravid så er det en viss kirurg som skal få så øra flagrer. Hehe.) Vi skal til syden neste onsdag og da skulle jeg helst slippe......... (får kjøpe piller!)

Jeg har vært fysen på snop i hele helga, - så jeg må innrømme at det har gått med endel sjokolade (Cloetta og Sukkerfritt) samt bacongull. Alt lovlig, - men så var det dette med mengden da...... Og i går lagde jeg meg kakao av kokosmelk. Nammmm! Så helga har vært en eneste gedigen orgie i "lovlig" utskeielser. Eplecider og rødvin også... Jaja. I dag er det mandag, ny uke, ny måned og blanke ark! (Og gubben kommer hjem fra Nordsjøen! Hurraaaa! )

Ha en super uke, jenter!

God morgen jenter! Ny uke, nye muligheter! Joda alt står bra til her! Har hatt en rar uke, full av glede og bekymringer, litt murringer og rare følelser i magen, oppkast og vonde pupper. I dag virker det som alt dette er forsvunnet, og det bekymrer meg jo også.... Var liksom greit å kjenne på at noe skjedde der inni. Men, det meste er vel helt normalt når det gjelder svangerskap...

Har begynt å lese den boka endelig ikke-røyker for kvinner av allen carr, har kommet litt over halvveis så snart er jeg ikke-røyker, det gleder jeg meg veldig til

Så gleder jeg meg veldig til rundt 10.desember da reka er 12 uker!

Mammamiia: det går nok nedover igjen snart, bare vent og se! Du har jo gått nedover jevnt og trutt nesten hver eneste dag i det siste, det er jo helt typisk at du går litt opp igjen da...

Overgangsalderen?? Hvordan vet man hvis det er det?

Lykke til og vær ekstra flink denne uka da!

Gammel 01-11-10, 09:02   #536
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Overgangsalderen?? Hvordan vet man hvis det er det?

Ja si det du..... det skulle jeg gjerne visst og. For min del så henger jeg det på den knaggen i og med at jeg er 48 år Veldig uregelmessig i det siste, - og så var det dette med hetetokter da..... Søstrene mine hadde overgangsalderen på en onsdag, - jeg krysser fingrene og håper jeg får det like lettvint. :P Men de "varmebølgene" jeg har av og til om kveldene kan jo komme av den ketogene kosten og?? (tar veldig lett til tårene for tia og.... Hm, noe skjer ihvertfall..)
Om noen med litt erfaring ser dette så er jeg veldig glad for svar på dette altså :P

Du har helt rett, Mailin, - ingen svangerskap er like. Og ikke alle blir like plaget med kvalmen. Jeg har hatt det utrolig lettvint i mine 4 svangerskap, - lite kvalme, kun noen få uker med lett kveldskvalme egentlig... Så nyt det, - og takk høyere makter for at du ikke ligger og spyr 24/7!
At det murrer og strekker seg i magen er jo helt naturlig, tenk så store forandringer som skjer der nede! Sener og muskler strekkes, og et helt nytt lite menneske formes. Det er et like stort mirakel hver gang!

Kjempeflott (både for deg og babyen) at du prøver å bli røykfri!!! Kanskje du kan bruke forumet for å bli kvitt røyken istedet for kiloene i tiden framover?? Så skal vi backe deg opp så godt vi kan.

Nå skal jeg gå og pøse innpå med vann her...... SKAL se 69,9 før jeg drar til Gran Canaria! NEMLIG!!! :P

Sist redigert av Mammamiia : 01-11-10 kl 11:06.
Gammel 01-11-10, 10:00   #537
Frøkengiraldriopp
Medlem

Hei jenter

Jeg har lagt bak meg en helg full av ulovligheter - dvs, jeg har spist litt godteri. Litt smågodt på lørdag og litt smågodt på søndag. Har hatt fullt halloween-fokus i helga, med halloweenparty for snuppa og venninnene hennes i går - veldig moro, men farlig fullt av fristelser.
I dag stoppa vekta på 75,5 - dvs 800 gram mer enn minstenotering + at jeg garantert er ute av ketose og må bruke litt tid på å komme inn igjen. Var det verdt det? NEI!!! Har jeg lært??? Antageligvis ikke. Det kan virke som om jeg sånn ca hver sjette uke får et sånt karbokick, det er ihvertfall ca 6 uker siden sist. Men jeg lar ikke dette knekke meg, nå er det på'n igjen, og de 800 grammene skal snart være en saga blott.

Mammamiia, du er superflink, du klarte å holde deg til lovlig godt, skulle ønske jeg hadde klart det - hadde tilogmed laget sukkerfri marsipan som jeg kunne kose meg med, men men. Sikker på at du kommer til å klare 69,9 før du reiser

Mailin; kjenner meg så igjen i det du skriver - jeg husker begynnelsen på svangerskapet mitt, alle spørsmålene jeg hadde og hver kvalmebølge som var en bekreftelse på at jeg fortsatt var gravid Kvalmen og jeg utviklet et slags hat/kjærlighetsforhold Så bra at du slutter å røyke, det gjorde jeg og da jeg ble gravid - selvom jeg begynte igjen etterpå, så er det godt å vite at jeg klarte det da jeg ikke bare var ansvarlig for meg selv Dette klarer du, er enig med mammamiia - bruk forumet, vi skal støtte deg vi

Ha en god dag Nå skal jeg og finne en bøtte vann og helle innpå

Gammel 01-11-10, 11:54   #538
Mailin
Medlem

Mailin sin avatar

Så snille dere er! (der kom tårene ja, er vel litt hormoner i sving om dagen....hehe)

Gammel 04-11-10, 08:10   #539
Frøkengiraldriopp
Medlem

Hei jenter På tide med en liten oppdatering av tickeren min Ikke mye, bare 100 gram, men med tanke på den helga jeg har lagt bak meg, er jeg sååå fornøyd

Mailin - går det bra?

Mammamiia? Hva med deg? Når reiser du?

Gammel 04-11-10, 08:24   #540
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Gratulerer, Frøkengiraldriopp! 100 gram er 100 gram, - og alt er viktig å få med! Og utrolig motiverende. Kjempeflink er du!

Her sliter jeg fortsatt med de ekstra grammene, i dag viste vekta 71,1, så jeg har enda 700 gram ned til minstevekta. Men.... fikk (endelig) mensen på tirsdag, så jeg hååååper de renner av fort. Begynner å spøke med delmål 2 før sydenturen ja..... Men men. Skal kose meg skikkelig på turen, - unngå de verste utskeielsene. Jeg kommer nok til å drikke vin hver dag og sikkert spise noen nøtter, men dropper øl, potetgull, brød og poteter og slikt. Så får jeg heller ta fatt igjen når jeg kommer hjem. Kanskje jeg har godt av en liten pause?

Jeg drar på onsdag, og blir borte bare ei uke. Skal jammen bli godt!

*løper på kjøkkenet og drikker mer vann.....*

Gammel 05-11-10, 09:19   #541
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Se der ja.... det hjalp med Bergensbesøk. 70,3 i dag, - og tid for oppdatering av tickeren igjen. 100 gram ned!

Gammel 06-11-10, 12:05   #542
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Samme i dag... 100 ned. Nå nærmer det seg......

Gammel 08-11-10, 08:23   #543
Frøkengiraldriopp
Medlem

Åh, mammamiia Du er så flink !!!! Jeg har hatt fire dager i karboheisen jeg - med jobbreise og seminar ble det rett og slett litt for vanskelig. har ikke fråtsa, men har spist saltholdig mat og håper det er grunnen til at vekta viste 2,5 kg mer i dag enn på torsdag - skal helle i meg masse vann i dag og håpe at jeg snart er nede igjen. Fysj altså, tenk at det skal gå så fort opp - når man jobber så harddt for å gå ned ... at jeg aldri lærer Men jeg har hodet hevet høyt, og gir ALDRI, ALDRI OPP!!!!

Gammel 08-11-10, 14:34   #544
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Det er rett! Stå på,- ikke gi opp. Når jeg kommer hjem igjen joiner jeg deg, - da er det max skjerpings fram mot jul! Tipper jeg er endel på overvekt når jeg kommer hjem igjen, - selv om jeg skal prøøøøve å være flink. Ihvertfall litt..... vin og nøtter istedenfor øl og potetgull feks..... :P

Tvi tvi, - tipper du er lettere allerede i mårra jeg, etter stort vanninntak i dag.

Ha en flott uke hjemme i "gamlelandet", - skal tenke pådere der jeg ligger og griller meg på Amadoresstranda.

(og ja, - det skar seg med 69,9 før ferien... men pytt pytt!)

Gammel 17-11-10, 10:06   #545
Frøkengiraldriopp
Medlem

Her var det stille gitt Har omsider kommet meg ned på normalt (les minstevekt)nivå igjen - det tar ca. to uker det Men nå er jeg der. Nå er det strengt frem mot jul altså - og jeg har de siste ukene samlet opp masse lavkarbo-oppskrifter som jeg kan erstatte med mine vanlige julegodtoppskrifter. Så nå regner jeg med at selvom jeg ikke kommer til å være helt på g i jula, så skal det ihvertfall ikke mangle på alternativer til julegodtene

Mammamiia - er du kommet hjem? Hvordan gikk det? Hatt det deilig?
Mailin - hvordan er det med deg og leieboeren?

Er det virkelig ingen andre maistartere som henger med ennå?

Får en masse komplimenter om dagen, og det er selvfølgelig med på å styrke selvfølelsen og dermed motivasjonen min. På søndag har jeg bursdag, da skal jeg lage lavkarbokake og på mandag skal jeg slutte å røyke - tror jeg har levd såpass lenge på lavkarbokost nå, at jeg kan være sterk nok til å kutte ut nok en farlig ting fra livet mitt

Gammel 18-11-10, 12:21   #546
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

Juhuuuu! Jeg er hjemme igjen!! Kom hjem ved midnatt i går kveld, og gikk på vekta før jeg la meg. Og den viste 75,3 !! (ja jeg vet det er dumt å veie seg på kvelden.....)

I morges var den imidlertid nede på 74,5, og jeg krysser fingrene og håper på at det stort sett bare er vann...... Og vann skal det bli! Sitter og super som om jeg skulle hatt betaling her.....

Confession time: Det ble ganske mange utskeielser på turen, - brød hver frokost (selv om jeg valgte grovt) og selvfølgelig sjampanje til frokosten, en GOD del sjokolade (jadda... mørk selvsagt, - men aaaaaaalt for mye sukker), bakt potet en tre-fire ganger og myyyyyye vin!!! Til og med litt honningrom etter middag, - og sjokolademousse til dessert to ganger. Og en dag ble det faktisk cheeseburger med pommes frites til lunch... Men jeg droppa øl da... hehe....

Trenger jeg si at sticken min var beige i går kveld???

Men i dag er det tilbake til striskjorta og havrelefsa! Jeg velger å IKKE ha dårlig samvittighet for alle utskeielsene mine, - for jeg har hatt en alldeles vidunderlig ferie! Ikke har jeg hatt ubehag av alle karbohydratene heller! Så da så. Vi har kost oss på Amadoresstranda hver dag, - fra soloppgang til solnedgang, - bada mye og bare ligget på lading!

Nå har jeg skjøvet målet om 69,9 fram til jul, og DET skal jeg klare. Jeg har jo goood tid på å nå mitt totalmål, - faktisk resten av livet.

(men det blir nok en stund til tickeropptatering hos meg..........)

Gammel 19-11-10, 10:53   #547
Mammamiia
Medlem

Mammamiia sin avatar

I går kveld var sticken rosa! Juhuuuu! Og vekta i går kveld viste 73,5. I morges derimot viste den 72,1! (ja, - jeg var oppe og tissa i natt.. hehe) Gjett om jeg hadde vann i kroppen da jeg kom hjem fra Amadores!

Nå er ny tur bestilt, februar og to uker denne gangen. Og da skal jeg være slank og fjong når jeg drar. :P

Ja jeg lurer som deg jeg, Frøkengiraldriopp........ hvor er alle de andre maistarterne? Har de gitt opp eller har de nådd målet, - eller er de bare ikke her inne på maitråden lenger?? Dere etterlyses herved.

Må få høre hvordan det går med frøet i magen, Mailin. Sender varme klemmer til dere begge.

Jeg har også tenkt å bake noe lavkarbo-snop til jul. Si fra om du finner en oppskrift som funker da, Frøken.... Vi skal jo kose oss i jula vi og...?? Og tenk at det er første søndag i advent neste helg! Nå fikk jeg plutselig litt angst....... har ikke gjort NOE til jul enda jeg...... Kanskje jeg skal ta kjøkkenskapa i dag, så er det unnagjort?? Hm..... kanskje.... :P

Gammel 19-11-10, 11:41   #548
Frøkengiraldriopp
Medlem

Hei Mammamiia, så godt å se at du er her igjen - og så deilig å rase ned til 72,1 på den måten Hurra for deg - ikke noe problem å nå 69.9 før jul da

Jeg er innom med ny tickeroppdatering i dag 74,3 viste vekta i dag - det er 400 mindre enn forrige minstenotering - det går sakte, men det går

Ellers har jeg måttet innrømme for meg selv at jeg nå bare har tre bukser som det faktisk går an å bruke, resten er blitt for stort og veldig unett på ei lita snelle som meg Så jeg må nok kjøpe meg et par nye bukser, før jeg når målet mitt, hadde nemlig ikke tenkt det.

Ellers må jeg si at jeg har funnet det fleste oppskriftene på julegodtet jeg skal lage her på lavkarbo.no, men jeg skal finne lenkene og dele med deg. Lagde sukkerfrie karameller her forrige kvelden (det trodde jeg ikke fantes, at man måtte ha sukker til) men joda, fløte, smør, sukrinmelis og vaniljepulver lagde deilig, myk vaniljefudge OG jeg har laget marsipan, sukkerfri den og og da kan jeg lage kransekake også. Så det blir lavkarbojul i mitt hus (nesten da )

Sist redigert av Frøkengiraldriopp : 19-11-10 kl 12:09. Årsak: rettet en alvorlig feil - fra sukker til smør !!! TAKK fjasnissen!!
Gammel 19-11-10, 12:01   #549
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Lagde sukkerfrie karameller her forrige kvelden (det trodde jeg ikke fantes, at man måtte ha sukker til) men joda, fløte, sukker, sukrinmelis og vaniljepulver lagde deilig, myk vaniljefudge

At det var?

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:07   #550
Frøkengiraldriopp
Medlem

Hahahaha At det går an ... selvfølgelig IKKE SUKKER !!! Det skulle stå SMØR!!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.