Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-01-11, 21:49   #526
Val
Gjest

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg begynte med ketolysemat i går og innen kvelden var jeg i ketose, men så....

Jeg kjøpte en pakke med Dent pastiller i dag, som det står at det ikke er sukker i. Jeg leste innholdsfortegnelsen og så at det var kunstig søtstoff. Så jeg spiste hele pakka. Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:52   #527
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
nisse er på en erverdig vei

hei, har veiedag i morgen. bli spennende det.
dere som går ikke ned - hvis jeg husker riktig fra i fjor da hjalp det med å øke fett mengde per dag. fungerte på meg i hvert fall

nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 21:58   #528
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

Hva kommer karbene fra? Er det sukkeralkoholer tas de ikke opp.

Gammel 21-01-11, 22:29   #529
MaritR
Medlem

MaritR sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 51
MaritR er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg begynte med ketolysemat i går og innen kvelden var jeg i ketose, men så....

Jeg kjøpte en pakke med Dent pastiller i dag, som det står at det ikke er sukker i. Jeg leste innholdsfortegnelsen og så at det var kunstig søtstoff. Så jeg spiste hele pakka. Så leste jeg igjen og så at det var 11 karber i pakka....Så det var jo dumt.

Hvis du er fysen og syntes smaken i munnen er helt forferdelig prøv Fribol med enten sitron eller lakris smak. De kjøpes på apoteket

http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 22:52   #530
Bollemor
Medlem

Bollemor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 37
Bollemor er på en erverdig vei

føler meg helt jævlig jeg.. ikke energi i det hele tatt! konstant trøtt.. natten blir litt halv dårlig søvn, bråvåkner av rare drømmer og at blæra holder på å sprenges! Og jeg har fått masse kviser.. jeg har aldri had noe problem med. Ikke tenåra en gang!!! uff.. små frustrert.. Så håper vekta vertfall vise nedgang på mandag

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 08:45   #531
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Lurer på om man kan spise fluortabletter? skulle til å ta en med anissmak igår på 0,25, men det stod at de inneholdt 150 med sorbitol, samt noe annet, kan jeg bruke 2 av disse til dagen, eller skal jeg heller gå over til tannkrem med fluor?

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 09:32   #532
hkam
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østfold
Alder: 33
hkam er på en erverdig vei

Jeg slenger meg på her jeg også
Startet på ketolyse kuren 4 Januar, aldri følt meg mer våken og konsentrert!
Sovner ikke i timene, og kommer mindre for sent til skolen. Noe som er veldig bra siden jeg går 3 VGS. Jeg liker å stå på kjøkkenet og bruke litt tid på å lage noe ordentlig mat, for da syntes jeg det smaker SÅ mye bedre! Jeg kom i ketolyse etter dag 2, men har ikke sett noe endringer på vekten enda Skal gå å kjøpe meg en vekt i dag, siden jeg ikke har det i leiligheten min. Spiser som regel egg og bacon med majones til frokost, og gjerne rester etter middagen dagen før til lunsj. Trener 2-3 dager i uka, er dette for lite? Trener en del vekter, bør man heller løpe og sånn? Har fått en rockering til jul også, men må bli flink til å bruke den. Klarer ikke å rocke jeg ...

Tenkte å gå ned hverfall 15 kg til sommeren.

Rettelse; SKAL gå ned 15 kg.

Sist redigert av hkam : 22-01-11 kl 09:34. Årsak: rettelse
hkam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, startet 18/4-11 Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 10:40   #533
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Velkommen hkam

Gammel 22-01-11, 13:05   #534
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Innser jeg at jeg har en laaaang vei igjen på treningssiden ja, fikk meg ellipsemaskin igår, å skal endelig få trent litt, hadde et mål om sakte gange i 1 time, men etter litt over 9 min, var jeg fullstendig Ø.D.E.L.A.G.T....

Men alt er bedre enn ingenting

Gammel 22-01-11, 13:14   #535
hkam
Juniormedlem

Hvor: Østfold
Alder: 33
hkam er på en erverdig vei

så sant så sant!

hkam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, startet 18/4-11 Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:13   #536
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
nisse er på en erverdig vei

jeg må bare dele på en god bit. frokost eller kvelds. glemte denne fra i fjor og kjenner ikke hvordan kunne jeg klare meg i 3 uker uten den... kinakål - hel blad. ta på godt med smør, skinke, ost (eller alt du liker) og rull det sammen. er så godt og så enkelt. er lei av egg til frokost. ikke hver dag jeg har tid til å lage de heller

nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:29   #537
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Tusen takk for tipset Suger til meg alle tips jeg kan Greit å kunne variere litt Å noe som er lettvint ikke minst, er ikke alltid jeg er like flink til å steke opp noe til lunsj på jobb....

Gammel 22-01-11, 21:35   #538
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Men det jeg lurer på er, det med sauser, holder meg milesvis borte fra det, hva gjør dere andre der? jeg bruker kun smeltet smør, over eller creme fraiche til, eller så heller jeg fløte over å får på en måte fløtesaus.

Jeg elsker sauser! Nå er ikke jeg på ketolyse da så jeg bruker en del saus av soltørkede tomater (på glassflaske), denne heller jeg over kyllingen når jeg har stekt den i smør (evt. med rosenkål og kikerter) og litt chilipasta. Lar det putre et lite minutt og drar så panna av plata. Deretter rører jeg inn en god klatt rømme og rører godt.

Når jeg lager fisk tar jeg en dæsj sennep og blander i enten fløte eller rømme og heller over fisken og lar det putre til det blir passe tykt. Om det er hvit fisk er godt med karri oppi også.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 23:30   #539
pusen2008
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2008
pusen2008 er på en erverdig vei

Hei! Henger meg på jeg også. Har holdt på i 2 uker til mandag, gleder meg til å se kiloene forsvinne utover. Kjenner jeg er kjempe motivert, dette skal bare gå bra Formen er stigene, og synes det går greit med maten, men savner melkesjokolade. Det er nemlig det beste jeg vet!

pusen2008 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 08:32   #540
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Velkommen pusen2008

Gammel 23-01-11, 10:09   #541
Emine
Juniormedlem

Emine er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av pusen2008, her.

Hei! Henger meg på jeg også. Har holdt på i 2 uker til mandag, gleder meg til å se kiloene forsvinne utover. Kjenner jeg er kjempe motivert, dette skal bare gå bra Formen er stigene, og synes det går greit med maten, men savner melkesjokolade. Det er nemlig det beste jeg vet!

Hei og velkommen De melkesjokoladebarene til Atkins er ikke så ille de altså. Bedre å spise en slik enn å sprekke på vanlig melkesjokolade.

Emine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 10:47   #542
Midnight Choir
Medlem

Midnight Choir er ny på veien

Har vært en smule "shaky" ifht framgangen denne uken, men i morges kom heldigvis tegnet på at dette virkelig funker (og jeg måtte ta veiingen idag istedet for imorgen fordi jeg drar på tjenesteoppdrag i kveld og ikke har vekta innen rekkevidde på hotellet):

3.januar: 73kg
10.januar: 68,6kg
17.januar: 70kg
23.januar: 68,6 kg

Økt inntak av fett og redusert inntak av meieriprodukter er iallefall grepet jeg tok God søndag!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:38   #543
pusen2008
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2008
pusen2008 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Emine, her.

Hei og velkommen De melkesjokoladebarene til Atkins er ikke så ille de altså. Bedre å spise en slik enn å sprekke på vanlig melkesjokolade.

Har smakt litt på Sjokoladeprinsen, men magen min liker ikke maltiol. Her blir det ikke sjokolade før i mai, da har jeg bursdag og da skal jeg kose meg med en melkerull Hvis suget blir stort, så lager jeg meg litt mat i stedet, har funket til nå ihvertfall.

Supert forum dette!

pusen2008 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:12   #544
Midnight Choir
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Har vært en smule "shaky" ifht framgangen denne uken, men i morges kom heldigvis tegnet på at dette virkelig funker (og jeg måtte ta veiingen idag istedet for imorgen fordi jeg drar på tjenesteoppdrag i kveld og ikke har vekta innen rekkevidde på hotellet):

Økt inntak av fett og redusert inntak av meieriprodukter er iallefall grepet jeg tok God søndag!

Men å dra ut på joggetur, i ren jubelrus over vektnedgang, med 5 fårepølser og 2 cherrytomater i full fart i magen, er bare tull.... Fy søren, jeg holdt på å gå i bakken...!!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:14   #545
Val
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva kommer karbene fra? Er det sukkeralkoholer tas de ikke opp.

Hei!

Nei si det, jeg så etter sukkeralkoholer men det står ikke det på pakka. Hvis det er sukkeralkoholer, skal ikke det egentlig stå for seg selv?

Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:31   #546
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Midnight Choir, her.

Er det lov å spørre om du var like streng på alle meieriprodukter da? tok du feks bort vare fløte og creme fraiche, eller også meierismør osv, å evt hva erstattet du disse med?

Gammel 23-01-11, 13:00   #547
Midnight Choir
Medlem

Er det lov å spørre om du var like streng på alle meieriprodukter da? tok du feks bort vare fløte og creme fraiche, eller også meierismør osv, å evt hva erstattet du disse med?

Jeg droppet fløte (og melk) i kaffe, brukte mye mer olivenolje, kuttet creme fraiche, mindre meierismør og mye mindre ost. Men: det interessante er at de to siste dagene har jeg gradvis lagt på igjen disse elementene, men totalt sett økt fettinntaket veldig. Og da gikk vekten ned. Så i "etterpåklokskapens navn vet jeg ikke helt om det med meieriprodukter var det som gjorde utslaget eller bare det at jeg fikk i meg fett i mye større mengder. Jeg tror mest på det siste, faktisk. I går kveld stekte jeg svinestrimler, hadde oppi en stor dæsj rød karripasta og en liten kartong kremfløte + en liten kartong matfløte + grønnsaker. Mye meieri og mye fett. Krysser fingrene for at kobinasjonen er det som gir utslag.

Gammel 23-01-11, 17:46   #548
Beurre
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
Beurre er ny på veien

Jeg har IKKE vært flink med maten i det siste, og det jeg driver med nå kan virkelig ikke kalles ketolysekur Har gått og siklet på noen nye sorter godteri en stund, og denne uka ble jeg så lei av å tenke på dem at jeg bare kjøpte dem

Det som er positvt, og veldig ulikt meg, er at jeg har klart å spare på godteriet i fire dager, og jeg har holdt meg i ketose Tåler over 50 gram karbo før jeg faller ut av ketose - heldig sånn sett.

Men fy fy, jeg følger jo ikke kuren - nå blir det skjerpings!

Tror jeg skal begynne å skrive dagbok her. Da kan jeg få utløp for frustrasjonene mine der.

Sist redigert av Beurre : 23-01-11 kl 18:25.
Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:28   #549
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Lurer også på å skrive en dagbok over maten, er ikke så flink med å veie den, så har egentlig ikke full kontroll over hva jeg spiser...
Jeg har ikke vært så ivrig i å bruke sticksene heller, så lurer på å ta en ikveld, men vet ikke om de virker under mensen..

Har hatt gjester her idag vi, å med lapskaus på meny`en siden vi måtte ha noe lettvint siden vi var på et arrangement sammen med eldstejenta vår først, så endte jeg opp med omelett selv, å dermed veldig åpenlyst for alle at jeg er på kur..

Sist redigert av hope10 : 23-01-11 kl 21:20.
Gammel 23-01-11, 19:27   #550
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Lurer også på å skrive en dagbok over maten, er ikke så flink med å veie den, så har egentlig ikke full kontroll over hva jeg spiser...

Jeg fører mat og trimdagbok i Word. Har et skjema i liggende format (da blir det bredere og får plass til mer), bortover har jeg 8 kolonner, en først med dato / uke og deretter en for hver ukedag. Nedover har jeg 8 rader, den øverste for datoen og ukedagene, så: frokost, lunsj, middag, kvelds, mellom, trim og vekt. Fyller inn hver dag og ser nå at den perioden før jul da jeg veide litt mindre enn jeg gjør nå så spiste jeg mer og trente mindre enn jeg gjør nå... Høh. Frekke kroppen.

For meg som elsker skjemaer og utfylling er dette helt topp!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember €Lene€ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.